چرا دامیننس بیت کوین(BTC.D) کاهش پیدا کرده است؟

  • 02:02 1403-02-23
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

کاهش دامیننس بیت کوین به پایین ترین سطح 2 ماهه خود! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چرا دامیننس بیت کوین(BTC.D) کاهش یافته است؟ به نظر شما کاهش دامیننس بیت کوین به چه معنی است؟ چرا باید دامیننس بیت کوین را زیر نظر بگیریم؟ ما برای زیر نظر گرفتن دامیننس بیت کوین باید از چه پلتفرم یا سایتی استفاده کنیم؟ آینده بیت کوین چگونه پیش بینی می شود؟ در این بخش از آموزش ارز دیجیتال پاسخ داده خواهد شد.
بیت کوین یکی از ارزهای دیجیتال موجود در بازار است که شما می توانید برای خرید آن به صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. بیت کوین نوسانات شدیدی دارد و شما می توانید برای کسب سود از این نوسانات باید وضعیت این رمز ارز را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین موقعیت های خرید و فروش بیت کوین را تشخیص دهید. اخیرا دامیننس بیت کوین کاهش یافته است که نشان دهنده کاهش قدرت خریداران است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره دامیننس بیت کوین(BTC.D) برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاهش دامیننس بیت کوین به پایین ترین سطح 2 ماهه خود بپردازیم.

دامیننس بیت کوین(BTC.D) چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که دامیننس بیت کوین چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که دامیننس بیت کوین(BTC.D) شاخصی است که نشان می دهد چه مقدار از کل ارزش بازار رمز ارزها از بیت کوین تشکیل شده است. اگر میزان تسلط بیت کوین در بازار 40 درصد باشد، یعنی 40 درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت کوین است.
جالب است بدانید، دامیننس بیت کوین(BTC.D) می تواند به شما در درک روند حرکت رمز ارزهای دیگر در صرافی ارز دیجیتال کمک کند. مثلا، زمانی که تسلط بیت کوین در بازار افزایشی است، آلت کوین های دیگر روند نزولی را پیش رو می گیرند و ارزش خودشان را در مقابل بیت کوین از دست می دهند. همچنین زمانی که دامیننس بیت کوین در روند نزولی قرار گرفته باشد، آلت کوین ها ارزش بیشتری در برابر بیت کوین پیدا می کنند. این شاخص نیز برای سرمایه گذاران رمز ارزها به ویژه آلت کوین ها یکی از مهم ترین فاکتورها است.

کاهش دامیننس بیت کوین به پایین ترین سطح 2 ماهه خود:

توجه داشته باشید که دامیننس بیت کوین(BTC.D) در بیست روز گذشته تقریبا چهار درصد کاهش یافته و به پایین ترین سطح دو ماهه اخیر خود رسیده است. کاهش دامیننس بیت کوین می تواند نشانه هایی داشته باشد که شما می توانید با تشخیص آن معاملات پرسودی انجام دهید. با کاهش دامیننس بیت کوین، شاخص کلی ارزش بازار ارزهای دیجیتال افزایش شده و به بالاترین میزان خود در سال گذشته رسیده است. این شاخص خاص، ارزش بازار رمز ارزها را به استثنای بیت کوین اندازه گیری می کند.
با این حال، بهتر است بدانید که آلت کوین ها نقدینگی پایین و نوسانات بالایی دارند. این ویژگی ها سرمایه گذاران و تریدرها را در معرض ریسک های بالاتری قرار می دهند. بنابراین در زمان خرید آلت کوین ها باید احتیاط کنید. بررسی دقیق آنها برای درک اینکه آنها سرمایه را در چه پروژه هایی به کار می برند، از اهمیت زیادی برخوردار است.
شاخص دامیننس بیت کوین یا همان BTC.D یکی از شاخص های پرکاربرد برای سیگنال دادن در فصل آلت کوین ها است. این شاخص با تقسیم ارزش بازار بیت کوین بر کل سرمایه محاسبه می شود. بنابراین، کاهش دامیننس بیت کوین به این معنی است که سرمایه گذاران سرمایه بیشتری را به رمز ارزهای دیگر نسبت به بیت کوین اختصاص می دهند و ممکن است قیمت آلت کوین ها افزایش پیدا کند. اگر شما هم علاقه مند به کار با صرافی های خارجی هستید، نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی را باید یاد بگیرید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره دامیننس بیت کوین(BTC.D) برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاهش دامیننس بیت کوین به پایین ترین سطح 2 ماهه خود بپردازیم. همانطور که گفته شد، دامیننس بیت کوین در 20 روز گذشته کاهش یافته و به پایین ترین سطح 2 ماهه خود رسیده است. کاهش دامیننس بیت کوین به معنی تمایل سرمایه گذاران به خرید آلت کوین ها است. زمانی که دامیننس بیت کوین کاهش پیدا می کند، میزان تسلط آن پایین می آید و ممکن است قیمت رمز ارزهای دیگر افزایش پیدا کنند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا دامیننس بیت کوین(BTC.D) کاهش پیدا کرده است؟

در مورد چرا دامیننس بیت کوین(BTC.D) کاهش پیدا کرده است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+71 = ?