اوردر فلو(Order Flow) یا جریان سفارشات چیست؟

  • 04:02 1403-02-28
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اوردر فلو(Order Flow) یا جریان سفارشات؛ یکی از ابزارهای تحلیلی در بازار ارزهای دیجیتال! آیا می خواهین تا با این ابزار آشنا بشین؟ آیا می دونین اوردر فلو چیست؟ چجوری از جریان سفارشات در ترید استفاده کنیم؟ استفاده از اوردر فلو چه مزایایی داره؟ ترید با جریان سفارشات چه اطلاعاتی رو در اختیار معامله گر قرار میده؟ در معامله جریان سفارشات باید از چه شاخص هایی استفاده کنیم؟
معامله با جریان سفارشات یکی از روش های ترید در بازار رمز ارزهاست. اگه شما اخیرا وارد بازار کریپتوکارنسی شدین، لازمه تا از استراتژی معاملاتی با جریان سفارش استفاده کنین. معامله جریان سفارش می تونه یکی از مهم ترین اهرم های شما واسه کسب سود از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال باشه. در این استراتژی از آموزش ارزهای دیجیتال، این سفارش های بازار هستن که اطلاعات با ارزشی رو در اختیار تریدرها قرار میدن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اوردر فلو یا Order Flow واستون ارائه بدیم، به بررسی مزایای ترید با جریان سفارشات بپردازیم و نحوه استفاده از اوردر فلو در معاملات رو به صورت کامل به شما یاد بدیم.

اوردر فلو چیست؟

اوردر فلو چیست

آیا می دونین اوردر فلو چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اوردر فلو(Order Flow) یا جریان سفارشات یکی از ابزارهای پرکاربردی هست که در معاملات ارزهای دیجیتال می تونین ازش استفاده کنین. اوردر فلو به حجم سفارش هایی اشاره داره که در سطوح قیمتی در انتشار اجرا هستن و حجم سفارش هایی که اجرا میشن رو شامل میشه. شما می تونین با استفاده از این ابزار، وضعیت رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو تجزیه و تحلیل کرده و بهترین نقاط خرید و فروش این رمز ارزها رو پیدا کنین. تحلیل اوردر فلو یکی از تکنیک های خاص معامله گری هست که به شما این امکان رو میده تا با اطمینان بیشتری معاملات خودتون رو انجام بدین.
جالب اینجاست که بدونین ابزار اوردر فلو یا جریان سفارشات می تونه به معامله گری که به ترید روزانه در بازار ارزهای دیجیتال می پردازنن، کمک زیادی کنه تا با شناسایی بهترین نقاط ورود و خروج معاملات از خطرات ناشی از تریدها و حجم های ساختگی جلوگیری کنند. از اونجایی که ابزار اوردر فلو یا جریان سفارشات، میزان حجم معاملات خرید و فروش رمز ارزها رو در نمودارهای قیمتی نشون میده، میشه از این سطوح به عنوان نواحی حمایتی و مقاومتی استفاده کرد و معاملات پرسودی انجام داد.

ترید در بازار ارزهای دیجیتال مستلزم آن است که شما یک استراتژی مناسب برای معاملات خود داشته باشید. نکات مهم برای پیدا کردن بهترین استراتژی معاملاتی وجود دارد که بدون رعایت آنها در تحلیل بازار و معاملات خود به مشکل برمیخورید لذا قبل از شروع به ترید در بازار ارزهای دیجیتال حتما از داشتن یک استراتژی مناسب اطمینان حاصل کنید.

ترید با استراتژی جریان سفارشات چه مزایایی دارد؟

اوردر فلو چیست

همونطور که گفتیم، جریان سفارشات یا Order Flow یکی از ابزارهای معاملاتی پرکاربرد در بازار ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از این ابزار معاملات پرسودی انجام بدین. شما با ترید با استراتژی جریان سفارشات، می تونین اطلاعات مهمی رو کسب کنین. همچنین ترید با این استراتژی مزیت های زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایای ترید با استراتژی اوردر فلو رو بررسی می کنیم:
•    مطلع شدن از نحوه حرکت بازار رمزارزها
•    شناسایی سطوح حمایتی و مقاومتی
•    کشف نقاط ورود و خروج معاملات
•    سرعت عملکرد بیشتر نسبت به معاملات عادی
•    شناسایی نقاط دارای لیکوئیدیتی بالا و پایین

نواحی حمایتی و مقاومتی در اوردر فلو

شما می تونین با استفاده از ابزار جریان سفارشات واسه پیدا کردن نواحی حمایتی و مقاومتی ارزهای دیجیتال استفاده کنین. معمولا شما وقتی دارین معامله ای انجام میدین، انتظار دارین که واسه تایید فرضیه های خودتون، در اطراف نواحی حمایتی و مقاومتی تعیین شده روی چارت قیمتی، انباشتی از سفارش های بزرگ رو ببینین. با این وجود، این مسئله به این معنی نیست که این نواحی تکنیکالی حفظ میشن.

نحوه استفاده از اوردر فلو در معاملات چگونه است؟

اوردر فلو چیست

مسائل زیادی در ترید ارزدیجیتال مهم است از جمله روزانه چند ساعت ترید کنیم؟ یکی از این مسائل استفاده از ابزار اوردر فلو است. شما می تونین با استفاده از ابزار اوردر فلو(Order Flow) معاملات پرسودی در بازار ارزهای دیجیتال و بازار فارکس انجام بدین. همونطور که شما در تحلیل تکنیکال به دنبال پیدا کردن نواحی مهم قیمتی هستین که بتونین با استفاده از اون ها ترید انجام بدین، در تجزیه و تحلیل اوردر فلو هم باید به دنبال پیدا کردن سرنخ هایی باشین که بدونین چه زمانی و در چه قیمتی رمز ارزها رو بخرین. واسه اینکه بتونین از استراتژی اوردر فلو برای انجام معاملاتتون استفاده کنین، اول از هر چیزی به داده های واقعی بازار نیاز دارین. تحلیل جریان سفارشات می تونه اطلاعات زیادی رو به شما ارائه بده که با استفاده از اون ها می تونین معاملات پرسودی انجام بدین. این اطلاعات عبارت هستن از:
•    سفارش های خرید و فروش بزرگ
•    شتاب خرید و فروش
•    جریان نقدینگی ارزهای دیجیتال
•    خریداران به تله افتاده و فروشنده های به دام افتاده

برای استفاده از اوردر فلو از کجا شروع کنیم؟

واسه اینکه بتونین از ابزار Order Flow استفاده کنین، اول از هر چیزی به اطلاعات مفیدی در مورد ارزهای دیجیتال نیاز دارین. واسه این کار می تونین به یه ارائه دهنده اطلاعات ارز دیجیتال دسترسی پیدا کنین. در مرحله بعدی به نرم افزار جریان سفارشات نیاز دارین که با سرچ در اینترنت می تونین ارائه دهنده های ابزارهای مختلف رو پیدا کنین. سپس باید ابزار اوردر فلو رو به فیددیتا متصل کنین که به راحتی امکان پذیر هست. بعد از طی کردن این مراحل، شما می تونین تحلیل های خودتون رو با استفاده از ابزار جریان سفارشات انجام بدین.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اوردر فلو یا Order Flow واستون ارائه بدیم، به بررسی مزایای ترید با جریان سفارشات بپردازیم و نحوه استفاده از اوردر فلو در معاملات رو به صورت کامل به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، اوردر فلو یا جریان سفارشات یکی از ابزارهای معاملاتی پرکاربرد در بازار ارزهای دیجیتال هست که به شما کمک می کنه تا معاملات پرسودی انجام بدین. انجام معاملات با استفاده از اوردر فلو مزیت های زیادی به همراه داره. از جمله از این مزایا میشه به مطلع شدن از روند حرکتی ارزهای دیجیتال، پیدا کردن سطوح حمایتی و مقاومتی، شناسایی بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها و.... اشاره کرد. 
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اوردر فلو(Order Flow) یا جریان سفارشات چیست؟

در مورد اوردر فلو(Order Flow) یا جریان سفارشات چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+75 = ?