فاندینگ ریت در بازار ارز دیجیتال چیست؟

  • 02:02 1403-02-23
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

فاندینگ ریت؛ یکی از شاخص های مهم در بازار ارز دیجیتال! فاندینگ ریت به پرداخت های دوره ای بین تریدرها گفته می شود که با استفاده از آنها می توان قیمت معاملات فیوچرز را به قیمت شاخص نزدیک کرد. شما باید با این مفهوم کاربردی آشنا شوید.
بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرطرفدارترین بازارهای مالی در دنیاست که شما می توانید در این بازار معاملات پرسودی انجام دهید. برای این کار باید آموزش های لازم را فرا بگیرید و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج و کاربردی بازار آشنا شوید. یکی از این اصطلاحات، فاندینگ ریت است. با کمک تحلیل تکنیکال می تواند از نوسانات رمز ارزها سود به دست آورد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص فاندینگ ریت برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع فاندینگ ریت در بازار ارز دیجیتال بپردازیم.

شاخص فاندینگ ریت چیست؟

فاندینگ ریت در بازار ارز دیجیتال چیست؟

احتمالا این سوال را از خودتان پرسیده باشید که شاخص فاندینگ ریت چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که فاندینگ ریت یکی از شاخص های کاربردی در بازار ارز دیجیتال است که همانند شاخص ترس و طمع مورد توجه تریدرها و معامله گران قرار می گیرد. شاخص فاندینگ ریت به پرداخت های دوره ای بین معامله گران گفته می شود که به کمک آنها می توان قیمت قراردادهای آتی دائمی را به قیمت شاخص نزدیک کرد. تمامی صرای هااز چارت های فاندینگ ریت برای قراردادهای دائمی استفاده می کنند. حجم در معاملات تحلیل تکنیکال از اهمیت بالایی برخوردار است.
جالب است بدانید، فاندینگ ریت یکی از اصطلاحات رایج در بازار فیوچرز است که شما می توانید از آن استفاده کنید. شما باید نحوه محاسبه فاندینگ ریت را بلد باشید. به طور کلی، فاندینگ ریت به پرداخت های دوره ای گفته می شود که با توجه به تفاوت قیمت بین بازار قراردادهای دائمی و قیمت لحظه ای به تریدرها پرداخت می شود. تریدرها متناسب با نوع موقعیتی که دارند، ممکن است پرداخت کننده فاندینگ ریت باشند و یا دریافت کننده آن.

انواع فاندینگ ریت در بازار ارز دیجیتال

فاندینگ ریت در بازار ارز دیجیتال چیست؟

توجه داشته باشید که فاندینگ ریت یکی از شاخص های مهم و کاربردی در بازار ارز دیجیتال است که شما می توانید با استفاده از این شاخص وضعیت معاملات فیوچرز را بررسی کنید. فاندینگ ریت در بازار کریپتو انواع مختلفی دارد. شما باید حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال را تشخیص دهید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی انواع فاندینگ ریت در بازار ارز دیجیتال بپردازیم:
•    فاندینگ ریت مثبت: یکی از انواع فاندینگ ریت در بازار ارز دیجیتال، فاندینگ ریت مثبت است. فاندینگ ریت زمانی مثبت می شود که نرخ یک ارز دیجیتال در معاملات فیوچرز بیشتر از قیمت لحظه ای آن ارز دیجیتال باشد.
•    فاندینگ ریت منفی: یکی دیگر از انواع فاندینگ ریت در بازار ارز دیجیتال، فاندینگ ریت منفی است. وقتی که قیمت یک ارز دیجیتال در معاملات فیوچرز کمتر از قیمت لحظه ای آن باشد، فاندینگ ریت منفی خواهد بود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص فاندینگ ریت برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع فاندینگ ریت در بازار ارز دیجیتال بپردازیم. همانطور که گفته شد، فاندینگ ریت یکی از شاخص های مهم و کاربردی در بازار ارز دیجیتال است که مورد توجه تریدرها و معامله گران زیادی قرار می گیرد. فاندینگ ریت در بازار ارز دیجیتال می تواند مثبت یا منفی باشد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد فاندینگ ریت در بازار ارز دیجیتال چیست؟

در مورد فاندینگ ریت در بازار ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+85 = ?