استراتژی خروج از ارز دیجیتال Exit Strategy چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "استراتژی خروج از ارز دیجیتال Exit Strategy چیست؟"


  • 20:01 1403-01-09
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله استراتژی خروج از ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد استراتژی Exit Strategy برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل نیاز به استراتژی خروج از بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این استراتژی با بیشترین سود و کمترین ضرر از معامله ها خارج بشین. بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها به وجود میاره. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. 
البته به شرطی که مباحث پیرامون آموزش ارز دیجیتال مثل تحلیل تکنیکال باشین و وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین. علاوه بر این، برای اینکه بتونین بیشترین سود و کمترین ضرر رو از معامله های خودتون کسب کنین، باید برای خودتون استراتژی معاملاتی داشته باشین. یکی از این استراتژی ها نیز استراتژی خروج از ارز دیجیتال هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقاله استراتژی خروج از ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد استراتژی Exit Strategy برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل نیاز به استراتژی خروج از بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم.

استراتژی خروج از بازار چیست؟

استراتژی خروج از بازار

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استراتژی خروج از ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این استراتژی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما پیش بیاد که استراتژی خروج از بازار چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استراتژی خروج از بازار همواره یکی از کارهای سخت برای تریدرهای حرفه ای هست. همونطور که می دونین، آگاهی پیدا کردن از همه مزایا و معایب ارزهای دیجیتال قبل از وارد شدن به بازار کریپتوکارنسی ها اهمیت زیادی داره، ولی همراه با استراتژی ورود قوی، باید دونست که چه موقع و چجوری از بازار ارزهای دیجیتال باید خارج شد. به این ترتیب، اگه شما نیز دوست دارین تا بیشترین سود و کمترین ضرر رو از بازار به دست بیارین، باید برای خودتون استراتژی ورود و خروج از بازار داشته باشین .

مقاله پیشنهادی: آموزش مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین استراتژی خروج از ارز دیجیتال برنامه شما برای زمان و میزان فروش ارز دیجیتال هست. پاسخ به تغییرات قیمت، سرمایه گذاری شما رو مشخص می کنه و همچنین می تونه شامل برنامه ای برای تغییرات غیر قیمتی، مانند معرفی مقررات جدید یا حتی رویدادهای شخصی یا انگیزه هایی مانند توانایی خرید خانه بزرگ تر باشه. بنابراین، این اشتباه رو نکنین که فکر کنین استراتژی های خروج تنها اجرا میشن که قیمت ها پایین میان. در سرمایه گذاری یا ترید یا کسب و کار، استراتژی خروج به برنامه مشخصی برای مواقع اضطراری گفته میشه. در این برنامه سرمایه گذار یا تریدر یا صاحب کسب و کار بعد از تحقیق معیاری مشخص یا ایجاد شرایطی مشخص سرمایه خودش رو از یه موقعیت معاملاتی خارج می کنه تا ضرر نکنه.

استراتژی خروج از ارز دیجیتال برنامه ای احتمالی هست که به قصد نقد کردن یه موقعیت معاملاتی ایجاد میشه. یا به عبارت ساده برنامه ای برای فروش ارزهای دیجیتال یا دارایی هاست. هدف این استراتژی کم کردن ضرر سرمایه گذار یا معامله گر در صورت بازگشت قیمت هست. بنابراین، اگه قصد دارین تا در زمان ریزش قیمت ارزهای دیجیتال ضرر کمتری کحتمل بشین، باید از استراتژی خروج از بازار استفاده کنین.

دلایل نیاز به استراتژی خروج از بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

دلایل نیاز به استراتژی خروج از بازار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، استراتژی Exit Strategy یکی از بهترین و پرکاربرترین استراتژی های موجود در بازار ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از این استراتژی بهترین نقطه خروج از معامله ارز دیجیتال رو شناسایی کرده و در اونجا از معامله خارج بشین. همچنین به دلایل مختلفی به این استراتژی نیاز داریم. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله استراتژی خروج از بازار چیست؟ به بررسی دلایل نیاز به استراتژی خروج از بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: آیا پولدار شدن با ارز دیجیتال امکان پذیر است؟

•    حداقل رساندن ضرر

یکی از دلایل نیاز به استراتژی خروج از بازار ارزهای دیجیتال این هست که ضرر رو به حداقل برسونین. زمانی که شما یه ارز دیجیتال خریداری کردین و قیمت اون شروع به کاهش می کنه، میشه به طور قطعی گفت که اون رو نگه نمی دارین و سریع تر اون ارز دیجیتال رو به پول نقد تبدیل می کنین. احتمال اینکه قیمتارز دیجیتال شما بالا بره، احتمالی کم هست و ممکنه قیمت اون همچنان کاهش پیدا کنه.

•    کسب سود

یکی دیگه از دلایل نیاز به استراتژی خروج از بازار ارزهای دیجیتال، کسب سود هست. فعالان بازار ارزهای دیجیتال هیچ وقت نمی دونن که قیمت ها چه زمانی کاهش و یا افزایش پیدا می کنند؛ در نتیجه نقد کردن سود به اون ها کمک می کنه تا ثروت موجود خود رو افزایش بدن و سرمایه و بودجه قابل توجهی برای خرج کردن و یا سرمایه گذاری در این بازار داشته باشن.

•    بازگشت سرمایه اولیه

یکی دیگه از دلایل نیاز به استراتژی خروج از بازار ارزهای دیجیتال، بازگشت سرمایه اولیه سرمایه گذار هست. در این روش سودی برابر با مقدار ابتدایی سرمایه خود کسب می کنین. برای موفقیت در این روش هم از استراتژی خروج از بازار یا Exit Strategy استفاده میشه.

مقاله پپیشنهادی: آموزش ساخت بهترین پرتفوی ارز دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استراتژی خروج از ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد استراتژی Exit Strategy برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل نیاز به استراتژی خروج از بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این استراتژی با بیشترین سود و کمترین ضرر از معامله ها خارج بشین. همونطور که گفتیم، استراتژی خروج از ارز دیجیتال برنامه شما برای زمان و میزان فروش ارز دیجیتال هست. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از استراتژی Exit Strategy بهترین زمان فروش ارزهای دیجیتال یا دارایی های خودتون رو تشخیص داده و با فروش دارایی های خود در این موقعیت ها سود کسب کنین. بنابراین، استراتژی خروج از ارز دیجیتال می تونه گزینه مناسب برای معامله گران و تریدرها محسوب بشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استراتژی خروج از ارز دیجیتال Exit Strategy چیست؟

در مورد استراتژی خروج از ارز دیجیتال Exit Strategy چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+58 = ?