خطرات استفاده از ربات های تریدر کدامند؟

  • 20:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

خطرات استفاده از ربات های تریدر؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ اصلا می دونین ربات ارز دیجیتال چیست؟ ربات های معامله گر چجوری کار می کنند؟ آیا میشه به ربات های تریدر برای دریافت سیگنال ارز دیجیتال و ترید اعتماد کرد؟ اجزای اصلی ربات های تریدر کدامند؟ آیا استفاده از ربات های تریدر بدون ریسک هست؟ استفاده از ربات های معامله گر چه خطراتی به همراه داره؟ وظیفه اصلی ربات تریدر چیست؟

حضور در بازارهای مالی به ویژه در بازار رمز ارزها، شما رو هر روز با شگفتی های زیادی روبرو می کنه که ربات های معامله گر هم یکی از اون ها هستن. ربات معامله گر قبلا در بازار فارکس و سهام مورد استفاده قرار می گرفت و در حال حاضر 80 درصد بازار سهام در دست این اپلیکیشن هست. این ربات ها مدتی هست که به بازار کریپتو هم راه پیدا کردن و تریدرهای این بازار واسه راحتی ترید ارز دیجیتال با سود زیاد از این ربات ها استفاده می کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ربات تریدر ارز دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی خطرات استفاده از ربات های معامله گر بپردازیم و اعتماد کردن به ربات های تریدر رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با ربات تریدر ارز دیجیتال

ربات تریدر ارز دیجیتال

احتمالا واستون جالب باشه که بدونین ربات های معامله گر یا تریدر با کمک الگوریتم های خاص از قبل مشخص شده به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می پردازن و با استفاده از الگوریتم هایی که واسش تعریف شده تشخیص میده کدوم رمز ارز رو معامله کنه. همچنین ربات های تریدر توسط برنامه نویس ها ایجاد میشن و دو دسته ربات عمومی و اختصاصی داریم. ربات های عمومی کاربرد لازم رو ندارن و باعث ضرر تریدر میشن. معامله گران حرفه ای از ربات های ترید اختصاصی استفاده می کنند. از اونجایی که ربات های معامله گر با عقل انسان ها رقابت می کنند، تکیه کردن کامل به یه ربات غیرمنطقی به نظر میرسه.

ربات های معامله گر به ابزارهایی گفته میشن که با تجزیه و تحلیل قیمت رمز ارزها در صرافی ها و با استفاده از تفاوت های قیمتی، معاملات مختلفی رو انجام میدن و باعث سوددهی میشن. از اونجایی که قیمت رمز ارزهایی مثل بیت کوین در صرافی های مختلف متفاوت هست، ربات هایی که می تونن به اندازه کافی با سرعت زیادی حرکت کنند، می تونن صرافی هایی رو که در بروزرسانی قیمت هاشون تاخیر دارن رو شکست بدن. ربات های تریدر برنامه هایی هستن که واسه انجام نتایج خاص در معاملات اجرا میشن.

مقاله پیشنهادی: ربات های ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟

آیا می توان به ربات تریدر اعتماد کرد؟

ربات های تریدر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرن و کاملا هم قانونی هستن. توجه داشته باشین که گسترده معاملات خودکار در بازارهای مالی سنتی در حال رشد و توسعه بوده و دلیلی وجود نداره که باور کنیم بازار رمز ارزها به طور خاصی عمل می کنه. با این وجود، قانونی بودن یا امن بودن یکسان نیست. این مسئله به ویژه درباره تریدرها هم صدق می کنه که به امید کسب سود قابل توجه از تغییرات قیمت نهایی در رمز ارزها عادت به معامله در حجم بالا رو دارن. در حالی که یه ربات تریدر بدون شک به انجام معاملات بزرگ در عرض چند ثانیه کمک می کنه، اگه سبک معاملاتی تست نشه، پتانسیل ضرر خیلی زیاد هست.

خطرات استفاده از ربات های معامله گر کدامند؟

خطرات استفاده از ربات های معامله گر کدامند؟

با اینکه کسب سود از بازار رمز ارزها و فارکس جذابیت زیادی داره، ولی باید دقت کنین که حتی استفاده از بهترین ربات های معامله گر هم ممکنه نتیجه های بدی داشته باشه. گفتنی هست که در حال حاضر ربات های قدیمی زیادی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارن که ممکنه استراتژی های به کار رفته در اون ها منسوخ شده باشن که این مسئله احتمال ضرر رو زیاد می کنه. همچنین خیلی از ربات های تریدر به صورت پروژه های کلاهبرداری به دست معامله گران میرسن که اگه در این زمینه دقت لازم رو نداشته باشین، بدون شک با مشکلات و خطرات زیادی روبرو میشین.

بعضی از ربات های معامله گر از نظر نرم افزاری خیلی ضعیف هستن و باگ های زیادی دارن که معمولا نمیشه روی سوددهی این ربات ها حساب باز کرد. از طرف دیگه، ربات های تریدر امکان دستکاری بازار ارزهای دیجیتال رو فراهم می کنند و اگه به روش درستی استفاده نشن، تهدید بزرگی به سرمایه معامله گران محسوب میشن. به عبارت دیگه، ربات های تریدر می تونن فعالیت های معاملاتی رو تحریک کرده که در این صورت بازار ارزهای دیجیتال به سمت غیرواقعی پیش میره و به نوعی پولشویی انجام میشه. علاوه بر این، برخی از موسسه ها در صورت استفاده از اهرم فشار و با در نظر گرفتن معاملات خودکار، می تونن به کسب سودهای غیرمنطقی مشغول بشن که در آینده مخرب میشه.

مقاله پیشنهادی: واقعیت هایی درباره ربات های تریدر و معاملات خودکار

آیا استفاده از ربات تریدر منطقی است؟

هیچ رباتی نمی تونه مثل ذهن انسان بازار ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنه، ولی انسان ها هم نمی تونن مثل یه ربات از هرگونه احساس و هیجانی دور بمونن. به طور کلی، تصمیم استفاده یا عدم استفاده از ربات ها با تریدرهاست. ولی هیچ تضمینی واسه سوددهی همیشگی با استفاده از ربات های معامله گر نیست. همونطور که انسان ها هم نمی تونن واسه سود معاملات خودشون اطمینان صدرصدی داشته باشن. توصیه میشه اگه قصد استفاده از ربات های معامله گر رو دارین، حتما بازار رمز ارزها رو کامل شناسایی کنین و مطمئن بشین که کدوم انتخاب می تونه بهترین گزینه واسه کسب سود باشه. همچنین در انتخاب ربات تریدر ها توجه زیادی داشته باشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ربات تریدر ارز دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی خطرات استفاده از ربات های معامله گر بپردازیم و اعتماد کردن به ربات های تریدر رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ربات های معامله گر یا تریدر با کمک الگوریتم های خاص از قبل مشخص شده به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می پردازن و با استفاده از الگوریتم هایی که واسش تعریف شده تشخیص میده کدوم رمز ارز رو معامله کنه. استفاده از ربات های تریدر خطراتی زیادی به همراه داره.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد خطرات استفاده از ربات های تریدر کدامند؟

در مورد خطرات استفاده از ربات های تریدر کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+37 = ?