میزان همبستگی XRP و BNB با بیت کوین چقدر است؟

  • 07:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

کاهش همبستگی BNB و XRP با ارز دیجیتال بیت کوین؛ آیا می خواهید تا اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چرا ریپل و بایننس کوین همبستگی خودشان را با بیت کوین از دست دادند؟ این اتفاق چه تاثیری روی قیمت این آلت کوین ها می گذارد؟ آیا ریپل و بایننس کوین ریزش خواهند کرد؟ از کجا بفهمیم بین ریپل و بایننس کوین با ارز دیجیتال بیت کوین دوباره همبستگی رخ داده است؟
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، می دانید که در تمامی بازارهای مالی مانند بازار ارزهای دیجیتال اصطلاحات و مفاهیم مختلفی وجود دارند که آشنا شدن با آنها می تواند به معامله گران در داشتن یک تجربه ترید موفق و کم درسدر کمک زیادی کند. یکی از این اصطلاحات، همبستگی با بیت کوین است که در سال های گذشته مورد توجه خیلی از تریدرها و تحلیلگران در بازار ارزهای دیجیتال شده است. اخیرا معلوم شده که بایننس کوین و ریپل همبستگی خودشان را با بیت کوین از دست دادند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره همبستگی بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاهش همبستگی BNB و XRP با بیت کوین بپردازیم.

آشنایی با همبستگی بیت کوین(Bitcoin)

همبستگی بیت کوین

شاید از خودتان بپرسید که منظور از همبستگی بیت کوین چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که همبستگی بیت کوین به طور کلی به معنی وجود یک ارتباط مستقیم بین قیمت بیت کوین با قیمت سایر ارزهای دیجیتال است. یکی از رویدادهایی که باعث شد تا نگاه خیلی از تریدرها و تحلیلگران بازار رمز ارزها به سمت همبستگی بیت کوین با شاخص های دیگر جلب شود، مسئله افزایش تنش های موجود بین روسیه و کشورهای غربی در رابطه با جنگ اوکراین و روسیه بود. در اصل با انتشار هر خبرمنفی در زمینه شدت گرفتن تنش ها، ما می دیدیم که قیمت ارز دیجیتال و بیت کوین کاهش پیدا می کردند.
جالب است بدانید، بازار رمز ارزها یکی از نوظهورترین بازارهای مالی است که به شدت ناپایدار است و هنوز به بلوغ کامل نرسیده. هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که یک رابطه کامل بین دو رمز ارز وجود دارد. چون ممکن است در روزهای مختلف قیمت های متفاوتی داشته باشند. همچنین ممکن است این همبستگی زیادی که بین بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر دیده می شود، تنها به این دلیل باشد که بیت کوین به عنوان پادشاه بازار کریپتو عمل کرده و زمانی که به سمت بالا حرکت می کند، قیمت سایر رمز ارزها نیز بالا می روند. اخیرا مشخص شده BNB و XRP همبستگی خودشان را با بیت کوین از دست دادند.

کاهش همبستگی BNB و XRP با بیت کوین

همبستگی بیت کوین

توجه داشته باشید، طبق خبرهای منتشر شده میزان همبستگی ریپل(XRP) و بایننس کوین(BNB) با ارز دیجیتال بیت کوین کاهش یافته است و به طور کامل از بین رفته است. قیمت این دو آلت کوین اکنون مستقل رفتار می کنند و هیچ ارتباطی با بیت کوین ندارند. بنابراین، افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین هیچ تاثیری روی قیمت ریپل و بایننس کوین نمی گذارد و این دو رمز ارز بر اساس سایر عوامل موثر نوسان می کنند.
همبستگی شاخصی است که به تریدرها و تحلیلگران نشان می دهد که قیمت بیت کوین با سایر ارزهای دیجیتال چقدر مرتبط است. زمانی که این شاخص عدد مثبتی است، یعنی قیمت ارزهای دیجیتال با بیت کوین در یک جهت حرکت می کنند و هرچقدر عدد این شاخص به 100 نزدیک تر باشد، همبستگی بین قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها قوی تر می شود. همچنین اگر این شاخص به عدد صفر نزدیک تر باشد، یعنی هیچ ارتباطی بین قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال وجود ندارد. در حال حاضر میزان همبستگی ریپل و بایننس کوین با بیت کوین نیز به عدد صفر نزدیک است.
همین چند روز پیش ارز دیجیتال ریپل(XRP) دوباره از مرز 0.63 دلار عبور کرد، ولی زیاد طول نکشید که دوباره سقوط کرد و به زیر سطح 0.60 دلار رفت. با این حال، از زمان این پایین بودن، ریپل بهبود پیدا کرده است، چون اکنون بار دیگر بالای 0.61 دلار قرار دارد. یکی از دغدغه های اصلی و همیشگی معاملاه گران ارز دیجیتال، یافتن ارزهای دیجیتال آینده دار میباشد که با گذراندن آموزش های لازم این حوزه میتوان به این مهم دست پیدا کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره همبستگی بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاهش همبستگی BNB و XRP با بیت کوین بپردازیم. همانطور که گفته شد، همبستگی شاخصی است که میزان ارتباط قیمت بیت کوین با سایر ارزهای دیجیتال را نشان می دهد. اکنون میزان همبستگی ریپل و بایننس کوین با ارز بیت کوین عدد پایینی است و این یعنی هیچ ارتباطی بین قیمت XRP و BNB با بیت کوین وجود ندارد و قیمت این دو آلت کوین مستقل از بیت کوین حرکت می کنند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد میزان همبستگی XRP و BNB با بیت کوین چقدر است؟

در مورد میزان همبستگی XRP و BNB با بیت کوین چقدر است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+69 = ?