روند صعودی بیت کوین تا کی ادامه دارد؟

  • 23:06 1403-06-13
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین از لحاظ تاریخی رفتار چرخه ای، با فازهای بازار «گاو» و «خرسی» مشخص از خود نشان داده است. به نظر می‌رسد که چرخه صعودی فعلی در قیمت بیت‌ کوین و با ترکیبی از محرک‌های فنی، مانند جریان‌های نقدی بیت‌کوین ETF، و عوامل بنیادی قوی مانند جریان ‌های مثبت استیبل کوین و افزایش کل ارزش قفل‌شده (TVL) در برنامه‌ های DeFi پیش می‌رود. بازار صعودی سیگنال ارز دیجیتال را برای هر کسی فراهم می کند تا سرمایه گذاری خود را افزایش دهد؛ بنابراین، بازار صعودی چیست و چگونه می‌توانید در روند صعودی کریپتو 2024 برای حداکثر سود حرکت کنید؟ با بینش‌ها، نشانه ‌ها و استراتژی‌ های مناسب، می‌توانید پورتفولیوی خود را به سمت رشد هدایت کنید.

بازار صعودی بیت کوین چیست؟

یک بازار صعودی، چه در سهام سنتی باشد و چه در ارزهای دیجیتال و بیت کوین، با روند صعودی پایدار قیمت ها مشخص می شود. در زمینه ارزهای رمزنگاری شده، این دوره افزایش قیمت معمولاً یک چرخه سه تا چهار ساله است. شرایط بازار صعودی اغلب با الگوهای فنی، مانند الگوی حرامی صعودی، که شامل کندل های قرمز و سبز است که نشان دهنده روند مثبت بالقوه قیمت است، نشان داده می شود. تاثیر روانشناسی بازار بر سیگنال‌های ارز دیجیتال نیز در صعود این ارزها پررنگ است. با این حال، به طور معمول، اقتصاددانان بازار صعودی را زمانی مشخص می کنند که قیمت ها 20 درصد یا بیشتر از پایین ترین سطح اخیر خود افزایش یافته باشد. این درصد افزایش نشان دهنده روند صعودی قابل توجهی در قیمت ها است که نشان دهنده تمایل سرمایه گذاران مثبت و خوش بینی نسبت به جهت آینده بازار است.

عواملی که بازارهای صعودی کریپتو را هدایت می کنند

نیروهای محرک پشت بازار صعودی کریپتو از تقاضای بازار و پوشش رسانه‌ای گرفته تا مقررات دولتی و پیشرفت‌های فناوری متغیر است. برای مثال، تقاضای بی‌سابقه‌ای برای بیت‌کوین، با علاقه نهادی، نقاط عطف مانند تأیید ETF بیت‌کوین و ورود بازیگران مالی بزرگ به بازار ارزهای دیجیتال تقویت می‌شود. علاوه بر این، شاخص ‌های کلیدی زنجیره ‌ای مانند جریان‌های استیبل‌کوین و کل ارزش قفل‌شده (TVL) در پروژه ‌های DeFi نشان‌دهنده تمایلات صعودی به دلیل افزایش نقدینگی و تعامل بازار است. یکی از مباحث قابل توجه در اینجا افزایش قابل توجه دارایی های صندوق بیت کوین است.

نقش بیت کوین در بازارهای کریپتو 

بیت‌کوین به‌عنوان غالب‌ترین ارز رمزنگاری‌شده با طولانی‌ترین سابقه، به عنوان زنگ خطری برای کل بخش کریپتو عمل می‌کند. هنگامی که بیت کوین افزایش می یابد، اعتماد سرمایه گذاران در بازار گسترده تر تقویت می شود و منجر به افزایش فعالیت خرید در ارزهای دیجیتال مختلف می شود. این جریان سرمایه سپس سودهای فراتر از بیت کوین را تقویت می کند و اغلب منجر به رشد قابل توجه آلت کوین ها می شود. از نظر تاریخی، این الگو مشهود است. بازارهای صعودی سال های 2013 و 2017 هر دو با افزایش شدید قیمت بیت کوین همراه بودند. به عنوان مثال، در سال 2017، ارزش بیت کوین به شدت افزایش یافت و به جریان عظیم سرمایه به کل بازار ارزهای دیجیتال کمک کرد.

چگونه در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

با وجود بسیاری از ارزهای دیجیتال موجود در بازار، چگونه کسی می تواند امیدوارکننده ترین آنها را شناسایی کند؟ پاسخ کوتاه است: "هیچ کس نمی تواند معاملات سودآور را با دقت 100٪ شناسایی کند." با این حال، ما می‌توانیم تلاش کنیم و حدس‌های علمی بسازیم. این کار با تحقیق عمیق در مورد پروژه کریپتو، تیم آن و اینکه آیا بازار به پیشنهاد آنها پاسخ می دهد یا خیر، آغاز می شود. سپس، گام ‌های بعدی شامل تخصیص پورتفولیوی خود بر اساس بررسی دقیق و مدیریت ریسک‌پذیری شما خواهد بود. یکی مسائل مهم که اخیرا در مورد بیت کوین مطرح است، بررسی دقیق فروش سنگین بیت کوین از طرف آلمان است.

کلام آخر:
به حداکثر رساندن سود در بازار ارز دیجیتال 2024 مستلزم درک پویایی بازار، شناسایی ارزهای رمزپایه امیدوارکننده، به کارگیری استراتژی های معاملاتی موثر و آماده شدن برای اصلاحات بازار است. با آگاهی و استراتژیک ماندن، سرمایه گذاران می توانند به طور بالقوه از سود قابل توجهی برخوردار شوند و در عین حال ریسک خود را به طور موثر مدیریت کنند.

منبع مقاله: https://www.forbes.com/advisor/in/investing/cryptocurrency/bitcoin-prediction/

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد روند صعودی بیت کوین تا کی ادامه دارد؟

در مورد روند صعودی بیت کوین تا کی ادامه دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4 + 51 = ?