آینده ارز های دیجیتال چگونه خواهد بود؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آینده ارز های دیجیتال چگونه خواهد بود؟"


  • 11:01 1403-01-09
  • زمان مطالعه: 13 دقیقه

در چند سال اخیر ارز های دیجیتال به عنوان شناخته شده ترین کاربرد فناوری بلاکچین، رونق خوبی گرفتن و هم اکنون در سال 2021 این بازار گردش روزانه چند میلیارد دلاری داره و روز به روز بر مقبولیت و محبوبیتش هم افزوده میشه. در حال حاضر سرمایه گذاری در حوزه کریپتوکارنسی یک سرمایه گذاری پر بازده به حساب میاد و تریدر هایی که قدرت تحلیل خوبی دارن، روزانه سود های خوبی رو از این بازار کسب میکنن. یادتون باشه اگر قصد ورود به بازار ارز های دیجیتال رو دارید باید قبلش دوره های آموزش ارز دیجیتال رو سپری کنید تا با یک دید منطقی و علمی به این بازار وارد بشید و از ضرر های احتمالی جلوگیری کنید.

بازار ارزهای دیجیتال نیز مثل بقیه بازارهای مالی دارای نوسانات قیمتی زیادی هست و سرمایه گذاران و معامله گران زیادی از همین نوسانات قیمتی سودهای زیادی به دست میارن. شما نیز می تونین با استفاده از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین، البته به شرطی که تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین و بهترین نقاط خرید و فروش ارز دیجیتال رو پیدا کنین و با معامله در این نقاط سودهای زیادی به دست بیارین. همچنین یکی از فاکتورهایی که باید مورد توجه قرار بدین، آینده ارزهای دیجیتال هست که در مقاله اینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد شد؟ به بررسی اینده ارزهای دیجیتال می پردازیم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟

بهتره قبل از اینکه به بررسی اینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟ بپردازیم، ابتدا توضیحاتی در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم تا مقدمه ای باشه برای اینده ارزهای دیجیتال. می تونیم در پاسخ به سوال ارز دیجیتال چیست؟ این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال شکلی دیجیتالی یا از مجازی پول های واقعی هست که فقط در فضای اینترنت یا مجازی مورد استفاده یا معامله قرار می گیرن.

به عبارت دیگه ارزهای دیجیتال شکل فیزیکی یا قابل لمس ندارن و شما نمی تونین ارزهای دیجیتال رو لمس کنین. همچنین ارزهای دیجیتال با وجود شباهت های زیادی که با پول های واقعی دارن، تفاوت هایی نیز در این میان دیده میشه که باید با این تفاوت ها اشنایی داشته باشیم.

یکی از تفاوت های ارزهای دیجیتال با پول های واقعی این هست که ارزهای دیجیتال برخلاف پول های واقعی، توسط یک بانک یا مرکزی کنترل و مدیریت نمیشن. به عبارت دیگه ارزهای دیجیتال به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند و بر روی فناوری بلاک چین قرار دارن.

فناوری بلاکچین (Blockchain) در سال 2008 میلادی متولد شد، بعد از این، مدت ها در گمنامی و حاشیه به سر میبرد تا اینکه در سالیان اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفت و همگان به پتانسیل ها و  ظرفیت های شگرف این فناوری پی بردن. نقطه قوت تکنولوژی بلاکچین در تمرکز زدایی اون هستش.

در این فناوری اطلاعات به شکل متمرکز و محدود به یک مرکز خاص نگهداری نمیشن و همچنین هیچ نهاد حاکمیتی نظارت و کنترل بر انتقال داده ها و اطلاعات نداره. علیرغم باور عمومی، کاربرد بلاکچین فقط به مقوله ارز های دیجیتال (CryptoCurrency) محدود نمیشه و هر جایی که جریان اطلاعات برقرار باشه، ایده های بلاکچینی هم می تونه مطرح بشه.

بلاک چین نوعی دفتر کل توزیع شده هست که اطلاعات زیادی در این دفتر ذخیره و نگهداری میشه و شما هر زمان که دوست داشته باشین می تونین به این اطلاعات دسترسی داشته باشین. البته توجه داشته باشین که شما نمی تونین تغییراتی در اطلاعات موجود در بلاک چین به وجود بیارین. همچنین وقتی اطلاعاتی دچار تغییر شد، بلاکی که اون اطلاعات رو ذخیره می کنه از بین میره و بلاک جایگزین به وجود میاد.

 

تاریخچه ارز های دیجیتال

 

تاریخچه ارز های دیجیتال

نخستین بار در دهه ۹۰ میلادی، زمزمه های ایده فناوری بلاکچین شروع شد. تقریبا بعد از یک دهه و در سال ۲۰۰۹ پس از وقوع بحران عظیم اقتصادی در جهان، اولین ارز دیجیتال با نام بیت‌کوین بر ‌اساس فناوری زنجیره بلوک توسط فرد یا گروهی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو پا به عرصه تجارت‌های پنهان جهانی گذاشت.

امنیت تراکنش های این ارز دیجیتال توسط الگوریتم ‌های رمزنگاری شده تضمین میشد که بر‌اساس این الگوریتم ‌ها، تولید مقدار مشخص و محدودی از بیت‌کوین در هر روز امکان ‌پذیر بود. گمان میره هدف ناکاموتو از این کار، جلوگیری از تولید بی‌رویه پول توسط دولت ‌ها و همچنین ایجاد اعتماد بر‌اساس الگوریتم‌های رمزنگاری باشه. بیت کوین، در ابتدای کار ارزش چندانی نداشت چون عموم مردم و دولت ها اون رو نپذیرفتن.

با گذشت زمان و با افزایش اعتماد عمومی و آشکار شدن ظرفیت های کریپتوکارنسی در معاملات سریع و بدون محدودیت، قیمت بیت کوین هم افزایش پیدا کرد و امروزه تبدیل به یکی از ارز های قدرتمند جهان شده. بعد از ظهور بیت کوین به عنوان ثمره فناوری بلاکچین و اولین ارز دیجیتال، شرکت ها و تیم ها توسعه فراوانی با الهام گرفتن از موفقیت بیت کوین و پتانسیل های تکنولوژی بلاکچین، اقدام به پیاده سازی طرح ها و ایده ها خودشون در قالب پلتفرم های بلاکچینی با ارز دیجیتال اختصاصی خودشون کردن.

امروزه هزاران پلتفرم بلاکچینی و هزاران ارز دیجیتال داریم که هر کدوم برای خودشون هدفی تعیین کردن و چشم انداز خاص خودشونو دارن. ویدیوی فناوری بلاک چین چیست در این زمینه می تونه برای شما مفید باشه.

مزایای ارزهای دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال مزایای زیادی دارن و همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از افراد قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن. بهتره بدونین شفافیت ارزهای دیجیتال یکی از اصلی ترین دلیل هایی هست که ارز دیجیتال پتانسیل زیادی برای پاسخگویی و تغییرات اجتماعی در اختیار شما قرار میده.

همچنین یکی دیگه از مزایای ارزهای دیجیتال این هست که شما می تونین هر زمان و در هر مکانی که دوست داشته باشین، ارزهای دیجیتال خودتون رو به هرجایی که دوست داشته باشین انتقال بدین.

 

وضعیت کنونی بازار ارز های دیجیتال

 

وضعیت کنونی بازار ارز های دیجیتال

در حال حاضر که در اکتبر سال 2021 قرار داریم، بازار ارز های دیجیتال، روزانه گردش مالی چند میلیارد دلاری داره که در بستر صد ها صرافی آنلاین ارز دیجیتال در سراسر دنیا انجام میگیره. شرکت های بزرگ درصدد این هستن که ارز دیجیتال بیت کوین و سایر رمز ارز ها رو به درگاه های پرداخت خودشون اضافه کنن و حتی شاهد نصب عابر بانک ها ارز دیجیتال در یک سری از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ مثل والمارت (Walmart) هستیم.

زمزمه هایی به گوش میرسه که شرکت های هواپیمایی و حمل و نقلی در پی این هستن که ارز های دیجیتال رو برای پرداخت بپذیرن و به سیستم مالی خودشون اضافه کنن. البته همچنان مواضع دولت ها نسبت به پدیده ارز های دیجیتال ضد و نقیضه و با ابهامات فراوان همراهه. بعضی از دولت ها صراحتا مخالفت خودشون رو اعلام می کنن و استدلال دارن که کریپتوکارنسی، توان کنترل و مدیریت دولت ها در نظارت بر تراکنش ها و فرایند های مالی رو تضعیف می کنه و تهدیدی برای مبارزه با جرایمی مثل پول شویی و قاچاق هستش.

برخی دیگه از دولت ها مواضع محافظه کارانه تری دارن و از اظهارات صریح پرهیز می کنن. دولت های کمی هم هستن که نظرات مثبتی نسبت به رمز ارز ها داشتن و سعی در به رسمیت شناختن اونا دارن. با همه این وجود، محبوبیت و مقبولیت رمز ارز ها در بین عموم مردم و شرکت های صاحب نام و بزرگ روز به روز در حال افزایش هستش و پیش بینی میشه این روند همچنان ادامه داشته باشه.


در حال حاضر دیدگاه اکثر بزرگان و صاحب نظران حوزه فناوری در مورد رمز ارز ها و آینده ارز های دیجیتال مثبت هستش و اذعان دارن که صنعت کریپتوکارنسی و فناوری بلاکچین، پایه اقتصادی جهان رو تغییر خواهد داد و یک سیستم نوین پولی و مالی مبتنی بر آزادی عمل و سلب هرگونه محدودیت، برقرار خواهد کرد که در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

دلایل ارزشمندی ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال ویژگی هایی رو دارن که باعث ارزشمند شدن این نوع دارایی ها شده. برای اینکه آینده رمز ارزها رو بهتر درک کنیم، باید این ویژگی ها رو هم در نظر بگیریم. به همین جهت تصمیم داریم که تو این بخش از مقاله ویژگی ها و دلایلی که کریپتوکارنسی ها رو ارزشمند کردن، مورد بررسی قرار بدیم:

دلایل ارزشمندی ارزهای دیجیتال

1.    شفافیت اطلاعات و دارایی ها

یکی از مهمترین عواملی که در مورد رمز ارزها وجود داره، شفافیت بسیار بالای این دارایی هاست. به لطف شبکه بلاک چین، اطلاعات کاملی از کیف پول ارسال کننده و دریافت کننده رمز ارزها در دسترس همه افراد وجود داره. به این ترتیب امکان دستکاری، سرقت و. . . به حداقل میرسه.
البته این شفافیت به نحوی نیست که حریم خصوصی افراد نقض بشه یا اطلاعات حساس اون ها در اختیار بقیه قرار بگیره. از مزیت های دیگه ای که برای این ویژگی میتونیم عنوان کنیم، آزادی کامل کاربر ها در معاملات خرید و فروش ارز دیجیتال هستش. مقاله ارز دیجیتال چیست؟ شما را بطور کامل با رمز ارزها آشنا خواهد کرد.

2.    آزادی عمل و راحتی پرداخت ها

از بزرگترین مزیت هایی که شامل حالِ همه ی ارزهای دیجیتال میشه، آزادی بسیار زیاد کاربر ها در معاملات و پرداخت هاشون هست. به لطف ارزهای دیجیتال میتونین در هر زمان، مکان و بدون اینکه محدودیتی در نوع و مقدار ارزهای دیجیتالتون وجود داشته باشه، رمز ارز ارسال یا دریافت کنید.
این در حالیه که در سیستم های مالی سنتی برای ارسال و دریافت پول محدودیت های بسیار زیادی وجود داره. مخصوصا در داخل ایران که به دلیل تحریم های مالی، امکان فعالیت های بین المللی به سخت ترین شکل ممکن امکان پذیر شده.

3.    هزینه پایین تراکنش ها

در بیشتر ارزهای دیجیتال هزینه مربوط به تراکنش و نقل و انتقال دارایی ها به قدری پایینه که اصلا به چشم نمیاد. همچنین برخی از رمز ارزها به نحوی طراحی شدن که هیچ هزینه ای رو بابت تراکنش از کاربرها دریافت نمیکنن. این در حالیه که اگه بخواین با سیستم های مالی و بانکی فعلی، به کشور دیگه ای پول ارسال کنین، علاوه بر مدت زمان طولانی باید هزینه و کارمزد مربوط به انتقال بین چندین بانک رو پرداخت کنید. در این زمینه توصیه میکنیم مقاله شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟ رو هم مطالعه نمایید.

4.    امنیت بالا و کنترل

در امور مالی دو نکته اهمیت بسیار بالایی رو دارن: 1. امنیت، 2. کنترل و مالکیت. با استفاده از رمز ارزها، دارایی های دیجیتالی شما به شکل کامل در اختیار خودتون هستش. همه ما کنترل کمی رو روی پولی که در بانک میگذاریم، داریم و بانک میتونه حسابمون رو بلوکه کنه. همچنین برای استفاده از خدمات بانک ها، محدودیت زمانی وجود داره. این در حالیه که رمز ارزها هیچ کدوم از این محدودیت ها رو ندارن.

نکته مهم دیگر که امنیت دارایی های دیجیتالی هستش، به لطف شبکه بلاک چین تامین میشه. فناوری بلاک چین به نحوی طراحی شده که امکان دستکاری و یا خرابکاری کردن در آن وجود نداره. به همین دلیل میتونین به این شبکه اعتماد کنین و نگرانی در مورد رمز ارزهاتون نداشته باشین.

5.    ساختار غیر متمرکز 

تمامی رمز ارزها ساختاری غیر متمرکز دارن. منظور از غیر متمرکز بودن اینه که هیچ شخص، حکومت، دولت یا. . . کنترل شبکه های بلاک چینی مربوط به رمز ارزها رو در دست نداره. برای مدیریت این نوع شبکه ها از افراد شرکت کننده در شبکه و دارندگان رمز ارز کمک گرفته میشه.
به این ترتیب اگه فرد یا گروهی تصمیم ایجاد خرابکاری در این شبکه رو داشته باشن، منافع خودشون هم به خطر میفته. از طرف دیگه، سازمان های غیر متمرکزی به عملکرد این افراد نظارت دارن و در صورت بروز مشکل میتونن افرادی رو از سمتشون عزل کنن.

رقابت ارزهای دیجیتال با پول های رایج:

رقابت ارزهای دیجیتال با پول های رایج

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله اینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد شد؟ اطلاعاتی در مورد رقابت ارزهای دیجیتال با پول های رایج بپردازیم. همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال شباهت زیادی با پول های رایج دارن و همانند پول های رایج به عنوان روش پرداخت نیز مورد استفاده قرار می گیرن، با این تفاوت که همه تراکنش ها و مبادله ارزهای دیجیتال در فضای اینترنت و مجازی انجام میشه.

همچنین ارزهای دیجیتال با وجود شباهت های زیادی که با پول های واقعی دارن، تفاوت هایی نیز در این میان دیده میشه که باعث میشه تا ارزهای دیجیتال منحصر به فرد بشن و مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازارهای مالی قرار بگیرن.

جالب اینجاست که بدونین ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزینی برای پول های رایج یا واقعی به وجود اومدن و هدفشون این هست تا در اینده به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین روش پرداخت مورد استفاده قرار بگیرن. به این ترتیب با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال می تونیم انتظار داشته باشیم تا ارزهای دیجیتال در اینده ای نزدیک به عنوان مهم ترین روش پرداخت تبدیل بشن.

بهتره بدونین کشورهای زیادی در سال های اخیر ارزهای دیجیتال رو به عنوان ارز رسمی معرفی کردن و اون ها رو برای روشی به عنوان پرداخت قبول کردن. برای مثال شما می تونین در کشور امریکا برای پرداخت هزینه پیتزا از بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال استفاده کنین.

عوامل موثر بر آینده ارزهای دیجیتال:

عوامل موثر بر اینده ارزهای دیجیتال

با توجه به توضیحاتی که در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کردیم، می تونیم این انتظار رو داشته باشیم تا اینده ارزهای دیجیتال درخشان بشه و کشورهای زیادی ارزهای دیجیتال رو به عنوان روشی برای پرداخت قبول کنند. همچنین عوامل زیادی بر اینده ارزهای دیجیتال تاثیر می ذارن که در این قسمت از مقاله به بررسی عوامل موثر بر اینده ارزهای دیجیتال می پردازیم.

•    غیر متمرکز بودن

یکی از عوامل موثر بر اینده ارزهای دیجیتال این هست که ارزهای دیجیتال غیر متمرکز هستن. بهتره بدونین ارزهای دیجیتال از اونجایی که بر روی بلاک چین قرار دارن و همه تراکنش های ارزهای دیجیتال بر روی بلاک چین یا شبکه انتقال ارز دیجیتال انجام میشن، به صورت غیر متمرکز هستن و هیچ بانک یا مرکزی کنترل یا مدیریتی بر ارزهای دیجیتال ندارن و شما می تونین بدون هیچ محدودیتی ارز دیجیتال انتقال بدین.

•    وضعیت اقتصادی کشورها

یکی دیگه از عوامل موثر بر اینده ارزهای دیجیتال، وضعیت اقتصادی کشورهاست. بهتره بدونین اگه وضعیت اقتصادی کشوری به صورت بحرانی باشه، افراد ساکن اون کشور برای اینکه پول های خودشون رو سرمایه گذاری کنند، به سمت ارزهای دیجیتال هجوم میارن و تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال زیاد میشه.

•    تورم گریز

یکی دیگه از عوامل موثر بر اینده ارزهای دیجیتال، تورم گریز بودن اون هاست. بهتره بدونین افراد برای اینکه پول های خودشون رو از تورم حفظ کنند، اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال می کنند. همچنین هر چقدر تقاضا برای ارز دیجیتال بیشتر باشه، ارزش اون هم زیادی میشه و به این ترتیب از تورم جلوگیری می کنه.

 

آینده ارز های دیجیتال

 

اینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

در حال حاضر دانشمندان و صاحب نظران عقیده دارن که فناوری بلاکچین، جز ده فناوری هستش که بیشترین نفوذ و تاثیر رو در آینده خواهد داشت. هم رده فناوری هایی مثل هوش مصنوعی، نانو تکنولوژی، مهندسی ژنتیک و غیره. اقبال روز افزون مردم، شرکت های بزرگ و نهاد های خصوصی هم دلیل دیگری بر آینده درخشان و پر فروغ ارز های دیجیتال هستش.

البته لازمه بدونید که همواره آینده متعلق به کسانی بوده که همگام با پیشرفت دانش بودن و ایده های جدید و کارگشا مطرح کردند. در مورد ارز های دیجیتال هم همین قاعده صدق می کنه و طبیعتا پروژه هایی که بتونن کاربردی تر و مشکل گشا تر باشن نسبت به بقیه پروژه های ارز دیجیتال آینده روشن تری خواهند داشت.

از طرفی شاهد هستیم که بانک های بزرگ و غول های فناوری سرمایه گذاری عظیمی در حوزه بلاکچین و رمز ارز ها دارن و خودشون رو برای اتفاقات و نوآوری های جدید در این زمینه آماده می کنن. با همه این اوصاف پیش بینی ما اینه که صنعت کریپتوکارنسی و رمز ارز های اون تازه در ابتدای راه قرار دارن و آینده ارز های دیجیتال بسیار روشن هستش و حرف های زیادی برای گفتن داره این صنعت. در ادامه مطالبی در ارتباط با آینده ارز های دیجیتال در کشور خودمون ایران، ارائه خواهیم داد.

در پاسخ به سوال آینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارزهای دیجیتال در واقع نوعی بلیت برای عضویت شما در بلاک چین هستن. این پدیده که در حال رشد و تکامل هست، بعضی از افراد رو نگران و برخی رو هم به اینده امور مالی و به طور کلی تکنولوژی امیدوار کرده.

با این وجود اینده ارزهای دیجیتال نامشخص هست و هنوز این سوال که اینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد شد، ذهن همه افراد رو به خودش مشغول کرده. همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال ویژگی ها و مزایای زیادی نسبت به پول های واقعی دارن و همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن.

سرمایه گذاران و معامله گران به دلیل اینکه ارزهای دیجیتال مزایای زیادی دارن، اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال می کنند و با افزایش تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال می تونیم انتظار این رو داشته باشیم تا اینده ارزهای دیجیتال درخشان میشه.

همچنین به دلیل افزایش محبوبیت و مقبولیت ارزهای دیجیتال در بین افراد سراسر جهان، کشورهای زیادی در حال پذیرش ارزهای دیجیتال هستن و با افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال از سوی کشورهای مختلف می تونیم این انتظار رو داشته باشیم تا اینده ارزهای دیجیتال خوب میشه.

به این ترتیب امروزه که هنوز کشورهای زیادی ارزهای دیجیتال رو پذیرش نکردن، فرصت خوبی هست تا اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال بکنیم و بعد از پذیرش کشورهای مختلف سودهای زیادی به دست بیاریم.

 

آینده ارز های دیجیتال در ایران

 

آینده ارز های دیجیتال در ایران 

کشور ما ایران مدت‌ هاست که به خاطر تحریم‌ های امریکا از سیستم نقل و انتقالات پولی جهان کنار گذاشته شده است. شاید یکی از مزایای ارزهای دیجیتال برای کشوری مثل ایران عدم مدیریت و تسلط امریکا و کشورهای دیگه باشه.

بازار ارزهای دیجیتال تحت کنترل کشور یا نهاد خاصی نیست و به همین دلیل می تونه ابزار خوبی برای رهایی از بند تحریم ‌ها باشه. البته این رو هم باید در نظر گرفت که این هدف زمانی تحقق پیدا می کنه که کشور‌ های طرف معامله ایران ارز دیجیتال را به رسمیت بشناسن و ازش برای معاملات خودشون استفاده کنن.

با همه این وجود آینده ارز های دیجیتال در ایران چیزی بیشتر از یک ابزار احتمالی برای دور زدن تحریم ‌ها خواهد بود. قیمت های پایین برق در ایران باعث شده تا استخراج رمزارز به فعالیتی پر سود بدل بشه. به طوری که کشور ما در سال گذشته 4 تا 6 درصد از استخراج بیت کوین در جهان رو به خودش اختصاص داده بود.

کاربران ایرانی در زمینه خرید و فروش ارز های دیجیتال هم جز کاربران فعال در سطح جهانی هستن و صرافی های معتبر و بزرگ دنیا مشتریان زیادی از ایران دارن. علاوه بر اینها، زمزمه هایی از رونمایی رمز ارز ملی در آینده نزدیک توسط بانک مرکزی نشان از این داره که ممکنه قوانین کشور در جهت به رسمیت شناختن رمز ارز ها و معاملاتشون تسهیل بشه.

بهترین زمان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال:

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال قصد سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال رو داشته باشین. به این ترتیب اگه قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رو دارین، پیشنهاد می کنیم تا با بررسی قیمت ارزهای دیجیتال بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و بهترین تصمیم رو برای خرید ارز دیجیتال بگیرین. بنابراین با معامله در نقاط خرید و فروش می تونین سودهای زیادی به دست بیارین.

سخن پایانی

سعی کردیم در مقاله آینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟ اطلاعاتی در مورد بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی اینده ارزهای دیجیتال بپردازیم. همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین روش های پرداخت به وجود اومدن و با افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال توسط کشورهای مختلف می تونیم انتظار داشته باشیم که اینده ارزهای دیجیتال درخشان میشه.

همچنین در این مقاله اطلاعاتی در مورد عوامل موثر بر اینده ارزهای دیجیتال نیز برای شما ارائه کردیم.طبق داده های آماری و نظریه پردازی های بزرگان تکنولوژی، ارز های دیجیتال و فناوری پشتیبانش یعنی بلاکچین، روز به روز از مقبولیت بیشتری برخوردار شدن و با سرعت فزاینده ای به محبوبیت و کارایی شون اضافه میشه.

بلاکچین به عنوان یک فناوری نوظهور راه حل های متعددی برای حل مشکلات در زمینه گردش سریع و آزاد اطلاعات داره که در آینده با به کار گیری این ظرفیت ها، امید میره که در آینده نه چندان دور، فضای متفاوتی از گردش اطلاعات در سطح دنیا رو شاهد باشیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آینده ارز های دیجیتال چگونه خواهد بود؟

در مورد آینده ارز های دیجیتال چگونه خواهد بود؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+98 = ?