پل بلاکچین در ارز دیجیتال چیست؟

  • 23:06 1403-06-25
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

از پل بلاکچین در ارز دیجیتال چه می دانید؟ بلاک چین ها مانند شبکه های مجزا با توکن های مختلف هستند. به همین دلیل، دارایی اصلی هر زنجیره را نمی توان به زنجیره دیگری منتقل کرد. به عنوان مثال، کاربران نمی توانند دارایی های خود را بین Avalanche و Solana جابجا کنند زیرا آنها دو اکوسیستم متفاوت هستند. فناوری ارز دیجیتال یا همان پل های بلاک چین با اطمینان از قابلیت همکاری متقابل زنجیره ای، این حلقه گمشده را برطرف می کنند. آنها دیوار جداکننده بین شبکه های مختلف بلاک چین را می شکنند تا بتوانند به طور موثر با هم کار کنند. یک پل می تواند دارایی را در بلاک چین A گرفته و آن را روی بلاک چین B قرار دهد. آیا می دانستید که از پل ها می توان برای ارسال داده بین بلاک چین های مختلف نیز استفاده کرد؟ برای اطلاع از بلاکچین در ارز دیجیتال، ادامه مطلب را بخوانید.

پل بلاک چین در ارز دیجیتال چیست؟

فناوری رادیکس چیست؟ فناوری جدید Radix مستقل از بلاک چین و کاملاً جدید است. پل بلاک چین اتصالی است که به شما امکان می دهد توکن ها یا داده های دیگر را از یک زنجیره به زنجیره دیگر منتقل کنید. هر دو زنجیره روش‌های متفاوتی برای انجام کارها دارند، اما پل به آنها کمک می‌کند تا با هم به روشی ایمن کار کنند.

پل بلاک چین ها چگونه کار می کنید؟

پل بلاک چین

پل های بلاک چین پلتفرم هایی هستند که به انتقال دارایی ها و داده ها از یک اکوسیستم بلاک چین به اکوسیستم دیگر کمک می کنند. آنها می توانند متمرکز، غیرمتمرکز و یا حتی ترکیبی باشند. آدرس مخفی در بلاک چین چیست؟ فناوری بلاک چین به کاربران این امکان را می دهد که به صورت ناشناس پول دریافت کنند. آدرس ‌های مخفی، آدرس ‌هایی منحصر به فرد و یکبار مصرف برای هر تراکنش هستند.

روش دارایی پیچیده:

صاحب دارایی بومی بلاک چین A می تواند معادل همان دارایی در بلاک چین B دریافت کند.

روش نقدینگی:

برخی از پل های بلاک چین، مانند «پل زنجیره ای متقاطع» و پروتکل سیناپس، از رویکردهای متفاوتی استفاده می کنند. آنها دارای استخرهای نقدینگی برای تعداد زیادی دارایی هستند.

کاربردهای پل بلاکچین

پل بلاک چین

پل ها در صنعت کریپتو بسیار مفید هستند. در اینجا مهمترین موارد استفاده آورده شده است. 
•    انتقال رمز به یک بلاک چین متفاوت: زمانی که نیاز دارید پول دیجیتال خود را از یک بلاک چین به زنجیره دیگر منتقل کنید، پل ها مفید هستند. یک پل زنجیره ای متقابل معمولاً فقط مقداری دارایی را در بلاک چین A می گیرد و معادل همان دارایی را در بلاک چین B می دهد.
•    تبدیل ارزان تر: معمولاً استفاده از پل ها برای تبدیل اشیا هزینه کمتری نسبت به سایر پلتفرم ها دارد. به همین دلیل است که برخی از افراد از پل استفاده می کنند.

نتیجه گیری و جمع بندی:
بلاک چین راه درازی را برای تمرکززدایی و ایجاد یک سیستم جهانی طی کرده است، اما پس از دوره مشکلات خود، رشد بیشتر خود را متوقف کرد. در این مقاله به توضیح پل بلاکچین در ارز دیجیتال پرداختیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.
منابع:
https://hacken.io/discover/blockchain-bridges/
https://coinmarketcap.com/academy/article/what-are-blockchain-bridges

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد پل بلاکچین در ارز دیجیتال چیست؟

در مورد پل بلاکچین در ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6 + 70 = ?