چرا سناتورهای آمریکایی با طرح CBDC جو بایدن مخالف هستند؟

  • 07:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق خبرهای منتشر شده، سناتورهای آمریکایی با طرح های CBDC جو بایدن مخالف هستند! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما چرا سناتورهای آمریکایی مخالفت خود با طرح های CBDC جو بایدن را اعلام کردند؟ آیا دونالد ترامپ نیز با این طرح ها مخالف است؟
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، قطعا می دانید که ارزهای دیجیتال دارایی های نوظهوری هستند که مورد استقبال کشورهای زیادی قرار گرفته اند. هر کدام از کشورها قوانین خاصی را برای فعالیت در این بازار دارند که شما نیز باید با این قوانین آشنا شوید و بتوانید در چارچوب این قوانین و مقررات در بازار کریپتو فعالیت کنید. CBDC یکی از طرح های ایالات متحده است که بسیاری از سناتورهای آمریکایی با این سطح ها مخالف هستند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد طرح های CBDC برای شما ارائه کنیم و به بررسی مخالفت سناتورهای آمریکایی با طرح های CBDC جو بایدن بپردازیم.

آشنایی با ارز دیجیتال بانک مرکزی CBDC

رمز ارزها داغ ترین موضوعات مالی در دنیا هستند که انقلابی جدید به پا کرده اند. با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی در سراسر دنیا ارسال پول به روش سنتی پیشرفت زیادی نداشته است. ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC نیز یک پول فیات است که از فناوری بلاک چین و پیشرفت های این حوزه الهام گرفته است. به احتمال خیلی قوی تعداد زیادی از کشورهای دنیا در دهه های آتی از این رمز ارز استفاده می کنند. CBDC با مقررات دولتی کشورها برای پول به وجود می اید. رویکردها برای ایجاد CBDC با توجه به کشورهای صادرکننده خیلی متقاوت خواهد بود. شما باید با قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال آشنا شوید.
جالب است بدانید، ارزهای دیجیتال ملی در حقیقت ارزش پول فیات کشور مربوطه را در خودشان دارند و یک سازمان، دولت یا موسسه نظارتی کار بررسی آن را بر عهده دارد. به این ترتیب، دسترسی به حساب کاربران نیز در این سیستم وجود دارد. نمی تواند عملکرد ثابتی را برای تمامی ارزهای بانک مرکزی در نظر گرفت. برخی از CBDCها از بلاک چین های مخصوص ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. در حالی که برخی از CBDCها بلاک چین مخصوص خودشان را طراحی و راه اندازی می کنند. جو بایدن طرح های مختلفی را برای CBDC تعیین کرده است.

مخالفت سناتورهای آمریکایی با طرح های CBDC

توجه داشته باشید که طرح فدرال رزرو برای انتشار دلار دیجیتال در آمریکا بعد از آنکه 5 سناتور قانونی را ارائه کردند و خواستار ممنوعیت CBDC شدند، با مانع روبرو شد. پنج سناتور ایالات متحده دست به دست هم داده اند تا با طرح های دولت بایدن برای صدور دلار دیجیتال با امضای مشترک قانونی مبنی بر ممنوعیت ارز دیجیتال بانک مرکزی مبارزه کنند. در 26 فوریه تد کروز، سناتور ایالات متحده به همراه سناتورهای بیل هاگرتی، ریک اسکات، تد باد و مایک براون، قانون ایالاتی ضد نظارت CBDC را معرفی کردند و اختیارات فدرال رزرو برای اجرای CBDC را به چالش کشیدند. سناتورها می ترسند که CBDC دولت بایدن برای نظارت بر شهروندان و نقض آزادی برنامه ریزی شود.
سناتور کروز از کنگره درخواست کرد تا توضیح دهد که فدرال رزرو هیچ اختیاری برای اجرای CBDC ندارد. این لایحه به طور خاص برخلاف اختیارات فدرال رزرو برای ارائه محصولات یا خدمات خاص به طور مستقیم به یک شخص، ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی برای سیاست های پولی و برای اهداف دیگر است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز با طرح های CBDC مخالف است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد طرح های CBDC برای شما ارائه کنیم و به بررسی مخالفت سناتورهای آمریکایی با طرح های CBDC جو بایدن بپردازیم. همانطور که گفته شد، ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC یک پول فیات است که از فناوری بلاک چین و پیشرفت های این حوزه الهام گرفته است. بسیاری از سناتورهای آمریکایی با طرح های CBDC جو بایدن مخالف هستند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا سناتورهای آمریکایی با طرح CBDC جو بایدن مخالف هستند؟

در مورد چرا سناتورهای آمریکایی با طرح CBDC جو بایدن مخالف هستند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+54 = ?