3  روش جلوگیری از لیکوئید شدن

  • 01:06 1403-06-26
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

امروزه ارز دیجیتال سروصدای زیادی کرده است. در معاملات ارزهای دیجیتال، کلمه لیکوئید می تواند باعث ترس سرمایه گذاران شود. این زمانی اتفاق می افتد که یک معامله گر توانایی پرداخت پول اضافی مورد نیاز برای یک سرمایه گذاری بلند مدت را نداشته باشد. دانستن اینکه لیکوئیدها چگونه کار می‌کنند، مهم است. رمزارزها یک راه عالی برای کسب درآمد هستند. این دارایی های دیجیتال می توانند پاداش هایی بسیار بالاتر از ابزارهای سنتی مانند سهام یا طلا ارائه دهند.  در ادامه به بررسی 3 روش جلوگیری از لیکوئید شدن می پردازیم.

لیکوئید شدن به چه معناست؟

یکی از اصطلاحات کاربردی در ارز های دیجیتال لیکوئید شدن است. وقتی یک معامله گر پول کافی برای باز نگه داشتن تجارت خود را نداشته باشد، با انحلال مواجه می شود. کارگزار یا صرافی معامله را می بندد و معامله گر منحل می شود. مقدار سرمایه و مقدار اهرم استفاده شده می تواند بر لیکوئید تاثیر بگذارد؛ بنابراین نمی توان عدد خاصی را برای انحلال برای همه معامله گران گفت.

روش های جلوگیری لیکوئید شدن 

جلوگیری از لیکوئید شدن

آینده ارز های دیجیتال بسیار روشن است. دانستن در مورد خطرات مهم است، اما بیایید روی راه هایی برای اجتناب از آنها تمرکز کنیم. در اینجا چند راه خوب برای جلوگیری از لیکوئید شدن وجود دارد. به آن به عنوان یک ترمز ایمنی فکر کنید. این یک ویژگی است که در صورت بدتر شدن اوضاع می تواند از تلفات بیشتر جلوگیری کند.

حفظ تعادل مارجین

راه دیگر برای جلوگیری از از دست دادن پول، داشتن پول کافی در حساب برای پوشش ضرر است. این امر به ویژه در معاملات آتی مهم است، جایی که نسبت حاشیه باید بالاتر از نرخ حاشیه نگهداری باشد. اگر نسبت حاشیه کمتر از نرخ حاشیه نگهداری شود، موقعیت معامله گر ممکن است فروخته شود.

استفاده از لوریج پایین تر

شما باید بدانید که اگر با اهرم بیشتری معامله کنید، ممکن است پول شما گرفته شود و از بین برود. اگر معامله ای را با اهرم 5 باز کنید، حساب شما نقد می شود.

استفاده از استراتژی معاملاتی 

داشتن یک برنامه معاملاتی و رفتار سنجیده از نکات مهم است. این برنامه شما کمک می کند تا معاملات سازماندهی شده و در مسیر درست باقی بماند. طرح معاملاتی نوشته شده به شما کمک می کند نمودار را بهتر درک کنید و بهترین مکان ها را برای شروع و توقف معامله پیدا کنید.

شروع معامله گری با سرمایه کم

جلوگیری از لیکوئید شدن

توصیه می شود برای عادت به مکانیسم بازار و شناخت فرصت های معاملاتی، با سرمایه اندکی شروع به معامله کنید. اگر تحلیل و استراتژی شما اشتباه باشد، این روش از سرمایه شما در برابر خطر لیکوئید شدن محافظت می کند. قبل از ورود به معامله باید مقدار دقیق سرمایه را بر حسب حاشیه اصلی وارد کنید.

نتیجه گیری و جمع بندی:
در این مقاله 3  روش جلوگیری از لیکوئید شدن را بررسی کردیم. معامله ای که دارای اهرم است می تواند به سودهای بزرگ منجر شود، اما اگر قیمت کاهش یابد، می تواند منجر به فروش نیز شود. این امر به ویژه در بازار پول دیجیتال که به نوسانات بسیار معروف است، صادق است. 

منابع: https://mudrex.com/learn/what-is-crypto-liquidation/

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 3  روش جلوگیری از لیکوئید شدن

در مورد 3  روش جلوگیری از لیکوئید شدن نظر دهید
سوال امنیتی :3 + 31 = ?