الگوی پین بار(Pin Bar) چیست و چگونه با آن ترید کنیم؟

  • 15:02 1403-02-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوی پین بار(Pin Bar)؛ یکی از پر کاربردترین الگوهای کندل استیک در آموزش تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن است! آیا می دونین الگوی پین بار چیست؟ چجوری با استفاده از کندل پین بار ترید کنیم؟ انواع الگوی پین بار روی نمودار قیمت کدامند؟ الگوی Pin Bar چه چیزی به تریدرها میگه؟ چه زمانی الگوی پین بار اعتبار داره؟ چجوری کندل استیک پین بار رو تشخیص بدیم؟ سایه چه نقشی در کندل پین بار داره؟
بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و شما واسه اینکه بتونین از این نوسانات قیمتی سود زیادی کسب کنین، باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و وضعیت رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین. تحلیل تکنیکال دارای ابزارها و الگوهای قیمتی مختلفی هست. کندل استیک پین بار هم یکی از الگوهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که باید ازش استفاده بشه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوی پین بار یا Pin Bar واستون ارائه بدیم، به بررسی انواع الگوی پین بار روی نمودار قیمت بپردازیم و نحوه ترید با کندل پین بار رو به شما یاد بدیم تا بتونین معاملات پرسودی انجام بدین.

الگوی پین بار چیست؟

پین بار چیست

یکی از پاسخ ها به سوال کاربرد تحلیل تکنیکال چیست، این است که تحلیل تکنیکال با استفاده از یک سری الگوها به پیش بینی قیمت کمک میکند. شاید واستون جالب باشه که بدونین الگوی پین بار یا Pin Bar یکی از کندل استیک های پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که شما می تونین با استفاده از این الگو بازگشت روند قیمتی و پایان اصلاح و پولبک رو تشخیص بدین و بتونین معاملات پرسودی باهاش انجام بدین. واسه اینکه بتونین کندل استیک پین بار رو تشخیص بدین، باید بدونین که این کندل چه ویژگی هایی داره. از جمله از این ویژگی ها میشه به بدنه کوچیک با سایه های بلند از بالا یا پایین هست. کندل استیک پین بار با توجه به سایه هاش به دو کندل صعودی و نزولی تقسیم میشه.
کندل استیک پین بار تحت تاثیر قیمت باز شدن و بسته شدن ارز دیجیتال روی نمودار تشکیل میشه و می تونه اطلاعات زیادی به تحلیلگران و معامله گران بده. بنابراین، شما می تونین با استفاده از الگوی پین بار تشخیص بدین که چه زمانی ممکنه روند تغییر کنه. علاوه بر این، کندل پین بار(Pin Bar) می تونه به تریدرها نشون بده که چه زمانی قدرت خریداران و فروشنده ها در حال کاهش یا افزایش هست. زمانی که کندل استیک پین بار رو روی نمودار مشاهده کردین، سعی کنین تا از معامله هاتون خارج بشین تا ضرر نکنین.

انواع الگوی پین بار روی نمودار کدامند؟

پین بار چیست

همونطور که گفتیم، کندل استیک پین بار(Pin Bar) یکی از الگوهای کاربردی در تحلیل تکنیکال هست که از یه کندل تشکیل شده و می تونه نشونه ای از تغییر روند قیمتی ارزهای دیجیتال باشه. این کندل بر اساس سایه هایی که داره، می تونه به دو کندل صعودی و نزولی تقسیم بندی بشه. در ادامه برخی از انواع الگوی پین بار روی نمودار قیمتی رمز ارزها رو بررسی می کنیم:

•    پین بار صعودی

یکی از انواع الگوی پین بار روی نمودار، پین بار صعودی یا Bullish Pin Bar هست. وقتی که سایه بلندی زیر بدنه کندل پین بار تشکیل بشه، نشون دهنده افزایش قدرت خریداران و تبدیل روند نزولی به روند صعودی هست. همچنین اگه پین بار صعودی در یه روند صعودی دیده بشه، به این معنی هست که روند صعودی حالا حالاها ادامه داره و شما می تونین از افزایش قیمت ها سود به دست بیارین. به طور کلی، هر وقت سایه در زیر کندل پین بار ظاهر بشه، باید بدونین که وارد روند صعودی میشین و قیمت رمز ارزها بالا میره.

•    پین بار نزولی

یکی دیگه از انواع الگوی پین بار، کندل پین بار نزولی یا Bearish هست. زمانی که سایه در بالای کندل استیک ظاهر بشه، میشه گفت پین بار ما نزولی هست. اگه این کندل در روند نزولی دیده بشه، نشون دهنده ادامه دار بودن روند و اگه در روند صعودی دیده بشه، به معنی بازگشت روند هست. پین بار نزولی به این معنی هست که قدرت فروشنده ها در حال افزایش هست و قیمت ها تمایل به ریزش دارن. بنابراین، هر وقت الگوی پین بار نزولی رو مشاهده کردین، سعی کنین تا وارد پوزیشن های شورت یا فروش بشین.

ترید با کندل پین بار چگونه است؟

پین بار چیست

توجه داشته باشین که کندل پین بار(Pin Bar) یکی از الگوی هایی هست که در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می گیره و بعضی وقت ها تریدرها و معامله گران فقط از الگوی پین بار برای انجام معامله های خودشون استفاده می کنند. واسه اینکه بتونین الگوی پین بار رو تشخیص بدین، باید به سایه های کندل مورد نظر دقت کنین. اگه سایه کندلی بزرگ تر از بدنه خودش باشه، می تونه به عنوان الگوی پین بار در نظر گرفته بشه. همچنین اگه می خواهین تا با استفاده از کندل پین بار ترید انجام بدین، باید منتظر بمونین تا کندل به طور کامل بسته بشه. مثلا اگه از تایم فریم روزانه استفاده می کنین، باید تا بسته شدن کامل کندل منتظر بمونین تا تغییر روند رو تشخیص بدین.
شما می تونین با استفاده از کندل استیک پین بار واسه خودتون استراتژی معاملاتی بسازین و معاملات پرسودی انجام بدین. نکته قابل توجه این هست که اگه نقطه ای که کندل پین بار در اونجا ثبت میشه، سقف قیمتی باشه میشه ازش به عنوان سیگنال فروش استفاده کرد. همچنین اگه پین بار در کف قیمت تشکیل بشه، میشه از اون به عنوان سیگنالی واسه خرید ارزهای دیجیتال استفاده کرد. یکی از بهترین روش های معامله با کندل پین بار این هست که از این کندل در تایم فریم های بالاتر استفاده کنین. برای آشنایی بیشتر با روش های دیگر تحلیل تکنیکال میتوانید مقاله بهترین روش های تحلیل تکنیکال چیست را مطالعه کنید

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوی پین بار یا Pin Bar واستون ارائه بدیم، به بررسی انواع الگوی پین بار روی نمودار قیمت بپردازیم و نحوه ترید با کندل پین بار رو به شما یاد بدیم تا بتونین معاملات پرسودی انجام بدین. همونطور که گفتیم، الگوی پین بار یا Pin Bar یکی از کندل استیک های پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که شما می تونین با استفاده از این الگو بازگشت روند قیمتی و پایان اصلاح و پولبک رو تشخیص بدین و بتونین معاملات پرسودی باهاش انجام بدین. کندل پین بار انواع مختلفی داره که میشه به پین بار صعودی و پین بار نزولی اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی پین بار(Pin Bar) چیست و چگونه با آن ترید کنیم؟

در مورد الگوی پین بار(Pin Bar) چیست و چگونه با آن ترید کنیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+82 = ?