آیا ماینرهای بیت کوین با مشکل کمبود تراشه روبرو هستند؟

  • 15:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

با توجه به گزارش های منتشر شده، ماینرهای بیت کوین با مشکل کمبود تراشه روبرو هستند! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چرا ماینرها با مشکل کمبود تراشه روبرو هستند؟ آیا رویداد هاوینگ بیت کوین، مشکل کمبود تراشه ها را افزایش می دهد؟ آیا ماینرها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند؟
ارز بیت کوین(BTC) یکی از رمز ارزهای محبوب در بازار کریپتو است که قیمت بیت کوین به عوامل مختلفی بستگی دارد که شما باید این عوامل را زیر نظر بگیرید. بیت کوین نوسانات شدیدی دارد و شما می توانید از این نوسانات قیمت سود زیادی به دست آورید. ماینرهای بیت کوین نقش مهمی در عرضه ارز BTC دارند که اخیرا با مشکل کمبود تراشه روبرو هستند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نقش ماینرها در عرضه بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی مشکل کمبود تراشه ماینرهای بیت کوین بپردازیم.

ماینرها چه نقشی در عرضه بیت کوین دارند؟

بازار کریپتو به ویژه ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) همواره در حال تغییر است و تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، احساسات عمومی و رسانه ها قرار می گیرد. با این حال بازیگران مهمی که معمولا در بازار کریپتو نادیده گرفته می شوند، ماینرهای بیت کوین هستند که امنیت شبکه را تامین می کنند و نقش مهمی در عرضه بیت کوین دارند. به طور کلی، ماینرها نه تنها بر عملکرد شبکه بیت کوین(Bitcooin)، بلکه روی تحرکات قیمت این ارز را نیز ضروری هستند. با کمک تجزیه و تحلیل های انجام شده توسط کریپتو کوانت، می توانیم دیدگاه کلی در مورد چگونگی تاثیر ماینرها بر بازار و استراتژی هایی که آنها به کار می گیرند، به دست آوریم.
جالب است بدانید، نقش ماینرها در استخراج بیت کوین، ایمن سازی شبکه و پردازش تراکنش های بیت کوین است. ماینرها به این مسئله با حل یک مسئله محاسباتی دست پیدا می کنند که به آنها امکان به هم زنجیر کردن بلوک های تراکنش ها را می دهد و این همان زنجیره بلوکی معروف بیت کوین است. ماینرها می توانند عرضه بیت کوین را افزایش دهند. به همین دلیل رویداد هاوینگ بیت کوین هر چهار سال یکبار رخ می دهد که می تواند عرضه بیت کوین را کنترل کند و قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد.

مشکل کمبود تراشه ماینرهای بیت کوین

توجه داشته باشید که Riot Platform سایر ماینرها همچنان کمبود تراشه و ESG را به عنوان خطر می بینند. شرکت های استخراج بیت کوین معمولا این خطرات را به عنوان استاندارد در گزارش های سالانه خود برجسته می کنند، اگرچه نصف شدن بیت کوین آینده می تواند این خطرات مرتبط را افزایش دهد. کمبود تراشه و مقررات بالقوه متمرکز بر آب و هوا همچنان به عنوان مضامین مشترک در افشای عوامل ریسک شرکت استخراج بیت کوین به نظر می رسد، در حالی که شرکت ها برای نصف شدن بیت کوین آینده آماده می شوند.
Riot Platform یکی از اولین شرکت هایی است که گزارش سالانه 2023 خودش را در سال جاری منتشر کرد و در پرونده K-10 خود که در 23 فوریه ثبت شد، بیش از 13 خطر مداوم برای سودآوری استخراج بیت کوین خودش را برجسته کرد، هرچند که معمولا نسبت به سال قبل بدون تغییر بود. Riot می گوید بحران جهانی زنجیره تامین، همراه با افزایش تقاضا برای تراشه های کامپیوتری کمبود نیمه هادی ها را به وجود آورده است که می تواند در دراز مدت بر عملیات استخراج آن تاثیر بگذارد. سایر ماینرهای بیت کوین در گذشته خطرات مشابهی را در گزارش های سالانه مربوطه خود ثبت کرده اند. ماینر آمریکایی بیت کوین CleanSpark سال گذشته در پرونده K-1 خود به سال 2023 به اختلال سخت افزاری ارزهای دیجیتال و مشکلات احتمالی برای دستیابی به سخت افزار جدید اشاره کرد. یکی از مسائل مهم در استخراج بیت کوین میزان سود ماراتون دیجیتال از استخراج بیت کوین است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نقش ماینرها در عرضه بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی مشکل کمبود تراشه ماینرهای بیت کوین بپردازیم. همانطور که گفته شد، ماینرهای بیت کوین اکنون با مشکل کمبود تراشه روبرو هستند که این مسئله می تواند استخراج بیت کوین را سخت و دشوار کند. ماینرها انتظار دارند رویداد هاوینگ بیت کوین می تواند این مشکلات را برطرف کند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آیا ماینرهای بیت کوین با مشکل کمبود تراشه روبرو هستند؟

در مورد آیا ماینرهای بیت کوین با مشکل کمبود تراشه روبرو هستند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+52 = ?