معرفی بهترین منابع و سایت ارزهای دیجیتال (سایت های کاربردی کریپتوکارنسی ها)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معرفی بهترین منابع و سایت ارزهای دیجیتال (سایت های کاربردی کریپتوکارنسی ها)"


  • 14:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

در مقاله معرفی بهترین منابع ارزهای دیجیتال، قصد داریم که تعدادی از سایت ها و پلتفرم های کاربردی دنیای رمز ارزها رو بهتون معرفی کنیم. در دنیای کریپتوکارنسی ها، بهره مندی از یک منبع معتبر و قابل اعتماد بسیار اهمیت داره. به همین دلیل قصد دارین تا با معرفی بهترین منابع و سایت ارزهای دیجیتال، شما رو در این زمینه راهنمایی کنیم. در این مطلب بهترین سایت ارز دیجیتال خارجی و داخلی برای کاربرد های مختلف رو بهتون معرفی می کنیم.
با توجه به اطلاعات و اخبار فیک و شایعه های بسیار زیادی که در دنیای ارزهای دیجیتال وجود داره، نمی تونیم به هر سایت و پلتفرمی اعتماد کنیم. برای داشتن یک سرمایه گذاری ایمن و خرید ارز دیجیتال به ساده ترین شکل ممکن پیشنهاد میکنیم که این مطلب رو تا انتها دنبال کنین. در این مقاله بهترین صرافی ها، پلتفرم های خبری، بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال و. . . رو بهتون معرفی مردیم. توجه داشته باشین که برای شروع ارز دیجیتالو سرمایه گذاری در این حوزه، در اولین قدم به منابع معتبر و قابل اعتماد نیاز داریم.

بهترین منابع و سایت ارزهای دیجیتال کدامند؟

برای داشتن یک معامله و سرمایه گذاری موفق در حوزه ارزهای دیجیتال به منابع معتبری در این حوزه نیاز داریم. وجود اخبار درست و غلط زیاد و بمباران اطلاعاتی در دنیای دیجیتال امروز، به جای این که روشنگر مسیر حرکت ما باشه، بیشتر باعث سردرگمی و دور شدن از اهدافمون میشه. از طرفی بدون دنبال کردن اخبار و اطلاعات هم امکان رسیدن به هدف وجود نداره. از طرفی نمیتوان به اطلاعات منتشر شده توسط هر پلتفرم و سایتی اعتماد کنیم، چرا که اطلاعات غلط بسیاری در سراسر اینترنت پخش شدن.
 اهمیت این موضوع در معامله گری و ترید ارزهای دیجیتال زمانی مشخص میشه که، یک تصمیم گیری اشتباه که با توجه به یک خبر اشتباه گرفته شده، میتونه ضرر های هنگفتی رو به یک سرمایه گذار وارد کنه. به همین دلیل استفاده از سایت های معتبر و قابل اعتمادی که در ادامه بهتون معرفی کردیم، میتونه از تصمیم گیری های نادرست در حوزه رمز ارزها جلوگیری کنه.

بهترین منابع ارزهای دیجیتال

توجه داشته باشین که برای ورود به هر عرصه و زمینه ای، باید زمان و هزینه کافی رو برای آموزش در آن اختصاص داد. برای اینکه دارایی های دیجیتالیتان به خطر نیفته و ضررهای هنگفتی رو متحمل نشین، لازمه قبل از هر چیزی به دنبال دوره ارز دیجیتال و آموزش در این حوزه باشین. همچنین صرف هزینه برای خرید عضویت های ویژه ی برخی از این سایت ها هم میتونه سود های بیشتر و موقعیت های بهتری رو برای سرمایه گذاری در این حوزه براتون فراهم کنه.
البته ممکنه که همه افراد توانایی پرداخت هزینه دلاری این خدمات رو نداشته باشن؛ که ما برای این افراد راه حل ها و جایگزین های مناسبی رو معرفی خواهیم کرد. امیدواریم این مقاله بتونه به یک مرجع ارز دیجیتال در زمینه سایت های قابل اعتماد تبدیل بشه. در ادامه بهترین سایت ارز دیجیتال خارجی و داخلی رو بهتون معرفی می کنیم.

وب سایت کوین مارکت کپ (Coin Market Cap)

یکی از مهمترین سایت هاب مرجع ارز دیجیتال که تو لیست بهترین منابع داخلی و خارجی کریپتوکارنسی هاست، سایت کوین مارکت کپ است. از این سایت میتونیم به عنوان جامع ترین پلتفرم برای دسترسی به اطلاعات مختلف از جمله: قیمت ارز دیجیتال، حجم معاملات، مقایسه ارزها، تغییرات لحظه ای یک رمز ارز و. . . می باشد. همچنین مهمترین خبر ها در حوزه بازار کریپتوکارنسی ها در این سایت قرار میگیره.
در صفحه اول پلتفرم کوین مارکت کپ، 100 مورد از بهترین رمز ارزهای دنیا از نظر حجم بازار و معاملات رو با جزئیات کامل وجود دارن. در صورتی که روی هر رمز ارزکلیک کنین، اطلاعات تکمیلی تری در موردش بهتون داده میشه. توجه داشته باشین که برای استفاده از بیشتر خدمات این سایت، نیازی به ثبت نام در کوین مارکت کپ نیست. برای شروع بازار ارزهای دیجیتال، میتونین با مراجعه به این سایت اطلاعات دقیقی رو در مورد رمز ارز مورد نظرتون بدست بیارین.

 وب سایت کوین مارکت کپ

تریدینگ ویو (TradingView)

همونطور که میدونین برای تحلیل تکنیکال یک رمز ارز باید به نمودار قیمتی اون دسترسی داشت. پلتفرم تریدینگ ویو یکی از بهترین سایت های بازار ارزهای دیجیتال است که به شما اجازه دسترسی به چارت ارزهای دیجیتال رو میده. البته تو این سایت علاوه بر ارزهای دیجیتال، جفت ارزهای فارکس، سهام شرکت های بزرگ و بازار بورس برخی از کشور ها هم قابل دسترسی است.
برای دسترسی به بهترین چارت ارز دیجیتال، پیشنهاد میدیم که از تریدینگ ویو استفاده کنین. استفاده از بیشتر بخش های این سایت رایگانه و فقط با ثبت نام اجازه دسترسی به امکانات بی شماری بهتون داده میشه؛ اما محدودیت هایی هم در این پلتفرم برای کاربرها در نظر گرفته شده که با خرید پلن های پیشرفته تر برداشته میشن. البته راه حل ارزان تری هم وجود داره.
شما میتونین با ثبت نام در سایت ارزسنج به طور کاملا رایگان به یک اکانت پریمیوم تریدینگ ویو دسترسی پیدا کنین؛ در حالی که برای خرید مستقیم اون از تریدینگ ویو، 600 دلار حق اشتراک ازتون گرفته میشه. همچنین میتونین با خرید همیار تریدر، از اندیکاتور های پیشرفته تر و اختصاصی ارزسنج هم استفاده و موقعیت های خرید و فروش بهتری رو پیدا کنین.

سایت بیت اینفوچارت (bitinfochart.com)

سایت بیت اینفوچارت پلتفرمی برای نمایش داده های شبکه رمز ارزهای مختلف است. اهمیت این سایت در تحلیل فاندامنتال و بنیادی ارزهای دیجیتال مشخص میشه، مخصوصا برای سایت هایی که قراره استخراج آن ها بزودی تموم بشه. یکی از بزرگترین چالش های ارزهای دیجیتال که مربوط به شبکه بلاک چینی اون ها است، سرعت شبکه است. این وبسایت به شما اجازه میده که با مقایسه سرعت شبکه رمز ارزها، به مقایسه برتری بین ارزهای دیجیتال بپردازین.
همچنین تو این پلتفرم امکان مقایسه ویژگی ها و اطلاعات دیگه ای هم از ارزها دیجیتال وجود داره. سایت بیت کوین اینفوچارت برای افرادی که بیشتر از روش های فاندامنتال و بنیادی برای بررسی یک رمز ارز استفاده میکنن، یک پلتفرم بسیار مهم و کاربردیه.

سایت لونار کراش (LunarCrush)

سایت لونارکراش

 لونار کراش یکی از ابزار های بسیار جذاب دنیای ارزهای دیجیتال به حساب میاد که با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین توسعه پیدا کرده. افرادی که قصد تشکیل یک واچ لیست برای نوسان گیری و یا بررسی بنیادی ارزهای دیجیتال رو دارن، میتونن از این سایت برای اینکار استفاده کنن. این پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات و داده های موجود در شبکه های اجتماعی رو تجزیه و تحلیل میکنه. این داده ها علاوه بر میزان فعالیت در بازار، حجم معاملات و داده های تراکنش های ارز دیجیتال، احساسات معامله گر ها رو هم مورد بررسی قرار میده. همونطور که میدونین تاثیر شبکه های اجتماعی بر دنیای ارزهای دیجیتال غیر قابل انکاره؛ برای مثال وقتی که یک بلاگر یااینفلوئنسر شبکه های اجتماعی، اسم یک ارز رو ذکر میکنه، قیمت اون نوسانات شدیدی رو تجربه میکنه.

در این سایت ارز دیجیتال، به لطف استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی دیدگاه سرمایه گذار ها در مورد یک رمز ارز از شبکه های اجتماعی مختلف استخراج و تجریه و تحلیل میشه. این ابزار با بررسی ابزارها و قابلیت های مختلف یک شبکه اجتماعی مثل لایک ها، بازنشر ها، نظرات و کامنت ها، دنبال کننده های یک ارز و لینک هایی که برای اون ارز به اشتراک گذاشته شده، اطلاعات دقیقی رو در مورد محبوبیت ارزها در شبکه های اجتماعی ارائه میده. به کمک لونار کراش میتونین تا حد زیادی در زمان صرفه جویی کنین و دیگه نیازی به جستوجوی مداوم در شبکه های اجتماعی نخواهید داشت.

سایت گلس نود (Glass Node)

این روز ها یکی از محبوبترین پلتفرم های ارز دیجیتال، سایت گلس نود است. این وب سایت یک پایگاه اطلاعاتی از داده های بلاک چین ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم به کاربرها اجازه میده که پارامتر هایی که درون زنجیره بلاک رمز ارزها (آنچین) وجود دارن رو، مشاهده و تحلیل کنن. به این ترتیب امکان بررسی بازار ارزهای دیجیتال از یک زاویه یکاملا متفاوت برای تحلیل گر های این حوزه وجود داره. از داده های ارائه شده در پلتفرم گلس نود برای تحلیل آن چین ارزهای دیجیتال استفاده میشه.
تحلیل آن چین چیست؟ یکی از جدید ترین روش ها و متد های موجود برای بررسی بازار ارزهای دیجیتال که بهتون اجازه میده از زاویه ای کاملا متفاوت به این بازار تسلط پیدا کنین. آکادمی ارزسنج یک دوره جامع آموزش آن چین و تحلیل داده های درون شبکه رو برای کاربرهاش آماده کرده که با شرکت در این دوره هرآنچه که باید در مورد داده ها OnChain بدونین، بهتون آموزش داده میشه.

البته باید بگیم که تمامی بخش های سایت گلس نود رایگان نیستن و باید هزینه ای رو به دلار برای استفاده از بخش های مختلف این پلتفرم پرداخت کنین. البته یک راه ارزان تر برای خرید این اشتراک وجود داره که پیشنهاد ما هم استفاده از همین روش است. آکادمی ارزسنج به منظور اینکه معامله گر ها بتونن اشتراک آن چین رو راحت تر و با هزینه ای بسیار پایین تر از پلتفرم های مشابه خریداری کنن، اقدام به ارائه پکیج های مختلف داده های آن چین کرده.

 کوین مارکت

سایت کوین مارکت کل (Coin Market Cal)

پلتفرم بعدی که تو لیست معرفی بهترین منابع و سایت ارز دیجیتال قرار گرفته، سایت کوین مارکت کل است. برای اینکه بتونین در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، باید از تاریخ دقیق رویداد ها، اخبار و حمایت افراد معروف از یک ارز دیجیتال، اطلاع پیدا کنین؛ چرا که این عوامل تاثیر زیادی رو در قیمت ارزهای دیجیتال دارن و میتونن نوسانات زیادی رو در بازار بوجود بیارن. برای مثال وقتی که ایلان ماسک از دوج کوین (Doge) طرفداری کرد، قیمت این رمز ارز به شکل غیر قابل باوری افزایش پیدا کرد.

در حوزه تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال هم اخبار تاثیر بسیار زیادی رو دارن و نباید ازشون غافل بشین. از طرف دیگه در بازار ارزهای دیجیتال که هیچ نوع نظارت و قانونی در آن وجود نداره، ممکنه هر شایعه و خبری پخش بشه. تشخیص اخبار فیک یکی از سخت ترین کارهای این حوزه است که تنها با کمک یک پلتفرم خبری معتبر قابل پیگیری است. با توجه به این که سایت کوین مارکت کل به عنوان یک بانک اطلاعاتی و خبری بروز و قابل اعتماد شناخته میشه، بهتره که برای دنبال کردن اخبار و آخرین اتفاقات از این پلتفرم استفاده کنید.

سایت بررسی ICO ها (ICO Watchlist)

ICO ها یا عرضه اولیه ی ارزهای دیجیتال، فرایندی است که طی اون یک شرکت فعال در حوزه بلاک چین برای اولین بار توکن اختصاصی پروژه ی خودش رو به فروش میرسونه؛ هدف از انجام یک ICO اینه که پروژه مربوطه از نظر منابع مالی تامین بشه. شرکت در این ICO ها میتونه سود زیادی رو به سرمایه گذار ها برسونه، البته گاهی اوقات هم ممکنه که پروژه شکست بخوره یا کلاهبرداری از آب دربیاد و توکن اون از بین بره و بی ارزش بشه.

با استفاده از سایت آی سی او واچ لیست، اطلاعات مهمی در مورد پروژه هایی که قصد عرضه اولیه توکن هاشون رو دارن، بدست میارین. همچنین با استفاده از این پلتفرم ارز دیجیتال میتونین از ICO های منقضی شده و یا عرضه اولیه هایی که قراره در آینده انجام بشن اطلاع پیدا کنین. همچنین امکان خرید توکن های عرضه اولیه شده و شرکت در این ICO ها با استفاده از همین پلتفرم وجود داره. البته بهتره که قبل از سرمایه گذاری روی یک پروژه، به طور کامل وایت پیپر اون رو مطالعه کنین و تحقیقات لازم رو در مورد اون انجام بدین.

سایت مساری (Messari)

یکی دیگه از سایت هایی که قصد داریم در مقاله معرفی بهترین منابع و سایت ارزهای دیجیتال بهتون معرفی کنیم، مساری نام داره. از این سایت به عنوان یکی از ابزارهای تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال و جمع آوری داده ها استفاده میشه. همچنین تو این پلتفرم اخبار و رویداد های مختلفی که تو حوزه رمز ارزها صورت میگیرن هم به کاربرها اطلاع رسانی میشه؛ به این ترتیب دیگه نیازی نیست که سایت های خبری و پلتفرم های مختلف رو برای اطلاع از تمامی خبر های بازار ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار بدین.

سایت مساری
 

 پر کاربردترین و مهمترین بخش این سایت، یک ابزار تحلیلی برای بررسی فاندامنتالی و احساسات در بازار ارزهای دیجیتال است. بهره مندی از بیشتر امکانات این پلتفرم رایگان است و هیچ هزینه ای بابت تون از کاربرها دریافت نمیشه. البته این پلتفرم ابزارهای پیشرفته تری رو هم به کاربرهای خودش ارائه کرده؛ ولی استفاده از این پرداخت ها مستلزم خرید اشتراک این سایت است که حدودا 25 دلار در ماه می باشد.
اگه بخوایم انتخابی رو بین گلس نود و مساری داشته باشیم، سایت پلس نود و داده های آنچین رو انتخاب میکنیم؛ چرا که استفاده از داده های OnChain برای تشخیص روند بازار بسیار کاربردی تره و بهتون اجازه میده که همواره یک قدم جلوتر از سایر معامله گر های بازار کریپتوکارنسی ها باشین. این در حالیه که مساری اطلاعات کمتری رو بهتون ارائه میده و رابط کاربری ضعیف تری هم داره. 

سایت دیلی هادل (Daily hodl)

پلتفرم هایی که تا به الان بهتون معرفی کردیم، همگی برای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزهای دیجیتال کاربرد داره؛ اما همونطور که میدونین آموزش در حوزه ارزهای دیجیتال یکی از مهمترین مباحثی است که قبل از آغاز فعالیت در بازار کریپتوکارنسی ها بهتره که بهش توجه ویژه ای بشه. به همین منظور قصد داریم که در انتهای این مقاله، یک سایت ارز دیجیتال معتبر برای آموزش در حوزه رمز ارزها بهتون معرفی کنیم.

سایت دیلی هادل یک پلتفرم به اشتراک گذاری آخرین اخبار و مقالات در حوزه ارزهای دیجیتال است. مقالات به بارگذاری شده در این پلتفرم شامل اطلاعات و توضیحاتی در مورد آخرین تکنولوژی های حوزه ارزهای دیجیتال می باشد. همچنین تو این پلتفرم قسمتی با نام Daily Mix وجود داره که میتونین با استفاده از اون ویدیو های آموزشی بسیار جذابی در مورد دنیای رمز ارزها مشاهده کنین. البته به این نکته توجه داشته باشین که برای بهره مندی از این منابع باید زبان انگلیسیتون خوب باشه.

 سایت دیلی هادل

لازم به ذکره که تیم تولید محتوای ارزسنج هم ویدیو ها و مقالات آموزشی بسیار متنوع و زیادی رو در حوزه ارزهای دیجیتال تهیه کرده و تو این پلتفرم به اشتراک گذاشته. این پلتفرم بهترین مرجع آموزش ارز دیجیتال در ایران بشمار میره. پیشنهاد میکنیم که برای شروع ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در این حوزه به این مطالب مراجعه کنین تا علاوه بر افزایش دانش و اطلاعاتتون در مورد ارزهای دیجیتال، با جدیدترین پلتفرم های دنیای کریپتوکارنسی هم آشنا بشین.

جمع بندی

فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال بدون دسترسی به سایت ها و منابع معتبر این حوزه غیر ممکنه. اطلاع از آخرین اخبار و اتفاقاتی که تو دنیای رمز ارزها افتاده برای بهره مندی از نوسانات ناگهانی و شدید بازار ارزهای دیجیتال اهمیت بسیار بالایی رو داره. در این مقاله با عنوان معرفی بهترین منابع و سایت ارزهای دیجیتال، تعدادی از بهترین پلتفرم هایی که استفاده از اون ها ضروری است رو بهتون معرفی کردیم.

توجه داشته باشین که برای موفقیت در مسیر ترید ارزهای دیجیتال، اطلاع از اخبار بروز بسیار مهم و حیاتی است. به همین دلیل حتما باید یک یا دو سایت مرجع رو برای دسترسی به آخرین اخبار دنبال کنین. همچنین درک بهتر بازار ارزهای دیجیتال مستلزم دسترسی به ابزارهای پیشرفته و جانبی مختلفیه که تو این مقاله تعدادی از پلتفرم های ارائه دهنده این خدمات رو بهتون معرفی کردیم. امیدواریم که ایم مطلب براتون مفید و کاربردی واقع بشه و از سایت های معرفی شده نهایت استفاده رو ببرین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین منابع و سایت ارزهای دیجیتال (سایت های کاربردی کریپتوکارنسی ها)

در مورد معرفی بهترین منابع و سایت ارزهای دیجیتال (سایت های کاربردی کریپتوکارنسی ها) نظر دهید
سوال امنیتی :7+63 = ?