چگونه می توان یک تحلیلگر شد؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "چگونه می توان یک تحلیلگر شد؟"


  • 16:02 1403-02-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله چگونه می توان یک تحلیلگر شد؟ اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های تحلیلگر ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه تبدیل شدن به تحلیلگر رو برای شما یاد بدیم تا بتونین به یک تحلیلگر موفق در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل بشین و با استفاده از دانش و تخصص خودتون درآمد زیادی رو کسب کنین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب، شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش رمز ارزها یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

تحلیل بازار ارز دیجیتال چیست؟

تحلیل بازار یه بررسی عددی و کیفی قابلیت های یه بازار خاص هست. در این تحلیل اندازه بازار از نظر میزان و ارزش مورد تحلیل قرار می گیره که در اون قیمت ارزهای دیجیتال، بهترین نقاط خرید و فروش، حد ضرر و حد سود، نقاط ورود به معامله و خروج و عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار می گیرن. زمانی که می خواهین در یه بازار هد سرمایه گذاری کنین، باید بازار رو تحلیل کنین. این تحلیل باید شامل ویژگی های بازار از نظر اقتصادی، اندازه بازار اولیه در هنگام شروع به کار، امکان گسترش بازار، میزان سهم ارز دیجیتال و دارایی مالی در بازار باشه. با تهیه این موارد شما می تونین بسنجین که آیا سرمایه گذاری در این بازار جدید برای شما سودآور خواهد بود یا خیر. توجه داشته باشین که یه سرمایه گذار و معامله گر موفق علاوه بر اینکه باید با نحوه خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال آشنا باشه، باید انواع روش های تحلیل و چگونگی استفاده از اون ها رو نیز بدونه.

مقاله پیشنهادی: آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال چیست؟

تحلیل بازار ارز دیجیتال چیست؟

تحلیلگران از دو روش تکنیکال و فاندامنتال برای تحلیل روند بازار استفاده می کنند. در واقع برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت یعنی از چند ساعت تا یه ماه در بازار ارزهای دیجیتال باید با تحلیل تکنیکال و برای سرمایه گذاری های بلند مدت با تحلیل فاندامنتال اشنا باشین، ولی برای سرمایه گذاری های میان مدت یک ماه تا یک سال باید هم با تحلیل تکنیکال و هم فاندامنتال آشنا باشین. همچنین امروزه یکی از متدوال ترین روش های تحلیلگری در بازارهای مالی از جمله فارکس، بورس و بازار ارزهای دیجیتال استفاده از تحلیل تکنیکال هست. دلیل این کار رو میشه گستردگی استفاده از این سبک در بازارهای مالی مختلف دونست.

با فراگیری اصول صحیح استفاده از تحلیل تکنیکال میشه از اون در بازارهای مختلف استفاده کرد. همین موضوع نیز باعث شد تا این روش طرفداران زیادی رو به سمت خودش جذب کنه. یکی دیگه از روش های تحلیل بازار ارز دیجیتال نیز، تحلیل فاندامنتال یا بنیادی هست. همونطور که از اسم این تحلیل مشخصه، در این روش برخلاف حالت قبلی که بر اساس حرکات قیمت بر روی چارت، اینده بازار رو پیش بینی می کردیم، حال باید با بررسی عوامل ریشه ای و بنیادی تاثیرگذار بر ارز دیجیتال و یا اقتصاد یه کشور رفتار آینده قیمت رو تحلیل کنیم.

مقاله پیشنهادی: 8 اشتباه رایج تریدر های ارز دیجیتال

چگونه می توان یک تحلیل گر شد؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چگونه می توان یک تحلیلگر شد؟ همونطور که گفتیم، روش های مختلفی برای تحلیل بازار ارز دیجیتال وجود داره که شما برای تحلیلگر شدن باید با این روش ها آشنا باشین. به عبارت دیگه، با یادگیری تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال می تونین به تحلیلگر بازار تبدیل شده و وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین. همچنین شما بعد از تبدیل شدن به تحلیلگر بازار می تونین سود زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین.

ویژگی های تحلیلگر ارز دیجیتال چیست؟

ویژگی های تحلیلگر ارز دیجیتال

برای اینکه بتونین به یه تحلیلگر حرفه ای در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل بشین، باید خصوصیات و ویژگی های تحلیلگر ارز دیجیتال خوب رو داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی ویژگی های تحلیلگر ارز دیجیتال خوب بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با دونستن این ویژگی ها به تحلیلگر حرفه ای در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل بشین.

•    آشنایی با انواع روش های تحلیل بازار

یکی از ویژگی های تحلیلگر ارز دیجیتال این هست که باید با انواع روش های تحلیل بازار رو یاد اشنا باشه و بتونه وضعیت بازار و ارزهای دیجیتال رو از زوایای مختلفی تجزیه و تحلیل کنه و بتونه با استفاده از داده و اطلاعات به دست اومده معامله های خودش رو انجام بده و سود زیادی به دست بیاره. از جمله از روش های تحلیل بازار می تونیم به تحلیل تکنیکال، فاندامنتال، آن چین و... اشاره کنیم.

مقاله پیشنهادی: برای ترید ارزهای دیجیتال از کجا شروع کنم

•    رفتار ماشینی

یکی دیگه از ویژگی های تحلیلگر ارز دیجیتال این هست که باید رفتار ماشینی داشته باشه. بهتره بدونین تحلیلگران حرفه ای بازار ارزهای دیجیتال ابتدا وضعیت بازار ارز دیجیتال و سایر بازارهای مالی رو تجزیه و تحلیل می کنند و با استفاده از داده های به دست اومده برای خودشون استراتژی معاملاتی انتخاب می کنند.

•    تمرکز کافی

یکی دیگه از ویژگی های تحلیلگر ارز دیجیتال این هست که تمرکز کافی برای تجزیه و تحلیل بازار رو داره و تحت تاثیر احساسات و جو روانی بازار قرار نمی گیره. بنابراین برای اینکه بتونین به یه تحلیلگر حرفه ای بازار تبدیل بشین، باید تمرکز لازم رو برای آنالیز بازار داشته باشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چگونه می توان یک تحلیلگر شد؟ اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های تحلیلگر ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه تبدیل شدن به تحلیلگر رو برای شما یاد بدیم تا بتونین به یک تحلیلگر موفق در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل بشین و با استفاده از دانش و تخصص خودتون درآمد زیادی رو کسب کنین. همونطور که گفتیم، روش های مختلفی برای تحلیل بازار ارز دیجیتال وجود داره که شما برای تحلیلگر شدن باید با این روش ها آشنا باشین. از جمله از این روش ها می تونیم به تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل آن چین و.... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چگونه می توان یک تحلیلگر شد؟

در مورد چگونه می توان یک تحلیلگر شد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+31 = ?