آیا فرار مالیاتی ارزهای دیجیتال افزایش می یابد؟

  • 01:02 1403-02-10
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس تحقیقات IRS انتظار دارد فرار مالیاتی ارزهای دیجیتال در سال جاری افزایش یابد! امروزه افراد زیادی در بازار رمز ارزها مشغول فعالیت هستند. برخی از صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک سعی می کنند تا با استفاده از رمز ارزها فرار مالیاتی انجام دهند.
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که بازار رمز ارزها یکی از محبوب ترین بازارهای مالی در دنیاست که شما می توانید در این بازار معاملات متعددی انجام داده و سود زیادی کسب کنید. اخیرا یکی از کارشناسان بازار کریپتو گفته است که ممکن است در سال جاری فرار مالیاتی ارزهای دیجیتال افزایش یابد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد مالیات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی احتمال افزایش فرار مالیاتی ارزهای دیجیتال بپردازیم.

مالیات ارزهای دیجیتال

این روزها بحث مالیات جزو موضوعات پرتکرار دنیا محسوب می شود و بسیاری از شهروندان عادی، صاحبان کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است. دولت در سال های اخیر قوانین و مقررات سخت گیرانه تری را در زمینه مالیات مشخص کرده است و همانطور که می توان حدس زد، بازار ارزهای دیجیتال و تریدرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به عبارت دیگر، کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند و از این راه درآمد به دست می آورند نیز باید به دولت مالیات بپردازند. البته فرار مالیاتی ارزهای دیجیتال بیشتر به چشم می خورد. شما باید قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید.
جالب است بدانید، مالیات ارز دیجیتال به مالیاتی گفته می شود که از معامله گران و تریدرهای بازار کریپتو گرفته می شود و از قوانین آن می توان به شمول مالیات بر مراکز استخراج ارز دیجیتال به عنوان یک واحد تولیدی صنعتی اشاره کرد. فرمول محاسبه آن بر اساس ماده 131 قانون مالیات مستقیم بوده و نحوه پرداخت آن از طریق درگاه عملیات الکترونیک مالیاتی، بخش پرداخت الکترونیک مالیات است. از آنجایی که در سال های گذشته تریدرها در بازار کریپتو با افزایش چشمگیر قیمت رمز ارزها به درآمد بالایی دست یافتند، لازم است تا این دسته از افراد نیز مانند سایر افراد جامعه، مالیات درآمد خودشان را به دولت پرداخت کنند.

مقابله رئیس تحقیقات IRS با فرار مالیاتی

توجه داشته باشید که گای فیکو، رئیس تحقیقات IRS گفت که آژانس او در فصل گزارش مالیاتی تهاجمی تر شده و توانایی رسیدگی به جرایم مالیاتی مربوط به ارزهای دیجیتال را دارد. سرویس درآمد داخلی ایالات متحده می گوید که در حال آماده شدن برای افزایش قابل توجهی در پرونده های جرایم مالیاتی رمزنگاری در آینده است، چون شهروندان ایالات متحده به آخرین مهلت ثبت نام مالیات خود در 15 آوریل رسیده اند. گای فیکو، رئیس تحقیقات جنایی IRS در گفتگو با CNBC در رویداد Chainalysis Links در نیویورک گفت که آژانس او در حال آماده شدن برای مقابله با افزایش موارد تقلب مالیاتی و فرار مالیاتی است.
کد مالیاتی عنوان 26 به شهروندانی اطلاق می شود که معمولا از پرداخت مالیات با دروغ گفتن یا مبهم کردن اسناد گزارش خود فرار می کنند. فیکو گفت که کریپتو قبلا بیشتر به عنوان ابزاری در جرایم مالی مانند کلاهبرداری و پولشویی استفاده می شد. با این حال، او گفت که آژآنس او اخیرا افزایش شدیدی را در جرایم مالیاتی خالص ارز دیجیتال مشاهده کرده است و انتظار می رود حتی بیشتر از این در آینده نزدیک رخ دهد. یکی از مسائل مهم در رابطه با ارزهای دیجیتال بررسی تاثیر ارزهای دیجیتال در اقتصاد کشورهای مختلف است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد مالیات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی احتمال افزایش فرار مالیاتی ارزهای دیجیتال بپردازیم. همانطور که گفته شد، معامله گران ارزهای دیجیتال که درآمد زیادی از این دارایی ها به دست می آورند نیز همانند سایر افراد جامعه باید به دولت مالیات پرداخت کنند. رئیس تحقیقات IRS سعی می کند تا با روش هایی با فرار مالیاتی ارزهای دیجیتال مقابله کند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آیا فرار مالیاتی ارزهای دیجیتال افزایش می یابد؟

در مورد آیا فرار مالیاتی ارزهای دیجیتال افزایش می یابد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+93 = ?