کدام ارزهای دیجیتال بیشترین رشد را داشتند؟ چه ارزی بخریم؟

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

  • 01:02 1403-02-21
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

خرید ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال دائماً در حال تغییر و تحول است و محبوبیت و ارزش کوین‌های مختلف نیز به‌طور مرتب افزایش و کاهش می‌یابد. همان‌طور که به سال 2024 نزدیک می‌شویم، سرمایه‌گذاران شروع به پرسیدن این سؤال کرده‌اند که بهترین ارز دیجیتال برای خرید در سال 2024 چیست؟ یا  کدام ارزهای دیجیتال در 2023 بیشترین رشد را داشتند؟ به همین دلیل در این مقاله سعی می‌کنیم به این سؤال‌ها پاسخ دهیم و 4 ارز که در سال 2023 بیشترین رشد را کرده‌اند و 9 ارز که در سال 2024 پتانسیل رشد بالایی دارند را معرفی کنیم.

بهترین ارزهای دیجیتال 3 ماه گذشته طبق آمار کوین مارکت کپ

در بازار پر تلاطم رمزارزها، هر روز ارزهای دیجیتالی جدید ظاهر می‌شوند که برخی از آن‌ها بازده خوبی را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان می‌آورند و حتی رشد برخی از آن‌ها باورنکردنی است. به طور معمول در بازار ارزهای دیجیتال، ارزهایی که رشد زیادی دارند، در بلندمدت نیز رشد خود را حفظ می‌کنند. ازاین‌رو اطلاع داشتن از اینکه کدام ارزها رشد داشته‌اند، قطعا می‌تواند برای سرمایه‌گذاران مفید باشد. حال در مرحله اول، ما برای پیدا کردن بهترین ارزهای ماه گذشته به سراغ Coin Market Cap، که جزو معتبرترین سایت‌های برای ارزیابی رشد رمزارزها به شمار می‌آید رفتیم. در ادامه 4 ارز دیجیتال که بیشترین رشد در سه ‌ماهه گذشته داشته‌اند را برمی‌شماریم.

بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید

 

بونک BONK

 پروژه بونک نیز یک متد برای پرداخت‌های مالی بر بستر فنّاوری بلاک چین است. BONK سال ۲۰۲۱ عرضه شد و از کوین‌های نوپا به شمار می‌آید. رتبه فعلی آن در بازار ۸۹ است و در ۹۰ روز گذشته بیش از 5292 درصد رشد داشته است. جالب است بدانید رشد آن بدون توقف بوده و به همین دلیل می‌توان به افزایش اعتبار آن امید داشت.

 

اوردی ORDI

پروژه اوردینالز که برای اختصاص هرگونه دارایی به ساتوشی (کوچک‌ترین واحد شمارش بیت کوین) توسعه داده شده، دارای یک توکن بومی به نام اوردی است که هم‌اینک در جایگاه ۵۷ بازار قرار دارد. بیشترین قیمت آن در حال حاضر با قیمت ۶۸ دلار ثبت شده است. حجم کل بازار آن بیش از یک میلیارد دلار و دامیننس آن ۶ صدم درصد است. این ارز دیجیتال در 3 ماهه گذشته بیش از 1381 درصد رشد داشته است.

سلستیا Celestia

سلیسیتا (Tia) رتبه ۴۷ بازار را دارد و دامیننس آن 0.08 درصد است. حجم کل بازار آن نیز حدود یک و نیم میلیارد دلار برآورد شده که روند صعودی دارد. شبکه سلیسیتا نیز یک پروژه بلندپروازانه در دنیای ارزهای دیجیتال است که سعی دارد برای کسب‌وکارها پلتفرمی فراهم سازد تا آن‌ها بتوانند به‌راحتی بلاکچین‌های سفارشی راه‌اندازی کنند. روشی که اگر مورد تایید قرار بگیرد، قطعاً تحولی بزرگ در صنایع کوچک و بزرگ در حوزه پرداخت‌های مالی خواهد داشت.

سولانا Solana

سولانا (Sol) پروژه سولانا به خاطر داشتن امکانات زیاد و از جمله استیکینگ یک پروژه همه‌کاره در دنیای ارزهای دیجیتال است. سولانا نیز در سه‌ماهه گذشته بیش از 264 درصد رشد داشته است و همان‌طور که پیش‌بینی میشد رشد آن ادامه‌دار بوده است. ازاین‌رو می‌توان سولانا را به‌عنوان یکی از هوشمندانه‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در سال 2024 نیز دانست.

بهترین ارز برای خرید

 

کوین‌های دارای پتانسیل رشد در ماه‌های آتی (تحلیل اختصاصی ایرانیکارت)

اما با این تفاسیر، چه ارزهایی دارای بیشترین پتانسیل رشد در ماه‌های آتی و آغاز سال 2024 خواهند بود؟ پس از روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022، سال 2023 سال بهتر و رو به رشدی برای بازار ارزهای دیجیتال بود. اگرچه پیش‌بینی رفتار بازار با قطعیت غیرممکن است، بسیاری از سیگنال‌ها نشان می‌دهد که سال 2024 سال مطلوبی برای ارزهای دیجیتال خواهد بود. موارد استفاده و پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال توسط کاربران عادی نیز در حال رشد است. علاوه بر این، افراد بیشتری به ارزهای رمزنگاری‌شده، به‌ویژه بیت کوین، به‌عنوان پوششی در برابر تورم و بی‌ثباتی اقتصادی نگاه می‌کنند.هر چند نمی‌توان با قطعیت پیش‌بینی کرد که کدام ارزهای دیجیتال رشد خوبی در آینده خواهند داشت، با این وجود در ادامه لیست ارزهایی که طبق تحلیل سایت صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت بیشترین پتانسیل برای رشد دارند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بهترین ارزهای 3 ماه گذشته

بهترین ارزهای پیش‌بینی‌شده برای ماه‌های آتی

بونک BONK

بیت کوین BTC

اتریوم ETH

اوردی ORDI

وی چین VET

سلستیا Celestia

فایل کوین FIL

اوشن پروتکل OCEAN

سولانا Solana

سولانا SOL

انجین کوین ENJ

دی وای دی ایکس DYDX

 

وی چین VeChain

پروژه وی چین حدود ۲ سال پیش و برای ایجاد یک اکوسیستم امن و شفاف تاسیس شد. این پروژه علاوه بر ارز دیجیتال Vet، یک کیف پول جذاب و کاربردی نیز ارائه کرده است. وی چین هم‌ اکنون در رتبه ۴۰ بازار قرار دارد و حدود 0.1 درصد سهم کل بازار را شامل می‌شود.

این ارز دیجیتال در حال حاضر حدود 99 درصد از سقف تاریخی خود فاصله دارد. به همین دلیل خرید وی چین در بازه چندماه آینده می‌توان چشم انداز خوبی داشته باشد. این ارز در دسامبر ۲۰۲۱ حدود ۲۵۰ دلار معامله می‌شد. اما در حال حاضر، قیمت آن زیر یک دلار است.

تجربه ثابت کرده است که ارزهای دیجیتال در یک دوره زمانی بلند مدت دوباره سقف تاریخی خود را لمس می‌کند که امکان دارد این اتفاق برای VET نیز بیفتد. حجم کل بازار آن حدود 1.8 میلیارد دلار و حجم معاملاتی روزانه آن بیش از ۴۶ میلیون دلار برآورد شده است. اما در ۹۰ روز گذشته حدود ۷۰ درصد رشد داشته که نشان می‌دهد پیرو رشد بیت کوین، وی چین نیز افزایش قیمت را تجربه کرده است.

فایل کوین FileCoin

پروژه فایل کوین بر اساس یک ایده جدید در دنیای رمزنگاری توسعه یافت. ایده ذخیره کردن فایل‌هایی از اطلاعات به‌صورت فشرده و جامع بر روی پلتفرم‌های بلاکچینی، شالوده اصلی پروژه فایل کوین بود که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. در این پروژه از جدیدترین متدهای رمزنگاری استفاده‌شده و به همین دلیل امنیت بالایی دارد.

فایل کوین (Fil) هم‌اینک با قیمت ۵ دلار خرید و فروش می‌شود. اما با سقف تاریخی خود یعنی 234 دلار فاصله زیادی دارد. حجم کل بازار آن حدود 2.5 میلیارد دلار و دامیننس آن 0.14 درصد است. فایل کوین در رتبه 29 بازار قرار دارد و در ۹۰ روز گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است. از لحاظ تکنیکالی نیز در منطقه اشباع فروش قرار دارد و احتمال می‌رود رشد خود را به پیروی از بیت کوین آغاز کند. بنابراین خرید فایل کوین در 2024 می تواند سود خوبی داشته باشد.

اوشن پروتکل Ocean Protocol

اوشن پروتکل ocean یک پروژه جذاب و بازارگونه است! بدین معنا که کاربران می‌توانند داده‌های خود را در این پلتفرم مانند یک بازار یا یک سایت فروشگاهی درآورده و خریداران با استفاده از بسترهای مختلف (مثل کتابخانه‌های اطلاعاتی) ارزهای دیجیتال، توکن و حتی nft ها را جستجو و خریداری کنند. دقیقاً مشابه خرید از  یک سایت اینترنتی فروشگاهی!

البته قطعاً تفاوت‌هایی دارند، اما از این ایده پیروی می‌کند. توسعه‌دهندگان اوشن پروتکل ارز دیجیتالی با همین نام معرفی کرده‌اند که در حال حاضر رتبه ۱۴۸ بازار را در اختیار دارد. در فروردین ۱۴۰۰ و قبل از سقوط تاریخی بیت کوین، ارزش اوشن پروتکل تا نزدیکی دو دلار هم رفت. هم‌اینک این ارز با قیمت نیم دلار خرید و فروش می‌شود. کارشناسان معتقدند خرید اوشن پروتکل در بازه چندماه آینده می تواند بسیار سودمند باشد.

بیت کوین

بیت کوین، پیشگام ارزهای دیجیتال، سابقه اثبات‌شده‌ای دارد و محبوب‌ترین و موردقبول‌ترین ارز دیجیتال است. بااین‌حال و پس از گذشت از مقاومت 40 هزار دلاری، به احتمال زیاد رشد خود را ادامه می‌دهد و یکی گزینه عالی برای سرمایه‌گذاری است.

اتریوم

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ، یک پلت فرم بلاک چین است که قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز را امکان‌پذیر می‌کند. اتریوم نیز جزو آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال است و احتمال دارد از لحاظ حجم ، جای بیت کوین را در سال 2024 بگیرد. از این‌رو سرمایه‌گذاری روی آن نیز هوشمندانه است.

سولانا

سولانا با رشدی که در سه‌ماهه اخیر داشته احتمال می‌رود در سال پیش روی میلادی نیز جزو سودده‌ترین‌ها باشد. در سایت صرافی ایرانیکارت مطالب مختلفی در مورد تحلیل تکنیکال سولانا جمع‌آوری‌شده که توصیه می‌کنیم حتما مطالعه کنید.

 

ارز دیجیتال برای خرید

انجین کوین ENJ

انجین کوین، برای پشتیبانی از قراردادهای هوشمند موجود در شبکه اتریوم و در سال 2018 راه‌اندازی شد. پیش‌بینی می‌شود این ارز نیز در سال آینده رشد خوبی داشته باشد.

 دی وای دی ایکس DYDX

DYDX ارز رسمی صرافی دی وای دی ایکس است که عرضه آن به صورت غیرمتمرکز بوده و در ماه‌های گذشته رشد خوبی را تجربه کرده است. انتظار داریم این رشد در سال 2024 نیز ادامه داشته باشد.

پپه PEPE

پپه یک میم کوین است  و هدف از ایجاد و توسعه آن پیشی گرفتن از شیبا و دوج‌کوین بوده است. هر چند که از نظر سرعت رشد حقیقتا نیز از آن ها پیشی گرفته و شاهد رشد آن بوده‌ایم.

 در انتها شایان ذکر است که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال جدیدتر، حتی با توجه به استانداردهای بازار کریپتو، مستلزم افزایش ریسک است. بنابراین عواملی مانند تیم پشت پروژه، فناوری، مشارکت و تقاضای کلی بازار را در نظر بگیرید.

نتیجه‌گیری

آنچه به نظر می‌رسد این است که برای ارزهای دیجیتال، سال ۲۰۲۴ نویدبخش روزهای خوب است. از رشد بیت کوین گرفته تا پتانسیل آلت کوین‌ها می‌توان گفت سال ۲۰۲۴ سال رشد رمزارزها است. در این مقاله 4 تا از ارزهای دیجیتالی که بیشترین رشد را در سه‌ماهه گذشته داشته‌اند و 9 تا از بهترین ارزهایی که بیشترین پتانسیل را برای رشد در سال آتی دارند بررسی کردیم. باید منتظر ماند و دید کدام ارزها رشد قابل پیش‌بینی را خواهند داشت. برای خرید وی چین یا خرید اوشن پروتکل و خرید فایل کوین می‌توانید به سایت ایرانیکارت مراجعه کنید.

 

 

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.