3 تفاوت اصلی شبکه های ارز دیجیتال (معرفی ارزان ترین شبکه انتقال ارز دیجیتال)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "3 تفاوت اصلی شبکه های ارز دیجیتال (معرفی ارزان ترین شبکه انتقال ارز دیجیتال)"


  • 00:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 13 دقیقه

تفاوت اصلی شبکه های ارز دیجیتال رو در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد. همون طور که میدونید برای انتقال ارز دیجیتالی که در اختیار دارید، و انجام تراکنش نیاز هست که از یه شبکه انتقال استفاده کنید. انتخاب و استفاده کردن از یک شبکه مناسب گاهی برای معامله گران تازه کار به قدری میتونه سردرگم کننده باشه، که ممکنه چند روز وقت بگذارند و اطلاعات لازم رو در مورد شبکه ای که قصد دارن ازش استفاده بکنن؛ جمع آوری کنن. 

آشنا نبودن با تفاوت شبکه های انتقال ارز دیجیتال میتونه که براتون هزینه ها و مشکلات متعددی ایجا بکنه. مثلا ممکنه که با انتخاب یک شبکه اشتباه باعث بشید که کارمزد انتقال خیلی بالایی ازتون کسر بشه، و یا با انتخاب یک شبکه خیلی شلوغ باعث بشید تا تراکنشتون چند روز طول بکشه، در حالی که میتونستید از طریق انتخاب یک شبکه مناسب، توی چند دقیقه انتقالتون رو انجام بدید. 

دونستن مفهوم شبکه های انتقال برای همه افرادی که در صنعت کریپتو کارنسی میکنن یکی از ضرورت هاست. چون بدون اون ها اصلا مفهومی به اسم ارز دیجیتال معنی پیدا نمیکنه. همه معامله گران حرفه ای که در زمینه فناوری ارز دیجیتال فعالیت میکنن، اولین موضوعی رو که به اشخاص تازه وارد میگن اینه که از همون اول یاد بگیرن مفهوم شبکه های انتقال ارز دیجیتال چی هست.

اگر شما هم درباره این موضوع مشکلات و یا سوالات متعددی توی ذهنتون دارید، در این مقاله با ما همراه باشید. چون که قصد داریم تفاوت شبکه های ارزهای دیجیتال رو براتون توضیح بدیم و اطلاعاتی در اختیارتون خواهیم گذاشت، تا موقع انتخاب یک شبکه مناسب دچار سردرگمی نشید. این اطلاعات همچنین میتونه بهتون کمک بکنه تا با شبکه های معروف و پرکاربرد بیشتر اشنا بشید و نحوه استفاده درست از هر شبکه رو یاد بگیرید. اگه علاقمند به دونستن این موضوعات هستین تا آخر با ما همراه باشید. 

شبکه های ارز دیجیتال

مفاهیم اولیه برای شناخت شبکه های انتقال ارز دیجیتال

به دلیل پیچیدگی شبکه های انتقال ارز دیجیتال و استفاده کردن از اصطلاحات تخصصی، لازم هست که قبل از پرداختن به تفاوت شبکه های ارزهای دیجیتال، مفاهیم پایه ای که به صورت متعدد مورد استفاده قرار میگیرند رو براتون شرح بدیم. دونستن این مفاهیم پایه برای شناختن بهتر شبکه های مختلف ضروری هست.

•    مفهوم کوین و توکن 

کوین (Coin) به ارز دیجیتالی گفته میشه که شبکه اختصاصی خاص خودشو داره و با توجه به الگوریتمش از طریق شبکه اختصاصی خودش قابلیت انقال داره. ریپل، لایت کوین، اتریوم و بیت کوین از جمله کوین های شناخته شده ای هستن که در دنیای کریپتوکارنسی معروفیت بالایی دارند. 

توکن ها (Token) هم مثل کوین ها ارزهای دیجیتال هستن و همون قابلیت کوین ها رو دارن، ولی تفاوتشون در این هست که برای خودشون هیچ شبکه اختصاصی ندارن و از طریق استفاده از شبکه کوین ها فرایند نقل و انتقالشون انجام میشه. به عنوان مثال شبکه اتروم با توجه به ساختار و الگوریتمش علاوه بر پشتیباتی کوین ETHEREUM توکن هایی مثل میتیک، تتا، چین لینک و ... رو هم پشتیبانی میکنه. 

•    مفهوم کارمزد انتقال

کارمزد انتقال یا همون فی یکی دیگه از مفاهیم مهم و حیاتی هست که با ساختار شبکه های ارزهای دیجیتال گره خورده. به دلیل غیر متمرکز بودن فناوری بلاکچین، هر تراکنشی که در این شبکه انجام میگیره باید توسط ماینرها تایید بشه و بعد از انجام تراکنش، استخراج کننده ها مبلغی رو به عنوان پاداش دریافت میکنن. این پاداش از طریق کسر کارمزد توی هر تراکنش در اختیار ماینرها قرار میگیره. توصیه میکنیم مقاله کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال چگونه تعیین می شود؟ رو برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه کنین.

•    مفهوم بلاکچین 

همون طور که میدونید ارزهای دیجیتال از فناوری بلاکچین توی شبکه های خودشون استفاده میکنن. بلاکچین (BlockChain) به یک سیستم متمرکز و اشتراکی گفته میشه، که توی اون زنجیره ای از سوابق به اسم بلاک ساخته میشن. هر بلاک مجموعه از تراکنش های مختلف رو توی خودش شکل میده، که نیاز هست توسط ماینرها فرایند استخراجشون صورت بگیره. در واقع بلاک های متعددی که توی یک شبکه در کنار هم قرار دارند، باعث میشن که سیستم بلاکچین شکل بگیره. همه شبکه ارزهای دیجیتال از این فناوری برای انجام تراکنش های خودشون استفاده میکنند. 

شناخت شبکه های انتقال ارز دیجیتال

شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

با توجه به اصطلاحاتی که در قسمت قبل ارائه شد، حالا نوبت اینه که در مورد مفهوم شبکه انتقال ارز دیجیتال مطالبی رو براتون توضیح بدیم. همون طور که گفتیم همه شبکه انتقال ارزهای دیجتال از طریق تکنولوژی بلاکچین این امکان رو به وجود میارن که افراد مختلف بتونن داراییشون رو که همون کوین ها و توکن ها هستن به کیف پول سایر افراد، یا سایر کیف پول های خودشون منتقل بکنن. 

با توجه به این که کوین های اصلی هر کدوم برای خودشون الگوریتم های متفاوتی دارند، نوع شبکه انتقالشون هم باهمدیگه متفاوته، به طوری که ممکنه با توجه به استانداردهایی که دارن بعضی توکن ها رو پشتیبانی نکنن. برای مثال توکنی که ممکنه توی شبکه اتریوم و چند شبکه دیگه پشتیبانی بشه، در شبکه بیت کوین شاید اصلا وجود نداشته باشه. وجود این تفاوت توی شبکه ارزهای دیجیتال مختلف باعث شده که شبکه ها توی سرعت انتقال، میزان تعداد کاربر، مقدار کارمزد و... باهم دیگه تفاوت هایی رو داشته باشن؛ که دونستن این تفاوت ها میتونه برای انجام دادن یه تراکنش موفق خیلی کمک کننده باشه. مقاله شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟ شما رو بطور کامل با این مفهوم آشنا خواهد کرد.

شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

چند تفاوت مهم شبکه های ارزهای دیجیتال 

با این که همه همه شبکه های انتقال ارز دیجیتال باهمدیگه توی استفاده از فناوری بلاکچین مشترک هستند، ولی در عمل تفاوت های فاحشی باهمدیگه دارند که بهشون توی این قسمت اشاره میکنیم. 

1.    سرعت انجام تراکنش 

هرچقدر که یک شبکه انتقال ارز دیجیتال شلوغ تر باشه بطبع سرعت تراکنش ها هم توی اون پایین میاد. به خاطر همین موقع انتخاب یک شبکه مناسب حتما ازدحام تراکنش ها رو چک کنید. معامله و انجام تراکنش توی یک شبکه شلوغ باعث میشه که خیلی زمان ببره تا فرایند انتقالتون انجام بشه و گاها به دلیل این که انجام انتقال بیش از حد طولانی میشه، فشار و استرس های مختلفی رو برای افراد وارد میکنه. مخصوصا مواقعی که مبلغ تراکنش خیلی زیاد باشه این مسئله میتونه که واقعا دردسر ساز بشه. 

شبکه هایی مثل بیت کوین و اتریوم که جزو رهبران و پرچم داران در این زمینه هستن، گفته میشه که بیشترین سرعت رو در بین بقیه شبکه ارزهای دیجیتال دارند. هرچند با ظهور شبکه های جدیدی که توی سیستمشون علاوه بر فناوری بلاکچین از تکنولوژ یادگیری ماشینی هم استفاده میکنند؛ به نظر میاد که رقیب های جدی برای این شبکه های سنتی و قدیمی پیدا شده.

در قسمت پایین چند تا از شبکه های انتقال ارز دیجیتال رو نسبتا جدید هستند و سرعت باور نرکردنی نسبت به بقیه شبکه ها دارند خدمتتون معرفی خواهیم کرد. به این شبکه ها، اصطلاحا شبکه های انتقال یک دقیقه ای گفته میشه؛ چون که زیر یک دقیقه کل روند انتقال در اون ها انجام میگیره. 

این شبکه های پر سرعت عبارت هستند از: 
•    شبکه ریپل با توان 1500 TPS که میانگین زمان معاملات در اون فقط چهار ثانیه براورد میشه. 
•    شبکه استیم باتوان 10000 TPS که میانگین زمان معامله در اون سه ثانیه هست. 
•    شبکه بیت شیرز با توان 3400 TPS که زمان معاملات در اون دو ثانیه گزارش شده. 

شبکه های نوظهوری مثل: نانو، آوالانچ، کازماس، آلگورند و رد پلی همگی از نسل های جدیدی هستن که سرعت خیلی بالایی دارند، و فقط گذر زمان مشخص میکنه که آیا قادر خواهند بود روزی جایگاه شبکه های بزرگی مثل بیت کوین و اتریوم رو تصاحب بکنند یا نه. 

2.    کارمزد انتقال 

مسئله کارمزد بالا یکی دیگه از عوامل خیلی مهم هست، که تفاوت شبکه های ارزهای دیجیتال رو نشون میده. کارمزد های بالایی که شبکه اتریوم نسبت به شبکه های دیگه داره برای خیلی از افراد مخصوصا اون هایی که قصد دارن مبالغ پایینی رو به ولت دیگه ای انتقال بدن، یه مشکل جدی و اساسی ایجاد کرده. میزان کارمزد های شبکه اتریوم گاهی به حدی بالا میره که بعد از انجام تراکنش، ممکنه تا نصف پول معامله گر به خاطر کارمزد بالا از دست بره. 

پس همیشه توجه داشته باشید که قبل از انتخاب شبکه ارز دیجیتال خاصی برای انجام تراکنش، اول ببینید که مقدار کارمزد توی اون شبکه چقدر هست و با شناسایی زمان هایی که به دلیل پایین اومدن تعداد تراکنش ها میزان کارمزدها پایین میاد، در مناسب ترین ترین زمان ممکن اقدام به انجام دادن نقل و انتقال هاتون کنید؛ تا مجبور نباشید هزینه بالایی رو متحمل بشید. 

درمورد ارزان ترین شبکه های انتقال ارز دیجیتال در قسمت های بعد بیشتر براتون توضیح خواهیم داد و ضمن معرفی ارزون ترین شبکه های انتقال، تفاوت هاشون رو هم براتون توضیح میدیم. 

3.    استاندارد های تعریف شده 

شبکه های انتقال ارزهای دیجیتال علاوه بر سرعت انجام تراکنش و کارمزد انتقال، توی استانداردهایی که برای خودشون تعریف میکنن هم باهمدیگه خیلی متفاوتن؛ به طوری که حتی ممکنه استاندارد های همدیگرو اصلا قبول نداشته باشن. برای مثال توکنی که با استانداردهای شبکه اتریوم تطابق داره، میتونه از این شبکه اصلی برای انجام انتقال و تراکنش بهره مند بشه. در حالی که همون توکن توی یک شبکه دیگه، به دلیل این که با استاندارهاش جور نیست اصلا نمیتونه ورود پیدا بکنه. 

به طور کلی تعریف استانداردهای مختلف برای هر شبکه انتقال ارز دیجیتال باعث شده که این شبکه ها نسبت به هم دیگه تفاوت هایی داشته باشن، و دونستن این استاندارد ها و قوانین میتونه در تشخیص یک شبکه بهتر و کاراتر خیلی مفید واقع بشه.

تفاوت مهم شبکه های ارزهای دیجیتال

بررسی شبکه های ارز دیجیتال 

•    شبکه ERC-20 

شبکه انتقال ERC-20 شبکه ای هست که توی اون توکن های بلاکچین اتریوم فرایند انتقالشون انجام میگره. این کلمه مخفف عبارت Ethereum Request For Comment هست، که معنیش میشه پروتوکل رسمی بهبود بلاک چین اتریوم. 

فابین ووگلاستر، توی سال 2015 واسه اولین بار استاندارد های این شبکه رو معرفی کرد که این استانداردها شامل شیوه های ارسال و دریافت توکن های اتریوم، مقدار توکن ها عرضه شده و متد های بروز رسانی رو شامل میشد. از جمله مزیت های شبکه ERC-20 نسبت به شبکه های دیگه اینه که تراکنش ها توی اون به صورت ثابت و خیلی سریع انجام میشن، همچنین موقع انجام نقل و انتقالات، ERC نسبت به شبکه های دیگه کم ترین ضریب خطا رو داره. 

ارزهای دیجیتال معروفی که توی این شبکه پشتیبانی میشن عبارت هستند از: چینلینک (LINK)، تتر (USDT)، پولیگان (MATIC)، شیبا (SHIB)، 

این رمزارزها رو شما میتونید به انواع کیف پول های دیجیتال معروف مثل کیف پول اتریوم، متامسک، تراست ولت و... به راحتی از طریق این شبکه منتقل بکنید. 

•    شبکه BEP2 

این شبکه متعلق به کمپانی معروف بایننس هست که قوانین و استانداردهای خودش رو در قالب یه طرح پیشنهادی برای توسعه شبکه بلاکچین بایننس تعریف کرد. BEP2 در مقایسه با ERC-20 خیلی ساده تر هست، و علت این سادگی در اینه که میخواد بستر مناسبی فراهم کنه تا حجم بزرگی از کوین ها و توکن ها بتونن از طریق این شبکه به صورت ساده و روان توانایی نقل و انتقال پیدا بکنن. 

شبکه BEP2 با توجه به این که روی بایننس چین (Binance Chain) قرار داره، ویژگی اصلیش نسبت به شبکه های دیگه علاوه بر ساده بودنش وجود ممو ها MEMO هست. ممو به برچسب هایی گفته میشه که از کاربر میخواد تا دلیل انجام تراکنشی رو که قصد داره انجام بده بیان بکنه. در واقع بعد از انجام هر تراکنش فاکتوری صادر میشه که علاوه بر اطلاعات تراکنش، دلیل انجام تراکنش هم توی اون توضیح داده شده، که باعث ایجاد شفافیت خیلی بیشتری نسبت به شبکه های سنتی دیگه میشه.

BEP2 میتونه یک شبکه عالی برای کسایی که دنبال سادگی و شفافیت بیشتری هستند باشه. از جمله کیف پول هایی که توسط این شبکه انتقال پشتیبانی میشه، میتونیم به ولت هایی مثل ترزور و تراست ولت اشاره بکنیم، که در بین کاربران مختلف تونستن طرفدارای زیادی رو به دست بیارن. 

•    شبکه BEP-20 

این شبکه یکی دیگه از استانداردهای کمپانی بایننس هست که روی اسمارت چین (Smart Chain) ساخته شده. BEP-20 یه طرح پیشنهادی برای تکمیل شبکه بایننس اسمارت هست، که هدف اصلیش اینه که بتونه سازگاری بیشتری با شبکه اتریوم ایجاد بکنه، تا قادر باشه توکن های بیشتری رو مورد پشتیبانی خودش قرار بده. سرعت خیلی بالا و تایید تراکنش ها توی کوتاه ترین زمان، از جمله ویژگی های این شبکه هست که تونسته از این طریق یک مزیت ویژه برای خودش به وجود بیاره. توصیه میکنیم مقاله مقایسه شبکه بایننس اسمارت چین و سولانا رو هم برای آشنایی با این شبکه ها مطالعه کنین.

این شبکه توانایی این رو داره که با قراردادهای هوشمند سازگاری پیدا بکنه و بدون افزایش ازدهام تعداد بسیار بالای تراکنش ها رو توی کوتاه ترین زمان ممکنه تایید کنه تا به انجام برسند. نسبت به نسخه قبلی، توانایی BEP-20 واسه برقراری ارتباط بین زنجیره های بلاکچین خیلی بیشتر هست و کارمزد های پایین و سرعت خیلی خوبی که داره باعث شده تا جزو شبکه های خیلی خوب و پرکاربرد طبقه بندی بشه. 

بررسی شبکه های ارز دیجیتال

•    شبکه TRC20 

TRC20 یک شبکه اختصاصی برای ارز دیجیتال ترون هست، و این امکان رو به وجود آورده تا توکن هایی رو که در بلاکچین ترون وجود دارن، از طریق این شبکه قابلیت نقل و انتقال پیدا بکنند. توکن اختصاصی این شبکه TRX یا همون ترون نام داره که فقط به صورت اختصاصی از TRC20 برای انتقال این توکن دیجیتالی استفاده میشه. 

تفاوت اصلی شبکه انتقال ارز دیجیتال ترون با بقیه شبکه ها در این هستش که هزینه انجام تراکنش توی اون به صورت رایگان هم انجام میشه و جزو شبکه های نسل جدیدی هست که سرعت انتقال فوق العاده ای داره. 

آدرس تراکنش ها توی این شبکه همیشه با حرف T شروع میشه و علاوه بر ارز دیجیتال ترون رمزازهای دیگه ای مثل نول کوینريال بیت تورنت، ویکلینک، لاو هرت و... هم توی این شبکه پشتیبانی میشن. 

•    شبکه OMNI 

اومنی یک پروتوکل لایه ای هست که روی بلاک چین بیت کوین قرار گرفته. این شبکه تونسته به توسعه دهنده های ارزهای دیجیتال کمک کنه که بتونن توکن های بیشتری روی بلاکچین بیت کوین عرضه بکنن. به همین دلیل یکی از محبوب ترین شبکه واسه توسعه دهندگان رمزارزهاست. شما میتونید با خیال راحت ارزهای دیجیتال مثل تتر و بقیه توکن معروف رو از طریق این شبکه به انواع کیف پول های مختلف منتقل کنید. 

این شبکه توی سال 2013 برای اولین بار عرضه شد و تونست به عنوان یک ابزار کاربردی در بین کاربرها و بلاکچین بیت کوین عمل بکنه. توی این شبکه از هش ریت بلاکچین بیت کوین برای انجام تراکنش ها استفاده میشه. ویژگی خاص این شبکه در این هست که از پلتفرم های امنیت مالی پشتیبانی میکنه، به طوری که حرف اول رو توی امنیت در بین شبکه های دیگه میزنه. در واقع امنیت پایدار و ثبات بالا ویژگی و مزیت اصلی اومنی نسبت به شبکه های انتقال دیگه هست. 

توجه داشته باشید که تعداد شبکه های خیلی زیادی وجود دارن، و این امکان برای ما نیست که بتونیم همه اون ها رو یک به یک براتون معرفی کنیم. ما با معرفی معروف ترین و مهم ترین شبکه های انتقال ارز دیجیتال سعی کردیم ویژگی های اصلی این شبکه ها و تفاوت شبکه های ارزهای دیجیتال رو به صورتی براتون توضیح بدیم که بعد از اشنایی با این شبکه ها خودتون بتونید بقیشون رو با ذهنی باز تحلیل بکنید و ویژگی هاشون رو تشخیص بدید. 

شبکه انتقال ارز دیجیتال

ارزان ترین شبکه انتقال ارز دیجیتال 

کارمزد انتقالی که کسر میشه میتونه یکی مهم ترین ویژگی و تفاوت شبکه های ارزهای دیجیتال رو موقع انتخاب مشخص کنه. به همین خاطر انتخاب یک شبکه مناسب با کارمزد پایین میتونه که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها یک محیط مناسبی رو به وجود بیاره، تا در بستر اون همواره از شبکه ای که دارای کارمزدهای پایین تر هست برای انجام تراکنش ها استفاده بشه. برای همین در این بخش ارزان ترین شبکه های انتقال ارز دیجیتال رو براتون معرفی میکنیم. 

شبکه ترون از جمله شبکه های ارزهای دیجیتال هست کارمزد های خیلی پایینی داره. حتی در مواقع که این شبکه خیلی خلوت میشه، تراکنش هایی که براشون فی (کارمزد) رایگان اعمال شده هم توی این شبکه نقل و انتقالشون انجام میشه. اما مشکلی که در اینجا وجود داره، اینه که هنوز این شبکه انتقالی توسط صرافی های خیلی کمی پشتیبانی میشه و علتش هم نوظهور بودن این شبکه هست. 

بعد از شبکه ترون شبکه BSC یا همون شبکه اسمارت چین بایننس با مقام دوم کم ترین کارمزد رو در مقایسه با شبکه های انتقال دیگه داره، و به دلیل این که این شبکه متعلق به صرافی معروف بایننس هست؛ انواع کوین ها و توکن های مختلفی در اون پشتیبانی میشه. فقط کافیه که ارز دیجیتال دلخواهتون رو انتخاب کنید و از طریق این شبکه انتقالی به هر حسابی که دوست داشتین میتونید منتقلش کنید.

دو شبکه ترون و اسمارت چین بایننس تنها شبکه های انتقالی نیستن که کارمزد خیلی پایین دارند و شما ممکنه با جستوجو کردن تعداد بیشتری از این شبکه ها رو بتونید پیدا کنید. اما امنیتی که این دو شبکه انتقالی دارند رو در شبکه های دیگه ممکنه که نتونید پیدا بکنید. در شرایط فعلی اکثر معامله گر های حرفه این دو شبکه رو برای انجام تراکنش هایی که مقدارشون کم هست برای کسر شدن کارمزد پایین توصیه میکنند. 

ارزان ترین شبکه انتقال ارز دیجیتال

نکات مهم موقع انتخاب شبکه انتقال ارز دیجیتال 

•    علاوه بر توجه به سه فاکتور مهم کارمزد، سرعت و استانداردهای تعریف شده سعی کنید که نظرات کاربران مختلفی رو که توی این شبکه ها نقل و انتقال انجام دادن در انجمن های مختلف مطالعه کنید، تا با استفاده از تجربه این اشخاص یک تراکنش خوب و بی نقص داشته باشید. 
•    راجعبه اشخاص و شرکت هایی که این شبکه ها رو ارائه میکنند به طور کامل تحقیق بکنید. ممکنه که شما شبکه ناشناخته ای رو بدون تحقیق کافی انتخاب بکنید و در آخر متوجه بشید که این شبکه اصلا وجود خارجی نداشته و فقط اسکم بوده. 
•    همیشه گول کارمزد پایین رو نخورید، چون که ممکنه ساختار بعضی شبکه های انتقال مشکل داشته باشه و تعداد ارور ها و خطاهایی که موقع انجام تراکنش های انجام میشه باعث شده که مبلغ کارمزد پایین بیاد. 
•    در صورتی که حوصله داشتین استاندارهایی رو که هر شبکه انتقال برای خودش تعریف کرده بشینید و به صورت کامل مطالعه کنید. در این صورت درک عمیق تری از عمق ساختار شبکه های مختلف پیدا میکنید و موقع انجام تراکنش هاتون کم تر دچار اشتباه میشید. 
•    امنیت هم یکی دیگه از موارد مهمیه که باید بهش توجه کنید. هیچ وقت سراغ شبکه های انتقالی که ناشناخته هستن و سرو تهشون مشخص نیست به کجا ختم میشه نرید، و همیشه سعی کنید شبکه انتقالی رو انخاب کنید که توسط صرافی های معتبر و معروف پشتیبانی میشن. 

نکات مهم موقع انتخاب شبکه انتقال ارز دیجیتال

جمع بندی 

به صورت کلی اگر در دنیای کریپتوکارنسی مشغول فعالیت هستید، ناگریز باید برای انجام تراکنش ها و انتقال های خودتون به دنبال استفاده از یک شبکه انتقال خوب بگردید. ما سعی کردیم همه این شبکه های انتقال ارز دیجیتال رو که در حال حاضر داره ازشون استفاده میشه، براتون معرفی کنیم و با بیان تفاوت شبکه های ارزهای دیجیتال مختلف بتونیم بینشی رو برای شما فراهم کنیم که موقع انتخاب یک شبکه مناسب دچار اشتباه نشید. 

یک اشتباه کوچیک موقع انجام تراکنش میتونه باعث بشه که پولتون رو برای همیشه از دست بدید و انتخاب شبکه انتقال نامناسب اغلب به اینگونه اشتباهات باعث میشه. امیدواریم که با خوندن این مقاله اطلاعات لازم و کافی رو در مورد تفاوت شبکه های ارزهای دیجیتال مختلف بدست آورده باشید و موقع انتخاب یک شبکه مناسب منفعل و سردرگم نشید. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 3 تفاوت اصلی شبکه های ارز دیجیتال (معرفی ارزان ترین شبکه انتقال ارز دیجیتال)

در مورد 3 تفاوت اصلی شبکه های ارز دیجیتال (معرفی ارزان ترین شبکه انتقال ارز دیجیتال) نظر دهید
سوال امنیتی :8+72 = ?