اجماع در بلاک چین به چه معناست؟

  • 15:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

الگوریتم اجماع در بلاک چین؛ امکان هماهنگی اطلاعات و کابران در یک شرایط توزیع شده! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید منظور از اجماع در بلاک چین چیست؟ الگوریتم اجماع چه کاربردهایی دارد؟ انواع الگوریتم های اجماع در بلاک چین کدامند؟
در زمان استفاده از فناوری ارز دیجیتال یا همان بلاک چین، یک مسئله خیلی مهم وجود دارد. زمانی که قرار باشد داده ها به صورت مداوم بروزرسانی شوند، این به روزرسانی حتما باید روی تمامی گره ها یا سرورها صورت بگیرد و برای انجام این کار از مکانیزم یا الگوریتمی به اسم الگوریتم اجتماع استفاده می شود. الگوریتم اجماع در بلاک چین نقش مهمی در بازار کریپتو دارد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوریتم اجماع در بلاک چین برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوریتم های اجماع در بلاک چین بپردازیم.

الگوریتم اجماع چیست؟

اجماع در بلاک چین به چه معناست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که الگوریتم اجماع چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که الگویتم اجماع پروسه ای است که برای رسیدن به توافق غیرمتمرکز درباره وضعیت و داده های دفتر کل مربوطه، شبکه های بلاک چینی به کار گرفته می شود. الگوریتم اجماع در واقع در شبکه هایی اجرا می شود که فرایندها و کاربران زیادی را شامل می شوند. الگوریتم های اجماع به دلیل کاربردها و قابلیت هایی که دارند، به یکی از مهم ترین مکانیزم ها در فناوری ارزهای دیجیتال و بلاک چین تبدیل شده اند. کاربرد هوش مصنوعی در بلاک چین نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
به طور کلی، الگوریتم های اجماع در بلک چین می توانند اعتبار را در دفتر کل توزیع شده و اعتماد را بین نودها یا همان گره ها در بلاک چین فراهم کنند. همچنین الگوریتم اجماع ثابت می کند که هر بلاک جدیدی که به شبکه اضافی می شود، تنها نسخه واقعی است که به وسیله تمامی گره ها و نودها تایید شده است. الگوریتم اجماع اهداف خاصی مانند حق مساوی هر نود، همکاری، دستیابی به توافق و حضور اجباری هر نود در فرایند اجماع را دنبال می کند. بلاک چین های مختلفی برای اعمال برخی از تغییرات، از مکانیسم اجماع بهره می برند.

معرفی انواع الگوریتم های اجماع در بلاک چین

اجماع در بلاک چین به چه معناست؟

همانطور که گفته شد، الگویتم اجماع در بلاک چین نوعی مکانیسمی است که برای رسیدن به توافق روی یک مقدار از داده مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی باید امنیت را در شبکه های بلاک چینی فراهم کند. بلاک چین بدون ارز دیجیتال نیز از الگوریتم اجماع استفاده می کند. الگوریتم اجماع پروتکلی است که به کمک آن تمامی بخش های اجزای بلاک چین به یک توافق مشترک می رسند در ادامه سعی می کنیم تا به معرفی انواع الگوریتم های اجماع در بلاک چین بپردازیم:
•    الگوریتم اثبات کار(POW): الگوریتم اثبات کار یکی از انواع مختلف الگوریتم های اجماع در بلاک چین است که بسیاری از رمز ارزهای از این الگوریتم استفاده می کنند و قابل ماین یا استخراج هستند بیت کوین و دوج کوین دو نمونه از ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم اثبات کار هستند
•    الگوریتم اثبات سهام(POS): الگوریتم اثبات سهام نیز به عنوان یک جایگزین عالی برای اثبات کار به وجود آمده است تفاوت الگوریتم اثبات سهام با الگوریتم اثبات کار در پروتکلی ات که بر اساس آن بلوک ها طبق میزان سهام یا سپرده اعتبارسنجی می شوند.
•    الگوریتم DPoS: یکی دیگر از انواع الگوریتم های اجماع در بلاک چین، الگوریتم DPoS است که در آن بلوک ها به وسیله برخی نماینده امضا و تایید می شوند مالکان سنگین ترین حساب ها، نمایندگان خود را انتخاب کرده و هر کدام حق امضای بلوک های شبکه را دارند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوریتم اجماع در بلاک چین برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوریتم های اجماع در بلاک چین بپردازیم. همانطور که گفته شد، الگوریتم اجماع در بلاک چین مکانیسمی است که با استفاده از آن تمامی اجزای شبکه بلاک چین به توافق مشترکی می رسند. از جمله از الگوریتم های اجماع می توان به الگوریتم اثبات سهام، الگوریتم اثبات کار و الگوریتم DPoS و... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اجماع در بلاک چین به چه معناست؟

در مورد اجماع در بلاک چین به چه معناست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+77 = ?