نقش رواشناسی ترید در تحلیل تکنیکال رمز ارزها

  • 18:02 1403-02-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

روانشناسی ترید؛ رمز موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین روانشناسی ترید چیست؟ عوامل موثر بر تصمیم گیری تریدرها کدامند؟ چجوری می تونیم از روانشناسی ترید استفاده کنیم؟ بهترین ذهنیت واسه تریدرها بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ اصول مهم روانشناسی ترید کدامند؟ روانشناسی ترید چه نقشی در تحلیل تکنیکال داره؟
از اونجایی که ارزهای دیجیتال نوظهور هستن، نوسانات قیمتی زیادی دارن. همین مسئله باعث میشه تا ترید در بازار رمز ارزها کار سخت و پر ریسکی بشه. واسه اینکه بتونین ریسک معاملات خودتون رو کاهش بدین و با ذهنیت خوبی خرید و فروش ارز دیجیتال انجام بدین، باید یکی از استراتژی های معاملات که اصول روانشناسی ترید نام دارد رو جدی بگیرین و سعی کنین تا در تحلیل تکنیکال هم از روانشناسی ترید بهره ببرین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد روانشناسی ترید واستون ارائه بدیم، به بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری تریدرها بپردازیم و نقش روانشناسی ترید در تحلیل تکنیکال رو مورد بررسی قرار بدیم.

روانشناسی ترید چیست؟

روانشناسی در تحلیل تکنیکال

شاید واستون جالب باشه که بدونین روانشناسی ترید به مجموعه کارها و اقداماتی گفته میشه که تریدر و معامله گران با استفاده از اون ها می تونه احساسات و هیجانات خودش رو در معاملات ارزهای دیجیتال کنترل کنه و بتونه سود زیادی از نوسانات قیمتی رمز ارزها به دست بیاره. وقتی بازار ارزهای دیجیتال تحت تاثیر نوسانات شدید قیمتی قرار می گیرن، خیلی از تریدرها می ترسن و تصمیم های اشتباهی می گیرن. این تصمیمات در آخر باعث میشن تا معامله گران ضرر کنند. ولی اگه از رواشناسی ترید استفاده کنند، می تونن تصمیم های درستی بگیرن و بدونن که در زمان نوسانات شدید بازار، چه رفتارهایی از خودشون نشون بدن.
روانشناسی ترید به اقداماتی گفته میشه که به تصمیم گیری معامله گران در شرایط مختلف بازار ارزهای دیجیتال تاثیر می ذارن. این اقدامات موفقیت تریدرها رو افزایش میدن. بنابراین، اگه می خواهین تا در بازار رمز ارزها معامله ای انجام بدین، ابتدا ذهن خودتون رو آماده کنین و با تمرکز بالا ترید کنین. در اصل ذهنیت شما رفتاری هست که شما در مواجه با ریزش قیمت ارزهای دیجیتال یا ضرر کردن از خودتون نشون میدین. اگه اصول روانشناسی ترید رو رعایت کنین، هیچ وقت ناامید نمیشین و تصمیم های درستی می گیرین. یکی دیگر از عوامل مرتبط با روانشناسی ترید اشتباهات روانشناسی در بازار خرسی ارز دیجیتال میباشد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

عوامل موثر بر تصمیم گیری تریدرها

روانشناسی در تحلیل تکنیکال

همونطور که می دونین، تریدرها و معامله گران زیادی در بازار ارزهای دیجیتال مشغول خرید و فروش رمز ارزها هستن تا از نوسانات قیمتی این دارایی ها سود به دست بیارن. تریدرها قبل از هر کاری ذهنیت معامله گری خودشون رو آماده می کنند تا بهترین تصمیم رو در مواجه با ریزش قیمت ارزهای دیجیتال بگیرن. در ادامه برخی از عوامل موثر بر تصمیم گیری تریدرها رو بررسی می کنیم:

•    ترس از دست دادن یا فومو(Fomo)

یکی از عوامل موثر بر تصمیم گیری تریدرها، ترس از دست دادن یا فومو(Fomo) هست. این حس در بین معامله گران و تریدرهای ارزهای دیجیتال خیلی رایج هست و یکی از اشتباهات و کارهای خطرناک در زمان تریدر رمز ارزها محسوب میشه. ترس از دست دادن باعث میشه تا تریدرها هیجانی بشن و تصمیم های اشتباهی بگیرن. تصمیم گیری اشتباه هم در آخر باعث میشه تا ضرر کنند.

•    اعتماد به نفس بیش از حد

یکی دیگه از عوامل موثر بر تصمیم گیری تریدرها، اعتماد به نفس بیش از حد هست. اگه یه تریدر بیش از حد به خودش باور داشته باشه و ادعا کنه که تحلیل هاش همیشه درست از آب در میاد و قطعا سود به دست میاره، ممکنه در اثر اعتماد به نفس بیش از حد ضرر کنه. معمولا افرادی که تازه وارد بازار رمز ارزها میشن، به سطح دانش و توانایی های خودشون اطمینان بیش از حدی دارن و باعث میشه تا ضرر کنند.

•    ارتباط با سایر افراد

یکی دیگه از عوامل موثر بر تصمیم گیری معامله گران، تعامل اجتماعی و ارتباط با سایر افراد هست. ممکنه شخص تریدر تحلیل درستی انجام داده باشه، ولی زمانی که تحلیل خودش رو با شخص دیگه ای به اشتراک می ذاره، تصمیم اشتباهی بگیره و معامله ضرردهی انجام بده. بنابراین، سعی کنین تا با هر شخصی در مورد ترید ارزهای دیجیتال مشورت نکنین و معامله هاتون رو طبق تحلیل خودتون انجام بدین.

نقش روانشناسی ترید در تحلیل تکنیکال چیست؟

روانشناسی در تحلیل تکنیکال

توجه داشته باشین که روانشناسی ترید در تحلیل تکنیکال هم می تونه نقش مهمی رو بازی کنه. و این یکی از دلایل و پاسخ ها به سوال چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم میباشد و اهمیت یادگیری آن را میرساند. معامله گرانی که تحلیل تکنیکال انجام میدن، باید رواشناسی ترید رو جدی بگیرن و با ذهنیت معامله گری تحلیل های خودشون رو انجام بدن و قیمت رمز ارزها رو به صورت دقیق پیش بینی کنند. چارت قیمتی ارزهای دیجیتال می تونه احساسات و هیجانات تریدرها و معامله گران رو نشون بده. بنابراین، اگه بتونین احساسات معامله گران رو از روی چارت قیمتی تشخیص بدین، می تونین معاملات پرسودی انجام بدین. 
برای این کار باید از روانشناسی ترید بهره ببرین و بتونین ذهنیت معامله گری خودتون رو تقویت کنین. یه تحلیلگر علاوه بر اینکه باید وضعیت ارزهای دیجیتال رو از نظر تکنیکال بررسی کنه، باید بتونه احساسات و هیجانات سایر معامله گران رو هم تشخیص بده. معمولا تحلیلگران برای این کار از تحلیل سنتیمنتال استفاده می کنند که لازمه انجام درست اون، روانشناسی ترید هست. اگه روانشناسی ترید رو در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال جدی بگیرین، می تونین تحلیل های درستی انجام بدین و معاملات پرسودی انجام بدین.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد روانشناسی ترید واستون ارائه بدیم، به بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری تریدرها بپردازیم و نقش روانشناسی ترید در تحلیل تکنیکال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، روانشناسی ترید به مجموعه کارها و اقداماتی گفته میشه که تریدر و معامله گران با استفاده از اون ها می تونه احساسات و هیجانات خودش رو در معاملات ارزهای دیجیتال کنترل کنه و بتونه سود زیادی از نوسانات قیمتی رمز ارزها به دست بیاره. روانشناسی ترید یکی از کارهای مهمی هست که باید قبل از خرید و فروش ارزهای دیجیتال انجامش بدین تا بتونینذهنیت معامله گری خودتون رو ارتقا بدین. اگه از روانشناسی ترید استفاده کنین، می تونین تحلیل های درست و دقیقی انجام بدین و قیمت رمز ارزها رو به صورت دقیق پیش بینی کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد نقش رواشناسی ترید در تحلیل تکنیکال رمز ارزها

در مورد نقش رواشناسی ترید در تحلیل تکنیکال رمز ارزها نظر دهید
سوال امنیتی :5+53 = ?