تعداد فالوور چقدر در تصمیم گیری انتخاب کانال سیگنال تاثیرگذار است؟ 

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تعداد فالوور چقدر در تصمیم گیری انتخاب کانال سیگنال تاثیرگذار است؟ "


  • 10:02 1403-02-10
  • زمان مطالعه: 11 دقیقه

کانال های شبکه های اجتماعی مخصوصا کانال های تلگرامی به یک ابزار پرکاربرد برای سیگنال دادن به معامله گرها تبدیل شدن. استفاده از این کانال ها به قدری زیاد و گسترده شده که بعضی از این کانال ها حتی به صورت VIP سیگنال های مهم رو به تریدر ها ارائه میکنن و در برابر این خدمات از مخاطب حق عضویت میگیرن. 

این موضوع باعث شده که سوالات متعددی در این زمینه ایجاد بشه، برای مثال کانال های سیگنال دهی تا چه حدی قابل اعتماد هستن؟ تا چه اندازه میشه روی اون ها حساب کرد؟ چطوری فرق یک کانال سیگنال بد رو از یک کانال خوب تشخیص بدیم؟ تعداد فالوور چقدر در تصمیم گیری انتخاب کانال سیگنال تاثیرگذار است؟بهترین روش برای انتخاب یک کانال سیگنال خوب چیست؟ چه معیاری رو باید موقع انتخاب کانال های سیگنال ارز دیجیتال در نظر گرفت تا در آینده مشکلی ایجاد نشه؟ 

سوالات متعددی در این زمینه وجود داره که لازمه به همه اون ها جواب داده بشه. اگر بدون آگاهی در مورد انتخاب کانال سیگنال ارز های دیجیال تصمیم گیری بشه، ممکنه که سرمایه و وقتتون تلف بشه و در آخر هم موفق به انجام معاملات خوبی نشید. برعکس، اگه با معیار های تشخیص کانال های سیگنال رمزارزها آشنا باشید، میتونید با آگاهی پیدا کردن از سیگنال های پربازده و استفاده از اون ها سود های خوبی رو توی بازار ارزهای دیجیتال بدست بیارید. 

مقاله پیشنهادی: نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال

تعداد فالوور چقدر در تصمیم گیری انتخاب کانال سیگنال تاثیرگذار است 

برای همین توی این مقاله تصمیم گرفتیم به این موضوع که تعداد فالوور چقدر در تصمیم گیری انتخاب کانال سیگنال تاثیرگذار است؟، بپردازیم و بهش پاسخ بدیم. قطعا تعداد فالوورها میتونه در مورد کانال های سیگانال ارز دیجیتال اطلاعات مفیدی رو ارائه کنه و یکی از شاخص هایی هست که توی تحلیل و تشخیص ویژگی این کانال ها به میزان زیادی میتونه کمک کننده باشه. 

در ادامه همه مطالبی رو که با استفاده از تحلیل تعداد فالوور کانال های سیگنال ارز دیجیتال میشه بهشون پی برد براتون معرفی خواهیم کرد و مزایا و معایب کانال هایی که تعداد فالوورهاشون بالاست رو براتون ارائه خواهیم داد. اگر که علاقمند هستید تا در مورد تاثیر میزان فالوور ها در کانال های سیگنال ارز دیجیتال بیشتر بدونید، مطالعه این مقاله براتون خالی از لطف نخواهد بود. 

نکاتی در مورد کانالهای سیگنال کم مخاطب 

قبل از پرداختن به کانال های سیگنالی که تعداد مخاطب های بالایی دارن، لازم دونستیم برای جواب به این که تعداد فالوور چقدر در تصمیم گیری انتخاب کانال سیگنال تاثیرگذار است، در مورد کانال های کم مخاطب هم نکات مهمی رو که میتونه روی انتخاب و تصمیم گیری مخاطب ها اثر گذار باشه شرح بدیم. 

کانال های کم مخاطب خودشون به چند دسته تقسیم میشن، انواع کانال های کم مخاطبی که قصد داریم در موردشون توی این بخش صحبت کنیم عبارتند از:

•    کانال های سیگنال دهی کم مخاطب حرفه ای 

بعضی از کانال های سیگنال به این دلیل تعداد مخاطبانشون پایینه که عضویت در اون ها خیلی گرونه و افراد معمولی با پول کم نمیتونن عضو اون ها بشن. این نوع کانال ها مبالغ عضویت براشون از 30 میلیون تا 100 میلیون متغییر هست و حتی گاهی هزینه عضویت در اون ها از این مبالغ هم بالاتر میره. 

این نوع از کانال های سیگنال اکثرا تبلیغ نمیشن و به صورت غیر رسمی فعالیت میکنن. مخاطبان این کانال ها معامله گرهایی هستن که از قبل همدیگه رو میشناختن و از این کانال ها به عنوان یک پل ارتباطی برای به اشتراک گذاشتن سیگنال های مهم و ارزشمند به هم دیگه استفاده میکنن. از اون جایی که این نوع ازکانال ها اکثرا یا غیر رسمی هستن و یا زیرزمینی فعالیت میکنن، پیدا کردنشون نسبت به کانال های دیگه کار سختیه.

•    کانال های سیگنال VIP با مخاطب کم 

نوع دیگه ای هم از کانال های سیگنال وجود دارن که تازه تاسیس هستن و علت اصلی تعداد پایین مخاطباشون اینه که هنوز در بین مخاطبان علاقمند به دریافت سیگنال، به میزان کافی شناخته نشدن.

کانال سیگنال vip با مخاطب کم 

ادمین ها یا موسسان این نوع کانال ها اکثرا معامله گرهایی هستن که بعد از انجام چند سال معامله و فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال تصمیم میگیرن که تجربیات با ارش خودشون رو با افراد دیگه به اشتراک بگذارن و به خاطر آگاهی و آموزش اطلاعاتی که ارائه میدن معمولا لازم هست تا اشتراک VIP برای عضویت در اون ها تهیه کنید.  

مزیتی که این کانال های سیگنال دهی دارن این هست که برای این که تعداد مخاطبانشون رو افزایش بدن مبلغ عضویت در اون ها نسبت به کانال های دیگه پایین تره و گاهی به صورت رایگان هم انجام میشه، که به راحتی میتونید در اون ها عضو بشید. 

همچنین این نوع از کانال ها بعضی وقت ها ممکنه که توسط افراد ناوارد تاسیس بشن و تحلیل هاشون درست و دقیق از آب در نیاد، برای همین لازمه که موقع بررسی سیگنال این نوع از کانال ها با دقت بیشتری عمل کنید. 

•    کانال های سیگنال رایگان 

این نوع از کانال ها اغلب استراتژی های متعددی رو دنبال میکنن. راهبرد بعضی از کانال هایی که حق عضویت در اون ها رایگان هست فقط و فقط با این هدف انجام میشه که تعداد مخاطباشون رو افزایش بدن و برای این کار معمولا متوسل به شایعات و حاشیه ها میشن تا ارائه تحلیل های دقیق و درست.

 برای همین این نوع از کانال ها موفق نمیشن رشد چندانی بکنن و تعداد فالوورهاشون همیشه پایین میمونه، چون که معامله گران حرفه ای بعد از مشاهده کیفیت مطالبشون از این کانال ها خارج میشن.

 کانال های سیگنال رایگان

دسته دیگه ای از کانال های رایگان متعلق به صرافی های ارزهای دیجیتال و سازمان هایی هست که در این زمینه فعالیت میکنن. توی این کانال ها با توجه به اخبار عمومی که در مورد رمزارزها منتشر میشه یک سری تحلیل های کلی و پیش بینی های مختلف در مورد آینده بازار و قیمت ارزهای دیجیتال انجام میشه که دونستن در موردشون برای انجام یک ترید بهتر میتونه که کمک کننده باشه. 

اکثرا به دلیل این که مخاطبان این شرکت ها علاقه ای به عضویت در کانال هاشون ندارن با توجه به اطلاعات ارزشمندی که ارائه میکنن بازم تعداد مخاطباشون کمتره. 

نکاتی در مورد کانالهای سیگنال پر مخاطب 

کانال های پر مخاطب هم به انواع مختلفی مثل کانال هی غیر رسمی، کانال های VIP و کانال های رایگان تقسیم میشن. تنها تفاوت این کانال ها تو تعداد مخاطب و فالوورهای اون هاست که باعث میشه اعتبارشون نسبت به کانال هایی که دنبال کننده های کم تری دارن بیشتر به چشم بیاد.  

برای این که بدونید تعداد فالوور چقدر در تصمیم گیری انتخاب کانال سیگنال تاثیر گذار است، لازمه که مزایا و معایب این کانال های پر مخاطب رو براتون بررسی بکنیم، تا توی انتخاب هاتون برای کانال مناسب کم تر دچار اشتباه بشید. 

نکاتی در مورد سیگنالهای پرمخاطب

از جمله مزیت هایی که واسه کانال های سیگنال پر مخاطب میتونیم اسم ببریم عبارت هستند از: 

•    اعتبار بالا 

به خاطر شناخته شدن و معروف بودن کانال های سیگنال پر مخاطب در واقع این کانال ها برای مخاطبان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال به عنوان نوعی برند تلقی میشن که باعث میشه در بین تعداد بالایی از معامله گر ها برای خودشون اعتبار پیدا بکنن. قطعا رشد مخاطبان این کانال ها فقط یک علت اصلی داره و اون هم به خاطر ارائه تحلیل هایی هست که باعث میشه تا مخاطبانشون سود به دست بیارن. 

اگر کیفیت مطالب این کانال ها پایین بیاد و اشتباهات سیگنال های خرید و فروشی که ارائه میدن افزایش پیدا بکنه شک نکنید که تعداد مخاطباشون با سرعت فرو میریزه. پس اگه دید که در بین معامله گر ها و تریدر های حرفه ای از یک کانال اسم برده میشه و ازش تعریف میکنن میتونید از اعتبار اون کانال برای خرید اشتراکش خیالتون راحت باشه. 

برای پیدا کردن و تشخیص دادن کانال های معتبر، یک جستوجوی ساده توی گوگل کافیه تا لیست این کانال ها براتون به نمایش در بیاد. 

•    امنیت بالا 

امنیت بالا میتونه که به عنوان یک مزیت مهم برای کانال هایی که تعداد فالوور های بالایی دارن تلقی بشه، چون که توی این نوع از کانال ها احتمال خیلی کمی نسبت به کانال های کم مخاطب برای انجام اسکم و کلاهبرداری وجود داره. دلیلش هم اینه که فعالیت کانال هایی که تعداد زیادی مخاطب دارن همیشه توسط فالوورهاشون چک میشه و با انجام کوچیک ترین اشتباه خبرش به سرعت پخش خواهد شد. 
 
یکی دیگه از دلایلی که تعداد مخاطب های بالا میتونه نشون دهنده امنیت بالای یک کانال سیگنال باشه این هست که برای به دست آوزدن تعداد زیاد مخاطب این کانال ها وقت هزینه زیادی رو میگذارن و به خاطر همین احتمالش خیلی کمه که با انجام دادن کارهای نا معقول این همه وقت و هزینه ای رو که صرف افزایش مخاطب هاشون کردن به هدر بدن. 

شاید برای همینه که اکثر افراد تازه کار ترجیح میدن وارد کانال های سیگنالی بشن که تعداد فالوورهاشون از بقیه کانال ها بالاتر هست و در بین کسانی که توی حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت میکنن شناخته شده هستن. اگر برای شما هم امنیت کانالی که انتخاب میکنید مهمه، توصیه میکنیم که موقع انتخاب کانال مورد نظرتون حتما تعداد مخاطب هاش رو چک بکنید. 

امنیت بالا

•    کسب سود بالا 

کسب سود مهم ترین و حیاتی ترین دلیل وجود کانال های سیگنال ارز دیجیتا هست، برای همین اکثر مخاطب های کانال هایی رو انتخاب میکنن که از طریق اون بتونن سود های بیشتری رو با استفاده از روش های بهتر به دست بیارن. 

یکی از مهم ترین ویژگی ها برای کانال های ارائه کننده سیگنال که تعداد بالایی مخاطب دارن، این هست که به خاطر ارئه تحلیل های حرفه ای شون همیشه کسایی که از اطلاعات این کانال ها استفاده میکنن سود متوسط بیشتری رو به دست میارن. 

از اون جایی که هدف از خرید اشتراک و عضویت در کانال های سیگنال ارزهای دیجیتال به نیت کسب سود انجام میشه، به طور قطع تعداد بالای فالوورهای یک کانال سیگنال نشون دهنده این هست که مخاطب های زیادی برای کسب سود های بیشتر این کانال ها رو ترجیح میدن. 

اکثر کانال های پر مخاطب تاریخچه ای مختصر از عملکردشون و سیگنال هایی که ارائه دادن منتشر میکنن، تا تریدر ها بتونن میانگین میزان سودی رو که در صورت خرید اشتراک این کانال ها بدست میارن محاسبه بکنن. برای همین قبل از عضویت توی هر کانالی بهتره که حتما تاریخچه عملکردشون رو بررسی بکنید. این طوری با خیال راحت تری میتونید که در این نوع از کانال ها عضو بشید. 

•    ارائه اطلاعات ارزشمند 

کیفیت اطلاعاتی که توی بیشتر کانال های پر مخاطب ارائه میشه به هیچ وجه قابل مقایسه با کانال های دیگه نیست. کانال های پر مخاطب علاوه بر این که سیگنال های خرید و فروش ارائه میکنن، اخبار دست اولی هم منتشر میکنن که اغلب سقوط و یا شدت گرفتن سعود بازار رو به درستی پیش بینی میکنه. همچنین در مورد ارزهای دیجیتال اخبار دست اولی رو ارائه میکنن که دونستن در مورد اون ها میتونه توی ایجاد پوزیشن های خوب و کسب سود های بالاتر خیلی کمک کننده باشه. 

به عنوان مثال یکی از کانال های سیگنال پر مخاطب چند وقت پیش در مورد عرضه شدن یک ارز دیجیتال جدید اخباری رو منتشر کرد و تحلیل کرد که بعد از انتشار توی کوتاه مدت قیمتش اوج میگیره و مجددا کاهش پیدا میکنه. بعد از عرضه شدن این رمزار همین اتفاق افتاد و ارزش این ارز دیجیتال فقط توی یک روز تا 600 درصد افزایش پیدا کرد و بعد به مرور پایین اومد. 

 ارائه اطلاعات ارزشمند

در مقابل مزایایی که برای کانال های سیگنال پر مخاطب توضیح دادیم؛ برای درک بهتر این که تعداد فالوور چقدر در تصمیم گیری انتخاب کانال سیگنال تاثیر گذار است، تعدادی از معایب مهم کانال هایی که میزان مخاطبای بالایی دارن رو هم براتون توضیح خواهیم داد. این معایب عبارتد از: 

•    تقلبی بودن تعداد مخاطبان 

بعضی از کانال های سیگنال ارز دیجیتال که یک شبه بالا میان و یک شبه هم ناپدید میشن، به جای جذب فالوور به صورت طبیعی و ارگانیک از طریق خرید فالوور های تقلبی سعی میکنن تا تعداد مخاطب های خودشون رو بالا نشون بدن تا از با این کار خودشون در بین تریدر ها معتبر و قابل اعتماد جلوه بدن. 

این نوع از کانال های سیگنال با همون سرعت که بالا میان و در بین کانال های معروف مطرح میشن، با همون سرعت هم تعداد مخاطباشون سقوط میکنه و فراموش میشن. دلیلش هم اینه که بالاخره فالوورها دیر یا زود متوجه ماهیت واقعی و فالوور تقلبی این کانال ها میشن و از اون ها رو برای همیشه ترک میکنن و این طوری میشه با همون سرعت که این کانال ها مطرح میشن، با همون سرعت هم مخاطباشون میریزه و از یاد میرن. 

•    وجود احتمال خطا و اشتباه 

این که بعضی از کانال های سیگنال ارزهای دیجیتال تعداد فالوورهای بالایی دارن، دلیل نمیشه که همیشه تحلیل و پیش بینی هاشون درست از آب در بیاد و هیچ وقت مرتکب هیچ اشتباهی نشن. با توجه به این که وجود ریسک های پیش بینی نشده توی بازار رمزارزها یک واقعیت اجتناب ناپذیره برای همین همیشه احتمال اشتباه هم وجود داره. 

•    سوء استفاده از مخاطبان 

بعضی از کانال ها که تعداد بالایی فالوور دارن، گاهی تصمیم میگیرن تا شرایطی رو به وجود بیارن که در کنار ارائه سیگنال به مخاطب هاشون، اعضاشون بتونن ارزهای دیجیتالشون رو بین همدیگه معامله کنن. این کار باعث میشه زمینه ای به وجود بیاد که بعضی افراد فرصت طلب از افراد ناآگاه سوء استفاده کنن. برای مثال ممکنه شما تصمیم به انجام یک معامله بگیرید و بعد از این که پولتون رو برای انجام خرید واریز کردید، هیچ ارز دیجیتالی به کیف پولتون واریز نشه. 

سوءاستفاده از مخاطبان 

گاهی هم که خود کانال کلاهبردار از آب در میاد و با ایجاد موج های خرید و فروش تقلبی سعی میکنه که از این وضعیت برای کسب سود های شخصی استفاده کنه. اگه که دیدید بدون هیچ منطق و دلیل خاصی کانالی که توی اون عضو هستید داره شما رو تشویق به خریدن و یا فروختن ارز دیجیتال خاصی میکنه، بر اساس منطق شخصی خودتون عمل بکنید و سعی کنید این نوع مطالب رو نادیده بگیرید. 

توی بعضی دیگه از کانال ها هم از حقه های فیشینگ و اسکمینگ برای سرقت دارایی کاربرها استفاده میشه، برای مثال یک لینک ناشناخته با عنوان های جذابی مثل لیست سیگنال های جدید، اخبار، تحلیل، آموزش و... توی بعضی از کانال ها به اشتراک گذاشته میشه که بعد از کلیک بر روی اون ها اطلاعات هزاران نفر توی چند ثانیه به سرقت میره و اسکمر ها از این اطلاعات سوء استفاده میکنن. 

همون طور که قبل تر هم گفتیم، بیشتر این اتفاقات توی کانال هایی پیش میاد که اعتبار کم و تعداد فالوورهای پایینی دارن؛ پس برای جلو گیری از وقوع چنین حوادثی سعی کنید کانال های پر مخاطب رو برای عضویت انتخاب بکنید و فراموش نکنید که حتی موقع استفاده از این کانال ها هم همواره نکات امنیتی رو رعایت کنید. 

مقاله پیشنهادی: کدام سیگنال ها ارزش خرید و سرمایه گذاری دارند؟

روش های استفاده از کانال ارزهای دیجیتال 

دونستن در مورد روش های استفاده از کانال هایی که سیگنال خرید و فروش برای ارزهای دیجیتال ارائه میکنن، آخرین موضوعی هست که پرداختن به اون ضروری به نظر میرسه و میتونه توی استفاده صحیح از اطلاعات ارائه شده توسط این کانال ها تا حد زیادی تاثیر گذار باشه. 

روش های استفاده از کانال ارزهای دیجیتال

برای این که بتونید از کانال های ارزهای دیجیتال به درستی بهره ببرید توصیه میکنیم که نکات زیر رو همیشه رعایت کنید. 
•    همیشه به تعداد مخاطب و فالوور های کانال هایی که سیگنال ارائه میکنن توجه داشته باشید و حتما این مورد رو در تحلیل اعتبار سنجی در مورد کانال مورد نظرتون در نظر بگیرید. 
•    با خوندن کامنت های فالوو ها میتونید با ذهنیتی که مخاطب های این کانال ها نسبت به سیگنال های ارائه شدشون دارن بیشتر آشنا بشید. 
•    تعداد مخاطب بالا به معنی این نیست که یک کانال همیشه سیگنال های قوی رو ارائه میکنه و امکان داره که دنبال کننده هاش تقلبی باشن. برای همین قبل از خرید هر نوع اشتراکی سعی کنید که اطلاعات دقیقی در مورد ماهیت واقعی این کانال ها بدست بیارید. 
•    همیشه به طور 100 درصد به سیگنال های ارائه شده اعتماد نکنید و سعی کنید که در کنار استفاده از این اطلاعات، تحلیل های شخصی خودتون رو هم با توجه به وضعیت بازار انجام بدید و اگه فهمیدین سیگنال معرفی شده زیان ده هست به اون عمل نکنید.

نتیجه گیری کلی و جمع بندی:

راجعبه این موضوع که تعداد فالوور چقدر در تصمیم گیری انتخاب کانال سیگنال تاثیرگذار است، توی این مقاله مطالبی رو بیان کردیم که توجه کردن به نکات ارائه شده میتونه که توانایی تصمیم گیری شما رو برای انتخاب کانال های سیگنال معتبر افزایش بده. همچنین نکاتی که در مورد استفاده صحیح از این کانال ها براتون ارائه شد، میتونه که ضریب امنیتتون رو موقع کار کردن با اون ها تا حد قابل قبولی افزایش بده. 

امیدواریم که بعد از مطالعه این مقاله به طور کامل بتونید تشخیص بدید که بررسی تعداد فالوور چقدر میتونه در تصمیم گیری برای انتخاب یک کانال مناسب تاثیرگذار باشه و با استفاده از این عامل مهم، به راحتی بتونید کانال ها خوب رو تشخیص بدید تا سودتون توی معاملات رمزارزها افزایش پیدا بکنه. 
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تعداد فالوور چقدر در تصمیم گیری انتخاب کانال سیگنال تاثیرگذار است؟ 

در مورد تعداد فالوور چقدر در تصمیم گیری انتخاب کانال سیگنال تاثیرگذار است؟  نظر دهید
سوال امنیتی :9+60 = ?