ارزهای متمرکز چیست؟

  • 12:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارز متمرکز؛ یکی از انواع دارایی های دیجیتال در بازار کریپتو! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید ارز متمرکز چیست؟ به کدام دارایی ها ارز متمرکز گفته می شود؟ مزایا و معایب ارزهای متمرکز کدامند؟ آیا آینده ارزهای متمرکز روشن است؟
بهتر است بدانید، پول نوعی ارز است که افراد برای خرید کالا و محصولات مختلفی از آن استفاده می کنند. همچنین پول به عنوان روشی برای سنجش ارزش کالاها و خدمات استفاده می شود. با پیدایش رمز ارزها پول مفهوم رایج خودش را از دست داده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارز متمرکز برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ارز دیجیتال متمرکز بپردازیم.

ارز متمرکز چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ارز متمرکز که یکی از اصطلاحات کاربردی در ارز های دیجیتال است، چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که ارزهای تمرکز به آن دسته از ارزهای دیجیتالی گفته می شوند که به وسیله یک نهاد مرکزی کنترل و مدیریت می شوند. یعنی ارز غیرمتمرکز نیست و هیچ کالا و دارایی به عنوان پشتوانه آن عمل نمی کند. ارز متمرکز ارزش ذاتی ندارد و ارزش آن از اعتماد به صادرکنندگان آن ارزش ناشی می شود. ارزهای متمرکز مختلفی در بازار وجود دارند که شما می توانید با خرید و فروش این ارزها سود زیادی به دست آورید و کارهای مختلفی با آن انجام دهید.
جالب است بدانید، ارزهایی مانند دلار آمریکا، یورو، دلار کانادا، ین ژآپن و فرانک سوئیس و.... از جمله رمز ارزهای متمرکز هستند که شما می توانید این رمز ارزها را در بازارهای مالی سنتی خرید و فروش کنید. توجه داشته باشید که ارز متمرکز ثبات و پایداری بیشتری دارد و از آنجایی که تحت کنترل یک نهاد مرکزی یا سازمان قانونی است، ریسک سرقت و هک شدن آن پایین تر است. ولی ارزهای غیرمتمرکز ناشناس هستند و حریم خصوصی کاربران را تضمین و امنیت دادها و اطلاعات کاربران را تامین می کنند.

استفاده از ارزهای متمرکز چه مزایایی دارد؟

همانور که گفته شد، ارزهای متمرکز نمونه از دارایی هایی هستند که شما می توانید با استفاده از آنها هزینه محصولات و کالاهای خریداری شده را پرداخت کنید. استفاده از ارزهای متمرکز مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه به بررسی مزایای استفاده از ارزهای متمرکز بپردازیم:
•    یکی از مزایای استفاده از ارزهای متمرکز این است که این ارزها پایدار هستند، چون ارزش ثابتی دارند و می توانند به عنوان ذخیره ارزش مورد استفاده قرار بگیرند.
•    یکی دیگر از مزایای استفاده از ارزهای متمرکز این است که این ارزها توسط بانک مرکزی کنترل می شوند و می توان از آنها به عنوان وسیله مبادله استفاده کرد.
•    یکی دیگر از مزیت هایی که ارزهای متمرکز ارائه می دهند، این است که هزینه تراکنش آنها پایین تر است و می توانید با هزینه خیلی پایین آنها را انتقال دهید.
•    میزان نقدینگی ارزهای متمرکز نسبت به ارزهای غیرمتمرکز بیشتر است. به همین دلیل قیمت ارزهای متمرکز ثبات بیشتری دارد.

یکی از سوالات رایج در دنیای ارز دیجیتال این است که آینده ارز های دیجیتال چگونه خواهد بود؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارز متمرکز برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ارز دیجیتال متمرکز بپردازیم. همانطور که گفته شد، ارزهای متمرکز در مقابل ارزهای غیرمتمرکز قرار دارند و توسط بانک مرکزی کنترل می شوند. از جمله ارزهای متمرکز می توان به دلار آمریکا، ین ژآپن، دلار کانادا و.... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ارزهای متمرکز چیست؟

در مورد ارزهای متمرکز چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+41 = ?