آیا بیت کوین بیشتر از ارزش واقعی خود ارزش گذاری شده است؟

  • 11:02 1403-02-19
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

ارزش واقعی بیت کوین(BTC)؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما آیا بیت کوین کمتر از ارزش واقعی خود خرید و فروش می شود؟ آیا بیت کوین می تواند به رشد قیمتی خود ادامه دهد؟ آیا در طول روند صعودی بیت کوین اصلاحاتی وجود دارد؟ بیت کوین با چه مقاومت ها و حمایت هایی روبرو است؟ چه زمانی نسبت به خرید بیت کوین اقدام کنیم؟
اگر به نمودار قیمت بیت کوین نگاه کنید، متوجه می شوید که بیت کوین اخیرا نوسانات زیادی را تجربه کرده است و هم اکنون در یک روند صعودی قرار دارد. با این حال، تحلیلگران باور دارند که بیت کوین کمتر از ارزش واقعی خود معامله می شود و در آینده رشد چمشگیری را تجربه می کند و به قیمت های بالاتری می رسد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ارزش گذاری بیت کوین(BTC) برای شما ارائه کنیم و به بررسی معامله بیت کوین کمتر از ارزش واقعی خود بپردازیم.

نحوه ارزش گذاری بیت کوین(BTC)

ارزش گذاری بیت کوین

عواملی مانند عرضه و تقاضا، قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار می دهند. به طور کلی، زمانی که فروشنده بیشتر باشد قیمت بیت کوین کاهش پیدا می کند و زمانی که خریداران بیشتر شوند، قیمت بیت کوین افزایش پیدا می کند. همچنین هیچ دولت یا نهاد قانونی پشت پرده انتشار بیت کوین(BTC) حضور ندارد. این مسئله دقیقا برخلاف ارزهای فیاتی مانند دلار و پوند است که دولت ها چاپ و عرضه می کنند.
یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت ارز بیت کوین(Bitcoin) همان منطق رایج بازار یعنی عرضه و تقاضا است که بر روی قیمت کالاها و خدمات دیگر نیز موثر است، ولی این عرضه و تقاضا به دلیل حضور نداشتن نهادهای مختلف یا دولت ها و مدل عرضه بیت کوین کمی متفاوت است. علاوه بر این، این مسئله همواره مطرح است که با بروز شدن و ورود رمز ارزهای جدید به بازار، قیمت بیت کوین کمی ریزش کرد، چون همانطور که بیت کوین در حال پیشرفت و توسعه است، سایر رمز ارزها نیز مسیر توسعه و پیشرفت را طی می کنند.

معامله بیت کوین کمتر از ارزش واقعی خود

ارزش واقعی بیت کوین

توجه داشته باشید، تحلیلگران مشهور بازار با تجزیه و تحلیل داده های درون زنجیره ای، دریافتند که ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) هم اکنون کمتر از ارزش واقعی خود معامله می شود. بیت کوین در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 43900 دلار خرید و فروش می شود که در هفته گذشته 15 درصد افزایش یافته است. انتظار می رود بیت کوین همچنان به رشد قیمتی خود ادامه دهد و به قیمت های بالاتری برسد.
داده های تاریخی روی شبکه بیت کوین نشان می دهند که آیا ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) بعد از آخرین روند صعودی بیش از حد ارزش گذاری شده است یا نه. نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی یا همان MVRV شاخصی است که نسبت بین ارزش بازار بیت کوین و سقف تحقق یافته را اندازه گیری می کند. سقف تحقق یافته به یک مدل سرمایه گذاری برای ارز دیجیتال اشاره دارد که ارزش واقعی هر سکه در گردش قیمتی است که آخرین معامله در شبکه انجام شده است.
تحلیلگران گفتند که بیت کوین اکنون کمتر از ارزش واقعی خود ارزش گذاری شده است و انتظار دارند که بیت کوین بتواند روند صعودی خودش را حفظ کرده و به سمت قیمت های بالاتر برسد. با توجه به تغییرات اخیر قیمتی این سوال پیش می آید که آیا بیت کوین می تواند به سطح 50 هزار دلار برسد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ارزش گذاری بیت کوین(BTC) برای شما ارائه کنیم و به بررسی معامله بیت کوین کمتر از ارزش واقعی خود بپردازیم. همانطور که گفته شد، بیت کوین یک ارز دیجیتال برتر در بازار است که طبق نظرات تحلیلگران و تریدرها، کمتر از ارزش واقعی خود معامله می شود. بیت کوین هنوز جای زیادی برای رشد دارد و همچنان می تواند روند صعودی خودش را حفظ کند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آیا بیت کوین بیشتر از ارزش واقعی خود ارزش گذاری شده است؟

در مورد آیا بیت کوین بیشتر از ارزش واقعی خود ارزش گذاری شده است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+99 = ?