هاوینگ بیت کوین امسال چه تفاوتی با هاوینگ های قبلی دارد؟

  • 04:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

هاوینگ بیت کوین(BTC) امسال تفاوت زیادی با نصف شدن بیت کوین در سال گذشته دارد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید منظور از هاوینگ بیت کوین چیست؟ در رویداد هاوینگ بیت کوین چه اتفاقی رخ می دهد؟ آیا نصف شدن بیت کوین باعث افزایش قیمت این ارز می شود؟
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که ارزهای دیجیتال دارایی های نوظهوری هستند که قیمت این ارزها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. رمز ارزها نوسانات زیادی دارند که شما می توانید از این نوسانات قیمتی سود زیادی به دست بیاورید. البته به شرطی که تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال را بلد باشید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد رویداد هاوینگ بیت کوین(BTC) برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت اساسی هاوینگ بیت کوین امسال بپردازیم.

آشنایی با رویداد هاوینگ بیت کوین(BTC)

هاوینگ یا Halving در لغت به معنی نصف شدن است. این کلمه در شبکه بیت کوین معانی مختلفی به همراه دارد. هاوینگ یک اتفاق از قبل برنامه ریزس شده در پروتکل بیت کوین(Bitcoin) است که بعد از استخراج هر 210 هزار بلاک یا تقریبا هر چهار سال یکبار رخ می دهد. در رویداد هاوینگ بیت کوین پاداشی که ماینرها برای استخراج هر بلاک دریافت می کنند، نصف می شود. با نصف شدن پاداش بلاک ها بیت کوین های کمتری تولید شده و تورم BTC کاهش می یابد. این رویداد می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد.
جالب است بدانید، عرضه نامحدود و کنترل عرضه توسط یک موسسه یکی از مهم ترین مشکلات سیستم فیات است و یکی از اصلی ترین اهداف بیت کوین(VTC) برطرف کردن همین مشکل است. دلیل اصلی هاوینگ بیت کوین و نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین و ارز دیجیتال در شبکه، کنترل عرضه است. الان که هر 4 سال یکبار پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش می یابد، رفته رفته سرعت عرضه بیت کوین کمتر می شود، تا جایی که مقدار عرضه جدید به کلی به صفر می رسد. بنابراین، عرضه نهایی بیت کوین به 21 میلیون واحد رسیده و هیچ وقت بیشتر از این عدد نخواهد شد.

هاوینگ بیت کوین امسال چه تفاوتی دارد؟

توجه داشته باشید که یک تحلیلگر ماینینگ می گوید که بیت کوین کمتری بعد از هاوینگ بیت کوین وارد گردش می شود، با افزایش تقاضا از سمت صادرکنندگان ETF بیت کوین روبرو خواهد شد که باعث سقوط مداوم، ولی نوسان رو به بالا در قیمت بیت کوین می شود. شما باید رویداد هاوینگ بیت کوین را زیر نظر بگیرید تا بتوانید از هرگونه نوسانات احتمالی در قیمت بیت کوین سود به دست آورید.
به لطف راه اندازی اخیر صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین(ETF) در ایالات متحده، پویایی عرضه و تقاضای بیت کوین نسبت به نیمه شدن های قبلی در سال های 2012، 2016 و 2020 حتی مطلوب تر خواهد بود. هاوینگ پاداش ماینرها را در هر 210 هزار بلاک به نصف کاهش می دهد که تقریبا هر 48 ماه است. رویداد نصف شدن بعدی در بلوک 840 هزار بلاک رخ خواهد داد. انتظار می رود این رویداد در 20 آوریل برگزار شود و شاهد کاهش پاداش استخراج بیت کوین باشیم. با توجه به گفته Jaran Mellerud بنیانگذار و استراتژیست ارشد Hashlab Mining اخیرا با کوین تلگراف صحبت کرده است، تحلیلگران در وهله اول این مسئله را به ETFهای بیت کوین نسبت می دهند که باعث تغییر اساسی در پویایی عرضه و تقاضای بیت کوین شده است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد رویداد هاوینگ بیت کوین(BTC) برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت اساسی هاوینگ بیت کوین امسال بپردازیم. همانطور که گفته شد، هاوینگ بیت کوین یکی از رویدادهای مهم در بازار کریپتو است که شما باید آن را زیر نظر بگیرید. انتظار می رود رویداد بیت کوین در 20 آوریل رخ بدهد و پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش یابد. اگر این اتفاق بیفتد، ما همانند هاوینگ های قبلی شاهد افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین خواهیم بود و می توانیم از رشد قیمتی بیت کوین سود زیادی به دست آوریم.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد هاوینگ بیت کوین امسال چه تفاوتی با هاوینگ های قبلی دارد؟

در مورد هاوینگ بیت کوین امسال چه تفاوتی با هاوینگ های قبلی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+37 = ?