آیا ممکن است قیمت بیت کوین(BTC) کاهش یابد؟

  • 15:02 1403-02-10
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیلگران می گویند ممکن است قیمت بیت کوین(BTC) کاهش یابد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ قیمت بیت کوین با چه موانعی روبرو است؟ چرا تحلیلگران پیش بینی کردند که بیت کوین ممکن است یک اصلاح قیمتی انجام دهد؟ رشد قیمت بیت کوین تا چه ناحیه ای ادامه می یابد؟
بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرنوسان ترین بازارهای سرمایه گذاری است که تریدرها سعی می کنند تا با استفاده از استراتژی های معاملاتی خودشان از تغییرات قیمت رمز ارزها سود زیادی به دست آورند. بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده بازار شناخته می شود که قیمت آن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. روند صعودی بیت کوین ممکن است متوقف شود. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، وضعیت ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) را تجزیه و تحلیل کرده و به بررسی احتمال وارد شدن بیت کوین به یک روند نزولی بپردازیم.

تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین(BTC)

بیت کوین یکی از رمز ارزهای پرطرفدار در بازار کریپتو است که اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 66 هزار دلار معامله می شود که نسبت به یک ماه گذشته بیش از 55 درصد افزایش یافته و به بالاترین حد خود در سال 2024 رسیده است. اگر به چارت ماهانه بیت کوین نگاه کنید، می بینید که بیت کوین اکنون در نزدیکی سطح مقاومت مهمی قرار دارد که اگر بتواند این ناحیه را به سمت بالا بشکند، می تواند به رشد قیمتی خود ادامه دهد. برای شکست این ناحیه مقاومتی باید قدرت کافی را داشته باشد.
جالب است بدانید، صعود بیت کوین(BTC) به بالاترین سطح تاریخ، آن را به نقطه عطفی در حجم معاملات خود رسانده است و به بالاترین سطح خود از سال 2021 رسید. بر اساس گزارش کایکو، حجم معاملات بیت کوین در روز گذشته از 46 میلیارد دلار عبور کرد که بالاترین سطح از سال 2021 است. حجم کل معاملات نقدی بیت کوین در تمام صرافی های متمرکز در روز گذشته افزایش یافت. این افزایش حجم معاملات نشان می دهد که تحلیلگران و تریدرهای بازار ارز دیجیتال نسبت به آینده بیت کوین خوش بین هستند.

احتمال وارد شدن بیت کوین به یک روند نزولی

توجه داشته باشید که قیمت بیت کوین از 69200 دلار که بالاترین حد خود را ثبت کرده بود، شروع به کاهش شدید قیمت کرد. بیت کوین قبل از کاهش ضرر به 59150 دلار سقوط کرد. دوباره به بالای 65 هزار دلار رسید، ولی خرس ها اکنون از قیمت های صعودی بالاتر از سطح 67500 دلار محافظت می کنند. اوج در 67600 دلار تشکیل شد و قیمت هم اکنون در حال تثبیت است. باید منتظر باشید و ببینید که بیت کوین آیا می تواند از مقاومت های خود عبور کند یا خیر.
یکی از مقاومت های مهم بیت کوین می تواند ناحیه 68 هزار دلار باشد که بالاتر از آن قیمت می تواند به سمت منطقه مقاومت 69200 دلار افزایش یابد. اگر حرکت واضحی در بالای منطقه مقاومت 69200 دلار وجود داشته باشد، قیمت می تواند به سمت سطح 70 هزار دلار افزایش یابد. هرگونه سود بیشتر ممکن است قیمت را به سطح 72 هزار دلار برساند. اگر بیت کوین نتواند از محدوده مقاومت 67 هزار دلاری بالا رود، می تواند اصلاح نزولی دیگری را شروع کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح 66500 دلار است. اولین حمایت اصلی 65 هزار دلار است. سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا رشد قیمت بیت کوین با مانعی روبرو است؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، وضعیت ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) را تجزیه و تحلیل کرده و به بررسی احتمال وارد شدن بیت کوین به یک روند نزولی بپردازیم. همانطور که گفته شد، بیت کوین یکی از رمز ارزهای محبوب در بازار کریپتو است که اخیرا وارد یک روند صعودی بزرگی شده و به سقف قیمت قبلی خود رسیده و حتی از آن عبور کرده است. به نظر می رسد بیت کوین یک اصلاح قیمتی انجام خواهد داد تا با قدرت بیشتری به سمت مقاومت های بعدی خود حرکت کند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آیا ممکن است قیمت بیت کوین(BTC) کاهش یابد؟

در مورد آیا ممکن است قیمت بیت کوین(BTC) کاهش یابد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+67 = ?