معیار های تعین ارزش بازار

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معیار های تعین ارزش بازار"


  • 20:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

معیار های تعین ارزش بازار؛ارزش بازار یا مارکت کپ می تونه عامل مهم برای سرمایه گذاران بازار سهام باشه. اما برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال این معیار متفاوت هستش. ارزش بازار ارزهای دیجیتال یک روش ساده برای تعین اندازه و میزان بزرگ بودن یک ارز دیجیتاله و شما می تونین در تصمیم گیری دقیق تر در زمینه سرمایه گذاری به شما کمک کنه.

تعین مارکت کپ یا ارزش بازار کریپتوکارنسی راحت هستش و تنها کاری که باید انجام بدین اینه که قیمت کنونی یک سکه رو در تعداد کل سکه در گردش ضرب کنین. 

مقاله پیشنهادی: تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن

ارزش بازار چیست؟

مارکت کپ یا ارزش بازار ارزهای دیجیتال، ارزش کل یک ارز رمز نگاری شده هستش و ارزش بازار با ضرب قیمت ارز رمزنگاری شده در تعداد سکه های موجود در گردش محاسبه میشه. برای مثال، ارزش بازار بیت کوین با ضرب تعداد سکه های موجود در قیمت بیت کوین در یک زمان معین به دست میاد و همونطور که قیمت بیت کوین در حال نوسان هستش، ارزش بازار اون تغییر میکنه. 

معیار های تعین ارزش بازار

حال بیایین تصور کنیم که یک آلت کوین در حال حاضر 100 دلار ارزش داره و تعداد سکه در گردش اون، 25 میلیون هستش و ضرب این دو رو با هم میگن که مارکت کپ اون 2.5 میلیارد دلار میشه.

نکات کلیدی در مارکت کپ چیست؟

•    از معیار مارکت کپ، برای اندازه گیری مارکت کپ شرکت ها و درک ارزش کل بازار آنها استفاده میشه.
•    مارکت کپ یا ارزش بازار در بازار ارز دیجیتال یک روش ریاضی برای تعین ارزش اون رمزارز هست. 
•    شرکت ها ممکنه به عنوان مارکت کپ یا ارزش بازار بزرگ، متوسط یا کوچیک طبقه بندی بشه. 
•    شرکت های مگا کپ گروهی از شرکت هایی هستن که دارای بازار 200 میلیارد دلار یا بیشتر هستن
•    شرکت های لارج کپ دسته ای از شرکت هاست که بازاری بین 10 تا 200 میلیارد دلار دارن. 

معیار های تعین ارزش بازار در گردش ارز دیجیتال کدامند؟

سه معیار اصلی برای تعین ارزش بازار در گردش ارزش دیجیتال، شامل میزان موجودی در گردش، بیشترین مقدار موجودی و میزان کل موجودی هستش. 

معیار های تعین ارزش بازار

اساسی ترین و مهم ترین معیار تعین ارزش بازار، میزان موجودی درگردش هستش و به میزان کوین هایی که در دسترس عموم هست، به اون موجودی در گردش گفته میشه. دقیق ترین ارزیابی از ارزش بازار با تعین میزان موجودی در گردش صورت میگیره، برای کوین هایی که در بازار عمومی قابل دسترسی نیست.

میزان کل موجودی که در محاسبه ارزش بازار به کار میره، تعداد تمامی کوین های موجوده که حاوی کوین های مسدود، و کوین هایی که در بازار عمومی به فروش نرفتن. بنابراین، بیشترین مقدار موجودی، میزان کل کوین هایی که در سیکل طول عمر یک رمز ارز امکان به وجود اوردن اون وجود داره. 

مقاله پیشنهادی: کاربرد تحلیل تکنیکال چیست؟

کلام آخر 

ما سعی کردیم در این مقاله معیار های تعین ارزش بازار نکاتی برای شما ارائه بدیم تا اطلاع کافی در این زمینه داشته باشین. ارزش بازار معیاری از ارزش یک کوین هستش و ارزش بازار کاملاً رقیق شده به عنوان معیاری برای تشخیص ارزش کوین ها در آینده هست.

با این حال، با توجه به اینکه ارزش محاسبه ارزش بازار کاملا رقیق شده به عوامل هایی مثل عرضه و ارزش توکن ها وابسته بوده و این عوامل ممکنه نوسانات زیادی داشته باشه، نمی تونه به این معیار اطمینان کافی داشته باشیم. در نتیجه، ارزش بازار کاملا رقیق شده برای سرمایه گذاری بلند مدت معیار مناسب تری هست. 

امیدواریم از این مقاله معیار های تعین ارزش بازار به خوبی استفاده کنین و نهایت بهره از اون رو داشته باشین. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معیار های تعین ارزش بازار

در مورد معیار های تعین ارزش بازار نظر دهید
سوال امنیتی :5+44 = ?