معاملات بیش از حد یا اور تریدینگ(Overtrade) چیست؟

  • 00:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

معاملات بیش از حد یا Overtrade؛ خرید و فروش بیش از حد ارز دیجیتال یا یه دارایی مالی! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه از مباحث آموزش ارز دیجیتال به دست بیارین؟ آیا می دونین اور تریدینگ چیست؟ چه عواملی به معاملات بیش از حد باعث میشن؟ علائم و نشانه های اور تریدینگ کدامند؟ اور تریدینگ چه تاثیری به سرمایه گذاران و معامله گران می ذاره؟ راهکارهای جلوگیری از اور تریدینگ کدامند؟

یکی از چالش ها و دغدغه های تریدرها و معامله گران در بازار کریپتو، علاقه به انجام معاملات زیاد هست و بعضی وقت ها بررسی کردن بازار و عدم انجام معامله در شرایط نامناسب واسه بعضی از معامله گران کار سختی به حساب میاد. البته بعضی وقت هم اصلا لازم نیست تا بازار رمز ارزها رو بشناسیم. چون وقتی جفت ارزی رو طبق تحلیل می خریم و اصول معامله گری رو رعایت می کنیم، باید منتظر نتیجه باشیم. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات بیش از حد یا Overtrade واستون ارائه بدیم، به بررسی روش های جلوگیری از اور تریدینگ بپردازیم و نشانه های معاملات بیش از حد رو مورد بررسی قرار بدیم.

معاملات بیش از حد چیست؟

معاملات بیش از حد چیست؟

آیا می دونین معاملات بیش از حد چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که معاملات بیش از حد یا Overtrade به خرید و فروش بیش از حد ارزهای دیجیتال گفته میشه که تریدرها و معامله گران زیادی قصد دارن تا با استفاده از این روش از نوسانات قیمتی رمز ارزها سود به دست بیارن، ولی در آخر به دلیل ریسک بالا و عدم کنترل سرمایه، محتمل ضررهای بزرگی میشن. به عبارت ساده تر، به داشتن پوزیشن های باز بیش از حد و استفاده از سرمایه زیاد در معاملات، اور تریدینگ گفته میشه. شما باید سعی کنین تا با استفاده از روش ها و تکنیک هایی از اور تریدینگ جلوگیری کنین و معاملات منطقی انجام بدین.

جالب اینجاست که بدونین معاملات بیش از حد یا اور تریدینگ با توجه به استراتژی معاملاتی واسه هر شخصی متفاوت هست و نمیشه واسه همه معامله گران عدد ثابتی رو واسه تعداد ترید در روز، هفته یا ماه در نظر گرفت. معاملات بیش از حد یه عادت ذهنی اشتباه هست. این مسئله باعث میشه معامله گر از مقررات و محدوده ای واسه تعداد معاملات در نظر گرفته، تجاوز کنه. بعضی وقت ها معامله گر به دلیل اینکه در چند ترید که انجام میده، سود خوبی به دست میاره و واسه اینکه این سودها خیلی زود تکرار بشن، در دام معاملات بیش از حد می افته.

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب درامد از بازار ارزهای دیجیتال

روش های جلوگیری از اور تریدینگ کدامند؟

روش های جلوگیری از اور تریدینگ کدامند؟

همونطور که گفته شد، معاملات بیش از نوعی پدیده مالی پیچیده با دلایل قابل تامل، نشونه های قابل شناسایی و تاثیرات گسترده هست. این پدیده معمولا از تفسیر اشتباه سیگنال های معاملاتی، عوامل روانی مثل شاخص ترس و طمع و راحتی دسترسی به پلتفرم های معاملاتی ناشی میشه. شما می تونین با استفاده از تکنیک های مختلفی از اور تریدینگ جلوگیری کنین. در ادامه برخی از روش های جلوگیری از اور تریدینگ رو بررسی می کنیم:

•    تمرین کردن خودآگاهی

یکی از روش های جلوگیری از اور تریدینگ این هست که خودآگاهی رو تمرین کنین. یه معامله گر باید این مسئله رو بفهمه که درگیر معاملات بیش از حد شده تا بتونه کارهایی رو واسه جلوگیری از اون انجام بده. ارزیابی های مکرر از فعالیت های معاملاتی می تونه الگوهایی رو نشون بده که تعیین می کنه تریدر ممکنه بیش از حد معامله انجام بده. مثلا افزایش تدریجی تعداد معاملات در هر ماه ممکنه نشون دهنده این مشکل باشه.

بیشتر بخوانید: هات مانی(Hot Money) یا پول داغ چیست؟

•    به اندازه کافی استراحت کنید!

واسه اینکه بتونین در انجام دادن معاملات بیش از حد جلوگیری کنین، باید به اندازه کافی استراحت کنین. اور تریدینگ ممکنه به این دلیل باشه که تریدرها احساس می کنند که باید معامله انجام بدن. این مسئله معمولا باعث معاملات کمتر میشه که ضررهای زیادی به دنبال داره. مرخصی از ترید کردن به معامله گران کمک می کنه تا روش های معاملاتی خودشون رو دوباره ارزیابی کرده و مطمئن بشن که اون ها با برنامه معاملاتی و اهداف خودشون مطابقت دارن.

•    ایجاد قوانین و مقررات

یکی دیگه از راهکارهای جلوگیری از معاملات بیش از حد، اضافه کردن قوانین واسه ورود به معاملات ارز دیجیتال هست. قوانین و مقررات رو میشه با استفاده از تحلیل تکنیکال ایجاد کرد. مثلا یه معامله گر ممکنه قانونی رو واسه خودش وضع کنه که فقط در صورتی به اون امکان انجام معامله رو میده که اندیکاتور مووینگ اوریج 50 روزه از مووینگ اوریج 200 روزه عبور کرده باشه.

•    متعهد بودن به مدیریت ریسک

شما می تونین با استفاده از استراتژی مدیریت ریسک، از اور تریدینگ جلوگیری کنین. تریدرهایی که مدیریت سایر پوزیشن های معاملاتی خودشون رو به شکل خوبی انجام میدن، بدون در نظر گرفتن استراتژه یا تایم فریم، از افرادی که این کار رو انجام نمیدن بهتر عمل می کنند. مدیریت ریسک در معاملات فردی هم احتمال ریزش شدید سرمایه های افراد کاهش و مشکلات روانی رو از بین می بره.

مقاله پیشنهادی: سیو سود در بازار ارز دیجیتال چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات بیش از حد یا Overtrade واستون ارائه بدیم، به بررسی روش های جلوگیری از اور تریدینگ بپردازیم و نشانه های معاملات بیش از حد رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، معاملات بیش از حد یا اور تریدینگ با توجه به استراتژی معاملاتی واسه هر شخصی متفاوت هست و نمیشه واسه همه معامله گران عدد ثابتی رو واسه تعداد ترید در روز، هفته یا ماه در نظر گرفت. شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی از معاملات بیش از حد جلوگیری کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معاملات بیش از حد یا اور تریدینگ(Overtrade) چیست؟

در مورد معاملات بیش از حد یا اور تریدینگ(Overtrade) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+36 = ?