الگوی گن(Gann) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 03:02 1403-02-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوی گن(Gann)؛ یکی از روش های قدیمی و رایج در آموزش پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در مورد این الگوی قیمتی به دست بیارین؟ آیا می دونین الگوی گن چیست؟ استراتژی های Gann چجوری کار می کنند؟ چجوری با الگوی گن معامله انجام بدیم؟ انواع الگوی گن در تحلیل تکنیکال کدامند؟ الگوی گن چه کمکی به تریدرها می کنه؟ الگوی گن چه چیزی به معامله گران میگه؟ در این مقاله از آموزش ارز دیجیتال به این سوالات پاسخ داده خواهد شد.
ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی دارن که شما می تونین از این نوسانات قیمتی سود زیادی کسب کنین. واسه این کار شما باید چارت قیمتی رمز ارزها رو تجزیه و تحلیل کنین و الگوهای قیمتی مختلفی رو پیدا کنین. سپس با تحلیل الگوهای کشف شده، می تونین بهترین موقعیت های ورود و خروج معاملات رو کشف کنین و معاملات پرسودی انجام بدین. یکی از این الگوها، روش گن هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوی گن یا Gann در تحلیل تکنیکال واستون ارائه بدیم، به بررسی انواع الگوی گن بپردازیم و نحوه انجام معامله با الگوی Gann رو به شما یاد بدیم تا بتونین این الگو رو واسه خودتون تفسیر کنین.

الگوی گن چیست؟

الگوی گن

انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال کدامند؟ یکی از پاسخ به این سوال الگوی گن است. شاید واستون جالب باشه که بدونین الگوی گن یا Gann یکی از الگوهای قیمتی رایجی هست که در نمودارهای قیمت ارز دیجیتال دیده میشه و شما می تونین با استفاده از این الگو، قیمت رمز ارزها رو پیش بینی می کنند و بهترین موقعیت های خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو شناسایی می کنین. این الگو توسط شخصی به اسم William Delbert Gann ایجاد شده و به دلیل کارایی بالایی که داره، تونسته محبوبیت زیادی به دست بیاره. این شخص معتقد بود که تغییرات قیمتی رمز ارزها و سایر دارایی های مالی با شکل های هندسی مرتبط هستن و به این ترتیب تونست تا تغییرات قیمت بر اساس زمان رو پیش بینی کنه. الگوی گن هم طبق همین نظریه ایجاد شد.
از الگوی گن(Gann) میشه در همه بازارهای مالی استفاده کرد. الگوی گن دارای اشکال هندسی هست که روی چارت قیمتی ارز دیجیتال ترسیم میشن و تریدر می تونه با تحلیل این اشکال، تحلیل های خودش رو انجام بده و بتونه قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنه. الگوی گن می تونه نشون دهنده شروع روند صعودی و روند نزولی باشه و سطوح حمایتی و مقاومتی مهمی که در چارت های قیمتی دیده میشن رو شناسایی کنه. در واقع الگوی Gann می تونه قبل از اینکه قیمت به محدوده مشخص شده برسه، همه پیچش ها و حرکات قیمت بعد از برخورد با این نقطه رو حدس بزنه.

انواع الگوی گن در تحلیل تکنیکال کدامند؟

الگوی گن

همونطور که گفتیم، الگوی گن(Gann) یکی از الگوهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که شما می تونین با استفاده از این الگو، روند نزولی و صعودی ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. این الگو می تونه در همه بازارهای مالی روند دار مورد استفاده قرار بگیره. البته امروزه بیشتر تریدرها از این الگو واسه پیش بینی قیمت رمز ارزها استفاده می کنند. الگوی گن انواع مختلفی داره. در ادامه انواع الگوی گن در تحلیل تکنیکال رو بررسی می کنیم:

•    الگوی بادبزن گن(Gann Fan)

یکی از انواع الگوی گن در تحلیل تکنیکال، الگوی بادبزن گن یا Gann Fan هست که تشکیل شده از 9 خط با زاویه های مختلف هست. خط میانی، مهم ترین خط در این الگو هست که 8 الگوی دیگه به صورت مساوی(4 خط بالای خط میانی و 4 خط پایین خط میانی) قرار گرفتن. واسه اینکه بتونین خط میانی الگوی بادبزن گن رو رسم کنین، اول باید وارد یه روند نزولی یا صعودی بشین. زاویه خط میانی بهتره 45 درجه باشه تا تحلیل درست از آب در بیاد!

•    الگوی باکس گن(Gann Box)

یکی دیگه از انواع الگوی گن در تحلیل تکنیکال، الگوی باکس گن یا Gann Box هست. این الگوی در اصل ترکیبی از فیبوناچی برگشتی و فیبوناچی زمانی هست که در اون تعدادی خطوط افقی و عمودی دیده میشن که می تونین تحلیل های خودتون رو انجام بدین. الگوی باکس گن کاربردهای زیادی داره که یکی از این کاربردها این هست که از خطوط افقی این الگو میشه به عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی استفاده کرد.

ترید با الگوی Gann چگونه است؟

الگوی گن

انجام ترید با الگوی گن(Gann) کار راحتی هست، ولی باید نکات مهمی رو رعایت کنین تا بتونین معاملات پرسودی انجام بدین. اگه می خواهین با استفاده از الگوی بادبزن گن معامله های خودتون رو انجام بدین، اول باید مهم ترین نقاط شروع روند قیمتی رو پیدا کنین و بعدا یه خط گن از اون نقطه رسم کنین. این کار باعث میشه تا اندیکاتور گن، خطوط دیگه رو به صورت اتوماتیک رسم کنه و چارت آماده تحلیل باشه.
توجه داشته باشین که خطوطی که در زیر قیمت ارزهای دیجیتال در چارت دیده میشن به عنوان سطوح حمایتی محسوب میشن و خطوطی که بالای خط میانی یا قیمت ارز دیجیتال قرار می گیرن، به عنوان سطوح مقاومتی شناخته میشن. قیمت ارز دیجیتال با برخورد به این خطوط، واکنش نشون میده و می تونه به سمت بالا یا پایین حرکت کنه. به این ترتیب، می تونین واسه خودتون یه استراتژی معاملاتی ایجاد کنین و معاملات پرسودی انجام بدین. همچنین اگه دو خط به صورت همزمان شکسته بشه، احتمال ارز دیجیتال روند خودش رو تغییر بده. در این شرایط بهتره از معامله خارج بشین و منتظر روند بعدی باشین. الگوی گن یکی از بهترین روش های تحلیل تکنیکال میباشد که به صورت گسترده در تحلیل بازار استفاده میشود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوی گن یا Gann در تحلیل تکنیکال واستون ارائه بدیم، به بررسی انواع الگوی گن بپردازیم و نحوه انجام معامله با الگوی Gann رو به شما یاد بدیم تا بتونین این الگو رو واسه خودتون تفسیر کنین. همونطور که گفتیم، الگوی گن یکی از قدیمی ترین روش های تحلیل تکنیکال هست که می تونه در همه بازارهای مالی به ویژه بازار رمز ارزها به کار گرفته بشه. شما می تونین با استفاده از این الگو، سطوح حمایتی و مقاومتی رو شناسایی کرده و با استفاده از این نواحی معاملات خودتون رو انجام بدین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی گن(Gann) در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی گن(Gann) در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+89 = ?