کمیسیون اوراق بهادار آمریکا یا SEC چیست؟

  • 19:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC)؛یک نهاد فدرال که وظیفه نظارت و تنظیم بازارهای مالی آمریکا را بر عهده دارد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا چیست؟ هدف از تاسیس کمیسیون SEC چیست؟ به نظر شما کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده چه وظیفه ای دارد؟ این نهاد چه تاثیری بر بازار ارزهای دیجیتال می گذارد؟
اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید و اخبار مهم بازار را زیر نظر بگیرید، حداقل هر روز یک خبر از دعاوی حقوقی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با فعالان اکوسیستم ارزهای دیجیتال و قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال را دیده اید. این کمیسیون می تواند با تصمیمان و قانون هایی که وضع می کند، قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر کمیسیون SEC بر بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یکی از نهادهای نظارتی مستقل در ایالات متحده آمریکا است که روی بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال نظارت دارد و سعی می کند تا مقررات و چارچوب خاصی برای فعالیت در این بازارها تنظیم کند. در واقع، هدف اصلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اطمینان از درستی و امانت داری بازار و رفتار منطقی با سرمایه گذاران و معامله گران آمریکایی است. این سازمان می تواند روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد. بنابراین، سعی کنید تا اخبار مربوط به این سازمان را زیر نظر بگیرید.
جالب است بدانید، سازمان SEC یک آژانس فدرال است که وظیفه آن نظارت و اجرای مقررات و قوانین در بخش اوراق بهادار در آمریکا است که شامل نظارت بر بازارهای خرید و فروش سهام، اوراق قرضه، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و..... می شود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای دو هدف تلاش می کند. اول اینکه امنیت سرمایه گذاران را فراهم می کند و هدف دوم این است که چارچوب های قانونی را برای بازارهای نوظهوری مانند بازار بیت کوین و بازار ارز دیجیتال اتریوم ایجاد کند. یکی از ارزهای مهم در بازار ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال بانک مرکزی است که شناخت آن مهم است.

تاثیر کمیسیون SEC بر بازار ارزهای دیجیتال

از آنجایی که میزان کلاهبرداری ها و پروژه های تقلبی در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر شده است حساسیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) نسبت به قانون گذاری و ایجاد چارچوب در دنیای رمز ارزها بیشتر از گذشته شتاب گرفته و مهم است. در واقع، سازمان SEC و صنعت ارزهای دیجیتال روابط طولانی مدتی با یکدیگر دارند و از همان زمان ترند شدن سرمایه گذای روی ارزهای دیجیتال این مارکت زیر ذره بین کمیسیون بورس و اوراق بهدار قرار گرفته است. این روند در سال های اخیرا سریع تر شده است.
توجه داشته باشید که ارتباط بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده با بازار ارزهای دیجیال کاملا واضح است. این سازمان اگ نظرات امیدوارکننده ای در مورد رمز ارزها منتشر کند، قیمت ارزهای دیجیتال بالا می رود. شروع فعالیت های SEC در قبال بازار رمز ارزها به سال 2017 برمی گردد. همان سالی که عرضه اولیه ارزهای دیجیتال با روند رو به رشدی در حال اجرا بود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر کمیسیون SEC بر بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم. همانطور که گفته شد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) یکی از موسسه هایی در کشور آمریکا است که وظیفه آن قانون گذاری و تعین چارچوب برای فعالیت در بازار رمز ارزها است. این کمیسیون می تواند قیمت ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کمیسیون اوراق بهادار آمریکا یا SEC چیست؟

در مورد کمیسیون اوراق بهادار آمریکا یا SEC چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+52 = ?