بهترین روش های تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 10:02 1403-02-29
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

بهترین روش های تحلیل تکنیکال؛ دوست دارین با این روش ها آشنا بشین؟ اصلا می دونین تحلیل تکنیکال چیست؟ شما چجوری تحلیل تکنیکال انجام میدین؟ آیا می دونین کدوم روش های تحلیل تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی رایج و پرکاربرد هستن؟ استفاده از کدوم روش می تونه کارساز باشه؟ اگه می خواهین به یه سرمایه گذار یا تریدر حرفه ای در بازار تبدیل بشین، باید به صورت هدفمند ارزهای دیجیتال رو دنبال کنین و با همه روش های تحلیل تکنیکال آشنا بشین.

حتما شما هم خیلی دوست دارین که چارت های قیمتی ارزهای دیجیتال رو بهتر بشناسین و بفهمین که در دل نمودارها چه اتفاقی در حال رخ دادن هست. به همین دلیل باید بتونین به درک بهترین از تحلیل تکنیکال برسین. در تحلیل تکنیکال نمودار قیمت دارایی های مختلف رو با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال بررسی می کنیم. ولی این رو بدونین که برای تحلیل یه ارز دیجیتال با استفاده از تحلیل تکنیکال لازم نیست همه ابزارها رو با هم به صورت یکجا به کار بگیرین. روش های مختلفی برای تحلیل تکنیکال وجود داره که هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین روش های تحلیل تکنیکال، اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین تکنیک های تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این روش ها آشنا بشین.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا شما هم اسم تحلیل تکنیکال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل تکنیکال یکی از روش های تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی هست که تریدرها و معامله گران بازار از این روش برای آنالیز چارت های قیمتی رمز ارزها استفاده کرده و قیمت ارزهای دیجیتال مورد نظر خودشون رو پیش بینی می کنند. تحلیل تکنیکال بر اساس قیمت های قبلی دارایی ها انجام می گیره و به معامله گر نشون میده که در آینده ممکنه ارز دیجیتال مورد نظر چه روندی رو طی کنه.

جالب اینجاست که بدونین تحلیل تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال تکنیکی هست که تریدرها و تحلیلگران با استفاده از داده های گذشته مثل حجم معاملات، قیمت ارز دیجیتال و نوسانات اون و.... برای پیش بینی روند احتمالی نمودار مورد استفاده قرار میدن. توجه داشته باشین که در این تحلیل فقط از نمودار قیمت، حجم معاملات و مقادیر محاسبه شده از قیمت ها استفاده میشه. ابزارهای زیادی برای تحلیل تکنیکال وجود داره که باید با این ابزارها آشنایی داشته باشین تا بتونین تحلیل های خودتون رو انجام بدین. از جمله از این ابزارها می تونیم به اندیکاتورها و اسیلاتورها اشاره کنیم. این ابزارها باعث میشه تا پیش بینی های شما با درصد خطای کمی درست از آب در بیان.

چگونه بهترین روش تحلیل تکنیکال رو انتخاب کنیم؟

بهترین روش تحلیل تکنیکال

چجوری میشه بهترین روش تحلیل تکنیکال رو انتخاب کنیم؟ بهتره بدونین تحلیل تکنیکال خیلی گسترده هست و باید زمان زیادی رو صرف آشنایی و یادگیری اون کنین. کسانی که دوست دارن وارد بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی میشن، باید این مرحله سخت رو پشت سر بذارن تا قبل از وارد شدن به بازار خودشون رو آماده کرده و بتونن قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنند تا ضرر نکنند.

همونطور که گفتیم، روش های زیادی برای تحلیل تکنیکال وجود داره که بعضی از اون ها نقش خیلی مهمی در تجزیه و تحلیل بازار دارن. این روش ها پایه و اصول زیادی از تحلیل ها هستن و در بدون اون ها نمیشه قیمت ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی ها رو پیش بینی کرد. حتی بدون استفاده از برخی از این روش ها نمیشه تحلیل های جزئی تر و دقیق تری رو انجام داد. بنابراین، اگه می خواهین بهترین روش تحلیل تکنیکال رو انتخاب کنین، توصیه می کنیم ابتدا به سراغ دسته های اصلی تحلیل تکنیکال برین.

بهترین روش های تحلیل تکنیکال کدامند؟

بهترین روش های تحلیل تکنیکال کدامند؟

برای اینکه بتونین بهترین روش های تحلیل تکنیکال رو پیدا کنین، ابتدا باید با انواع روش ها آشنا بشین. روش های تحلیل تکنیکال به صورت کلی به دسته های مختلفی تقسیم میشن که هر کدوم از این روش ها مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن و می تونین با استفاده از اون ها بازار رو تجزیه و تحلیل کرده و قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین تا با انجام معاملات سود به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین روش های تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین.

•    پرایس اکشن کلاسیک

یکی از بهترین روش های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، پرایس اکشن کلاسیک هست. بهتره بدونین خیلی از تحلیل ها و چارت هایی که در شبکه های اجتماعی می بینین، با استفاده از سبک پرایس اکشن کلاسیک انجام شدن. اسم پرایس اکشن نشون دهنده این هست که در این سبک توجه زیادی به حرکت قیمت میشه و اندیکاتورها جای زیادی در اون ندارن. توجه داشته باشین که در پرایس اکشن کلاسیک، الگوها و شکل کندل ها اهمیت زیادی دارن. الگوهای قیمتی مثل سروشانه، وج صعودی و نزولی، کانال ها و... در پرایس اکشن زیر نظر گرفته میشن.

•    عرضه و تقاضا

یکی دیگه از بهترین روش های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، عرضه و تقاضا هست. قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس عرضه و تقاضا دستخوش تغییراتی میشن. در این روش تحلیلگران و تریدرهای بازار به دنبال سطوح عرضه و تقاضا هستن. اون ها با استفاده از شکل کندل ها و نوع حرکت قیمت سطوحی رو مشخص می کنند که نشون دهنده فروش یا خرید هست. به همین دلیل در بازگشت قیمت به اون سطوح، امکان واکنش رو میدن و بر اساس اون معامله انجام میدن. به عرضه و تقاضا در چارت های قیمتی نواحی حمایت و مقاومت هم گفته میشه.

مقاله پیشنهادی: عرضه و تقاضا در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

•    امواج الیوت

یکی دیگه از بهترین روش های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، استفاده از امواج الیوت هست. این سبک برای اولین بار توسط شخصی به اسم رالف نلسون الیوت به وجود اومد. این شخص باور داشت بازارهای مالی از افراد تشکیل شده و احساسات و رفتار این افراد در شرایط یکسان تکرار میشه. این شخص حرکات قیمت رو به موج هایی تشبیه کرد و این سبک رو با اسم امواج الیوت پایه گذاری کرد. امواج الیوت از موج های جنبشی و اصلاحی برای توجیه حرکات بازار استفاده می کنند. خیلی از الگوهای پرایس اکشن توسط امواج الیوت قابل بررسی هستن.

مقاله پیشنهادی: امواج الیوت چیست؟ 

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین روش های تحلیل تکنیکال، اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین تکنیک های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این روش ها اشنایی داشته باشین و بتونین قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. همونطور که گفتیم، تحلیل تکنیکال به تجزیه و تحلیل بازار گفته میشه که تریدرها و معامله گران می تونن با استفاده از این روش قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنند. روش های زیاید برای تحلیل تکنیکال وجود داره که از جمله از اون ها می تونیم به پرایس اکشن، عرضه و تقاضا و امواج الیوت اشاره کنیم.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بهترین روش های تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد بهترین روش های تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+39 = ?