برتری ارز بیت کوین در برابر CBDC ها

  • 09:02 1403-02-28
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

 
برتری بیت کوین در برابر CBDCها؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید CBDC چیست؟ بیت کوین چگونه در برابر CBDCها برابر می کند؟ آیا CBDCها روی قیمت بیت کوین تاثیر می گذارند؟ بیت کوین چه خصوصیاتی دارد؟ چرا این رمز ارز منحصر به فرد است؟
بیت کوین یکی از رمز ارزهای برتر در بازار کریپتو است که مورد توجه خیلی از سرمایه گذاران و کاربران بازار قرار گرفته است. این رمز ارز خصوصیات زیادی دارد که باعث می شود تا منحصر به فرد شود و محبوبیت زیادی به دست بیاورد. بیت کوین پتانسیل زیادی برای رشد قیمت دارد و دارندگان این رمز ارز می توانند در بلند مدت سود زیادی کسب کنند. اخیرا نیز بیت کوین توانسته است در برابر CBDCها برتری یابد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی برای شما ارائه کنیم و به بررسی برتری ارز بیت کوین در برابر CBDC ها بپردازیم.

آشنایی با ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)

ارز دیجیتال بانک مرکزی

در سال های گذشته، میزان علاقه افراد به ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC افزایش پیدا کرد و همچنان به این روند ادامه می دهد و انتظار می رود در آینده بتواند به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند. راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی تاثیر قابل توجهی روی بازار کریپتو گذاشت و باعث شد قیمت رمز ارزها وارد یک روند صعودی شود. امروزه نیز بیت کوین در حال رقابت با ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC) است که به نظر می رسد بیت کوین نسبت به ارز دیجیتال بانک مرکزی برتری یافته است و توانسته است از ارز دیجیتال بانک مرکزی سبقت بگیرد.
جالب است بدانید، ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC به عنوان نمایندگی ارز ملی یک کشور محسوب می شود که به وسیله بانک مرکزی آن کشور صادر و عرضه می شود. توجه داشته باشید که ارز دیجیتال بانک مرکزی برای ارائه یک شکل امن، قابل دسترسی و کارآمد از پول برای تمامی کسب و کارها راه اندازی و عرضه شده است. برخلاف رمز ارزهای غیرمتمرکز مانند بیت کوین و اتریوم، ارز دیجیتال بانک مرکزی تحت نظارت دولت است و با پشتوانه دولت صادر می شود. به این ترتیب تراکنش های انجام شده با ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC قابل ردیابی است.

چرا بیت کوین نسبت به CBDC برتر یافت؟

طبق گزارش هایی که صادر شد، ارز دیجیتال بیت کوین(Bitcoin) نسبت به ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC برتری یافته است. همانطور که می دانید تراکنش های ارز بانک مرکزی به صورت متمرکز انجام می شوند و تحت نظارت دولت هستند. در حالی که تراکنش های بیت کوین به صورت غیرمتمرکز و کاملا ناشناس انجام می شوند و تحت نظارت هیچ موسسه یا دولتی نیستند. همین مسئله یکی از دلایل برتری ارز بیت کوین نسبت به ارز دیجیتال بانک مرکزی است که در گزارش اخیر به آن اشاره شده است.
توجه داشته باشید که فدرال رزرو یا همان بانک مرکزی آمریکا مخالف سرسخت بیت کوین است که در سال اخیر سعی کرد با بالا بردن نرخ بهره و تعیین مقررات و قوانین خاصی، ارز دیجیتال بیت کوین را محدود کند. ولی بیت کوین توانست با وجود همه این موانع، به رشد و توسعه خود ادامه دهد و وارد یک روند صعودی قوی شود. فدرال رزرو که ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC را صادر کرده است، در گزارش اخیر خود اشاره کرد که بیت کوین نفس های آخر خود را می کشد و بی شک ارز دیجیتال بانک مرکزی جای آن را خواهد گرفت. در حالی که این ادعا کاملا اشتباه است و بیت کوین همچنان در حال توسعه و گسترش است و برنامه های زیادی برای آینده دارد. سوالی که در مورد تحولات اخیر بیت کوین پیش می آید این است که آیا رشد قیمت بیت کوین(BTC) با مانعی روبرو است؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی برای شما ارائه کنیم و به بررسی برتری ارز بیت کوین در برابر CBDC ها بپردازیم. همانطور که گفته شد، CBDC همان ارز دیجیتال بانک مرکزی است که توسط فدرال رزرو راه اندازی و عرضه بازار شد. این رمز ارز تحت نظارت دولت آمریکا قرار دارد. در حالی که بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که تراکنش های آن توسط هیچ دولت یا موسسه ای کنترل نمی شوند. همین مسئله باعث می شود تا بیت کوین نسبت به CBDC برتری یابد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد برتری ارز بیت کوین در برابر CBDC ها

در مورد برتری ارز بیت کوین در برابر CBDC ها نظر دهید
سوال امنیتی :3+60 = ?