تریدر روزانه ارز دیجیتال کیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تریدر روزانه ارز دیجیتال کیست؟"


  • 03:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

با سلام و عرض ادب و احترام به همه ی شما عزیزان و دوستان گرامی بار دیگه در کنار شما هستیم با یک موضوع جدید دیگه با عنوان تریدر روزانه ارز دیجیتال کیست؟ ما قصد داریم در این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در مورد ترید ارز دیجیتال چیست؟، تریدر یا معامله گر کیست؟ و تریدر روزانه ارز دیجیتال چیست؟ در اختیارتون بزاریم. زمانی وجود داشت که تنها افرادی قادر به تجارت در بازارهای مالی بودن، که برای موسسات بزرگ مالی، کارگزاری و خانه‌ های بازرگانی کار می‌ کردن. اما با اومدن اینترنت، این فضا تقریبا برای تمامی افرادی که به آن علاقه‌ مند بودن، قابل استفاده هست. استفاده از معاملات روزانه یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال می‌ تونه یک روش بسیار پر سود باشه، تا زمانی که شما به درستی این کار را انجام بدین. اولین قدم برای شروع با استفاده از روش معاملات روزانه در بازارهای ارز دیجیتال، پیدا کردن یک صرافی خوب هست. یک صرافی ارز دیجیتال که به شما امکان خرید و فروش ۲۴ ساعته را بده. همچنین انتخاب نوع ارز دیجیتالی که قصد دارین آن را ترید کنین نیز بسیار مهمه. اگر به دنبال استفاده از معاملات روزانه به صورت تمام وقت هستین، پس باید صرافی رو انتخاب کنین که امکان تبادل ارز بین ارزهای مختلفی رو دارا باشه، برا همین ما برای شما صرافی ارز دیجیتال اینانس رو پیشنهاد می کنیم که قطعا پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال چیست؟

در این قسمت از مقاله ما قصد داریم شما رو با ترید ارز دیجیتال چیست؟ اشنا کنیم ترید واژه ی پرکاربردی هست که در معاملات مختلف ارز دیجیتال، بورس، فارکس، بازار طلا، و سایر بازار های مالی مطرح می شه. از نظر لغوی ترید در واقع به معنای داد و ستد هست. و اما واژه‌ی «ترید» (Trade) در زبان انگلیسی به معنی معامله یا مبادله استفاده شده. به معامله ارز دیجیتال، ترید ارز دیجیتال (ترید یا معامله؛ Trade) گفته می‌ شه و هدف از آن، کسب سود در بازه ‌های زمانی مختلف هست. انواع گوناگونی از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش وجود داره که هر فرد می تونه به دلخواه، با یکی از آن ها شروع به معامله بکنه. بنابراین با داشتن استراتژی ‌های مناسب می‌تونیم از این روش استفاده کنیم و سود زیادی رو کسب کنیم.

مقاله پیشنهادی: آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال

 اما منظور از ترید بیت کوین، خریداری این ارز با بهای پایین تر و سپس به فروش رساندن آن با بهای بالاتر هست. ولی مقصود از سرمایه‌گذاری در این حوزه این هست که، بیت کوین را برای مدت طولانی، نگهداری کنیم و در هنگام نیاز با قیمت بالاتر به فروش برسونیم. ترید یا معامله، یکی از مفاهیم اصلی اقتصادی مطرح شده از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بیشتر برای معامله‌ های کوتاه‌ مدت از ان استفاده می شه. هم تریدر و هم سرمایه گذار در بازار ارز دیجیتال حضور دارن، انتخاب این که در بازار ارزهای دیجیتال تریدر باشین یا سرمایه‌گذار، تا حد زیادی بستگی به اهداف و شرایط خودتون داره.

تریدرها، افرادی هستن که سعی می کنن در روندهای صعودی یا حتی نزولی بازارهای دیجیتال سود کسب کنند سرعت معامله ‌های آن ‌ها بسیار سریع‌تر از سرمایه‌گذاران هستش و ممکنه به‌دنبال سود کمتری از هر معامله باشن، چرا که بیشتر آن ‌ها به‌ صورت همزمان چندین سهم را معامله می‌ کنن. درآمد اصلی تریدرها از همین سودهایی هست که در بازه ‌های زمانی کوتاه‌ مدت از نوسانات بیت‌ کوین یا آلت‌ کوین‌ ها کسب می‌ کنن. بنابراین تریدر ارز دیجیتال ناچاره که بهای بیت کوین را پیش بینی کنه. اما جهت پیش بینی بهای ارز، لازمه اخبار و حوادث این صنعت را پیگیری کنه. همچنین از طریق نمودارهای مختلف قیمت، روند بهای ارز در بازار را دنبال بکنه. تریدر برای آن که مهارت کافی در معاملات پیدا بکنه، زمان، سرمایه و تلاش بسیاری را باید صرف کنه. و از آنجایی که این ارزهای دیجیتال مجازی هستن و بر بستر اینترنت قرار دارن، پس برای انجام معاملات ارز دیجیتال به نرم افزارهای ارز دیجیتال نیاز داریم. این نرم افزارها شامل صرافی های ارز دیجیتال و کیف پول های دیجیتال هست. با ادامه مقاله لطفا با ما همراه باشین.

تریدر یا معامله گر کیست؟

تریدر یا معامله گر کیست؟

پس از بررسی مفهوم ترید ارز دیجیتال چیست؟ خالی از لطف نیست که در این قسمت از مقاله، شما رو با تریدر یا معامله گر کیست؟ اشنا کنیم که هدف ما بالا بردن سطح دانش و اگاهی شماست. بهتره بدونین زمانی که پول وجود نداشت انسان ‌ها برای تامین نیازهای خود به مبادله‌ مستقیم کالاها و خدمات می ‌پرداختن. پس از آن با اختراع پول و پیشرفت اقتصاد، معاملات و دارایی ‌ها شکل جدیدی به خود گرفت و تریدر ها دیگر از طریق مبادله‌ پول و ارز به ترید می ‌پرداختن. و اما تریدر فردی هست که در حوزه خرید فروش ارزهای دیجیتال یا دارایی‌ های مالی (Asset) فعالیت می کنه این فعالیت می‌ تونه از جانب خود شخص و حتی به نیابت از شخص، موسسه، شرکت یا گروه دیگر صورت بگیره. 

در بازار مالی ارزهای دیجیتال، تریدر (Trader) می تونه از ریزش ارز دیجیتال مورد هدف خود نیز سود کسب کنه، این عامل یکی از مهیج ترین اتفاقاتی هست که می تونه برای یک معامله گر رخ بده. تشخیص زمان صعود و نزول روند بازار به مهارت و شناخت بازار فرد تریدر بستگی داره، توجه داشته باشین که نحوه عملکرد یک تریدر با تجربه با یک تریدر تازه کار بسیار متفاوته. تریدر‌ها بر حسب ویژگی شخصیتی که دارن می تونن ماجراجو باشن به این شکل که همیشه برای انجام معاملات جدید مشتاق هستن و از این رو، در مدیریت سرمایشون محافظه کاری کمتری دارن و ریسک بیشتری می ‌کنن. در مقابل تریدر محتاط قبل از هر چیزی، به امنیت مالیش فکر می ‌کنه. و اکثر مواقع معاملات کمی انجام میده و برای هر معامله، باید زمان زیادی را به فکر و بررسی کردن بپردازه. و ضمنا اگر تحصیلات خودش رو هم در این زمینه بالا ببره در واقع وقتش رو برای یادگیری و ارتقا مهارت ‌های خود اختصاص بده. روش های مختلف تجزیه و تحلیل را به خوبی و کامل اموزش ببینه و از اون ها استفاده کنه بی شک او یک تریدر موفق خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: 8 اشتباه رایج تریدر های ارز دیجیتال

طبق گفته کارشناسان هر تریدر بعد از مدتی فعالیت در این حوزه، به استراتژی اختصاصی خود می‌ رسه و آن را در معاملات خود به کار می‌ گیره. برخی از سازمان‌ ها بودجه ‌ی خودشون را در اختیار تریدرها قرار میدن تا از جانب آن‌ ها خرید و فروش انجام بدن و وارد معامله بشن. در واقع تریدری که برای یک موسسه ی مالی کار می کنه، با سرمایه و اعتبار آن موسسه معامله می کنه و یک دستمزد به همراه سود دریافت می کنه. اما تریدری که برای خود کار می کنه، با سرمایه و اعتبار خود کار می کنه و تمام سود آن را برای خود نگه می داره. البته با پیشرفت تکنولوژی و ترویج معاملات فرکانس بالا یا الگوریتمی، کار رو برای تریدر ها بسیار سخت کرده. در حقیقت معاملات فرکانس بالا به ‌صورت خودکار با استفاده از تجهیزات تخصصی و کامپیوتر صورت می‌ گیره. اگر نگاه منطقی به شرایط داشته باشین، می ‌بینین که حتی معامله گران حرفه ‌ای به یک بازه‌ ی زمانی مشخص برای تحلیل و پیش ‌بینی روند بازار احتیاج دارن. اما در معاملات فرکانس بالا همه‌ی مراحل تنها در عرض چند ثانیه انجام می گیره. پس اگر شما اطلاعات دقیق و تجربه ‌ی کافی در این زمینه داشته باشین، قطعا می تونین سرمایه ‌ی خودتون رو در یک بازه‌‌ ی زمانی کوتاه چندین برابر افزایش بدین در مبحث بعدی با تریدر روزانه ارز دیجیتال در خدمت شما خواهیم بود.

تریدر روزانه ارز دیجیتال کیست؟

تریدر روزانه ارز دیجیتال چیست؟

حال نوبت به این رسیده، که به این سئوال پاسخ بدیم تریدر روزانه ارز دیجیتال کیست؟ بهتره بدونین که، ترید روزانه، که در زبان انگلیسی به عنوان Day Trading شناخته شده، عبارتی مرکب از دو واژه Day (روز) و Trading (معامله کردن یا ترید کردن) هست. این اصطلاح از بازار سهام گرفته شده که امکان معامله فقط در روزهای کاری هفته وجود داره. در این بازار هیچ پوزیشنی در طی شب باز نمی‌ مونه چراکه هدف، سرمایه‌گذاری روی تغییرات قیمت در طول روز هست.

مقاله پیشنهادی: چگونه می توان یک تحلیلگر شد؟

به عبارت ساده ‌تر و بهتر، وقتی تمامی عملیات مربوط به معامله کردن به صورت روزانه، منظم و پشت سر هم انجام می گیره، ترید روزانه رو شکل میده. در شرایط ویژه و مشخص ‌تر، ترید روزانه برای ارزهای دیجیتال می‌ تونه در شکل‌ های مختلفی شکل بگیره و شغل اصلی و دغدغه‌ های مهم یک تریدر یا معامله‌گر را تعریف کنه. ویژگی ‌های منحصر به فرد بازار رمز ارزها، شما را ملزم می‌ کنه که از نحوه عملکرد تکنولوژی آن و نیز استراتژی معاملات، درک کاملی داشته باشین. در غیر این صورت، تجربه شما می‌ تونه مانند چتربازی بدون چتر نجات باشه از این روش می شه در همه بازارهای موجود استفاده کرد اما حرفه ‌ای‌ های بازار بیشتر از این روش در بازار ارزهای دیجیتال و بازار فارکس استفاده می ‌کنن. توجه داشته باشین که، همانطور که قبلا هم گفتیم یک تریدر برای ترید روزانه به سطح دانش بالایی نیاز داره زیرا معمولا این افراد با استفاده از اهرم‌ های بالا و طبیعتا ریسک بالا برای کسب سود از نوسانات کوچک بازار به معامله می ‌پردازن.

برخلاف خرید و فروش فوری یا معاملات اسکالپینگ، ترید روزانه ارز دیجیتال در طول یک روز کامل انجاممی گیره. در واقع به بیان دیگه می تونیم بگیم که یک استراتژی معامله‌گری هستش که روی معامله مکرر یک یا چند دارایی در طول روز برای کسب سود تکیه داره. در معاملات اسکالپینگ، تمامی معاملات و ترید های مربوط به ارزهای دیجیتال در عرض چند دقیقه و در طول یک بازه زمانی بسیار کوتاه صورت می‌ گیره. از طرفی، تریدر ها که همان معامله‌گران حرفه‌ا ی هستن، زمان بیشتری را برای معامله کردن در نظر می ‌گیرن و به جای اسکالپینگ از ترید روزانه بهره‌ مند می‎ شن. در این نوع معاملات که با عنوان معامله روزانه ارز دیجیتال هم مورد بررسی قرار می‌ گیرن، از مقوله‌ ای تحت عنوان «حد ضرر» استفاده می‌ کنن به این شکل که، سودی که تریدر در ترید روزانه ارز دیجیتال به دنبال اون هستش، کمی بیشتر از معاملات اسکالپینگ ارزیابی می ‌شه، چرا که با صرف زمان بیشتر، ریسک معامله کاهش پیدا می کنه و امکان سودآوری بالاست. به طور کلی ترید روزانه برای کسانی که زمان کافی دارن و می ‌تونن انرژی زیادی رو صرف کنن سودمند هست. و برای موفقیت در آن به ترکیبی از تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و اخبار و عقل سلیم نیاز داریم. 

جمع بندی و نتیجه گیری

در مقاله تریدر روزانه ارز دیجیتال کیست؟ ما سعی کردیم به صورت عمیق به این موضوع بپردازیم و اطلاعاتی براتون ارائه بدیم. در نهایت باید گفت که،day trading یک شغل تمام وقت هست. بنابراین، اگر در فکر پول در آوردن سریع و آسان هستین، درباره انجام این نوع معاملات بیشتر فکر کنین. معاملات روزانه نیاز به نظم، صبر و دانش داره. این نوع معاملات برای همه مناسب نیست و خطرات قابل توجهی رو می تونه به همراه داشته باشه. علاوه بر این، نیاز به درک عمیقی از نحوه عملکرد بازارها و استراتژی ‌های مختلف برای کسب سود در کوتاه مدت داره. موفقیت در این کار ممکنه به زمان و هزینه زیادی نیاز داشته باشه و توصیه می شه هر کسی که قصد ورود به معاملات روزانه را داره باید این کار را با احتیاط انجام بده. چرا که، این حوزه از ترید در معرض سود و زیان شدید قرار داره. موفق و پیروز باشین

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تریدر روزانه ارز دیجیتال کیست؟

در مورد تریدر روزانه ارز دیجیتال کیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+82 = ?