چرا برخی از ماینرهای BTC ممکن است بعد از هاوینگ استخراج نکنند؟

  • 11:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق خبرهای منتشر شده، ممکن است برخی از ماینرهای بیت کوین بعد از رویداد هاوینگ دیگر استخراج نکنند و فعالیت خودشان را متوقف کنند! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چرا برخی از ماینرهای بیت کوین(BTC) ممکن است دیگر فعالیت نکنند؟ ماینرهای بیت کوین در حال حاضر چقدر دارایی دارند؟ آیا رویداد هاوینگ می تواند فعالیت ماینرها را تحت تاثیر قرار دهد؟
بیت کوین(BTC) یکی از رمز ارزهای محبوب در بازار کریپتو است که شما می توانید با خرید و فروش آن سود زیادی به دست آورید. هاوینگ می تواند قیمت بیت کوین و فعالیت ماینرهای بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، شما باید رویداد هاوینگ بیت کوین را زیر نظر بگیرید تا بتوانید از نوسانات قیمت ارز بیت کوین سود زیادی به دست آورید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، تاثیر هاوینگ بر فعالیت ماینرها برای شما ارائه کنیم و به بررسی احتمال توقف استخراج 11 ماینر بیت کوین بپردازیم.

تاثیر هاوینگ بر فعالیت ماینرها چیست؟

زمانی که بیت کوین(BTC) تازه ایجاد شده بود، استخراج این رمز ارز کار بسیار راحتی بود. در آن زمان هر کسی می توانست با استفاده از یک کامپیوتر معمولی، تابع هش را حل کرده و پاداش این کار را به دست آورد. با گذشت زمان، به تعداد ماینرهای بیت کوین اضافی شد و رقابت بر سر پیدا کردن بلوک جدید و استخراج بیت کوین بیشتر شد. همزمان با افزایش تعداد ماینرها، هر چهار سال یکبار هم هاوینگ رخ داد و پاداش بلوک نصف شد. به این ترتیب، در زمان حال استخراج یا ماین بیت کوین کار سخت و دشواری است و تقریبا ماینینگ انفرادی برای کاربران هیچ سودی نخواهد داشت.
جالب است بدانید، این سختی استخراج بیت کوین باعث شده است تا افراد به دستگاه های ماینر پیشرفته روی بیاورند. از طرف دیگر، با همین دستگاه های گران قیمت هم نمی توان به راحتی پاداش استخراج را به دست آورد. به همین دلیل ترفندهای جدیدی مانند استخراج ابری و استخرهای ماینینگ، به وجود آمدند. امروزه بیشتر ماینرها با عضویت در استخرهای ماینینگ، قدرت محاسباتی خودشان را تجمیع می کنند تا شانس خود را برای پیدا کردن بلوک جدید افزایش دهند. در همچین استخرهایی قدرت محاسباتی ماینرها روی هم گذاشته می شود و بعد از استخراج بلوک، پاداش استخراج بیت کوین بین ماینرها توزیع می شود.

احتمال توقف استخراج 11 ماینر بیت کوین

توجه داشته باشید که 11 ماینر بیت کوین ممکن است بعد از رویداد هاوینگ دیگر استخراج نکنند. کانتور فیتزجرالد نیز گفت که اگر قیمت بیت کوین(BTC) نتواند بالا رود، هاوینگ بیت کوین می تواند مشکلات و چالش های زیادی را برای استخراج بیت کوین به همراه داشته باشد، با اینکه استراتژی های پوشش ریسک می توانند این خطرات را کاهش دهند، ولی باز هم احتمال دارند 11 ماینر بیت کوین دیگر بیت کوین استخراج نکنند.
ماینر مستقر در بریتانیا Argo Blockchain و هات 8 مستقر در فلوریدا بعد از رویداد هاوینگ بیت کوین به عنوان زیان آورترین ماینرها نشان داده شدند. Hut 8 در آخرین به روزرسانی خود در تاریخ 5 ژانویه در مورد عملیات استخراج گزارش داد که کل ذخایر آن 9195 بیت کوین است که به ارزش 377 میلیون دلار با قیمت های فعلی ارزش دارد. تنها شرکت هایی که تحلیلگران کانتور انتظار داشتند بعد از هاوینگ سودآوری خود را حفظ کنند، ماینر مستقر در سنگاپور و شرکت ماینینگ بیت کوین CleanSpark بود. هاوینگ بیت کوین که در حال حاضر برای آوریل برنامه ریزی شده است، به نصف شدن پاداش ماینرها اشاره دارد. در حالی که بسیاری از تحلیلگران بازار این کاهش عرضه را افزایشی برای قیمت بیت کوین در طولانی مدت می دانند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، تاثیر هاوینگ بر فعالیت ماینرها برای شما ارائه کنیم و به بررسی احتمال توقف استخراج 11 ماینر بیت کوین بپردازیم. همانطور که گفته شد، هاوینگ یکی از رویدادهای موثر بر قیمت بیت کوین است که بعد از وقوع آن ممکن است 11 ماینر دیگر نتوانند به فعالیت خودشان ادامه دهند. رویداد هاوینگ می تواند فعالیت های ماینرهای بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد. احتمالا بسیاری از ماینرها به دلیل سودآوری پایین استخراج بیت کوین، دیگر فعالیت نکنند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا برخی از ماینرهای BTC ممکن است بعد از هاوینگ استخراج نکنند؟

در مورد چرا برخی از ماینرهای BTC ممکن است بعد از هاوینگ استخراج نکنند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+59 = ?