تاثیر فروش سنگین بیت کوین آلمان بر بازار ارز دیجیتال

  • 13:06 1403-06-16
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

سیگنال ارز دیجیتال در سال 2023 به شدت رونق گرفت و برخی از معامله گران را با سودهای قابل توجهی مواجه کردند. به گفته BeinCrypto، دولت آلمان تقریباً 2738.7 بیت کوین (BTC) به ارزش 155.4 میلیون دلار را در صرافی های ارزهای دیجیتال مانند Kraken، Cumberland و Address منتشر کرد. این اقدام دولت آلمان فشار خرید بیت کوین را افزایش داد و باعث کاهش قیمت بیت کوین شد. هفته گذشته دولت آلمان در اقدامی عجیب مقادیر زیادی بیت کوین خریداری کرد. این فروش تاثیر منفی بر بازار دارد. دولت آلمان نیز ساعاتی پیش این بیانیه را اعلام کرد. دولت آلمان یک میلیارد دلار بیت کوین به صرافی منتقل کرد. دولت در حال حاضر 38826 بیت کوین (به ارزش 2.16 میلیارد دلار) در اختیار دارد. این اقدام دولت آلمان با واکنش های متفاوتی روبرو شد. برخی از کاربران اینترنت این تصمیم را احمقانه ترین کاری که سیاستمداران آلمانی تا به حال انجام داده اند توصیف کرده اند.

واکنش بازار به فروش بیت کوین توسط دولت آلمان چه بود؟

ابتدا باید اصول استفاده از سیگنال های کوتاه مدت را یاد بگیرید، سپس به فروش بیت کوین فکر کنید. علاوه بر این فروش، دولت آلمان یک فروش زنجیره ای دیگر نیز برگزار کرد و تنها چند ساعت قبل از این فروش، 1533 بیت کوین به ارزش 87.6 میلیون دلار را فروخت. علاوه بر این، پس از این تراکنش، آلمان 8100 بیت کوین دیگر به ارزش 463 میلیون دلار در بازارهای معاملاتی منتشر کرد که 200 میلیون دلار آن تنها در سایت Flow Traders منتشر شد. بلافاصله پس از آن، 5200 بیت کوین به ارزش 297 میلیون دلار به صرافی های Kraken، Bitstamp، Coinbase و 139Po منتقل شد. مجموع همه این راه اندازی ها فروش بیت کوین را به بالای 16000 رساند. برخی از این بیت کوین ها از سایت های پخش غیرقانونی فیلم می آیند که قبلاً توسط دولت آلمان مصادره شده بودند.

سایه سنگین فروش بیت کوین ‌های دولت آلمان بر بازار

سایه فروش گسترده همچنان بر بیت کوین و بازارها سنگینی می کند. اگرچه قیمت در گذشته بهبود یافته است، رویدادهای منفی در بیت کوین بر دیدگاه سرمایه گذاران تأثیر گذاشته است. به نظر می رسد کاهش قیمت بیت کوین در حال رخ دادن است. زیرا دولت آلمان کیف پول بیت کوین خود را می فروشد، Mt.Gox در اوایل جولای به روی کاربران باز خواهد شد. و بدهی را پرداخت کند. سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا رشد قیمت بیت کوین با مانعی روبرو است؟

احتمال فشار فروش بیشتر در بازار بیت کوین؟

در هفته های اخیر، خبر خرید گسترده بیت کوین (BTC) توسط دولت آلمان، توجه بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. این فروش بزرگ بیت کوین تاثیر زیادی بر بازار داشت. قیمت بیت کوین در چهار هفته گذشته حدود 15 درصد کاهش یافته است و در یک نقطه به 53550 دلار رسیده که پایین ترین سطح در ماه های اخیر است. با این حال، به نظر می رسد بازار به سمت این روند خرید می رود. در حال حاضر، دولت آلمان هنوز 22846 بیت کوین به ارزش 1.3 میلیارد دلار در اختیار دارد. با ادامه این روند خرید، فعالان بازار ارزهای دیجیتال تحولات را رصد می کنند تا تاثیر آن بر قیمت بیت کوین و ثبات بازار را ارزیابی کنند. برخی از تحلیلگران بر این باورند که با توجه به توسعه اقتصادهای بزرگ و انتظارات بازار سهام فناوری سنتی، چشم انداز مثبت باقی می ماند.

کلام آخر:
خرید گسترده بیت کوین فروش آن توسط دولت آلمان نمونه ای از چالش های جدید پیش روی بازار ارزهای دیجیتال است. این حادثه نه تنها بر قیمت ‌های ارزها تأثیر گذاشت، بلکه بحث بزرگی را در مورد نحوه برخورد دولت ‌ها با دارایی ‌های دیجیتال توقیف شده نیز برانگیخت. با ادامه این روند، بازار ارزهای دیجیتال ممکن است شاهد تحولات جدیدی باشد که می تواند پارادایم های جدیدی در حاکمیت و مقررات این بخش ایجاد کند.

منبع مقاله: bitcoin

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تاثیر فروش سنگین بیت کوین آلمان بر بازار ارز دیجیتال

در مورد تاثیر فروش سنگین بیت کوین آلمان بر بازار ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :7 + 93 = ?