سرمایه گذاران سازمانی و خرید ارز دیجیتال (دلایل خرید بیت کوین توسط سرمایه گذاران سازمانی)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "سرمایه گذاران سازمانی و خرید ارز دیجیتال (دلایل خرید بیت کوین توسط سرمایه گذاران سازمانی)"


  • 20:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 11 دقیقه

سرمایه گذاران سازمانی و خرید ارز دیجیتال موضوعی هست که می خواهیم در موردش صحبت کنیم. ارز دیجیتال بیت کوین در اولین سال هایی که بوجود اومده بود، به عنوان یک کلاهبرداری شناخته میشد. در ابتدا تنها تعدادی از علاقه مندان به حوزه تکنولوژی بیت کوین رو خریداری میکردن که بیشتر این افراد رو جوان های اهل ریسک و کنجکاو تشکیل میدادن. اما این روزا قضیه فرق کرده و از 9 تا 99 سال بیت کوین و ارزهای دیجیتال رو میشناسن و حداقل یه بار اسمش رو شنیدن و یا اقدام به سرمایه گذاری ارز دیجیتال و خرید رمز ارزها کردن.

پذیرش رمز ارزها بین عامه مردم و گسترش شرکت های ارز دیجیتالی باعث شده که بازار کریپتوکارنسی ها جدیت بیشتری رو پیدا کنه. ارزهای دیجیتال در حال رشد میتونن سود های نجومی و غیرقابل پیشبینی ای رو به سرمایه گذارانشون بدن و بیشتر از هر دارایی دیگه ای رشد کنن. همین موضوع باعث شده که سرمایه گذاران سازمانی هم به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال روی بیارن.

تو این مطلب قصد داریم که در مورد شرکت سرمایه گذاری در بیت کوین و ارزهای دیجیتال صحبت کنیم و به معرفی سبد ارز دیجیتال این شرکت ها و اهمیت رمز ارزهایی که روشون سرمایه گذاری کردن، بپردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین تا با زاویه های مختلف سرمایه گذاری شرکت ها و سرمایه گذاران سازمانی روی ارزهای دیجیتال، گفتگو کنیم. توصیه میکنیم مقاله سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن را هم حتما مطالعه کنین.


سرمایه گذاری سازمانی و خرید ارز دیجیتال 

به چه کسی سرمایه گذار سازمانی گفته میشود؟

افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارن و این حوزه رو برای سرمایه گذاری انتخاب کردن، با هم دیگه متفاوت هستن. اصولا در بازارهای مالی، سرمایه گذار سازمانی به فرد یا نهادی گفته میشه که روی اوراق بهادار با اهدافی خاص و با حجم نسبتا بالا، سرمایه گذاری میکنه. این دسته از سرمایه گذاران به دنبال راهی برای کاهش هزینه کلی در معاملاتشون هستن. توصیه می کنیم مقاله الزامات سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال رو هم مطالعه نمایید.

سرمایه گذارهای شخصی هم بخش دیگه ای از افراد فعال در بازارهای مالی هستن که برای خرید اوراق بهادر از کارگزار های مربوط به اون بازار استفاده میکنن. بزرگترین وجه تمایز بین سرمایه گذاران سازمانی و شخصی اینه که، سرمایه گذارهای سازمانی معمولا از دارایی افراد دیگه برای معامله و سرمایه گذاری در بازارهای مالی استفاده میکنن. در صورتی که با بازار بورس تهران اشنا باشین، میتونیم این افراد رو معادل با حقوقی های این بازار بدونیم.

سرمایه گذارهای سازمانی برای چیدن سبد ارز دیجیتال خود، از تریدرها و تحلیلگر های بسیار حرفه ای و خبره استفاده میکنن. همچنین این افراد به اخبار و اطاعات بیشتری در مقایسه با سرمایه گذارهای شخصی، دسترسی دارن. به همین خاطر رقابت با این افراد کار سختی است و سود بیشتری رو هم از بازار های مختلف بدست میارن. به همین دلیل آموزش ارز دیجیتال و آشنایی کامل با این حوزه، برای سرمایه گذاران شخصی بسیار اهمیت داره.

سرمایه گذاران سازمانی و خرید ارز دیجیتال

 سرمایه گذاران سازمانی و خرید ارز دیجیتال

همانطور که میدونین ارزهای دیجیتال به یکی از محبوبترین بازارهای مالی تبدیل شدن که ارز بیت کوین هم یکه تاز این بازار است. یکی از مهمترین ویزگی های Bitcoin عرضه محدود این رمز ارز می باشد و مجموعا 21 میلیون واحد از این ارز وجود داره؛ در حال حاضر از این تعداد بیش از 18.5 میلیون واحد استخراج شده است. همچنین جالبه بدونین که تخمین زده شده که 3 میلیون واحد از این 18.5 میلیون، گم شدن یا صاحبانشون امکان دسترسی به ارزهای خودشون رو از دست دادن.

در ابتدای ظهور بیت کوین، افراد زیادی با استفاده از روش های مختلف این رمز ارز رو بدست میاوردن؛ اما با توجه به اینکه هیچ کس نمیدونست کمتر از 15 سال بعد ارزش هر واحد بیت کوین به بیش از 68 هزار دلار میرسه، بیشتر این افراد از کلید های خصوصی خود به خوبی مراقبت نمیکردن. هم اکنون این افراد دیگه نمیتونن به بیت کوین های خودشون دسترسی داشته باشن.

شرکت های معتبر ارز دیجیتال دیگه ای هم در سال های گذشته به حوزه کریپتوکارنسی ها افزوده شدن که هر کدوم از اون ها یک توکن اختصاصی داره و اهداف خاصی رو دنبال میکنه. همین موضوع باعث شده که بازار ارزهای دیجیتال به یک حوزه محبوب برای سرمایه گذاری تبدیل بشه و توجه سرمایه گذاران سازمانی هم به این بازار جلب بشه. این افراد با توجه به سرمایه ی بسیار زیادی که در دست دارن، در حجم های بسیار بالایی در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری میکنن.

با گذشت زمان سازمان ها و افراد بیشتری به سمت بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در این حوزه تمایل پیدا میکنن. همچنین سازمان ها و افرادی که اقدام به خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در این حوزه کرده بودن، با خرید بیشتر، یه تعداد ارزهایی که دارن اضافه میکنن. همچنین این افراد به دلیل دیدگاه بلندمدتی که به بازار ارزهای دیجیتال دارن، به این زودی ها رمز ارزهای خودشون رو به فروش نمیرسونن. این مسئله تو رشد ارزهای دیجیتال در بلند مدت و شکل گیری روند های بلندمدت، تاثیر بسیار زیادی رو داره.

عطش سیری ناپذیری که در سرمایه گذاری ارز دیجیتال و فعالیت تو این حوزه وجود داره، ورود سرمایه گذاران سازمانی به این بازار، تورم منفی بیت کوین و بیشتر ارزهای دیجیتال، تعادلی در عرضه و تقاضا و موارد دیگه باعث رشد بالای ارزهای دیجیتال میشه. البته برای اینکه به بیشترین سود ممکن برسین باید به دنبال بهترین ارز برای سرمایه گذاری باشین که این کار تنها با درک بازار و آموزش اصولی امکان پذیره. مقاله انواع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال شما رو با سرمایه گذاری در این بازار بیشتر آشنا خواهد کرد.

سرمایه گذاران خرید ارز دیجیتال

سرمایه گذاران سازمانی مخالف ارزهای دیجیتال

در این بخش از مقاله سرمایه گذاران سازمانی و خرید ارز دیجیتال، نظر سازمان هایی که مخالف سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی ها هستن رو مطرح میکنیم. در بین سرمایه گذاران سازمانی تعدادی از اون ها طرفدار خرید بیت کوین و رمز ارزها و تعدادی دیگه مخالف اون هستن. این افراد استدلال ها و دلایل خاص خودشون رو دارن که در ادامه بعضی از اون ها رو مطرح میکنیم.

خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران سازمانی دشوار است!

اولین قدم برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در این حوزه، اینه که ارزهای فیات خودتون رو به رمز ارز تبدیل کنین. خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران شخصی بسیار راحت است و فرآیند اون شباهت بسیار زیادی رو به خرید اینترنتی یک کالا داره. اما سرمایه گذاران سازمانی برای تبدیل کردن حجم بالای ارزهای فیاتی که دارن، با مشکلات مختلفی روبرو هستن.

سازمان های سرمایه گذاری، با پول مشتریان خودشون سرمایه گذاری میکنن و به همین دلیل باید ریسک های موجود در یک بازار رو بارها بررسی کنن. از طرف دیگه قوانین داخلی برخی از این صندوق ها، بهشون اجازه نمیده که در برخی از کالا ها و شرکت ها سرمایه گذاری کنن. به این عوامل مشکلاتی مثل نقدینگی پایین صرافی ها و حجم کم معاملاتشون رو هم اضافه کنین. علاوه بر تمامی این موارد، قانون های محدود برخی از کشور ها هم اجازه فعالیت سرمایه گذاران سازمانی در بازار ارزهای دیجیتال رو بهشون نمیده.

مجموعه این عوامل دست به دست هم دادن و باعث شدن که بعضی از شرکت های سرمایه گذاری، تمایلی به چیدن سبد ارز دیجیتال یا افزودن دارایی های دیجیتالی به سبد سرمایه گذاری خودشون رو نداشته باشن. البته در این بین برخی از شرکت ها به طور اختصاصی در رمز ارزها سرمایه گذاری میکنن که بهشون شرکت سرمایه گذاری بیت کوین گفته میشه و ریسک بالاتری رو دارن.

 خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

بازار ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران سازمانی کوچک است!

درسته که تو سال های گذشته بازار ارزهای دیجیتال رشد خوبی رو تجربه کرده و تونسته خودش رو تا حدود زیادی ثابت کنه، اما همچنان در مقایسه با بازارهای سنتی و قدیمی، مثل یک قطره در برابر دریای بی کران است. بذارین با یه مثال بهتون توضیح بدیم تا بهتر درک کنین، ارز ین ژاپن بدون در نظر گرفتن اوراق خزانه و سپرده های آن، روزانه یک تریلیون دلار گردش مالی داره، این در حالیه که کل حجم بازار ارزهای دیجیتال هم یک تریلیون دلار است.

شرکت سرمایه گذار گرِی اسکیل اینوسمنت که به عنوان بزرگترین بنگاه معاملاتی ارزهای دیجیتال شناخته میشه، حدودا 3 میلیارد دلار در دارایی های دیجیتالی سرمایه گذاری کرده. این عدد در مقایسه با میزان سرمایه که سرمایه گذاران سازمانی سنتی که در بازار بورس و فارکس فعالیت دارن، بسیار ناچیز است. طبق آخرین آمار بیش از 42 تریلیون دلار سرمایه در سراسر جهان توسط این سرمایه گذاران سازمانی مدیریت میشه. مقاله سرمایه گذاری صبورانه چیست؟ اصول صحیح سرمایه گذاری بلندمدت در این بازار رو به شما یاد میده.

ارز دیجیتال بیت کوین که به عنوان اولین و برترین رمز ارز بازار کریپتوکارنسی ها شناخته میشه و حدودا 40 درصد از کل سرمایه ای که در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره رو به خودش اختصاص داده. همچنین حجم معاملات این رمز ارز در 24 ساعت حدودا 30 میلیارد دلاره که در مقایسه با سایر بازار های مالی بسیار پایینه. به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران سازمانی معتقدن که ارزهای دیجیتال و بیت کوین باید مسیر طولانی رو برای قرار گرفتن تو سبد سرمایه گذاری این شرکت ها طی کنن.

نقدشوندگی پایین

در بازار بورس نیویورک برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک، محصولی به نام بکت طراحی شده. به کمک این پلتفرم سرمایه گذار ها میتونن با استفاده از کارگزاری های قانونی که به خرید و فروش سهام مشغول هستن، در این صندوق ها سرمایه گذاری کنن. این طرح برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هم مطرح شد که بسیاری از سرمایه گذاران کوچک رو هیجان زده کرد؛ اما به دلیل محدودیت هایی که وجود داشت، این طرح هیچ وقت عملی نشد.

از جمله این محدودیت ها میتونیم به تعداد کم کارگزاری های ارائه دهنده این خدمات، ساعات کاری محدود در کارگزاری ها و عدم استفاده از ارزهای دیجیتال در معاملات با لوریج یا اهرم اشاره کنیم. البته امکان تغییر قوانین صندوق های سرمایه گذاری وجود داره، اما سرمایه گذاری سرمایه گذارهای سازمانی، با این طرح منطقی نیست.

این محدودیت رو میتونیم به عنوان یکی از مهمترین عواملی بدونیم که در مخافت سرمایه گذاران سازمانی برای خرید ارزهای دیجیتال، مطرح شده است. به خاطر این محدودیت، سرمایه گذارهای سازمانی حتی اگه بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری رو پیدا کنن، باز هم نمیتونن روی اون سرمایه گذاری کنن. 

مخالف دولت ها با ارزهای دیجیتال و عدم پذیرش آن ها

 مخالفت دولت با ارزهای دیجیتال

یکی از مهمترین ویژگی ها و مزیت هایی که ارزهای دیجیتال دارن، ماهیت غیرمتمرکز این دارایی هاست. اما همین ویژگی به عنوان اصلی ترین دلیل عدم پذیرش ارزهای دیجیتال توسط دولت ها، مطرح شده است. در واقع پذیرش ارزهای دیجیتال توسط دولت ها به معنی نابودی ارزهای فیات اون کشور خواهد بود که کنترل دولت در اقتصاد و سیاست رو به شدت کاهش میده. به همین خاطر کاملا طبیعیه که دولت ها مخالف ارزهای دیجیتال باشن و در برابر پذیرش کریپتوکارنسی ها مقاومت کنن.

در سال 2019 کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده آمریکا، که ریاست اون به عهده جی کریستوفر کارلو بود، اعتراف کرد که برای سرکوب بازار رو به رشد رمز ارزها و از بین بردن اون، از سال 2017 از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و شورای ملی اقتصاد این کشور، مشاوره گرفته و راهکار خواسته است. همچنین تو همون سال یکی از اعضای کنگره آمریکا به نام برد شرمن، از هم ردیفان خودش درخواست اعلام ممنوعیت برای ارزها دیجیتال رو کرد.

بعد از اون هم رئیس جمهور وقت آمریکا، دونالد ترامپ، با یه توئیت اعلام کرد که به دلیل نوسانات بسیار زیادی که ارزهای دیجیتال دارن و هیچ پایه و اساسی برای اون ها وجود نداره، به هیچ عنوان طرفدار سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی ها نیست. این موضوع رابطه سرمایه گذاران سازمانی و خرید ارز دیجیتال رو با متزلزل کرد که نتیجه اون خروج این افراد از بازار ارزهای دیجیتال و عدم گرایش به ارزهای دیجیتال بود.

معرفی بزرگترین سرمایه گذاران سازمانی

•    شرکت وان (one)

اگه به شکل تخصصی دنیای ارزهای دیجیتال رو دنبال کنین، به احتمال زیاد شرکت Block.one رو میشناسین. این کمپانی 10 میلیارد دلار رو برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رو اختصاص داده که عدد قابل توجهیه. البته باید به این نکته توجه داشته باشین که این شرکت از سال 2019 درگیر یه مسئله حقوقی شده که مربوط به ICO یا عرضه اولیه ارز دیجیتال ایاس بوده. 

برخی از سرمایه گذاران در عرضه اولیه ارز ایاس ادعا میکنن که این شرکت با دادن وعده ها و ادعا های پوچ و بی اساس، اون ها رو برای خرید این رمز ارز فریب داده است. البته این شرکت ترجیح داده که با پرداخت غرامت به این افراد، تمرکز اصلی خودش رو به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و توسعه ایاس اختصاص بده.

•    کمپانی مایکرو استراتژی (MicroStrategy)

این شرکت مالک بیش از 92 هزار واحد بیت کوین است که ارزش اون ها بیش از 2 میلیارد دلار ارزیابی شده. همچنین این کمپانی قصد داره که با فروش سهام خودش، بیت کوین های بیشتری رو خریداری کنه. این شرکت یک شعبه ی دیگه به اسم Microstrategy LLC داره که وظیفه اون نگهداری از دارایی های دیجیتالی این شرکت است.

شرکت گری اسکیل

•    شرکت گری اسکیل (Grayscale Bitcoin Trust)

شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری تو حوزه ارزهای دیجیتال شناخته میشه که بیش از 14 میلیارد دلار سرمایه خودش رو به ارز دیجیتال بیت کوین اختصاص داده. در حال حاضر این شرکت بیش از 650 هزار بیت کوین رو تو سبد سرمایه گذاری خودش داره. البته شرکت گری اسکیل روی رمز ارزهای مختلفی سرمایه گذاری کرده و یک سبد متنوع ارز دیجیتال رو برای کمتر کردن ضرر و ریسک های خودش و بدست آوردن بیشترین بازدهی، تشکیل داده. در ادامه به معرفی سبد ارز دیجیتال این کمپانی میپردازیم و شما رو با ارزهایی که این شرکت روی اون ها سرمایه گذاری کرده آشنا میکنیم.

•    شرکت گلکسی دیجیتال هولدینگ (Galaxy Digital Holdings)

شرکت بعدی که قراره در مقاله سرمایه گذاران سازمانی و خرید ارز دیجیتال بهتون معرفی کنیم، گلسی دیجیتال هولدینگ نام داره. این شرکت بیش از 500 میلیون دلار در حوزه ارزهای دیجیتال و بیت کوین سرمایه گذاری کرده است. این کمپانی سرمایه گذاری دید مثبتی رو نسبت به آینده ارزهای دیجیتال داره و معتقده که این رمز ارزها میتونن بسیار پرسود باشن.

•    شرکت اسکوار (Square)

اگه جک دورسی که مدیر عامل توئیتر است رو بشناسین، احتمالا از علاقه ای که به ارزهای دیجیتال داره، اطلاع دارین. شرکت اسکوار کمپانی ایه که دورسی برای سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال اون رو بوجود آورده. این شرکت در اولین قدم برای ورود به دنیای رمز ارزها، به تعداد 4709 واحد ارز بیت کوین رو خریداری کرد. همین موضوع تو کمتر از یک ماه، ارزش بازار بیت کوین رو 15 میلیون دلار افزایش داد.

معرفی سبد ارز دیجیتال گری اسکیل

سبد سرمایه گذار های سازمانی به دلیل سرمایه ی بسیار زیادی که دارن و تحلیل گر های برجسته ای که ازشون استفاده میکنن، میتونه به چیدن سبد ارز دیجیتال فعالای خرد بازار ارزهای دیجیتال کمک کنه. به همین دلیل قصد داریم که تو این بخش، ارزهای دیجیتالی که شرکت گری اسکیل روی اون ها دسرمایه گذاری کرده رو بهتون معرفی کنیم. در تصویر زیر میتونین رمز ارزها و مقداری که هر کدوم از اون ها سبد این شرکت رو به خودشون اختصاص دادن، مشاهده کنین.

سرمایه گذاری سازمانی

همونطور که در تصویر مربوط به معرفی سبد ارز دیجیتال گری اسکیل مشخصه، ارزهای دیجیتال در حال رشد و معتبری رو این کمپانی برای سرمایه گذاری انتخاب کرده. با بهره گیری از این لیست و با توجه به مدیریت سرمایه ای که معامله گر های این شرکت ازش استفاده کردن، شما هم میتونین به چیدن سبد ارز دیجیتال خودتون بپردازین. همچنین در صورتی که به دنبال خرید بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری هستین، این لیست میتونه یاری گر شما باشه.

جمع بندی

سرمایه گذاران سازمانی و خرید ارز دیجیتال توسط آن ها میتونه نوید دهنده ی افزایش محبوبیت و مقبولیت ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا باشه. به این ترتیب شرکت های معتبر ارز دیجیتال میتونن بیشتر از قبل رشد کنن و به جایگاهی که لایق اون هستن برسن. تو این مقاله در مورد سرمایه گذار های سازمانی با شما صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب براتون مفید واقع بشه و بتونین ازش برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنین. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سرمایه گذاران سازمانی و خرید ارز دیجیتال (دلایل خرید بیت کوین توسط سرمایه گذاران سازمانی)

  1. امید (1401/06/09)

    قطعا اونایی که رو ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری میکنن میدونن در بلند مدت سود خوبی نصیبشون میشه

در مورد سرمایه گذاران سازمانی و خرید ارز دیجیتال (دلایل خرید بیت کوین توسط سرمایه گذاران سازمانی) نظر دهید
سوال امنیتی :5+75 = ?