پامپ و دامپ چگونه ایجاد می شود؟

  • 21:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله پامپ و دامپ چگونه ایجاد می شود؟ قصد داریم مطالبی در این مورد با شما در میان بزاریم. پامپ و دامپ در ارز دیجیتال حقه ای از بازارهای مالی سنتی هستش که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده و قربانیان زیادی داشته. ایجاد پامپ یا دامپ در صرافی های ارز دیجیتال ممنوع هستش، ولی همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال در کنار اینترنت فضای گسترده ای برای فعالیت های بدون نظارت فراهم کرده.

ممنوعیت این کار توسط صرافی های ارز دیجیتال درست شبیه چسب زدن به روی یکی از ترک های سقفی که آب از اون چکه می کنه! بهترین راه برای مقابله با این مشکل آموزش دادن به کاربران بازار ارزهای دیجیتال هست که یکی از نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال به حساب می اید.

منظوراز پامپ یا دامپ چیست؟

به بیان ساده اگه فرد یا گروهی از افراد با خرید مقادیر بالایی از یک ارز دیجیتال، قیمت اون رو در بازار بالا ببرن، به اصطلاح پامپ رخ داده. در صورتی که حجم فروش بالایی روی یک ارز در بازار رخ بده، اون ارز دیجیتال به اصطلاح دامپ شده. 

پامپ و دامپ در ارز دیجیتال

بیشترین هدف، اینه که ایجاد تغییرات وسیع در بازه های کوتاه در بازار هستش تا سرمایه گذاران معمولی با اقدامات هیجانی دارایی های خودشون رو معامله کنن. این اقدامات به نفع کسی هستش که در دامپ و یامپ ارزهای دیجیتال دخالت داشتن. این افراد، ارزهای جدید و نامطلوب رو هدف قرار میدن که البته دستکاری اونها به پول زیادی نیاز نداره.

مقاله پیشنهادی: کلاهبرداری با پامپ و دامپ ارز دیجیتال چیست؟

برای مثال، کلاهبرداران به ندرت به پامپ و دامپ بیت کوین فکر میکنن. برای جذب بیشتر مخاطب های معمولی از پامپ و دامپ، کلاهبرداران عرضه های اولیه سکه رو هدف قرار میدن، چون بسیاری از سرمایه گذاران آماده خرید هستن.

پامپ یا دامپ چگونه عمل می‌کند؟

در مرکز طرح های ارز دیجیتال، تشکیل تیم از افراد فنی، با انگیزه و سازمان یافته قرار داره و این افراد از نقاط مختلف کار میکنن تا تبلیغات انجام شده روی یک ارز، واقعی به نظر برسه. این تیم شامل سرمایه گذارانی هستش که برای خرید توکن ها، بودجه ارائه میکنن. اگه توکن انتخاب شده از نوع دارایی کم حجم باشه، خرید بیشتر اونها به کلاهبرداران اجازه میدن تا عرضه رو کنترل و قیمت رو تنظیم کنن. 
دو تیم اصلی در طرح های پامپ و دامپ ارز دیجیتال وجود دارن.

  •     تیم اول که به اون تیم داخلی میگن، تمرکز خودشون رو روی عرضه یک ارز دیجیتال به صورت غیر واقعی قرار میدن.
  •     تیم دوم روی جنبه تبلیغاتی پامپ یا دامپ کار میکنه. کلاهبرداران گروه هایی روتشکیل میدن و از اینفلورئنسرهای تاثیر گذار برای نشر مطالبی در مورد توکن ها استفاده میکنن. 

معامله گران و سرمایه گذاران با ترس اینکه با افزایش قیمت توکن ها، فرصت خرید رو از دست بدن، وارد بازار میشن و توکن ها رو بیشتر از قیمت واقعی میخرن. زمانی که کلاهبرداران در نهایت تمام توکن های خودشون رو به فروش برسونن، ناگهان تقاضا از بین میره و قیمت ها به طور ناگهانی سقوط میکنه. با این حال سرمایه گذاران متوجه میشن که این اتفاق صرفاً یک پامپ و دامپ ارز دیجیتال هست. 

ویدیوی پیشنهادی: معرفی ارزهای پامپی در جام جهانی فوتبال

پامپ و دامپ چگونه صورت می گیرد؟

 سرمایه گذاران با وارد کردن مبلغی از سرمایه به بازار و با تبلغیات های الکی، قیمت یک رمز ارز رو افزایش میدن. زمانی که افراد دیگه برای خرید رمز ارز تلاش کنن، قطعا قیمت اون ارز بالا میره و به سوددهی زیادی میرسه. 

با افزایش مبلغ اون ارز، پامپ ها بعد از سوددهی سرمایه خودشون رو بیرون میارن و باعث میشن تا این رمز ارز به صورت شارپی ریزش کنه و باعث ضرر های مالی برای افرادی که این رمز ارز رو خریداری کردن، بشه. 

آموزش ایجاد پامپ و دامپ در ارز دیجیتال در ۵ مرحله

برنامه نویسان برای پیدا کردن باگ های امنیتی، خودشون رو در جایگاه هکر فرض میکنن و برنامه رو مورد بررسی قرار میدن تا راه های نفوذ به اون رو پیدا کنن. با این کار باگ ها پیدا میشن و برنامه نویس می تونه اونها رو از بین ببره. آموزش پامپ و دامپ در داموند هم این روندی رو داره. با این آموزش شما 5 مرحله راه اندازی این پروسه رو یاد میگیرین و به محض این که با سیگنال فیک موجه شدین، می تونین اون رو تشخیص بدین تا قربانی نشین. 

1-    ایجاد تیم 

معمولاً پشت هر پامپ و دامپ یک تیم وجود داره که ممکنه در چند کانال مختلف توکن مورد نظرشون رو تبلیغ کنن. افرادی که با ابازار های ارز دیجیتال آشنا هستن و میدونن روی چه توکنی و در چه زمانی مانور بدن تا مشکوک نشن. برخی از تیم ها افراد تحلیل گران حرفه ای بازار هستن و بعد از تشکیل تیم، توکن هدف و زمان مورد نظرشون رو برای ایجاد نوسان های بزرگ انتخاب میکنن.

2-    پیدا کردن سرمایه گذار و تامین بودجه

اعضای تیم باید اکثر حجم توکن منتخب رو برای مدتی از بازار جمع‌آوری کنن تا کمبود مصنوعی در بازار ایجاد نشه. برای این کار به بودجه نیاز دارین.

پامپ و دامپ در ارز دیجیتال

هرچه بودجه بیشتری داشته باشین، می‌تونین توکن‌های بهتری رو انتخاب کنین و سود بیشتری هم به دست بیارین. اگه اعضای تیم بتونن خودشون بودجه مورد نیاز رو تأمین میکنن، در غیر این صورت چند سرمایه‌گذار رو در پروسه همراه میکنن. 

3-    برپایی کمپین تبلیغاتی با هدف تحت تاثیر قرار دادن احساسات تریدرها

تریدرهای حرفه ای طمعه های خوبی برای پامپ و دامپ در بازار ارزهای دیجیتال نیستن، چون احتمالا تشخیص میدن سیگنال تقلبی هستش و کار رو خراب میکنن. بهترین قربانیان برای این نوع کلاهبرداری افرادی هستن که معاملات احساسی انجام میدن و اصولی ترید نمی کنن. 
هدف اصلی کمپین های تبلیغاتی ایجاد اخبار فومو fomo و احساس ترس در تریدرهاست. ترس از این که اگه الان این توکن رو نخرن، فرصت رو از دست میدن. زمانی که توجه کاربران بازار ارزهای دیجیتال به توکن جلب شه، سرمایه گذاران پروژه پامپ و دامپ وارد میشن و توکن ها رو از بازار جمع میکنن تا قیمت روند صعودی به خود بگیره. اونها در نهایت سرعت خرید خود رو انجام میدن تا مبادا قربانیان هم وارد بازار بشن و بتونن سود به دست بیارن. 

4-    بررسی قیمت توکن و پیدا کردن زمان مناسب برای فروش 

پامپرها و دامپرها تا زمانی که قیمت توکن به اوج برسه، در بازار باقی می مونن و زمانی که اوج قیمت رو تشخیص دادن، شروع به فروش توکن هاشون میکنن. این کار هم باید با نهایت سرعت انجام میشه، چون قیمت توکن مدت زیادی در اوج باقی نمی مونه و یکباره قیمت توکن کاهش می یابه. بعضی وقتا اوج قیمت توکن ها از چند دقیقه تا چند ساعت زمان میبره تا شروع به دامپ بشه. 

5-    انتقال وجوه 

کار کلاهبرداران بستگی به صرافی های ارز دیجیتال هستش و اونها باید سریعا پول هاشون رو از حساب صرافی در بیارن و وارد ولت های خودشون کنن. احتمال اینکه در صرافی متمرکز دستتون رو بشه و تحت پیگیری قرار بگیرن، زیاد هستش. به خاطر همین از صرافی های غیر متمرکز استفاده میکنن. البته باز هم استفاده از این صرافی ها، امنیت کامل رو فراهم نمیکنه و فقط زمانی کلاهبرداران از امنیت پولشون آسوده هستن که اون رو به یک ولت امن واریز کنن. 

کلام آخر 

 با خوندن این مقاله پامپ و دامپ چگونه ایجاد می شود؟ شما یاد گرفتین که از خرید و فروش دارایی های دستکاری شده دوری کنین. در بسیاری از موارد، مخصوصاً رمز ارزهایی با حجم کمتر امکان دستکاری قیمت و طرح ریزی این جور برنامه هایی وجود داره، پس قبل از ورود و سرمایه گذاری در یک رمزارز، در مورد اون حتماً تحقیق کنین، در غیر این صورت، ممکنه ضرر زیادی متحمل بشین.
امیدواریم که از این مطالب به خوبی استفاده کرده و نهایت بهره از اون رو برده باشین. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد پامپ و دامپ چگونه ایجاد می شود؟

در مورد پامپ و دامپ چگونه ایجاد می شود؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+87 = ?