نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال"


  • 18:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 11 دقیقه

کسب سود در بازارهای مالی مخصوصا در بازار ارزهای دیجیتال نیازمند دانش تحلیلی کافی و بروزه تا با تحلیل درست و دقیق بازار، ورود و خروج های صحیحی داشته باشین. یه روش میانبر برای تریدرهایی که تازه وارد هستن یا دانش تحلیلی کافی ندارن اینه که به تحلیل های متخصص های دیگه در این بازار اعتماد و از سیگنال ارز دیجیتال این افراد استفاده کنن. 

سیگنال ارز دیجیتال در واقع پیشنهادهایی مبتنی بر تحلیل برای خرید و فروش ارز دیجیتال هستش که ورود و خروج از بازار رو در محدوده زمانی و در یه قیمت یا بازه قیمتی مشخص تعیین میکنه. این سیگنال ها ممکنه توسط انسان یا توسط الگوریتم های ریاضی و در قالب ربات تولید شده باشن. با این وجود منابع سیگنالی زیادی وجود دارن که باید معیارهای انتخاب سیگنال ارز دیجیتال رو بدونین و راجع به اونها تحقیقات و بررسی های کافی داشته باشین.

در این مقاله به نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال اشاره میکنیم. از جمله اینکه کدام منابع سیگنال ارز دیجیتال ارزش خرید و سرمایه گذاری دارن و چه معیارهایی در انتخاب این منبع باید در نظر داشته باشین تا بیشترین سود رو کسب کنین. در قسمت بعدی سیگنال های متنی رو با سیگنال های روی نمودار مقایسه میکنیم و در گام بعد به این موضوع میپردازیم که سیگنال های کانال های تلگرامی وی آی پی بهتره یا سیگنال ارز دیجیتال تایید شده با تحلیل تکنیکال. نهایتا، در قسمت بعدی خصوصیات منحصر به فرد ربات سیگنال ارز دیجیتال همیار تریدر ارزسنج رو براتون میاریم و توضیح میدیم که چرا با سیگنال های معمولی متفاوته. اگر به این موضوعات علاقه دارین و میخواین راجع بهشون بیش تر بدونین با خوندن این مقاله با ما همراه باشین.

بررسی سیگنال های ارز دیجیتال

تولید کننده سیگنال ارز دیجیتال ممکنه از ورودی های مختلف از چند حوزه استفاده کنه. معمولا، تحلیل تکنیکال از مولفه های مهم این ورودی ها هست، ولی تحلیل فاندامنتال، تحلیل کمی، تحلیل اقتصادی میتونن از ورودی های دیگه باشن، حتی تحلیل احساسات بازار هم ممکنه در این ورودی ها دخیل باشه. هدف سیگنال ارز دیجیتال اینه که یه روش اتوماتیک و خالی از احساسات در اختیار تریدرها و سرمایه گذارها بذاره تا یه رمزارز رو خرید و فروش کنن.
علاوه بر پیشنهاد خرید و فروش، سیگنال ارز دیجیتال ممکنه برای اصلاح پرتفو هم ایده هایی داشته باشه. به این صورت که تعیین کنه چه زمانی برای ورود به بخشی از بازار کریپتوکارنسی مثل دیفای DeFi یا توکن های غیر مثلی NFT یا متاورس Metaverse یا ... مناسب باشه.

با وجود اینکه هیچ محدودیتی در پیچیدگی سیگنال ارز دیجیتال وجود نداره، ولی تریدرها ترجیح میدن قضیه رو خیلی پیچیده نکنن و صرفا از تعداد محدودی ورودی در تولید سیگنال ارز دیجیتال استفاده کنن. ورودی ها و پیچیدگی خیلی زیاد سیگنال ارز دیجیتال مستلزم صرف زمان خیلی زیاده و از اونجایی که سرعت تحولات در بازار بسیار سریعه، سیگنال های پیچیده قبل از اینکه با موفقیت تست شده باشند، ممکنه قدیمی و منسوخ بشن. در نتیجه، تریدرها تا حد امکان سعی میکنن سیگنال ها رو ساده سازی کنن تا زمان تولید سیگنال به حداقل برسه. در ادامه مقاله به این موضوع میپردازیم که کدام سیگنال ها ارزش خرید و سرمایه گذاری دارن و معیارهای انتخاب سیگنال ارز دیجیتال کدوم ها هستن.

کدام منبع سیگنال ارز دیجیتال ارزش خرید و سرمایه گذاری دارد؟

کدام منبع سیگنال ارز دیجیتال ارزش خرید و سرمایه گذاری دارد؟

سوال مهمی که اکثر تریدرها میپرسن اینه که نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال چیست، آیا این سیگنال ها ارزش خرید و سرمایه گذاری دارن و کدومشون بهترن، معیارهای انتخاب سیگنال ارز دیجیتال کدوم ها باید باشن. در این قسمت از مقاله «نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال» به نکات و معیارهایی اشاره میکنیم که لازمه بدونین تا بهترین منبع سیگنال ارز دیجیتال رو انتخاب کنین که ارزش خرید و سرمایه گذاری داره. 

•    هزینه سیگنال ارز دیجیتال

از نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال مربوط به هزینه اون هست. اگه در اینترنت بگردین منابع رایگان سیگنال ارز دیجیتال هم میتونین پیدا کنین که کم هم نیستن ولی به این منابع سیگنال ارز دیجیتال خیلی نمیشه اعتماد کرد و در اکثر مواقع پیش بینی درستی ندارن.
در مقابل، منابع سیگنال ارز دیجیتال هم هستن که از سطح اطمینان و دقت بالایی برخوردارن ولیکن آنچنان هزینه بالایی دارن که برای همه سرمایه گذاران یا تریدرها مناسب نیستن و صرفا برای اونهایی صرفه داره که میخوان سرمایه زیادی رو وارد این بازار کنن. 
اکثر ارائه کنندگان سیگنال ارز دیجیتال به شما این امکان رو میدن که یه دوره کوتاه آزمایشی از سیگنال ارز دیجیتال استفاده کنین تا از دقت و سودآوری این سیگنال ها اطمینان حاصل کنین. بعد از این دوره اگر مایل بودین هزینه رو پرداخت میکنین. توصیه میشه از این دوره آزمایشی نهایت استفاده رو ببرین تا ببینین آیا هزینه پرداختی شما و سیگنال ارز دیجیتال دریافتی تون تناسب داره یا خیر. شما میتونین همیار تریدر ارزسنج رو به صورت کاملا رایگان تست کنین و اگر از سودده بودن سیگنال های اراده شده مطمئن شدین با هزینه ای کاملا منطقی نسخه کاملش رو تهیه بفرمایین. بنابراین، هزینه منبع سیگنالی رو به عنوان یکی از معیارهای انتخاب سیگنال ارز دیجیتال باید در تحقیقاتتون در نظر داشته باشین.

تایم فریم سیگنال ارز دیجیتال

یکی دیگه از نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال تایم فریم هستش. در انتخاب منبع سیگنالی باید این نکته رو در نظر بگیرین تا مطمئن شین که منبع مورد نظر سیگنالی ارزش خرید داره یا نه. ترید و به تبع اون سیگنال ارز دیجیتال از نظر زمانی معمولا در چهار دسته قرار میگیره:
    سیگنال مربوط به معاملات پوزیشن (Position Trades) که معمولا از چند ماه تا چند سال طول میکشه.
    سیگنال مربوط به معاملات سوئینگ (Swing Trades) که معمولا از چند روز تا چند هفته طول میکشه.
    سیگنال مربوط به معاملات روزانه (Day Trades) که معمولا در طول روز باز میمونن و تا شب بسته میشن.
    معاملات مربوط به معاملات اسکالپ (Scalp Trades) که معمولا از چند ثانیه تا چند دقیقه طول میکشه.
این سیگنال ها بسته به میزان سرمایه، زمان، شخصیت و میزان تلورانس ریسک افراد، برای تریدرهای مختلف میتونن مناسب باشن. بنابراین، تایم فریم سیگنال ها رو به عنوان یکی از معیارهای انتخاب سیگنال ارز دیجیتال باید در تحقیقاتتون در نظر داشته باشین که از نظر چارچوب زمانی با شرایط شما مطابقت داشته باشه. سیگنال های ارائه شده توسط همیار تریدر ارزسنج تایم فریم های مختلف رو در بر میگیره، از انواع تایم فریم های کوتاه مدت دقیقه ای و ساعتی تا تایم فریم های بلند مدت روزانه.

•    نوع بازار سیگنال ارز دیجیتال

  نوع بازار سیگنال ارز دیجیتال

از دیگر نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال نوع بازاری هستش که سیگنال خرید یا فروش در آن پیشنهاد میشه. در انتخاب منبع سیگنالی مورد نظرتون، این نکته رو هم باید در نظر داشته باشین. هر بازاری برای هر کسی مناسب نیست. بسته به میزان ریسک پذیری و میزان سرمایه ای که برای ترید در اختیار دارین ممکنه بازار فیوچرز Futures )آتی( یا بازار اسپات Spot برای شما مناسب باشه. بنابراین، نوع بازار سیگنال ها رو به عنوان یکی از معیارهای انتخاب سیگنال ارز دیجیتال باید در بررسی هاتون در نظر داشته باشین که با شرایط شما هم خوانی داشته باشه. سیگنال های ارائه شده توسط همیار تریدر ارزسنج بسته به نوع تایم فریمی که استفاده میکنین هم برای بازار اسپات و هم برای بازار فیوچرز مناسبه.

•    صرافی سیگنال ارز دیجیتال

صرافی که سیگنال با توجه به اون صادر میشه از دیگر نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال هستش. این صرافی باید با صرافی که شما باهاش کار میکنین یکی باشه چون معمولا صرافی ها با هم اختلاف قیمت دارن. مخصوصا اگر سیگنال مورد نظر کوتاه مدت باشه، این اختلاف قیمت میتونه روی نتیجه معامله کاملا اثر گذار باشه تا جایی که حتی ممکنه باعث ضرر بشه. بنابراین، صرافی سیگنال ها رو به عنوان یکی از معیارهای انتخاب سیگنال ارز دیجیتال باید بررسی کنین و دقت کنین که صرافی شما با صرافی که منبع مورد نظر ازش استفاده میکنه یکی باشه یا اگر یکی نیست اختلاف قیمت خیلی کمی با هم داشته باشن. 

•    منبع رباتی یا انسانی سیگنال ارز دیجیتال

منبع رباتی یا انسانی سیگنال ارز دیجیتال

منبع سیگنال میتونه انسان یا ربات باشه. این مورد هم از نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال هست که باید بررسی کنین. ربات ها مجموعه ای از الگوریتم های ریاضی کدنویسی شده هستن که از استراتژی هایی خاص پیروی میکنن و در مواقعی که این شرایط استراتژی فراهم شد سیگنال خرید یا فروش ارائه میدن. از مزایای این ربات ها اینه که سریعه و احساسات انسانی در سیگنال ها دخیل نیست. از معایب این سیگنال ها میشه به این مورد اشاره کرد که معمولا فقط تحلیل تکنیکال رو لحاظ میکنن و سایر انواع تحلیل ها رو قادر به تحلیلش نیستن. 

در مقابل، منبع انسانی سیگنال ارز دیجیتال هم هست که در اون تولیدکننده سیگنال، انسان هست و میتونه انواع تحلیل ها رو در سیگنال ارائه شده لحاظ کنه ولی این عیب رو داره که انجام تحلیل ها شاید به علت وقت گیر بودنشون کند باشه. همچنین یکی دیگه از معایب این نوع از سیگنال ارز دیجیتال اینه که ممکنه از احساسات انسانی تاثیر پذیرفته باشه که زیاد مورد مطلوب تریدرها نیست.

همیار تریدر ارزسنج یکی از منابع رباتی سیگنال ارز دیجیتال هست که میتونین به صورت رایگان آزمایشش کنین و بعد از مطمئن شدن از عملکردش با خرید اشتراک از سود سیگنال هاش نهایت استفاده رو ببرین.
البته نوع دیگری از سیگنال ارز دیجیتال هم هست که ترکیبی از این دوست، به این صورت که سیگنال های ارائه شده توسط ربات، دوباره توسط انسان های متخصص بررسی میشن و اگر با تحلیل های انسانی هم مطابقت داشت تایید نهایی میشه. در نتیجه، منبع رباتی یا انسانی سیگنال ها رو به عنوان یکی از معیارهای انتخاب سیگنال ارز دیجیتال باید در تحقیقاتتون در نظر داشته باشین.

•    خوشنامی ارائه کننده سیگنال ارز دیجیتال

یکی دیگه از نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال خوشنامی منبع سیگنال هست. در حالت کلی، مشتری ها معمولا به کسب و کارهایی اعتماد میکنن که از مشتری های قبلی فیدبک و بازخورد مثبتی گرفته اند. در این مورد هم شما میتونین به نظرات کسایی مراجعه کنین که از خدمات سیگنال ارز دیجیتال کانال مورد نظرتون استفاده کرده اند.
معمولا افراد برای ارزیابی میزان رضایت از کانال سیگنال ارز دیجیتال تعداد فالور اون کانال رو در نظر میگیرن ولی باید این رو در نظر داشت که ممکنه تعدادی از فالور ها یا لایک ها یا بازدیدها فیک باشن. بنابراین امکان داره این شاخص اطلاعات نادرستی به شما بده که منجر به تصمیم گیری اشتباه بشه. بنابراین، خوشنامی منبع سیگنالی باید از معیارهای انتخاب سیگنال ارز دیجیتال براتون باشه.

عملکرد ارائه کننده سیگنال ارز دیجیتال

عملکرد ارائه کننده سیگنال ارز دیجیتال

یکی دیگه از نکات مهم استفاده از سیگنال ارز دیجیتال سابقه موفق عملکرد ارائه کننده این خدمات هست. میتونین وین رِیتWin Rate  (نسبت معاملات بسته شده با سود بر کل معاملات) یا شاخص های مشابه دیگه که نشانگر موفقیت آمیز بودن معاملات تریدر هست بهره ببرین. هر چقدر عملکرد معاملات خود ارائه کننده خدمات سیگنال ارز دیجیتال بهتر باشه طبیعتا این سیگنال ها ارزش خرید و سرمایه گذاری خواهند داشت. در نتیجه، باید سابقه منبع سیگنالی رو به عنوان یکی از معیارهای انتخاب سیگنال ارز دیجیتال حتما بررسی کنین.

سیگنال های متنی یا سیگنال روی نمودار، کدام بهتر است؟

در یه تقسیم بندی کلی دیگه، میتونیم سیگنال ارز دیجیتال رو به دو دسته تقسیم کنیم: سیگنال متنی و سیگنال روی نمودار. سیگنال متنی شامل نوشته میشه و نهایا میشه مدیاهایی مثل عکس و فیلم بهش اضافه کرد. این نوع از سیگنال ارز دیجیتال حالت استاتیک Static داشته و پویایی لازم رو نداره به این معنی که حرکات قیمتی زنده نمودار در اونها قابل مشاهده نیست. مثلا، سیگنال های ارائه شده در کانال های تلگرامی و ... از جمله این نوع از سیگنال ها هستن.

برخلاف سیگنال متنی، سیگنال روی نمودار حالت داینامیک Dynamic و پویا داره، یعنی سیگنال ارز دیجیتال روی نمودار زنده سوار میشه و شما میتونین علاوه بر خود سیگنال، حرکات قیمتی قبل و بعد از صدور سیگنال رو هم روی نمودار مشاهده کنین. این قابلیت به شما این امکان رو میده که که سیگنال های گذشته رو هم ارزیابی کنین و از سوددهی یا ضررده بودن سیگنال های صادر شده اطمینان حاصل کنین. 
یکی از مثال های بارز سیگنال های روی نمودار رو میشه توی پلتفرم تریدینگ ویو  TradingViewمشاهده کرد. همه تریدرها اعم از حرفه ای یا مبتدی میتونن تحلیل های خودشون رو روی نمودار نشون بدن و در صورت لزوم سیگنال هم ارائه بدن و نمودار نهایی رو پابلیش یا منتشر کنن. بعد از پابلیش شدن، نمودار امکان اصلاح نداره، ولی همچنان میشه کندل های جدید و حرکات قیمتی زنده رو روی نمودار مشاهده کرد. نمونه دیگه از این سیگنال های روی نمودار سیگنال ارز دیجیتال همیار تریدر هست که در قسمت های بعدی راجع بهش صحبت میکنیم. 
بنابراین میتونیم نتیجه بگیریم، سیگنال های روی نمودار از این نظر که در چارت و نمودار زنده ارز دیجیتال پیاده میشن و امکان ارزیابی سودده یا ضررده بودن سیگنال های گذشته رو به ما میدن بهتر از سیگنال های متنی هستن. 

سیگنال ارز دیجیتال با تحلیل تکنیکال اثبات شده یا کانال های تلگرامی Vip؟

کانال های تلگرامی زیادی هستن که صفت VIP رو هم با خودشون به یدک میکشن و صرفا نقاط ورود و خروج همراه با استاپ لاس و تارگت رو به تریدرها سیگنال میدن و هیچ تحلیلی ارائه نمیدن که سیگنال ارز دیجیتال رو تایید کنه. در مقابل یه نوع دیگه ای از سیگنال ارز دیجیتال هم هست که علاوه بر ارائه نقاط ورود و خروج همراه با استاپ لاس Stop Loss و تارگت Target از تحلیل تکنیکال برای تایید بیشتر سیگنال ارائه شده بهره میگیره. 
نمونه این نوع از سیگنال ارز دیجیتال با تحلیل تکنیکال ثابت شده همیار تریدر ارز دیجیتال هست که چندین روش برای تایید سیگنال استفاده میکنه. در قسمت بعدی مفصلا در این مورد توضیح داده میشه.
اثبات سیگنال با چندین روش روی نمودار همیار تریدر + اندیکاتور ها
ربات همیار تریدر ارزسنج با سیگنال های معمولی ارز دیجیتال تفاوت ها و وجوه تمایزی داره که در ادامه به سه مورد از مهم ترین اونها اشاره میکنیم:

•    همیار تریدر ارزسنج داینامیک و پویاست

 همیار تریدر ارزسنج داینامیک و پویاست

یکی از وجوه تمایز اصلی و مهم ربات همیار تریدر ارزسنج به عنوان سیگنال ارز دیجیتال با سیگنالهای دیگه، پویا و داینامیک بودن اونه، به این معنی که، برخلاف سیگنال متنی و یا تصویری که استاتیک هستن، سیگنال همیار تریدر ارزسنج روی نمودار زنده ارز دیجیتال پیاده میشه و شما میتونین همه سیگنال های مربوط به یه رمزارز رو به همراه کندل ها و حرکات قیمتی زنده یه جا در یه نمودار مشاهده کنین. یکی از مزیت های داینامیک و پویا بودن همیار تریدر ارزسنج به عنوان سیگنال ارز دیجیتال اینه که شما میتونین سیگنال های ارائه شده قبلی رو ارزیابی و راستی آزمایی کنین و ببینین این سیگنال ها چقدر سودده و یا ضررده بوده اند. 

•    استفاه از تحلیل تکنیکال برای تایید سیگنال همیار تریدر ارزسنج

یکی دیگه از وجوه تمایز ربات همیار تریدر ارزسنج به عنوان سیگنال ارز دیجیتال اینه که صرفا سیگنال نیست و علاوه بر اطلاعات ارائه شده در همه سیگنال ها مثل نقاط ورود و خروج و استاپ لاس و تارگت و دیگر موارد، تحلیل تکنیکال به منظور تاییدیه بیشتر سیگنال رو هم در اختیار تریدرها میذاره. این تحلیل ها شامل اندیکاتورهای همیار مک دی ارزسنج، ابر ارزسنج و همچنین سطوح پرایسی میشن. به علاوه امکان بهره گیری از سایر اندیکاتور ها هم برای تریدرها فراهم شده است.

•    سیگنال دهی در تایم فریم های مختلف

از قابلیت های دیگه همیار تریدر ارزسنج به عنوان سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال دهی در تایم فریم های مختلف کوتاه مدت و بلند مدت هست. شما میتونین بسته به نیازتون از سیگنال ارز دیجیتال همیار تریدر ارزسنج در تایم فریم های مختلف دقیقه ای ساعتی و روزانه استفاده کنین.

  جمع بندی و نتیجه گیری

در این مقاله نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال روبراتون شرح دادیم. در ابتدا مختصرا توضیحاتی راجع به ماهیت سیگنال ارز دیجیتال داده شد، در قسمت بعدی مهمترین معیارهای انتخاب سیگنال ارز دیجیتال رو که باید در نظر داشته باشین اشاره کردیم و گفتیم که باید معیارهایی مثل هزینه، تایم فریم، نوع بازار، صرافی، رباتی یا انسانی بودن، خوشنامی و عملکرد منبع سیگنال ارز دیجیتال رو در نظر داشته باشین تا منبعی رو انتخاب کنین تا با شرایط شما هماهنگ باشه. 
در قسمت دیگه ای از مقاله دو مقایسه انجام دادیم بین سیگنال های متنی با سیگنال روی نمودار و دیگری سیگنال کانال های تلگرامی وی آی پی با سیگنال تایید شده با تحلیل تکنیکال و به این نتیجه رسیدیم که سیگنال های روی نمودار بهتر هستند و از پویایی لازم برخودراند. در نهایت وجوه تمایز همیار تریدر ارزسنج به عنوان سیگنال ارز دیجیتال رو با سیگنال های معمولی تشریح کردیم و توضیح دادیم که ربات همیار تریدر ارزسنج از بابت پویایی و داینامیک بودن و همچنین تایید های تکنیکالی و همچنین وجود تایم فریم های مختلف نسبت به سیگنال های معمولی برتری داره.
 


نظرات کاربران در مورد نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال

  1. meysam (1401/06/13)

    سیگنال گرفتن از منابع معتبر، یکی از مهم ترین پارامترهای استفاده از سیگنال های ارز دیجیتال است و نمیشه به هر سیگنالی از هر سایتی اعتماد کرد.مرسی از سایت بسیار پر محتوای ارزسنج.

  1. خالد (1401/08/29)

    من از همیار تریدر استفاده کردم و در کل خیلی راضی هستم ازش

  1. کرامت (1401/09/02)

    الان با این وضعیت بازار واقعا نیاز هستش که از سیگنال استفاده بشه

  1. کریم (1402/03/09)

    مقاله عالی و کاملی بود

در مورد نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :7+39 = ?