الگوی خرچنگ در تحلیل تکنیکال چیست و چه مزایایی دارد؟

  • 18:02 1403-02-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوی خرچنگ در تحلیل تکنیکال؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این الگوی قیمتی به دست بیارین؟ آیا می دونین الگوی خرچنگ چیست؟ الگوی خرچنگ چه کاربردهایی داره؟ چجوری میشه این الگو رو تشخیص داد؟ الگوی خرچنگ چه کمکی به معامله گران می کنه؟ الگوی خرچنگ نشون دهنده چیست؟ نحوه ترید با الگوی خرچنگ چجوریه؟ انواع الگوی خرچنگ کدامند؟ در این مقاله از آموزش ارز دیجیتال به بررسی این الگو خواهیم پرداخت
ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی دارن که میشه از این نوسانات قیمتی سود زیادی کسب کرد. برای این کار باید بتونین کندل های قیمتی رو بخونین و بتونین قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین. الگوهای هارمونیک مختلفی در چارت قیمتی دیده میشن که ترکیبی از اعداد فیبوناچی و اشکال هندسی هستن. الگوی خرچنگ هم نمونه ای از این الگوی قیمتی هست که می تونین ازش استفاده کنین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوی خرچنگ یا Crab واستون ارائه بدیم، به بررسی کاربردهای الگوی خرچنگ بپردازیم و نحوه انجام معامله با الگوی خرچنگ رو به شما یاد بدیم تا بتونین از نوسانات قیمتی رمز ارزها سود به دست بیارین.

الگوی خرچنگ چیست؟

الگوی خرچنگ در تحلیل تکنیکال

یکی از مفاهیم مهم در تحلیل تکنیکال جواب به سوال تحلیل زمانی چیست، میباشد. الگوی خرچنگ یا Crab یکی از الگوهای هارمونیک رایج در تحلیل تکنیکال هست که شما می تونین با شناسایی این الگو، قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. همچنین شما می تونین با تجزیه و تحلیل الگوی خرچنگ، نقاطی که ممکنه روند بازار از اونجاها تغییر کنه رو تشخیص بدین. الگوی خرچنگ مثل الگوهای هارمونیک دیگه توسط اعداد فیبوناچی رسم میشه و می تونه کاربردهای زیادی داشته باشه. این الگو می تونه به دو شکل صعودی و نزولی در چارت های قیمتی ارزهای دیجیتال دیده بشه. تشکیل الگوی خرچنگ در نمودار قیمتی به این معنی هست که به پایان روند فعلیمون نزدیک شدیم و ممکنه روند تغییر کنه!
جالب اینجاست که بدونین الگوی خرچنگ یکی از الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال هست که با مشاهده این الگو باید از معامله هاتون خارج بشین و منتظر بمونین که روند جدیدی شروع بشه. الگوی خرچنگ در سال 2001 ایجاد شد و از اون زمان تا الان تونسته مورد استفاده خیلی از تریدرها و تحلیلگران قرار بگیره. الگوی خرچنگ می تونه در بازارهای مالی مختلفی استفاده بشه. امروزه در بازار ارزهای دیجیتال هم تریدرها می تونن با استفاده از الگوی خرچنگ، تغییر روند ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنند.

الگوی خرچنگ چه مزایایی دارد؟

الگوی خرچنگ در تحلیل تکنیکال

همونطور که گفتیم، الگوی خرچنگ(Crab) اون دسته از الگوهایی هست که میشه با استفاده از اون تغییر روند بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرد. امروزه معامله گران زیادی از این الگوی قیمتی استفاده می کنند. الگوی خرچنگ کاربردهای زیادی داره که باعث میشه تا به یکی از الگوهای هارمونیک محبوب تبدیل بشه. در ادامه برخی از مزایای استفاده از الگوی خرچنگ رو بررسی می کنیم:
•    یکی از مزایای استفاده از الگوی خرچنگ در تحلیل تکنیکال این هست که میشه تحلیل های دقیق و درستی باهاش انجام داد. به همین دلیل تریدرها و معامله گران زیادی، تحلیل های خودشون رو با استفاده از الگوی خرچنگ انجام میدن.
•    یکی دیگه از مزیت های استفاده از الگوی خرچنگ این هست که نسبت ریسک به ریوارد خوبی داره و میشه با استفاده از اون معاملات پرسود و کم ریسکی انجام داد.
•    تریدرها می تونن با کمک الگوی خرچنگ در تحلیل تکنیکال، حد سود، استاپ لاس، بهترین نقاط ورود و خروج معامله و.... رو تعیین کنند.
•    تشخیص تغییر روند هم یکی دیگه از مزایای استفاده از الگوی خرچنگ هست. شما می تونین با استفاده از الگوی خرچنگ، نقاطی رو که احتمال میدین روند از اونجا تغییر کنه رو شناسایی کنین.

چگونه با الگوی خرچنگ ترید کنیم؟

الگوی خرچنگ در تحلیل تکنیکال

شاید این سوال واستون پیش بیاد که چجوری میشه با الگوی خرچنگ ترید کرد؟ بهتره بدونین ترید با الگوی هارمونیک خرچنگ آسونه، فقط باید بتونین این الگو رو در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال تشخیص بدین. همونطور که گفتیم، الگوی خرچنگ دارای دو حالت صعودی و نزولی هست. حالت صعودی این الگو در حقیقت نشون میده که اصلاح قیمتی بزرگی پیش رو وجود داره و بعد از اون قیمت ها به طور قابل توجهی بالا میرن. 
بنابراین، باید صبر کنین تا اصلاح قیمتی انجام بشه و بعدا معامله خریدی انجام بدین. برای این کار هم باید کندل تاییدیه رو مشاهده کنین. در غیر این صورت ممکنه اصلاخ قیمتی ادامه پیدا کنه و محتمل ضرر بزرگی بشین. وقتی با الگوی خرچنگ ترید می کنین، حد سود خودتون رو روی موج اول قرار بدین و استاپ لاس رو کمی پایین تر از اصلاح قیمتی تعیین کنین. وقتی الگوی خرچنگ نزولی هم دیده میشه، دقیقا برعکس این فرایند عمل کنین. یکی دیگر مسائل مطرح در ارزهای دیجیتال این است که ربات معامله گر ارز دیجیتال چیست؟ 

خصوصیات الگوی خرچنگ چیست؟

 الگوی خرچنگ(Crab) در تحلیل تکنیکال، معمولا با یه روند پرقدرت و قوی شروع میشه و نشون دهنده تغییر روند هست. این الگوی به تریدرها و تحلیلگران میگه که اصلاح قیمتی باید انجام بشه و بعد از اون قیمت بالا یا پایین میره. این الگو دارای کندل هایی با بدنه متوسط و سایه های کوچیک هست که شما می تونین با دونستن این ویژگی ها، الگوی خرچنگ رو در چارت قیمتی رمز ارزها شناسایی کنین. وقتی الگوی خرچنگ در نمودار دیده شد، شما باید از معامله هاتون خارج بشین و منتظر بمونین تا ارزهای دیجیتال روند جدیدی رو پیش بگیرن. این الگوی معمولا در انتهای یه روند صعودی و نزولی در بازار رمز ارزها تشکیل میشه.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوی خرچنگ یا Crab واستون ارائه بدیم، به بررسی کاربردهای الگوی خرچنگ بپردازیم و نحوه انجام معامله با الگوی خرچنگ رو به شما یاد بدیم تا بتونین از نوسانات قیمتی رمز ارزها سود به دست بیارین. همونطور که گفتیم، الگوی خرچنگ مثل الگوهای هارمونیک دیگه توسط اعداد فیبوناچی رسم میشه و می تونه کاربردهای زیادی داشته باشه. این الگو می تونه به دو شکل صعودی و نزولی در چارت های قیمتی ارزهای دیجیتال دیده بشه. این الگو مزیت های زیادی به همراه داره. شما می تونین با شناسایی این الگو، روند بازار رو پیش بینی کرده و معاملات پرسودی انجام بدین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی خرچنگ در تحلیل تکنیکال چیست و چه مزایایی دارد؟

در مورد الگوی خرچنگ در تحلیل تکنیکال چیست و چه مزایایی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+68 = ?