اندیکاتور در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 12:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

اندیکاتور در تحلیل تکنیکال؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این مورد به دست بیاورید؟ آیا می دانید اندیکاتور چیست؟ اندیکاتور چه کاربردی در تحلیل تکنیکال دارد؟ چگونه می توان از اندیکاتورها در معاملات ارز دیجیتال استفاده کرد؟ اندیکاتورها چه کمکی به تریدرها و معامله گران می کنند؟
بازار کریپتو یکی از بهترین بازارهای مالی در دنیا است که شما می توانید در این بازار معامله کرده و سود زیادی از تغییرات قیمت رمز ارزها به دست بیاورید. برای این کار شما باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. اندیکاتور یکی از بهترین و پرکاربردترین اندیکاتورها در بازار است که می توانید از آنها بهره ببرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور یا Indicator برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای اندیکاتور در تحلیل تکنیکال برای شما ارائه کنیم.

اندیکاتور چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که اندیکاتور چیست و یا مفهوم حجم در معاملات تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که اندیکاتور یکی از ابزارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال است که شما می توانید از این ابزار استفاده کرده و وضعیت رمز ارزهای مورد نظر خودتان را تجزیه و تحلیل کنید و بهترین موقعیت های خرید و فروش این ارز را تشخیص دهید. در واقع، اندیکاتورها ابزارهایی هستند که با اعمال برخی روابط ریاضی مشخص، روی قیمت ارز دیجیتال یا سهم یا حجم معاملات یا هر دو ایجاد می شوند و از آنها برای هشدار، پیش بینی و تایید تحلیل استفاده می شود.
جالب است بدانید، اگر با اندیکاتورها آشنا شوید و نحوه کار با آنها را یاد بگیرید، می توانید تحلیل های خودتان را به راحتی انجام دهید و سرعت و دقت شما در تحلیل افزایش می یابد. از جمله از اندیکاتورهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال می توان به اندیکاتور میانگین متحرک ساده اشاره کرد. هر نقطه روی این اندیکاتور، میانگین قیمت در چند دوره گذشته را نشان می دهد. از این اندیکاتور برای شناسایی روند ارز دیجیتال استفاده می شود. به این صورت که اگر در حال رشد باشد، نشان دهنده روند صعودی و اگر در حال کاهش باشد، نشان دهنده روند نزولی است.

انواع اندیکاتورها در تحلیل تکنیکل کدامند؟

همانطور که گفته شد، اندیکاتور یکی از ابزارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال است که شما می توانید از این ابزار استفاده کرده و وضعیت رمز ارزها را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین موقعیت های خرید و فروش ارزهای دیجیتال را تشخیص دهید و سود زیادی از معاملات خود به دست آورید. در ادامه به معرفی انواع اندیکاتورها در تحیل تکنیکال می پردازیم:

•    اندیکاتور باند بولینگر

یکی از انواع اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال، اندیکاتور باند بولینگر است که معمولا از سه خط ایجاد شده است. خط میانی، منحنی میانگین متحرک قیمت بوده که معمولا از میانگین 20 روزه برای این کار استفاده می شود. دو خط دیگر که در بالا و پایین خط میانگین متحرک قرار می گیرند، خطوطی هستند که به صورت پیش فرض دو انحراف معیار با خط میانگین فاصله دارند.

•    اندیکاتور میانگین متحرک

یکی دیگر از اندیکاتورهای مهم در تحلیل تکنیکال، اندیکاتور میانگین متحرک است. شما می توانید با استفاده از این اندیکاتور، روند تغییرات قیمت ارز دیجیتال را مشاهده کنید. همچنین این ابزار طبق بازه زمانی تعریف شده، میانگینی از قیمت های گذشته نماد را محاسبه کرده و منحنی آن را نمایش می دهد. میانگین متحرک انواع مختلف دارد که دو نوع از آنها نسبت به سایرین کاربرد بیشتری دارد.

•    اندیکاتور ایچیموکو

یکی دیگر از اندیکاتورهای رایج در تحلیل تکنیکال، اندیکاتور ایچیموکو است که می توانید از آن استفاده کنید. این اندیکاتور می تواند به تنهایی برای یک ترید کافی باشد. با استفاده از این اندیکاتور می توان محدوده حمایت و مقاومت ارز دیجیتال را مشخص کرد. جهت و قدرت روند را می توانید با این اندیکاتور تشخیص دهید و بر اساس آن بهترین نقاط ورود و خروج معامله را پیدا کنید. اینها فقط خلاصه ای بود از کاربرد تحلیل تکنیکال در بازار ارز دیجیتال 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور در تحلیل تکنیکال برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع مختلف اندیکاتور در تحلیل تکنیکال بپردازیم. همانطور که گفته شد، اندیکاتور یکی از ابزارهای کاربردی در تحلیل تکنیکال است که شما می توانید از این ابزار استفاده کرده و بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها را تشخیص دهید. از جمله از اندیکاتورهای مهم می توان به اندیکاتور میانگین متحرک، اندیکاتور ایچیموکو و.... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد اندیکاتور در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+45 = ?