5 روش کسب سود در معاملات ارزهای دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "5 روش کسب سود در معاملات ارزهای دیجیتال"


  • 08:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله انواع سود در معاملات ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد روش های کسب سود بدون دانش تخصصی از ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع سود در معاملات ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. معاملات در بازار های سهام از سالیان پیش بوده و یه راه کسب درامد از طریق موبایل و کامپیوتر هست. 
ترید یا معامله در بازار های سهام با توجه به شرایط کشور ها سود های خوبی به معامله گران میده ولی بازار همیشه صعودی نیست و نمیشه گفت که همیشه سود هست و باید بطور منطقی یک بازار را تحلیل کرد و به عکس هیچ بازاری هم همیشه نزولی نیست و با توجه به دانش باید در زمان های ریزش اقدام خرید کرد و در هنگام افزایش قیمت سهام با فروش آن بتوان سود کرد. شرایط اقتصادی، تورم، و درگیری های داخلی و خارجی کشور های بزرگ تاثیر مستقیم بروی قیمت سهام داشته و یک معامله گر موفق همیشه خبر های کلی پیرامون ان سهام رو در نظر میگیره و با توجه به استراتژی خود و مدیریت سرمایه در نقطه مناسب اقدام به خرید یا فروش میکنه و از بازار بهترین استفاده رو می کنه. 
بازار های سهام در روز های تعطیل هفته فعال نیست و نمی شه در این روز ها معامله کرد که یکی از معایب این بازار هستش. ولی بازار ارز های دیجیتال مثل بازار های سهام نبوده و در کل هفته بدون در نظر گرفتن تعطیلی در 24 ساعت شبانه روز باز هستش و هر زمان میشه معامله کرد. این بازار نوپا هم از خبر های داخلی و خارجی قدرت های بزرگ اثر گرفته و هر خبر بد یا خوبی از طرف دولت های بزرگ بر روی ارزهای دیجیتال نیز تاثیر میگذاره. در ادامه همراه ما باشین تا با انواع سود در معاملات ارزهای دیجیتال آشنا بشین.

معاملات ارزهای دیجیتال چگونه است؟

انواع روش های کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال

در هر بازاری باید قبل از معامله باید از سطح اگاهی خود نسبت به بازاری که قرار است معامله کنیم باخبر بشیم و اگر نیاز به اموزش باشه حتما باید اموزش دید و با اطلاع کامل از شرایط معامله در بازار، استراتژی، مدیریت سرمایه و تسلط به احساسات اقدام به معامله کرد.
اولین ارزدیجیتال جهان بیتکوین نام داره و در طی 11 سال ارزهای دیگه ای هم اضافه شده که هر کدام ویژگی ها و عملکرد های خاصی دارن و اولین هدف آن ها بهبود نقص های بیتکوین هستش. معاملات بازار ارزهای دیجیتال چند روش مختلف برای ترید دارن و همین موضوع یکی از مزیت ها و وِیژگی های این بازار هست و محبوبیت بیشتری نسبت به سایر بازار ها در بین کاربران داره.

انواع روش های کسب سود از معاملات ارزهای دیجیتال:

کسب سود از طریق هولد کردن

همانطور که در بالا اشاره کردیم بازار ارزهای دیجیتال روش های مختلف و جذابی برای معامله و ترید داره. برای استفاده از این روش ها باید از طریق صرافی های معتبر انلاین اقدام کرد. اولین نیاز هر فرد برای استفاده از این روش ها دانش کافی در این حوزه هستش و معامله گر باید با توجه به روند بازار و خبر های جهان یک ارز را تحلیل تکنیکالی کرده و سپس با رعایت استراتژی شخصی، معامله خودش رو شروع کنه.

1.    کسب سود از طریق هولد کردن:

کسب سود از طریق اسپات تریدینگ

جالب اینجاست که بدونین یکی از روش های کسب سود از معاملات ارزهای دیجیتال، هولد کردن یا سرمایه گذاری کردن هست. هولد به معنی نگهداشتن برای بلند مدت است و افرادی هستن که وقت کافی برای معامله و تحلیل بازار از نظر تکنیکالی و فاندامنتالی نداشته ولی با کمک و راهنمایی گرفتن از افراد متخصص اقدام به خرید و نگهداری برای بلند مدت میکنن. این روش یکی از روش های معامله هست که در بلند مدت سود خوبی به هولدر ها میده چون این بازار تقریبا بازار نوپایی هست خیلی راه برای پیشرفت داشته و مطمئنا در بلند مدت سود خواد داشت.
 البته باید به ارزی که قراره خرید کرده و هولد کنین دقت بیشتری داشت و ارزی که پشتوانه قوی از نظر سرمایه و تیم فنی داره خرید کرد تا در بلند مدت هیچ مشکلی پیش نیاد. برای درک این مطلب به قیمت بیت کوین در سال 2009 نگاه می کنیم، در ابتدای راه اندازی، بیتکوین ارزش چندانی نداشت و در طی 11 سال قیمت اون فراز و نشیب هایی داشته و امروز قیمت آن چند ده هزار دلار است. کسانی که از ابتدای راه اندازی بیتکوین خریداری و هولد کردن الان به سود خیلی خوبی رسیدن.

2.    کسب سود از طریق ترید کردن:

یکی دیگه از روش های کسب سود از معاملات ارزهای دیجیتال، ترید کردن یا معاملات روزانه هست. برای درک بهتر ترید کردن باید اول با مفهوم تریدر آشنا بشیم تریدر یا معامله گر به کسی گفته میشه که در بازار های مالی به دنبال خرید و فروش سهام یا ارز هست. یکی تفاوت اساسی بین تریدر و هولدر این است که هدف هولدر از خرید نگهداشتن برای بلند مدت هست ولی تریدر با توجه به موقیعت بازار در بازه زمانی کوتاه خرید و فروش میکنه و از نوسانات قیمتی استفاده کرده و در ریزش ها و صعود ها از این بازار سود میگیره. برخلاف افراد هولدر، فرد تریدر باید در این حوزه تخصص کافی را داشته و با تحلیل های تکنیکالی و فاندامنتالی روند حرکتی بازار را تشخیص بده و بتونه سود کسب کنه.
یکی از راهای ترید کردن از طریق فاندامنتال یا همان اخبار هایی که به صورت مستقیم به یک ارز میاد یا خبر هایی که مربوط به اقتصاد و بحث های مالی در دنیا انجام میشه هست. که با توجه به نوع خبر یک ارز یا همه ارزها نوساناتی را دارن و تریدر از این خبر استفاده کرده و در راستای حرکت روند بازار اقدام به باز کردن معامله میکنه. در این روش معامله باید خیلی محتاط بود و با بررسی کامل داده ها معامله ای باز کرد.

3.    کسب سود از طریق اسپات تریدینگ:

کسب سود از طریق استیک کردن

یکی دیگه از روش های کسب سود از معاملات ارزهای دیجیتال، اسپات تریدینگ هستش. بازار معاملات اسپات بازاری هستش که معامله در آن فورا انجام میشه و بیشتر افرادی که میخوان ارزی بخرن و هولد کنن از معاملات اسپات استفاده میکنن. تریدر ها هم از این اسپات تریدینگ استفاده کرده و با توجه به دانش خودشون ارزی را میخرن و با افزایش قیمت، آن را میروشن. قیمت فعلی یک ارز و یا دارایی به عنوان قیمت اسپات آن شناخته میشه و در معاملات اسپات این امکان هست که با سفارش گذاری در قیمت مورد نظر برای شما به صورت خودکار خرید یا فروش کنه.
 این بازار بر خلاف معاملات فیوچرز محدودیت برداشتن سرمایه شما را نداره و وقتی شما یک ارزی را میخرین و قیمت اون نسبت به زمان خرید پایین تر میاد ارز شما از بین نمیره فقط ارزش آن در همان لحظه کاهش یافته و با افزایش قیمت ارز مقدار سرمایه ای که از شما کم شده بود بر میگرده و با افزایش قیمت آن به شما سود هم میده. برای انجام معاملات در بازار اسپات، تریدر ها میتونن از صرافی های آنلاین استفاده کنن. صرافی ها به دو صورت متمرکز و غیرمتمرکز بوده و از بهترین صرافی های متمرکز میشه به بایننس، کوین بیس و کراکن اشاره کرد که ببیشترین معاملات در آن ها انجام میشه و شما با عضویت در این صرافی ها میتونین معامله کنید. صرافی های غیر متمرکز که به اختصار به اونها DEX گفته میشه. صرافی های غیرمتمرکز خدماتی که صرافی های متمرکز ارائه میدن را دارن ولی با این تفاوت که هویت فرد خریدار یا فروشنده مشخص نمیشه و نیاز به ایجاد حساب نداره. در این روش معامله مستقیما از طریق کیف پول معامله گران و با استفاده از قراردادهای هوشمند انجام میشه.

4.    کسب سود از طریق بازار فیوچرز:

یکی از روش های کسب سود از معاملات ارزهای دیجیتال، روش معامله فیوچرز هست. معاملات فیوچرز همان طور که از اسمشون مشخصه معامله مربوط به آینده هست. ماهیت فیوچرز در بازار های ارزدیجیتال کمی متفاوت هست. هدف از این معامله خرید و فروش داریی نیست بلکه کسب سود از روند قیمتی بازار هست. در این روش معامله گران بر اساس اطلاعات و پیشبینی های خود وارد معامله میشن. یکی از امکانات معامله فیوچرز داشتن اهرم برای سود بیشتر هست بطوری معامله گران اگر از پیشبینی خود مطمئن باشن میتونن از اهرم استفاده کنن و قدرت خرید خود را بیشتر کرده و با مقدار سرمایه بیشتر وارد معامله بشن.
 برای درک بیشتر فرض کنین شما 10 هزار دلار پول دارین و روی بیت کوین معامله باز کردین و اگر ارز بیتکوین 5 درصد افزایش قیمت داشته باشه، مقدار سرمایه ای که وارد معامله کردین هم 5 درصد افزایش پیدا میکنه. ولی اگر با استفاده از اهرم 3x به همان میزان سرمایه بیتکوین خریداری کنیم و بیتکوین 5 درصد رشد کنه، سرمایه شما 15 درصد رشد میکنه و اگر هم روند درست تحلیل نشده باشد و قیمت کاهش پیدا کنه؛ مقدار سرمایه شما هم 15 درصد کاهش پیدا می کنه و باید در معاملات فیوچرز تحلیل به صورت دقیق انجام بشه. زیرا در معاملات فیوچرز به خاطر اهرمی که در معامله برای ما میده در عوض یک نقطه لیکویید برای معامله قرار میده و اگر پیشبینی ما درست نباشه و به نقطه لیکوییدی برخورد کنه، سرمایه ما را برداشت خواهد کرد و به اصطلاح لیکویید خواهیم شد.

5.    کسب سود از طریق استیک کردن:

کسب سود از طریق استیک کردن

یکی دیگه از روش های کسب سود از معاملات ارزهای دیجیتال استیک کردن هستش. استیک کردن یا استیکینگ به معنی دریافت سود در مقابل نگهداری یک ارزدیجیتال در مکانی مشخص مانند کیف پول یا صرافی هستش. روش استیکینگ به دو روش هستش که یکی در کیف پول بوده که استیکینگ سرد نام داره و دومین روش استیک کردن در صرافی های انلاین ارزدیجیتال است. روش دوم خودش به دو صورت Locked  و Flexible قابل انجام هست.

•    استیکینگ سرد(Cold Staking)

برای نگهداری ارزهای دیجیتال باید از یک سیستم نرم افزاری و یا سخت افزاری بنام کیف پول استفاده کنیم. استیکینگ سرد به معنی نگهداری یک ارز در یک کیف پول سرد است. منظور از کیف پول سرد، یک کیف پولی است که برای دسترسی به ارزهای دیجیتال داخل آن نیاز به اینترنت نباشد و بصورت افلاین انجام شود. این کیف پول امنیت بیشتری داشته و میتوان ارزدیجیتال را برای استیک در این کیف پول ها استفاده کرد.

•    استیکینگ قفل شده(Locked Staking)

این روش استیک به این شرایط است که ارزدیجیتال به کیف پول صرافی انتقال داده میشه و صرافی با هدف پشتیبانی از شبکه بلاک چین درصدی از مبلغ سرمایه گذاشته شده را به عنوان سود پرداخت میکنه. این سرمایه برای مدت مشخصی که به ارزدیجیتال بستگی دارد در صرافی قفل میشه و بعد از اتمام زمان قفل شده میتوان سرمایه خود را همراه با سود برداشت. یکی از بزرگترین صرافی هایی که این روش استیکینگ رو داره، صرافی بایننس هستش که متاسفانه کشور ایران در لیست تحریم این صرافی میباشد.

•    استیکینگ انعطاف پذیر(Flexible Staking)

این روش هم تقریبا شبیه به استیکینگ قفل شده هستش ولی با این تفاوت که در یک کیف پول نرم افزاری نگهداری میشه و نیاز به قفل شدن سرمایه در کیف پول را نداره. هدف این کیف ها برای پشتیبانی عملیات شبکه ای بلاک چین است. یکی دیگه از ویژگی های این روش استیکینگ، اینه که با سرمایه ای که استیک کردین میتونین ترید هم انجام بدین ولی سود این روش نسبت به روش استیکینگ قفل شده کمتر هستش و صرافی بایننس از این روش استیکینگ پشتیبانی میکنه.

6.    کسب سود با گرفتن سیگنال برای خرید و فروش از فردی دیگر

کسب سود با گرفتن سیگنال ارز دیجیتال

طبق مطالب گفته شده باید به پیچیدگی های معامله ارزدیجیتال پی برده باشین. برای معامله در بازار های ارزدیجیتال باید مهارت و دانش تخصصی در این حوزه داشته باشین تا بتونین سود کنین. برخی افراد دوست دارن در این بازار ها معامله کنن اما شرایط مناسب و وقت کافی برای یادگیری ندارن. برخی تریدر ها که کسب و کارشون از طریق ترید کردن هست اقدام به پیشنهاد برای خرید و فروش می کنن تا این افراد که وقت کافی ندارن بتونن کسب سود کنن. البته این کار را رایگان انجام نداده و طبق توافق بین خودشان این پیشنهاد ها داده میشه. نقطه اصلی این پیشنهاد این است که فرد تریدر متناسب با شرایط و استراتژی خودش پیشنهاد خرید یا فروش را داده و اون فردی که سیگنال را دریافت میکند باید برای خودش یک استراتژی معامله داشته و با مدیریت سرمایه اقدام به باز کردن معامله بکند.

کلام آخر 

ما در این مقاله سعی کردیم روش های معامله اررزدیجیتال را به زبان ساده برای شما اماده کنیم. فعالیت در بازار رمز ارزها بیش از هر چیز به شناخت کامل از بازار و انواع ارزهای دیجیتال نیاز دارد و برای اینکه بتوانید در این بازار به سود مناسبی دست پیدا کنید، باید سنجیده و با دانش کامل وارد معاملات رمز ارزها شوید. برای شروع فعالیت در این بازار می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناس ارز دیجیتال استفاده کنید.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 5 روش کسب سود در معاملات ارزهای دیجیتال

در مورد 5 روش کسب سود در معاملات ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :8+86 = ?