هزینه های انتقال بیت کوین  چقدر است؟

  • 07:06 1403-06-17
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

هزینه‌های انتقال رمزنگاری بین کیف پول و صرافی سیگنال ارز دیجیتال بسته به شبکه بلاک چین مورد استفاده، میزان تراکم شبکه و سایر عوامل مثل قیمت بیت کوین متفاوت است. به عنوان مثال، میانگین هزینه انتقال بیت کوین در شبکه بیت کوین معمولا بین 1 تا 3 دلار است. با این حال، در طول شدیدترین جهش ‌ها در فعالیت‌ های شبکه، کارمزد بیت‌کوین به ۶۰ دلار و بیشتر رسیده است. کارمزد تراکنش های بیت کوین بخش مهمی از شبکه بیت کوین است که تضمین می کند که تراکنش ها به طور موثر پردازش می شوند و ماینرها برای کارشان پول پرداخت می کنند.  زمانی که ساتوشی ناکاموتو بلاک چین بیت کوین را ایجاد کرد، کارمزد تراکنش‌ ها را برای جلوگیری از تراکنش‌ های تصادفی که می‌توانند سرعت شبکه را کاهش داده و از بین ببرند، اعمال کرد. کارمزد تراکنش ها با تشویق ماینرها برای تایید تراکنش ها و کمک به کاهش هزینه های بلاک چین برای سودآوری استخراج کنندگان، به حمایت از امنیت شبکه کمک می کند.

آیا هزینه انتقال بیت کوین زیاد است؟

تراکنش های بیت کوین کارمزد اندکی است که به استخراج کننده ای که تراکنش را مجاز می کند پرداخت می شود. ماینرهایی که برای سود بهینه سازی می کنند، زودتر جوایز بالایی را دریافت می کنند؛ بنابراین جوایز بالا در بلوک بعدی گنجانده می شود. این بدان معناست که شما می توانید با پرداخت هزینه بالاتر، پردازش تراکنش سریع تری را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر برای تایید تراکنش عجله ای ندارید، می توانید با انتخاب قیمت پایین تر، در هزینه خود صرفه جویی کنید. البته یادگیری اصول استفاده از سیگنال های کوتاه مدت نیز در این مسیر به شما کمک می کند. با این حال، باید مراقب باشید زیرا اگر پرداخت شما خیلی کم باشد، ممکن است تراکنش طولانی شود یا ممکن است چندین روز طول بکشد و در نهایت به طور کامل لغو شود.

کارمزد BTC چگونه تعیین می شود؟

هزینه ها بر حسب ساتوشی/بایت اندازه گیری می شود. ساتوشی کوچکترین واحد بیت کوین است. این 0.00000001 BTC (8 رقم اعشار یا 1 تریلیون بیت کوین) است. هر تراکنش شامل داده هایی است که بر حسب بایت اندازه گیری می شود. البته، تراکنش ‌های پیچیده ‌تر (با ورودی و خروجی‌ های بیشتر) به داده ‌های بیشتری نیاز دارند؛ بنابراین هزینه بیشتری دارند. توصیه می کنیم از ابزاری مانند بیت کوین فیس استفاده کنید تا کارمزد مناسبی را انتخاب کنید که وضعیت فعلی شبکه را در نظر بگیرد. کارمزد تراکنش بیت کوین در درجه اول توسط دو عامل اندازه تراکنش یا حجم داده تعیین می شود. تقاضای کاربران برای فضای بلوک هرچه کاربر سریعتر بخواهد تراکنش خود را تأیید کند، هزینه بیشتری را (به طور کلی) مایل به پرداخت خواهد بود. یک بلوک می تواند تا 4 مگابایت داده داشته باشد؛ بنابراین محدودیتی برای تعداد تراکنش هایی که می توان در یک بلوک پردازش کرد وجود دارد. هرچه اندازه تراکنش بزرگتر باشد، داده های بلوک بیشتری در آن وجود دارد؛ بنابراین انتقال های بزرگتر هزینه بیشتری در هر بایت دارند. از لحاظ تاریخی، هزینه های تراکنش به طور متوسط بین 0.50 تا 2.50 دلار است، اما در دوره های تقاضای زیاد برای فضای بلوک، کارمزد تراکنش ها افزایش پیدا می کند. در اینجا لازم به ذکر است که یکی از موارد مهم در استخراج ارز دیجیتال بررسی تاثیر سود ماینینگ بر فعالیت ماینرها است. یکی از مسائل مهم و قابل توجه در مورد بیت کوین بررسی برتری ارز بیت کوین در برابر CBDC ها میباشد. 

آیا انتقال کریپتو بین کیف پول هزینه دارد؟

بله، برای انتقال ارزهای رمزنگاری شده بین حساب ها باید هزینه ای پرداخت کنید. هزینه هایی که پرداخت می کنید تا حد زیادی به نوع ارز دیجیتال شما بستگی دارد. اگر از بیت کوین یا اتریوم استفاده می کنید، هزینه مبادله تنها چند دلار است. با این حال، برخی از ارزهای دیجیتال مانند XRP و Solana کمتر از صد کارمزد تراکنش دریافت می کنند.

کلام آخر:
هر بار که می خواهید روی بلاک چین و ارزهای دیجیتال معامله کنید، باید کارمزد تراکنش بپردازید. این هم برای برداشت از انتقال ارز دیجیتال به حساب های خارجی و هم برای انتقال از حساب شما به حساب های دیگر کاربران اعمال می شود. هزینه های تراکنش برای بلاک چین صرف نظر از اینکه از رایانه یا کیف پول سخت افزاری استفاده می کنید یکسان است.

منبع مقاله: river

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد هزینه های انتقال بیت کوین  چقدر است؟

در مورد هزینه های انتقال بیت کوین  چقدر است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5 + 37 = ?