الگوی سایفر(Cypher) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 14:02 1403-02-26
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوی سایفر(Cypher)؛ یکی از پرکاربردترین الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال! آیا دوست دارین تا با این الگو آشنا بشین؟ آیا می دونین الگوی سایفر چیست؟ الگوی سایفر به چند شکل در نمودارهای قیمتی دیده میشه؟ چجوری میشه الگوی قیمتی سایفر رو شناسایی کرد؟ الگوی سایفر چه مزایا و معایبی داره؟ روش معامله با الگوی Cypher چجوریه؟ چه زمانی الگوی سایفر تشکیل میشه؟
شما می تونین بازار رمز ارزها رو با روش های مختلفی تجزیه و تحلیل کنین و در این میان تحلیل تکنیکال یکی از پرکاربردترین روش هاست که به معنی پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال با بررسی رفتار گذشته قیمت هاست. در تحلیل تکنیکال الگوهای زیادی نقش دارن که یکی از اون ها الگوی هارمونیک سایفر هست که با اون میشه روند بازار رمز ارزها رو پیش بینی کرد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوی سایفر یا Cypher واستون ارائه بدیم، به بررسی انواع الگوی سایفر در نمودار بپردازیم و استراتژی معامله با الگوی سایفر رو به شما یاد بدیم تا بتونین با استفاده از این الگو، از نوسانات قیمتی رمز ارزها سود کسب کنین.

الگوی سایفر چیست؟

الگوی سایفر

تحلیل تکنیکال ابزاری است که به مان نشان میدهد چگونه سرمایه گذاری مطمئنی در بازار رمز ارزها داشته باشیم. شاید واستون جالب باشه که بدونین الگوی سایفر(Cypher) یکی از معروف ترین الگوهای هارمونیک هست که می تونین در تحلیل تکنیکال ازش استفاده کنین. این الگوی قیمتی به تریدرها این امکان رو میده تا پایان روند قیمتی ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدن و به موقع از معامله هاشون خارج بشن. وقتی تریدرها با الگوی سایفر معامله انجام میدن، باید نکات مهمی رو رعایت کنند تا سود به دست بیارن. همچنین شما می تونین از الگوی سایفر، سطوح مهم حمایتی و مقاومتی ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدین و واسه خودتون یه استراتژی معاملاتی ایجاد کنین.
الگوی قیمتی سایفر توسط شخصی به اسم Darren Oglesbee ایجاد شده و به عنوان یه الگوی تقریبا کاربردی و حرفه ای شناخته میشه. این الگو شبیه الگوی پروانه در تحلیل تکنیکال هست، ولی با این وجود سایفر به دلیل نسبت فیبوناچی خاص خودش یه الگوی نمودار رایج نیست و تریدرهای کمی از این الگو استفاده می کنند. شاید به ندرت پیش بیاد که بخواهین از الگوی Cypher واسه معامله هاتون استفاده کنین. این الگو می تونه صعودی و نزولی باشه و به تریدرها بگه که روند بازار چه زمانی و در چه نقطه ای تغییر می کنه. بنابراین، با شناخت این نواحی می تونین معاملات پرسودی انجام بدین.

انواع الگوی سایفر(Cypher) در نمودار کدامند؟

الگوی سایفر

همونطور که گفتیم، الگوی سایفر(Cypher) یکی از الگوهای قیمتی پرکاربردی هست که تریدرها و تحلیلگران می تونن با استفاده از اون روند قیمتی ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنند در ابن مقاله از آشنایی با انواع روش های تحلیل تکنیکال بیشتر در مورد این روش صحبت خواهیم کرد. الگوی سایفر می تونه به شکل کندل صعودی و کندل نزولی در چارت قیمتی رمز ارزها دیده بشه. بنابراین، شما می تونین روند نزولی و صعودی ارزهای دیجیتال رو با این کندل پیش بینی کنین. در ادامه انواع الگوی سایفر در نمودار رو بررسی می کنیم:

•    الگوی سایفر نزولی

یکی از شکل هایی که ممکنه الگوی سایفر یا Cypher روی نمودار قیمت دیده بشه، الگوی سایفر نزولی هست که با تشکیل این الگو، قیمت ارز دیجیتال می تونه تا تارگت های قیمتی الگو ریزش کنه. در این نوع از الگوی هارمونیک سایفر 2 مثلث برعکس می بینیم که بین اضلاع اون دو، نسبت های فیبوناچی برقرار هست و میشه از تحلیل فیبوناچی هم استفاده کرد. به عبارت دیگه، در الگوی سایفر نزولی، نسبت های فیبوناچی هیچ تغییر نمی کنند و به صورت ثابت باقی می مونن تا تحلیل به درستی انجام بشه.

•    الگوی سایفر صعودی

یکی دیگه از انواع الگوی سایفر در نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال، الگوی سایفر صعودی هست که می تونین با اون وضعیت رمز ارزها رو تجزیه و تحلیل کنین. وقتی الگوی سایفر صعودی در چارت ظاهر میشه، قیمت ارزهای دیجیتال بعد از تشکیل این الگو صعود می کنند که تریدرها می تونن سود زیادی از این افزایش قیمت به دست بیارن. بنابراین، با تشخیص الگوی سایفر صعودی در نمودار، می تونین معاملات پرسودی انجام بدین.

استراتژی معامله با الگوی سایفر چگونه است؟

الگوی سایفر

توجه داشته باشین که استفاده از الگوی Cypher در بازار ارزهای دیجیتال به معامله گران این امکان رو میده تا تصمیم های درستی در انجام معامله هاشون بگیرن. الگوی سایفر یکی از ابزارهای کاربردی در تحلیل تکنیکال هست که شما می تونین با استفاده از اون واسه خودتون استراتژی معاملاتی تدوین کنین. واسه اینکه بتونین با استفاده از الگوی سایفر معامله انجام بدین، باید مراحل مختلفی رو طی کنین که در ادامه واستون توضیح میدیم.
در اولین مرحله شما باید بتونین الگوی سایفر رو تشخیص بدین. این الگو دارای ساختاری منحصر به فردی هست که در زمان و موقعیت مشخصی دیده میشه. برای شناسایی الگو، باید از تحلیل تکنیکال استفاده کنین. بعد از اینکه الگوی سایفر رو شناسایی کردین، باید با استفاده از کندل هایی این الگو رو تایید کنین و در صورت تایید بقیه مراحل رو طی کنین. در غیر این صورت باید منتظر بمونین که یه الگوی سایفر دیگه ای تشکیل بشه.
بعد از اینکه الگوی سایفر(Cypher) رو با کندل هایی تایید کردین، می تونین استراتژی معاملاتی خودتون رو تدوین کنین. برای این کار نباید مدیریت ریسک رو فراموش کنین. توصیه میشه تا همیشه حد سود و حد ضرر رو در معامله هاتون تعیین کنین. این کار باعث میشه تا کمتر ضرر کنین. بعد از این کار شما می تونین وارد معامله بشین و با الگوی سایفر خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو انجام بدین. نکته قابل توجه این هست که مدیریت معامله یکی از مواردی هست که باید زیر نظر گرفته بشه. برای اینکه با الگوی سایفر معامله خودتون رو مدیریت کنین، باید پیگیر تغییرات قیمتی، تغییر روند بازار، انتشار اخبار مهم و.... در بازار باشین.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوی سایفر یا Cypher واستون ارائه بدیم، به بررسی انواع الگوی سایفر در نمودار بپردازیم و استراتژی معامله با الگوی سایفر رو به شما یاد بدیم تا بتونین با استفاده از این الگو، از نوسانات قیمتی رمز ارزها سود کسب کنین. همونطور که گفتیم، الگوی سایفر(Cypher) یکی از معروف ترین الگوهای هارمونیک هست که می تونین در تحلیل تکنیکال ازش استفاده کنین. این الگوی قیمتی به تریدرها این امکان رو میده تا پایان روند قیمتی ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدن و به موقع از معامله هاشون خارج بشن.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی سایفر(Cypher) در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی سایفر(Cypher) در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+93 = ?