آشنایی با عرضه در گردش، عرضه حداکثر و عرضه کل

  • 19:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

عرضه در گردش، عرضه کل و عرضه حداکثر؛ اصطلاحاتی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! آیا می خواهین تا با این مفاهیم آشنا بشین؟ آیا می دونین عرضه در گردش چیست؟ منظور از عرضه کل و عرضه حداکثر چیست؟ چرا باید با این اصطلاحات آشنا بشین؟ عرضه کل چه تفاوتی با عرضه حداکثر داره؟ از کدوم سایت ها می تونیم عرضه کل و عرضه در گردش بازار ارزهای دیجیتال رو محاسبه کنیم؟
بازار ارزهای دیجیتال یکی از بهترین و محبوب ترین بازارهای مالی هست که تریدرها و معامله گران زیادی در این بازار سرمایه گذاری می کنند. برای آشنایی با روش های کسب درآمد از این بازار میتونید مقاله آموزش کسب درامد از بازار ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید. بازار کریپتو نوعی بازار نوظهور و نوپایی هست که شما برای فعالیت در این بازار، اول باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم بازار آشنا بشین. عرضه کل، عرضه در گردش و عرضه حداکثر نمونه ای از این اصطلاحات هستن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد عرضه در گردش، عرضه کل و عرضه حداکثر واستون ارائه بدیم تا با این مفاهیم آشنا بشین.

عرضه در گردش چیست؟

عرضه در گردش

شاید واستون جالب باشه که بدونین عرضه در گردش یا Circulation Supply یکی از اصطلاحات رایج در بازار رمز ارزهاست. این اصطلاح به مقدار ارزهای دیجیتال گفته میشه که در حال حاضر در بازار وجود دارن و میشه اون ها رو خرید و فروش کرد. ارزش بازار هر رمز ارز با ضرب کردن قیمت هر واحد از اون در کل تعداد عرضه در گردش اون به دست میاد. بنابراین، هرچقدر قیمت و عرضه در گردش ارز دیجیتالی بیشتر باشه، ارزش بازار اون هم بالا میره. عرضه در گردش رمز ارزها می تونه با فرایندی به اسم توکن سوزی کاهش پیدا کنه.
توجه داشته باشین، میزان توکن های یه پروژه ارز دیجیتال که واسه خرید و فروش در بازار وجود دارن، عرضه در گردش نامیده میشه که این اصطلاح تفاوت زیادی با مفاهیم عرضه کل و عرضه حداکثر داره. تریدرها و معامله گران می تونن معامله های خودشون رو با توجه به عرضه در گردش انجام بدن. میزان عرضه در گردش رمز ارزها می تونه طبق شرایط زمانی و قیمت دچار تغییراتی بشه. این اصطلاخات در دنیای ارز دیجیتال در کنار اصطلاحاتی مثل آموزش استخراج بیت کوین از اهمیت بسیاری برخوردار ایت که برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال فهم آنها الزامیست.

عرضه کل چیست؟

عرضه کل

یکی دیگه از مفاهیم موجود در بازار رمز ارزها که جز عوامل تاثیرگذار در رشد ارزهای دیجیتال است و باید باهاش آشنا بشین، عرضه کل یا Total Supply هست. این اصطلاح نشون دهنده تعداد کل کوین های موجود در شبکه های بلاک چینی مورد نظر هست. مثلا تعداد اترهای موجود در شبکه اتریوم با عرضه کل محاسبه میشه. به عبارت دیگه، عرضه کل به تعداد کل کوین هایی گفته میشه که کاملا در بازار عرضه میشن. بعضی از ارزهای دیجیتال عرضه کل محدود و بعضی هاشون عرضه کل نامحدودی دارن. مثلا بیت کوین دارای عرضه کل محدود هست. اگه بتونین اطلاعات در مورد عرضه کل رمز ارزها به دست بیارین، می تونین پیش بینی های درستی از آینده اون رمز ارز انجام بدین.

منظور از عرضه حداکثر چیست؟

تعداد کل توکن هایی که قراره در آخر استخراج بشن، با اصطلاح عرضه حداکثر یا Max Supply مشخص میشه. مثلا می تونیم بگیم که حداکثر عرضه بیت کوین 21 میلیون واحد هست که بعد از این مقدار دیگه نمیشه هیچ بیت کوینی استخراج کرد و تیم توسعه دهنده اون محدودیتی رو واسه استخراج این رمز ارز تعیین کردن. برخی از رمز ارزها مثل اتریوم، حداکثر عرضه ندارن، ولی می تونن روی کوین هایی که قراره ضرب بشن، محدودیت هایی رو اعمال کنند. استیبل کوین همشون دارای حداکثر عرضه هستن تا نوسانات قیمتی زیادی نداشته باشن. وقتی حداکثر عرضه رمز ارزی محدود باشه، اون ارز دیجیتال کمیاب میشه و در نتیجه افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت اون میشه.

چرا باید با این مفاهیم آشنا بشیم؟

عزضه حداکثر

احتمالا واستون این سوال پیش بیاد که چرا باید با اصطلاحات و مفاهیم رایج بازار ارزهای دیجیتال آشنا بشیم؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها و خرید و فروش ارزهای دیجیتال با ریسک بالا، لازمه تا آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم بازار آشنا بشین. اگه با اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشین، می تونین علاوه بر کسب سود زیادی از نوسانات قیمتی، بهترین عملکرد رو در شرایط و موقعیت های خاص بازار انجام بدین.
نکته قابل توجه این هست که بازار ارزهای دیجیتال پر از اصطلاحات کاربردی و مهمی هست. بنابراین، اگه بتونین اطلاعاتی در مورد این اصطلاحات کسب کنین، می تونین تشخیص بدین که کدوم رمز ارز ارزش سرمایه گذاری داره و چجوری باید نسبت به خرید و فروش اون اقدام کنین. ارزش سرمایه گذاری یه ارز دیجیتال از طریق عرضه در گردش اون محاسبه میشه. بنابراین، شما باید با اصطلاحاتی مثل عرضه در گردش(Circulation Supply)، عرضه کل(Total Supply) و عرضه حداکثر(Max Supply) آشنا بشین.

تفاوت عرضه کل با عرضه حداکثر چیست؟

همونطور که گفتیم، عرضه کل به همه توکن های موجود در بازار ارزهای دیجیتال گفته میشه که در حال گردش هستن و می تونن در جاهای مختلفی قفل شده باشن. شما می تونین با کم کردن تعداد رمز ارزهای از دست رفته یا سوزونده شده از کل ارزهای دیجیتال استخراج شده، مقدار عرضه کل رمز ارزها رو به دست بیارین. ولی حداکثر عرضه به تعداد نهایی گفته میشه که ارز دیجیتال می تونه استخراج بشه و با رسیدن این مقدار به حداکثر تعیین شده، دیگه رمز ارز قابل استخراج نیست و نمی تونه تولید بشه.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد عرضه در گردش، عرضه کل و عرضه حداکثر واستون ارائه بدیم تا با این مفاهیم آشنا بشین. همونطور که گفتیم، سرمایه در گردش(Circulation Supply)، عرضه کل(Total Supply) و حداکثر عرضه(Max Supply) از جمله اصطلاحات رایج و مهم در بازار ارزهای دیجیتال هستن که اگه با این مفاهیم آشنا بشین، می تونین فعالیت های بهتری در بازار انجام بدین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آشنایی با عرضه در گردش، عرضه حداکثر و عرضه کل

در مورد آشنایی با عرضه در گردش، عرضه حداکثر و عرضه کل نظر دهید
سوال امنیتی :9+99 = ?