آیا ETF ها باعث نابودی کامل بیت کوین می شوند؟

  • 10:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق گفته آرتور هیز، ETFهای بیت کوین باعث نابودی کامل شبکه بیت کوین و رمز ارز بومی این شبکه یعنی BTC می شوند! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چرا آرتور هیز نسبت به ETF های بیت کوین بدبین است؟ به نظر شما ETFهای بیت کوین باعث نابودی بیت کوین می شوند؟ آیا تایید شدن ETF بیت کوین باعث افزایش قیمت رمز ارز بیت کوین می شود؟
عوامل مختلفی روی قیمت بیت کوین تاثیر می گذارند و شما باید این عوامل را شناسایی کرده و قیمت بیت کوین را پیش بینی کنید. اخیرا خبرهای مثبتی درباره صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس منتشر می شود و تریدرها و تحلیلگران انتظار دارند با تایید ETF بیت کوین، قیمت این رمز ارز بالا رود و دارندگان این ارز سود زیادی کسب کنند. در این میان آرتور هیز می گوید که ETFهای بیت کوین باعث نابودی این رمز ارز می شوند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس برای شما ارائه کنیم و به بررسی نابودی کامل بیت کوین با ETF های این رمز ارز بپردازیم.

ETF بیت کوین؛ یکی از موضوعات ترند بازار

امروزه صحبت ها درباره ETF بیت کوین با دو رویکرد متفاوت مطرح می شود. برخی از افراد آن را به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری ایده آل دانسته که در نهایت منجر به جهشی بزرگ به سمت پذیرش ارزهای دیجیتال می شود. برخی از افراد نیز تصور می کنند که صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس احتمالا در بلند مدت باعث متمرکز شدن بازار کریپتو می شوند که خلاف ذا غیرمتمرکز پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین است. البته در حال حاضر سایر ETF ارز دیجیتال مانند دیفای، اتریوم، BNB بازار خوبی دارند و توانسته اند مورد توجه بیشتر سرمایه گذاران و تریدرهای بازارهای مالی سنتی قرار بگیرند.
جالب است بدانید، ETF بیت کوین مسیر افراد را برای سرمایه گذاری در رمز ارز بیت کوین هموار می کند. چون برای بهره مندی از سودهای بالقوه بیت کوین، سرمایه گذاران دیگر نیازی به خرید مستقیم این رمز ارز ندارند. مانند شاخص ها و نمادهای معاملاتی موجود در بازارهای مبادله، خرید و فروش ETFهای بیت کوین نیز از طریق بروکرهای فعال در بازار سهام امکان پذیر است. BFT، BITI، BITO و XBTF از جمله نمادهای معاملاتی صندوق قابل معامله بیت کوین محسوب می شوند که می توانید آنها را بخرید.

چرا آرتور هیز فکر می کند ETF باعث نابودی بیت کوین می شود؟

توجه داشته باشید، یکی از بنیانگذاران صرافی ارز دیجیتال بیت مکس(MitMEX) می گوید که غول های وال استریت تنها برای خلاء بیت کوین و ذخیره آن خدمت می کنند و اگر بیش از حد موفقیت آمیز باشد، تعداد تراکنش های بیت کوین کاهش پیدا می کند. همچنین مدیر عامل سابق بیت مکس هشدار داد که ETF بیت کوین در صورت موفقیت بیش از حد می توانند بیت کوین را کاملا نابود کنند. وی به این مسئله اشاره کرد که ETF بیت کوین باعث می شود تا بازار کریپتو از حالت غیرمتمرکز در بیاید و متمرکز شود که خلاف ماهیت بازار کریپتو است.
اگر صادرکنندگان صندوق قابل معامله بیت کوین(ETF) در نهایت بیت کوین های زیادی را در اختیار داشته باشند و سرمایه گذاران در نهایت به خرید مشتقات بیت کوین بپردازند تا اینکه خودشان را HODL کنند، تعداد تراکنش های شبکه کاهش پیدا می کند و ماینرها انگیزه ای برای اعتبارسنجی تراکنش ها را از دست خواهند داد. همچنین آرتور هیز گفت که در نهایت ماینرهای بیت کوین دیگر فعالیت نمی کنند و بیت کوین دیگری تولید نمی شود. در اینجا بررسی آخرین شانس تایید ETF بیت کوین خالی از لطف نیست

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس برای شما ارائه کنیم و به بررسی نابودی کامل بیت کوین با ETF های این رمز ارز بپردازیم. همانطور که گفته شد، آرتور هیز که یکی از بنیانگذاران سابق صرافی ارز دیجیتال BitMEX است اعلام کرد که تایید شدن ETF در نهایت باعث نابودی ارز دیجیتال بیت کوین می شود. همچنین این شخص گفت که ETF بیت کوین در نهایت موجب می شود تا ماینرهای بیت کوین خاموش شوند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آیا ETF ها باعث نابودی کامل بیت کوین می شوند؟

در مورد آیا ETF ها باعث نابودی کامل بیت کوین می شوند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+48 = ?