چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟ معرفی بهترین بازی های حرکت کن و کسب درآمد کن (Move To Earn)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟ معرفی بهترین بازی های حرکت کن و کسب درآمد کن (Move To Earn)"


  • 08:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟ معرفی بهترین بازی های حرکت کن و کسب درآمد کن (Move To Earn)؛ ارزهای دیجیتال واقعا دنیای شگفت انگیزی رو دارن و هر فردی میتونه با توجه به علایق و مهارت هایی که داره، از این راه کسب درآمد کنه. شاید تو نگاه اول عجیب به نظر بیاد، ولی شما میتونین حتی با ورزش کردن هم از بازار ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنین.

این حوزه که اصطلاحا بهش حرکت کن و کسب درآمد کن گفته میشه، امکان کسب درآمد با پیاده روی یا فعالیت های ورزشی مختلف رو برای کاربرها فراهم کرده. تو این مقاله قصد داریم که تعدادی از بهترین بازی های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال رو بهتون معرفی کنیم.

مقاله پیشنهادی: بهترین بازی های NFT

چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟

در سال های گذشته برنامه های کسب درآمد دلاری مختلفی ایجاد و در دسته بندی های مختلفی عرضه شدن. خوشبختانه کسب درآمد از بازی ها به کمک ورزش و فعالیت جسمانی هم به تازگی به بازی های Play To Earn اندروید و آی او اس افزوده شده و کاربرها میتونن با ورزش های ساده ای مثل پیاده روی، به درآمد برسن. اگه شما هم به دنبال راه های درآمد زایی از طریق ورزش هستین، این مطلب رو به هیچ عنوان از دست ندین و تا انتهای اون با ما همراه باشین.

منظور از بازی Move To Earn چیست؟

در سال های گذشته بازار ارزهای دیجیتال مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و همین موضوع هم زمینه ورود برنامه و بازی های بلاک چینی به حوزه ها مختلف شده. برنامه های حرکت کن و کسب درآمد کن هم یکی از همین برنامه ها و بازی ها بودن. برنامه های Move To Earn به کاربرهای خودشون اجازه میدن که همزمان با انجام دادن فعالیت های فیزیکی ساده و روزمره خودشون، درآمد دیجیتالی هم داشته باشن.

بازی سازی و نحوه انجام دادن بازی های Move To Earn، بسیار شبیه به بازی های Play To Earn هستش. اگه قبلا تجربه انجام دادن چنین بازی های رو داشته باشین، به خوبی از بازی های Move To Earn هم میتونین درآمد داشته باشین. یکی از پیشگامان این حوزه که مورد توجه افراد زیادی هم قرار گرفته بازی استپن (STEPN) است.

البته برنامه های کسب درآمد دلاری متعددی تو این حوزه توسعه پیدا کردن که از مهمترین اون ها میتونیم بهDotmoovs (MOOV) و Genopets GENE) اشاره کنیم. توجه داشته باشین که سیستم درآمد زایی همه ی این بازی ها به شکل پاداش دهی برای حرکت های فیزیکی کاربرهای اون هستش. 

یکی از دلایل مهم دیگه ای که راه های درآمدزایی از طریق ورزش مورد توجه قرار گرفته، استفاده از توکن های غیر مثلی یا NFT ها در این زمینه است. البته تا قبل از این تجربه موفق استفاده از ان اف تی ها رو در بازی های Play To Earn اندرویدی، آی او اس و دسکتاپی دیده بودیم.

چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟

در مجموع میشه اینطور عنوان کرد که کسب درآمد از بازی تو سال های گذشته از یک افسانه به واقعیت تبدیل شده و همه افراد، از گیمر های حرفه ای گرفته تا تریدرها و افراد معمولی، میتونن از این راه به درآمد دلاری با رمز ارزها برسن.اگه شما هم علاقه مند به این حوزه شدین و دوست دارین که کسب درآمد از بازی های NFT محور رو تجربه کنین، بازی های Move To Earn یا حرکت کن کسب درآمد کن، میتونن انتخابی خوبی برای شما باشن. در ادامه با ما همراه باسین تا با تعدادی از بازی های محبوب در این حوزه شما رو آشنا کنیم.

بهترین بازی های کسب درآمد Move To Earn

هدف کلی بازی های Move To Earn اینه که کاربرهای حوزه بلاک چین رو به ورزش کردن و داشتن تحرک بیشتر تشویق کنه. به این ترتیب این افراد سلامتی خودشون رو حفظ میکنن. البته این دسته از بازی ها میتونه که به یک منبع درآمد مناسب برای ورزشکارها تبدیل بشه و زمینه ورود اونها به دنیای کریپتوکارنسی ها رو هم فراهم کنه.

چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟

در ادامه با ما همراه باشین تا شما رو با 8 مورد از بهترین بازی های کسب درآمد با پیاده روی و ورزش آشنا کنیم.

  • بازی متاجیم یا  (MGCN)

متاجیم رو میتونیم اولین بازی در حوزه Exercise To Earn بدونیم که تو فضای متاورسی بوجود اومده. نرم افزار مربوط به این بازی قابلیت همگام شدن با سایر اپلیکیشن ها موبایلی، ساعت های هوشمند و رمز ارز اختصاصی این بازی(MGCN) رو داره. همچنین تو این بازی از فناوری های مختلفی مثل Fit-fi، Sleep-fi و Game-fi پشتیبانی شده.

 چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟

در بازی متاجیم هر کاربر یک آواتار اختصاصی داره که به شکل توکنNFT هستش و به اون MetaGym Buddies گفته میشه. به کمک این آواتار میتونین فعالیت های ورزشی مختلفی رو انجام بدین و یا این که تو چالش ها تناسب اندام شرکت کرده و از پاداش اونها بهره مند بشین. پاداش های مربوط به تمامی این فعالیت ها به کمک توکن MGCN که ارز دیجیتال بومی این بازی کسب درآمد با پیاده روی است، پرداخت میشه.

شما میتونین پاداش هایی که از این بازی بدست میارین رو نقد کنین و یا اینکه از اونها برای ارتقا سطح کاربری خودتون، سطح آواتار، ساخت لباس های جدید در قالبNFT و ارتقا قدرت آواتار خودتون استفاده کنین.

  • بازی استپن یا STEPN (GMT)

یکی از بهترین بازی های کسب درآمد Earn یا حرکت کن کسب درآمد کن، بازی استپن است که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته. برای درآمدزایی با پیاده روی در پلتفرم استپن، حتما باید کفش های ورزشی که به شکل توکنNFT عرضه شدن رو خریداری کنین. مجموعه های کفش های این بازی در طرح های کمیاب و با کیفیت های مختلفی ارائه شدن که هر کدوم از اونها، ویژگی های مختلفی رو داره.

امکان خرید و فروش و کسب درآمد از NFT های این بازی، یکی از راه های درآمدزایی از طریق ورزش و فعالیت تو این بازی هستش. استپن بر روی بلاک چین سولانا(Solana) توسعه پیدا کرده و برای خرید توکن هایNFT مربوط به اون، باید از رمز ارز بومی این شبکه یعنی سول(SOL) استفاده کنین.

چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟

 قیمت هر کفش ورزشی تو این پلتفرم حداقل 10 SOL می باشد. توجه داشته باشین که برای کسب درآمد با پیاده روی در برنامه استپن، حتما باید NFT کفش ها رو تهیه کرده باشین. بعد از اون میتونین با انجام دادن فعالیت های ساده ای مثل راه رفتن و یا دویدن، به درآمد دلاری برسید.

نحوه کار استپن بسیار ساده است و دقیقا مثل برنامه های قدم شمار گوشی های موبایل عمل میکنه؛ به این ترتیب که با ردیابی حرکت کاربر و میزان مسافتی که طی کرده، مقداری توکنGMT بهش پاداش میده.شما میتونین با تکمیل فعالیت ها و تمرین هایی که بهتون داده میشه هم، مقداری پاداش از بازی استپن دریافت کنین.

توجه داشته باشین که این بازی علاوه بر پیاده روی، از فعالیت های ورزشی مختلفی مثل دویدن، دوچرخه سواری و موارد دیگه هم پشتیبانی میکنه. میزان فعالیتی که انجام میدین، هر چقدر بیشتر باشه، شانس بیشتری هم برای کسب درآمد پیدا میکنین.

در این بازی هم با نقد کردن توکن هایGMT میتونین درآمد خودتون رو به دنیای واقعی انتقال بدین. البته این امکان هم برای کاربرها فراهم شده که از توکن هایی که بدست میارن برای ارتقا آواتارهای خودشون و یا ساخت یک آواتار جدید استفاده کنن.

  • بازی دات مووز یا Dotmoovs (DOOV)

یکی دیگه از بازی های محبوب در زمینه Move To Earn، بازی دات مووز نام داره. کسب درآمد از بازی Dotmoovs کمی متفاوت هستش و کاربرها میتونن از قابلیت واقعیت افزوده یا AR در این بازی استفاده کنن. به ازای انجام دادن حرکت های ورزش و تمریناتی که در این بازی وجود داره، توکن DOOV به کاربرها پاداش داده میشه.

چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟

این بازی رو میتونیم به عنوان یکی از بهترین بازی های کسب درآمد با ورزش بدونیم که با توجه به ویژگی هایی که داره، آینده بسیار خوبی در انتظارش است. از مهمترین مزیت های دات مووز که اون رو متمایز کرده میتونیم به قابلیت انجام دادن تمرین ها در مکان ها واقعی اشاره کنیم.

  • بازی Sweatcoin (SWEAT)

یکی دیگه از پلتفرم های کسب درآمد با پیاده روی، Sweatcoin است. این بازی به ازای هر 1000 قدمی که با دویدن و یا پیاده روی برمیدارید، به شما توکن های بومی خودش رو که SWEAT نام دارن، پاداش میده.

چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟

به کمک این توکن ها میتونین وسایل های مختلفی رو خریداری کنین که از جمله اون ها میشه به لوازم الکترونیکی، لوازم تناسب اندام، کارت های هدیه برای خرید آنلاین و. . . اشاره کرد.

  •  بازی ژنوپتز یا Genopets (GENE)

چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟

خیلی از افرادی که در حوزه Move To Earn فعالیت دارن، بازی ژنوپتز رو به عنوان اولین بازی NFT محور در زمینه حرکت کن کسب درآمد کن، میدونن. این بازی به شکل پرورش حیوانات خانگی طرحی شده و کاربرها میتونن که با پرورش حیوانات خودشون و تکامل اون ها، رمز ارز GENE دریافت کنن.

  •   بازی استپ یا Step (FITFI)

استپ یکی دیگه از برنامه های کسب درآمد دلاری از ارزهای دیجیتال و ورزش هستش. این بازی با تمرکز بر روی تناسب اندام فعالیت خودش رو آغاز کرده و به همین خاطر هم اون رو در بین بازی های Move To Earn قرار دادیم. از قابلیت های جذاب این بازی میتونیم به استفاده از واقعیت مجازی در آن اشاره کنیم.

چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟

شما میتونین با عینک های واقعیت مجازی، به رقابت در فضای متاورسی بپردازین و اهداف تناسب اندام خودتون رو هم دنبال کنین. همچنین امکان شرکت در چالش های مختلف هم برای کاربرهای این بازی وجود داره و افراد میتونن به این روش هم توکن های FITFI دریافت کنن.

  •      بازی OliveX (DOSE)

برنامه بعدی که قصد داریم به عنوان Move To Earn در صنعت ارزهای دیجیتال بهتون معرفی کنیم، OliveX نام داره. تو این پلتفرم به ازای پیاده روی و تعداد گام هایی که در طول روز بر میدارین، توکن DOSE بهتون داده میشه. در واقع این برنامه با شناسایی حرکت کاربرهای خودش، مقداری توکن بومی خودش رو پاداش میده.

چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟

کاربرهای این بازی میتونن توکن های خودشون رو به به شکل های مختلفی از جمله کارت های هدیه و تخفیف، محصولات و یا کمک مالی به خیریه های مختلف، دریافت کنن.

  •  بازی کالو یا Calo (CALO)

یکی دیگه از برنامه های کسب درآمد دلاری که بر پایه مدل Move To Earn کار میکنه، بازی کالو است. این بازی هم به ازای فعالیت های ورزشی که کاربرهای اون انجام میدن، پاداشی رو به اون ها اعطا میکنه. برای فعالیت در پلتفرم Calo کافیه که خودتون رو به یک کفش در قالب NFT مجهز کنین و فعالیت های ورزشی روزانه خودتون رو انجام بدین.

چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟  

این بازی دارای چالش های هفتگی و ماهانه ی مختلفی هستش که با انجام دادن اون ها میتونین توکن های بومی این بازی رو که CALO نامیده شدن، دریافت کنین. نحوه محاسبه پاداش ها در برنامه کالو، بر اساس دقایقی هستش که فعالیت ورزشی انجام میدین.
شما میتونین به ازای توکن هایی که از این بازی دریافت میکنین، از بازار کالو آیتم های مختلفی رو خریداری کنین. از این آیتم ها میتونیم به مواردی مثل تجهیزات تناسب اندام، برنامه های تمرینی مختلف، برنامه های تغذیه ای مخصوص و. . . اشاره کنیم.

دلایل محبوبیت بازی های Move To Earn چیست؟

شاید برای شما هم سوال شده باشه که به چه دلیلی بازی های حرکت کن و درآمد کسب کن تو سال های گذشته تا این حد مورد توجه و استقبال فعالان بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفتن. همچنین چرا راه های درآمدزایی از طریق ورزش تو سال های گذشته وارد دنیای ارزهای دیجیتال و متاورس شده؟

در جواب باید بگیم که این دسته از بازی ها مزیت های مختلفی رو دارن و با توجه به این موضوع که دنیا داره به سمت دیجیتالی شدن حرکت میکنه، کاملا طبیعی هستش که ورزش و تناسب اندام هم به دنیای دیجیتال وارد بشه. در ادامه تعدادی از دلایل محبوبیت کسب درآمد با پیاده روی و ورزش در بازی های Move To Earn رو ذکر کردیم.

  • این بازی ها منبع درآمدی بسیار مناسبی از فعالیت هایی هستن که همه ما به شکل روزانه اون ها رو انجام میدیم.
  • یک روش سرگرم کننده و بسیار جذاب برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال در بازی های Move To Earn ارائه شده. به همین دلیل هم محبوبیت این بازی ها هر روز داره بیشتر از قبل میشه.
  • استفاده از این برنامه ها میتونه یک روش مناسب برای انگیزه پیدا کردن ورزشکار ها و افرادی باشه که قصد دارن ورزش رو شروع کنن؛ چرا که با کمک این برنامه های کسب درآمد دلاری، حر کت بیشتر به معنی درآمد بیشتر هستش.
  • یک روش بدون ریسک برای آغاز سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستش. به همین دلیل بیشتر افرادی که به تازگی با کریپتوکارنسی ها آشنا شدن و نمیخوان پس انداز خودشون رو وارد این بازار کنن، میتونن از این برنامه ها برای ورود به این حوزه بهره ببرن.
  • رقابت در این بازی ها معمولا بسیار جذاب و هیجان انگیز است و افراد میتونن علاوه بر درآمدزایی با پیاده روی، با سایر کاربرها به تعامل بپردازن. همچنین با توجه به وجود جدول های رده بندی، میتونین میزان پیشرفت خودتون رو در مقایسه با سایر رقبایی که دارین، بررسی کنین.

مقاله پیشنهادی: معرفی 7 بازی برتر NFT 

جمع بندی و نتیجه

منظور از بازی Move To Earn یا M2E به اون دسته از پلتفرم ها بازی های بلاک چینی گفته میشه که با انجام دادن فعالیت های ورزشی مختلف، به کاربرهاشون ارز دیجیتال میدن. به این ترتیب امکان کسب درآمد با پیاده روی و یا انجام فعالیت های ورزشی مختلفی مثل دوچرخه سواری، فراهم شده.

بسیاری از این بازی ها تو سطوح ابتدایی خودشون، کاملا رایگان هستن. در حالی که برای فعالیت تو برخی از اونها باید توکن NFT خریداری کنین؛ اما به طور کلی با این پلتفرم ها، استفاده از روش های درآمدزایی از طریق ورزش براتون فراهم خواهد شد.

در این مقاله سعی کردیم که شما رو با تعدادی از بهترین بازی های کسب درآمد با پیاده روی و فعالیت های ورزشی رو بهتون معرفی کنیم. امیدواریم که با کمک این پلتفرم ها بتونین درآمد مناسبی رو از فعالیت های روزمره خودتون و فعالیت های ورزشی که انجام میدین، بدست بیارین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟ معرفی بهترین بازی های حرکت کن و کسب درآمد کن (Move To Earn)

در مورد چگونه با ورزش درآمدزایی کنیم؟ معرفی بهترین بازی های حرکت کن و کسب درآمد کن (Move To Earn) نظر دهید
سوال امنیتی :1+52 = ?