تاثیر حملات سایبری بر ارزهای دیجیتال چگونه است؟

  • 21:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

تاثیر حملات سایبری بر ارزهای دیجیتال و امنیت ارزهای دیجیتال؛ آیا تا الان در موقعیت هایی قرار گرفتین که در اون ها حملات سایبری به نظر یه امر عادی به نظر می رسید؟ آیا می دونین منظور از حملات سایبری چیست؟ چرا حملات سایبری اتفاق می افتن؟  برای محافظت از ارزهای دیجیتال در برابر هکرها چه مواردی رو باید رعایت کنیم؟ تاثیر حملات سایبری بر بازار رمز ارزها چجوریه؟

بلاک چین و ارزهای دیجیتال می تونن به خوبی در مقابل حمله های سایبری مقاومت کنند، ولی مجرمان سایبری و هکرها رویکردها و روش های جدیدی رو واسه هک کردن فناوری بلاک چین و پروژه های کریپتویی ارائه کردن. بلاک چین اونقدر هم فکرش رو می کنیم، امن نیست. با اینکه امنیت در همه فناوری های بلاک چین یکپارچه شده، ولی قوی ترین بلاک چین هم مورد حمله مجرمان سایبری قرار می گیره. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب در زمینه آموزش ارز دیجیتال، توضیحاتی در مورد حملات سایبری واستون ارائه بدیم، به بررسی تاثیر حملات سایبری بر ارزهای دیجیتال بپردازیم و محافظت از رمز ارزها در برابر هکرها رو مورد بررسی قرار بدیم.

چرا حملات سایبری اتفاق می افتند؟

تاثیر حملات سایبری بر ارزهای دیجیتال چگونه است؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین با انواع تکنولوژی های در حال پیدایش به ویژه در حوزه فین تک، نقض داده ها و حملات سایبری دو عنصر مهم هستن که از اونجایی که این تکنولوژی ها خودشون رو توسعه و گسترش دادن، مورد توجه خیلی از افراد قرار می گیرن. طبق تحقیقات انجام شده، فقط در سال 2020 حدود 45 درصد از گزارش های هک و 17 درصد نقض داده ها و اطلاعات گزارش شده که شامل تراکنش های مخرب بوده. همچنین 22 درصد از حملات سایبری در بازار ارزهای دیجیتال که در مقاله 7 راه حفظ امنیت ارز های دیجیتال به تفصیل شرح داده شد رو حملات فیشینگ در برمی گیره. ممکنه دلایل زیادی وجود داشته باشن که چرا این اتفاقات به صورت مکرر و پشت سر هم اتفاق می افتن! 

حملات سایبری به این دلیل به صورت مکرر اتفاق می افتن که درک طرز تفکر یه مجرم یا هکر غیرقابل پیش بینی هست. با این وجود، رایج ترین دلیل می تونه سرقت جزئیات و اطلاعات حساس مثل جزئیات تراکنش ها و مبادلات مالی، کلید کیف پول های شخصی، اطلاعات کارت بانکی و.... باشه. همچنین بی نظمی در تایید و عدم قطعیت در قوانین تا حد زیادی به عدم تطابق جریان اطلاعات شده. خیلی از تکنولوژی های نوپا در دنیای بلاک چین به کاربران امکان دسترسی به ولت های رمزنگاری شده خودشون رو دادن که بعضی وقت ها این کار به دلیل مسئله عدم حضانت دارایی ها واسه کاربران و سایر افراد خطرناک میشه.

مراقبت از رمز ارزها در مقابل هکرها

مراقبت از رمز ارزها در مقابل هکرها

توجه داشته باشین، یه حمله سایبری معمولا وقتی رخ میده که یه هکر یا تعدادی از مجرمان سایبری از منابع خودشون واسه دسترسی غیرقانونی به داده های دیجیتالی که در یه شبکه محلی یا رایانه شخصی ذخیره شدن استفاده می کنند. اون ها می تونن به اطلاعات و داده ها خصوصی یه شخص یا کل اطلاعات سازمان حمله کنند یا حتی می تونن شناسه های رسمی دولتی و... رو مورد هدف قرار بدن. در سال 2020، ارزش هوش مصنوعی در امنیت سایبری بیشتر از 10 میلیارد دلار آمریکا بود. تا سال 2027 پیش بینی شده که رشد اون به 46.3 میلیارد دلار آمریکا برسه.

ترکیب شدن تکنولوژی هوش مصنوعی(AI) در امنیت سایبری، کارهای سخت و پیچیده ای رو که در دنیای سایبری انجام میشه رو راحت تر می کنه. همچنین سطح بالاتری از امنیت حداکثر قابلیت اطمینان در ابزارهای فناوری محور و استقلال رو تضمین می کنه.

تاثیر حملات سایبری بر ارزهای دیجیتال چیست؟

تاثیر حملات سایبری بر ارزهای دیجیتال چیست؟

در تجزیه و تحلیل انجام شده هم حملات سایبری رو به طور کلی و هم افرادی که به طور خاص ارزهای دیجیتال رو هدف قرار میدن در نظر گرفته شده و همچنین از کارهای کلی واسه پایداری استفاده می کنه. به طور کلی، نتایج حاکی از وجود اثرات منفی قابل توجه حملات سایبری به احتمال وجود ارزهای دیجیتال در جریان نوسان های کم هست. این یه یافته جالب هست و نشون دهنده اهمیت درک عمیق تر از این شکل از جرم و ابزارهایی هست که توسط مجرمان سایبری واسه جلوگیری از ایجاد اختلال شدید در بازارها مورد استفاده قرار می گیره.

حمله سایبری به حمله ای گفته میشه که از یک یا چند کامپیوتر علیه رایانه های دیگه یا شبکه ها انجام میشه. امنیت اطلاعات رو با تاثیر بر محرمانه بودن، امانت و در دسترس بود اون ها توافق می کنه. این نوعی از خطر سایبری هست که در حال حاضر به عنوان نوعی از ریسک سیستمی ایجاد شده و به خصوص در بخش مالی تاثیرات زیادی گذاشته. ارزهای دیجیتال هم ویژگی های منحصر به فردی دارن، جوری که روش های سنتی واسه تخمین و ریسک افراد ممکنه مناسب نباشه و روش های مختلف مورد نیاز باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد حملات سایبری واستون ارائه بدیم، به بررسی تاثیر حملات سایبری بر ارزهای دیجیتال بپردازیم و محافظت از رمز ارزها در برابر هکرها رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، حملات سایبری نوعی حمله به شبکه ها و سیستم های رایانه ای هست که می تونه باعث اختلال در کارکرد سیستم ها و حتی سرقت اطلاعات شخصی و حریم خصوصی شما بشه. در این حمله ها افراد آگاهانه و غیراخلاقی با هدف سرقت و تخریب، به سیستم های شما نفوذ می کنند. بنابراین، شما باید سعی کنین تا با استفاده از روش هایی مراقب ارزهای دیجیتال و دارایی های خودتون در مقابل حملات سایبری باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تاثیر حملات سایبری بر ارزهای دیجیتال چگونه است؟

در مورد تاثیر حملات سایبری بر ارزهای دیجیتال چگونه است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+71 = ?