10 ویژگی اساسی یک تریدر حرفه ای (ویژگی های یک تریدر حرفه ای چیست؟)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "10 ویژگی اساسی یک تریدر حرفه ای (ویژگی های یک تریدر حرفه ای چیست؟)"


  • 14:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

10 ویژگی اساسی یک تریدر حرفه ای رو در این مقاله بررسی خواهیم کرد. با سر و صدای ارزهای دیجیتال در دنیا و تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین بازار های مالی در جهان، افرادی زیادی به دنبال فعالیت در این بازار هستن. این بازار ها بدلیل نوپا بودن و کم بودن سرمایه در این حوزه، دارای نوسانات زیادی هست. این نوسانات فرصتی برای گرفتن سود از این بازار بوده و تریدر ها با توجه دانش خودشان از این فرصت ها به خوبی استفاده میکنن. در بازار های ارزدیجیتال فرصت گرفتن سود بسیار است و همه کاربران میتونن از این بازار ها سود کسب کنن البته به شرطی که اموزش کامل دیده و تحلیل تکنیکال بلد باشن تا بتونن روند بازار را پیش بینی کرده و همراه با روند بازار سود کسب کنن.
تریدر فردی است که با استفاده از علم و دانش خود و با تکیه بر تحلیل های مختلف به ترید و معامله گری ارز دیجیتال می پردازه. موقیعت و شرایط تریدر هم در این میان بی تاثیر نیست و میتونه در گرفتن سود تاثیر زیادی بزاره. تریدر ارز مورد نظر خود را در قیمت هایی پایین تر خریداری کرده و با افزایش قیمت آن در کوتاه مدت اقدام به فروش آن میکنه. ترید کردن امروزه تبدیل به یک شغل شده و کاربران زیادی در با همین شغل کسب درامد میکنن. فرد تریدر علاوه بر اینکه از نظر دانش در حوزه ارزهای دیجیتال اطلاعات کاملی داشته باشه باید ویژگی هایی هم داشته باشه که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های تریدر حرفه ای

ویژگی های تریدر حرفه ای

هر فردی برای موفق شدن در ترید کردن باید یک سری ویژگی های داشته باشه. این ویژگی ها علاوه بر اینکه میتونه در زندگی شخص تاثیر فوق العاده بزاره در معاملات ارزدیجیتال هم بی تاثیر نیست و کمک میکنه که تریدر با یه ذهن ارام و با تمرکز بیشتر بروی تحلیل های خود اقدام به باز کردن معامله کنه.

1.    همیشه در حال یادگیری

ویژگی های تریدر حرفه ای

دانش و یادگیری یکی از ویژگی های تریدر حرفه ای ارزهای دیجیتال هست. یک تریدر حرفه ای هر روز آماده دریافت مطالب جدید بوده و از منابع خارجی و داخلی استفاده میکنه. یادگیری مطالب جدید به یک تریدر کمک میکنه تا در معاملات خود دقت بیشتر و تحلیل های دقیق تری داشته باشه. تریدر باید هر چقدر در کار خودش پیشرفت کنه و سرمایه زیادی بدست بیاره، اهمیت به دانش را هم بیشتر کنه در واقع علم و دانش یک پله برای جهش برای یک تریدر حرفه ای است.

2.    بروز بودن اطلاعات

یکی دیگه از ویژگی های تریدر حرفه ای ارزهای دیجیتال، بروز بودن اطلاعات اون هست. در همه بازار های مالی اخبار های داخلی و خارجی کشور های بزرگ تاثیر زیادی در قیمت سهام ها و ارزهای دیجیتالی میزارن و با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال دارای سرمایه کمی است و در اثر خبر های مالی، جنگ ها و تروم نوسانات زیادی در این بازار ایجاد میشه. یک تریدر همیشه این اخبار را با دقت زیاد دنبال میکنه و با توجه به اخبار معامله باز کرده و سود میکنه. دنبال کردن همین اخبار جهانی باعث بروز بودن اطلاعات یک تریدر شده و همین ویژگی باعث افزایش اعتماد به نفس و داشتن شبکه ارتباطی قوی میشه.

3.    منظم بودن

ویژگی های تریدر حرفه ای

جهت تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای منظم بودن یک رکن اساسی است. این نظم باید در زندگی شخصی یک تریدر هم دیده بشه و در سر ساعت های منتظم اقدام به معامله کنه خواب خودش را با برنامه ترید تنظیم کنه. یک تریدر حرفه معاملات و نقاط و ضعف خود را به طول کامل یادداشت میکنه و از معاملات خودش درس میگیره. یک تریدر از هر لحاظ باید منظم باشه و معاملات خود را با برنامه بازکنه و نقطه ورود و خروج مشخصی داره. میز معامله یک تریدر باید تمیز و مرتب باشه تا باعث بهم خودرن تمرکز نشه تا بهترین تحلیل را در مورد ارزدیجیتال انجام بده. 

4.    مدیریت سرمایه می کند 

یکی دیگه از ویژگی های تریدر حرفه ای ارزهای دیجیتال، داشتن مدیریت سرمایه هست. بحث مدیریت سرمایه، یکی از اصلی ترین مباحثی است که در بازار های مالی و سرمایه گذاری بیشتر دیده میشه. رعایت اصول مدیریت سرمایه، همان رکن اصلی حفظ و دوام سرمایه اصلی در این بازار پر ریسک و نوسانی میشه. اگر به هر دلیلی تحلیل ما اشتباه باشه و ارز خریداری شده منجر ضرر بشه با مدیریت سرمایه میتونیم میانگین قیمت خرید را پایین بیاریم و از ضرر بیشتر جلوگیری کنیم. مدیریت سرمایه هم همانند استراتژی، برای هر تریدر متفاوت هست و با توجه به مقدار سرمایه و استراتژی معامله گر تعیین میشه.

5.    یک تریدر حرفه ای از هیچکس پیروی نمی کند

بهترین ویژگی های یک تریدر حرفه ای

یکی از ویژگی های تریدر حرفه ای ارزهای دیجیتال این هست که تنها مرجع و تصمیم گیرنده خودش باشه و از نظرات دیگران در معاملات خود استفاده نکه. فرد تریدر باید فراز و نشیب های بازار را درک کرده و با تصمیم هایی که خودش با استفاده از دانش قبلی خود و تحلیل هایی که انجام داده اقدام به باز کردن معامله کنه. هر فردی برای خودش استراتژی هایی بخصوص داشته و طبق همان سبک معاملاتی خرید و فروش خود را انجام میده و هیچوقت استراتژی یک فرد دیگر را در معاملات خودش استفاده نمیکنه زیرا احساسات و میزان مدیریت سرمایه هر فرد متغیر هست. بهترین استفاده از نظرات دیگران فقط برای افزایش دانش بود و کاربرد دیگری در معامله ندارد.

6.    طمع کار نیست 

زیاده روی و طمع در هیچ کاری نتیجه مثبتی نداشته و همیشه منجر به ضرر میشه. یک فرد تریدر در معاملات خود نظم و برنامه داره و هیچ کاری را بدون برنامه انجام نمیده. تریدر حرفه ای قبل از باز کردن معامله تمامی جزئیات معامله را مورد بررسی قرار میده و نقطه ورود و میزان سود معامله رو از قبل مشخص میکنه و با رسیدن به قیمت مشخص شده سود دریافت گرفته میشه. اگر تریدر قبل از باز کردن معامله حد سود خودش را مشخص نکنه با بالا رفتن قیمت طمع نیز بیشتر میشه و در نهایت قیمت پایین اومده و منجر به ضرر میشه.

7.    منطقی است

ویژگی های یک تریدر حرفه ای

معامله در بازار های مالی باید به طور منطقی انجام بشه و نباید احساسات بر معامله غلبه کنه و باعث گرفتن تصمیم های هیجانی بشه. عملکرد این بازار برای اساس اعداد هست و باید براساس منطق خود و بازار یک تصمیم درست بگیریم. این بازار ها همیشه سوده نیست و ممکن است یک معامله با ضرر بسته بشه. تریدر باید قبل از باز کردن معامله حد ضرر را در نظر داشته باشه ودر صورتی که معامله منجر به ضرر شد، تصمیم هیجانی و بدون منطق نداشته باشه و تمرکز خود را در معامله های بعدی بالا ببره تا ضرر ایجاد شده را جبران کنه. ثروت یک شبه یا چند هفته ای بدست نمیاد بلکه باید بطور آهسته و با اجرای استراتژی های صحیح معاملاتی و تحلیل های دقیق در طول زمان بدست میاد. بنابراین تریدر حرفه ای و موفق کسی است که در نوسانات شدید دست به فروش احساسی و عجولانه نزند.

8.    صبور است

معامله در بازار های مالی نیازمند صبر بسیار است و هر کسی که صبر نداره نمیتونه در این بازار ها معامله کنه. یک معامله گر حرفه ای هیچ وقت به صورت عجولانه وارد معامله نمیشه و با بررسی داده ها و روند با صبر و حوصله خرید و فروش میکنه. تریدر های تازه کار معمولا وقتی وارد یه معامله شده و سود میکنن فورا معامله را از ترس پایین اومدن قیمت میبندن. برای معامله گری در این بازار ها باید صبر و شکیبایی بسیاری داشت تا نقطه های ورود و خروج ایده آلی بر اساس استراتژی شخصی هر تریدر به وجود بیاد. در هنگام باز بودن معامله هم نباید عجولانه تصمیم گرفت باید با توجه تحلیل منتظر بمونین تا به قیمت مورد نظر برسه و بعد معامله را ببنیدیم.

9.    پذیرش درس گرفتن از ضررها

ویژگی های یک تریدر موفق

پذیرش و درس گرفتن از ضرر ها، یکی دیگه از ویژگی های یک تریدر موفق است. همه معامله گران بلا استثنا ضرر میکنن و تریدر حرفه ای کسی هست ضرر خودش رو بپذیره و از آن درس بگیره و در معامله های بعدی با توجه به تجربه معامله باز کنه تا ضرر کمتر بشه. در این بازار پر نوسان بهترین تریدر ها هم ضرر میکنن و تنها تفاوت تریدر حرفه ای و اماتور در این موضوع اینه که تریدر حرفه از ضرر خود تجربه کسب میکنه ولی تریدر اماتور تصمیم های احساسی میگیره و بیشتر دچار ضرر میشه.

10.    کار بدون محدودیت مکانی

ترید یا همان خرید و فروش در بازار های مالی یک از شغل هایی است که محدود به یک جای خاص نیست و یک تریدر در همه جای جهان با دسترسی به سیستم و اینترنت میتونه ترید کنه. این یکی از مزیت های این حرفه است. ترید یکی از شغل های پر درامد است که برای فعالیت در شغل تریدینیگ باید اموزش های حرفه ای دیده و مهارت کافی در این حوزه را داشته باشیم.

کلام اخر

بازار های مالی برای همه قابل دسترس هست و همه مردم می تونن با کسب و علم و دانش مربوط به این حوزه در این بازار ها معامله کنن. اما معامله در بازار های مالی اسان نیست و سختی و پیچیدگی های خودش را دارد. علاوه بر اینکه نحوه معامله در صرافی ها نیاز به مهارت هایی دارد. فردی معامله گر هم باید دارای ویژگی هایی باشد تا بتونه در این بازار ها فعالیت کنه. ما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از ویژگی های یک معامله گر را اماده کردیم تا با مطالعه این خصوصیات بتونین مهارت لازم را کسب کنین و بتونین در این بازار ها معامله کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 10 ویژگی اساسی یک تریدر حرفه ای (ویژگی های یک تریدر حرفه ای چیست؟)

در مورد 10 ویژگی اساسی یک تریدر حرفه ای (ویژگی های یک تریدر حرفه ای چیست؟) نظر دهید
سوال امنیتی :7+86 = ?