تریدر روزانه چگونه عمل می کند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تریدر روزانه چگونه عمل می کند؟"


  • 11:01 1403-01-31
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

با سلام و عرض ادب و احترام به همه ی دوستان و عزیزان گرانقدر بار دیگر در کنار شما هستیم با یک مقاله ی جدید دیگر با عنوان تریدر روزانه چگونه عمل می کند؟ به نظر می رسه امروزه کمتر کسی باشه که با مفهوم ترید از طریق تبلیغات شبکه ‌های اجتماعی، دوستان یا اطرافیان خود آشنا نشده باشه. مفهومی که بیشتر در بازارهای مالی برای کسب سود و درآمد بیشتر به کار برده می ‌شه. در اصل ترید همان خرید و فروش دارایی‌ های مختلف برای کسب سود از راه های مختلف یا حتی دریافت سیگنال ارز دیجیتال هست. ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در مورد، تفاوت عملکرد تریدر روزانه با تریدر های دیگر، مزایا و معایب ترید روزانه و استراتژی های ترید روزانه ارز دیجیتال رو براتون ارائه بدیم.

تفاوت عملکرد تریدر روزانه با تریدر های دیگر

در این قسمت از مقاله ما می خوایم تفاوت عملکرد تریدر روزانه با تریدر های دیگر رو براتون بیان کنیم. ترید روزانه ارز دیجیتال در واقع نوعی استراتژی معاملاتی کوتاه‌ مدت هست که بر اساس خرید و فروش دارایی ‌های کریپتو در همان روز انجام می گیره. ترید روزانه ارز دیجیتال ریسک بالایی داره که با نوسانات و نقدینگی مشخص در بازارهای ارزهای دیجیتال امکان ‌پذیر شده، به همین دلیل، مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال در این نوع معاملات بسیار اهمیت داره. تریدرهای روزانه بیشتر از تریدرهای دیگر از تحلیل تکنیکال استفاده می‌ کنن. با وجود ظرفیت سود دهی زیاد ترید روزانه، تریدرها باید بار فشار روانی زیادی رو تحمل کنن، و توان زیادی رو برای این کار در طول روز بزارن و مهارت خودشون رو با اموزش بالا برده و بسیار متخصص باشن.

مقاله پیشنهادی: آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال

مزایا و معایب ترید روزانه

عملکرد تریدر روزانه

در این قسمت از مقاله، تریدر روزانه چگونه عمل می کند؟ برای اینکه ما بتونیم از عملکرد این روش از تریدر اطلاعاتی داشته باشیم بهتره که در این مبحث، از مزایا و معایب ترید روزانه صحبت کنیم. معاملات روزانه ریسک زیادی داره و بسیاری از کسانی که وارد این حوزه از سرمایه ‌گذاری می ‌شن ناموفق هستن. چرا که این نوع معاملات روی نوسانات بازار حساب می‌ کنن. در نتیجه، مدیریت ضرر برای موفقیت در day trading مهم هست. حفظ سرمایه برای اینکه نزاریم زیان‌ های کوچک به زیان ‌های بزرگ تبدیل بشه، بسیار اهمیت داره. برای مثال، ممکنه بیت کوین ابتدای روز 42000 دلار باشه و چند ساعت بعد به زیر 30000 دلار برسه. اگر تصورتون از ترید به این شکله که، سود می‌ کنین و می‎ تونین راحت زندگی کنین، باید بگیم چندان تصور درستی نیست. برای ترید روزانه باید ساعت ‌ها پشت سیستم باشیم، تحلیل کنیم، اخبار را بخوانیم و در هر موقعیت، معامله متفاوتی ایجاد کنیم یا اطلاعاتی راجع به اون کسب کنیم.

با‌ این‌ حال این نوسانات می ‌تونه ابزاری سودآور و فرصتی هم ایجاد کنه برای افزایش سرمایه. خوشبختانه ورود به بازار کریپتو راحت هستش چرا که هیچ مانعی برای ورود تریدرهای تازه‌ وارد و کم‌ تجربه وجود نداره. اگر حتی کمی سطح اطلاعاتتون رو بالا ببرین می تونین سریعتر به تغییرات قیمت، واکنش نشان بدین و از ضرر در امان بمونین. پس در واقع همانگونه که قبلا هم گفتیم، باید مداوم در حال یادگیری و آموزش باشین و دانش تخصصی تکنیکالتون رو باید افزایش بدین البته این روش استرس و فشار روانی زیادی داره زیرا باید دائماً در بازار حضور فعال داشته باشین 

به همین دلیل تریدرهای روزانه در صورت موفقیت، می ‌تونن در مدت زمان نسبتاً کوتاه پول زیادی به دست بیارن. همچنین، می‌ تونن هر چقدر که دوست دارن در روز کار کنن. یکی از منحصر بفردترین ویژگی‌ های تریدینگ ارز دیجیتال اینه که بازار به صورت 24ساعته و 7روز هفته باز هست. تریدرهای روزانه می ‌تونن از مزایای بازاری که هیچ ‌گاه بسته نمی ‌شه، نهایت استفادشون رو ببرن. معاملات ارزهای دیجیتال قوانین مشخص و قواعد محدودکننده بازار سرمایه را نداره این یعنی اگر قصد دارین معاملات روزانه را شروع کنین، مسئله قوانین نمی ‌تونه جلوی فعالیت شما را بگیره. اما چنانچه اگر یک صرافی آنلاین بسته بشه، هک بشه هیچ‌ کس نمی‌ تونه در برگردوندن سرمایه‌ تون به شما کمک کنه و هیچ بیمه‌ ای وجود نداره. چون تریدرهای روزانه سفارشاتی با حجم بالا انجام میدن، پس بهتره همیشه این نکته رو در ذهنتون داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: تریدر روزانه ارز دیجیتال کیست؟

استراتژی های ترید روزانه ارز دیجیتال

استراتژی های ترید روزانه ارز دیجیتال

در این قسمت از مقاله ما سعی کردیم برای پاسخ به این سوال که تریدر روزانه چگونه عمل می کند؟ یا بهتره بگیم، چگونه می تونیم از ترید روزانه بهرمند بشیم خالی از لطف نیست بدونین که، انتخاب یک استراتژی خوب در بهرمندی از ترید روزانه خیلی مهمه، تعیین بهترین استراتژی ترید بسته به هر فرد متفاوته. که به عوامل زیادی مثل نوع شخصیت، سبک زندگی و میزان سرمایه بستگی داره. به عقیده بسیاری از تریدرهای روزانه، شناسایی و استفاده کردن از استراتژی مناسب و سودآور برای یک تریدر روزانه از شناسایی ارز دیجیتال مناسب مهم‌تر هست. ما هم احساس می‌کنیم که شناسایی و در نظر گرفتن پتانسیل استراتژی ‎‌های ترید روزانه ارز دیجیتال بسیار مهمه. بنابراین با ما همراه باشین.

  • اسکالپینگ (Scalping)

برای این که بتونیم به درکی بهتر و کامل ‌تر در مورد شیوه معاملاتی Scalping برسیم، لازمه که این واژه را در دنیای سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار بدیم. به تریدرهایی که از این روش معاملاتی استفاده می‌ کنن، اصطلاحاً اسکالپر (Scalper) میگن. لازمه ‌های شیوه معاملاتی اسکالپینگ به روشی گفته می‌ شه که به واسطه تحرکات قیمتی جزئی به تریدر یا معامله‌ کننده سود می‌ رسونن. به عبارت ساده‌تر، تریدر یا معامله‌گر با استفاده از این استراتژی می ‌تونن، از تحرکات کوچک و آهسته قیمت ارزها یا سهام مختلف در یک مدت کوتاه سود ببرن. اما جمع سود ها در مدت زمان طولانی به مقدار قابل توجهی می ‌رسه. استفاده از این روش برای افراد مبتدی اکیدا توصیه نمی ‌شه، زیرا موفقیت در این روش نیازمند مدیریت ریسک بسیار بالاست.

خالی از لطف نیست که بدونین تبدیل شدن به یک اسکالپر این که؛ اولاً با تمامی جوانب بازارهای مالی مخصوصاً بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشیم و در ثانی بتونیم با احاطه بر استراتژی‌ های مربوط به این روش، از پس تمامی زیان‌ های احتمالی بیرون بیایم. نکته بسیار مهمی که در این روش معاملاتی وجود داره، اینه که تریدر ها یا معامله‌گران باید برای استفاده از این روش همواره به یک استراتژی خروج یا EXIT Strategy هم فکر کنن چرا که تنها با متوسل شدن به استراتژی خروج هست که می شه از ضررهای احتمالی موجود در این شیوه معاملاتی خارج شد.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

  • معاملات محدوده نوسان (Range Trading)

در معاملات محدوده نوسان، به عنوان یکی از استراتژی های ترید روزانه ارز دیجیتال باید بگیم که، تریدر ها می‌ تونن با خرید و فروش کریپتو کارنسی ‌ها در محدوده نوسان، سود زیادی کسب کنن. بنابراین اگر جز افرادی هستین که در بازار داغ، رمز ارزها سرمایه‌گذاری کردین باید قیمت لحظه ‌ای ارز دیجیتال و محدوده نوسان بازار را دائما بررسی کنین تا با خرید و فروش در زمان مناسب، بیشترین سود را کسب کنین. هر چند این استراتژی ممکنه ساده به نظر برسه اما تریدر باید با برخی از نمودار ها (مانند نمودار شمعدانی) آشنایی داشته باشه. همچنین باید بتونه سطح مقاومت و سطح حمایت را به خوبی تحلیل کنه تا بهترین زمان برای خرید و فروش ارز دیجیتال را تشخیص بده.

طبق آمار، در بازارهای مالی تنها ۳۰ درصد اوقات بازارها روند مشخصی دارن. این موضوع، معضل بسیار بزرگی برای معامله‌گرانی هست که می خوان از حرکت ‌های ادامه ‌دار سود چشم‌گیری بگیرن. اما هفتاد درصد مواقع بازارها در محدوده رنج (Range) نوسان می ‌کنن. زمانی که بازار به طور مداوم بین دو سطح قیمتی حرکت می ‌کنه، گفته می‌ شه که بازار رِنج ست یا روند خنثایی (ساید Side) داره. مانند معامله ‌گری بر اساس روند که در تمام تایم فریم‌ ها (Time Frame) قابل استفاده هست، شما می ‌تونین در هر تایم فریمی که بخواین از پنج دقیقه تا روزانه، هفتگی یا ماهانه، بازارهای رنج را مشاهده کنین. 

  • معامله فرکانس بالا (High-Frequency Trading)

معاملات فرکانس بالا (HFT) نوعی معامله الگوریتمی هست که تراکنش تعداد زیادی سفارش در کسری از ثانیه اتفاق می افته. HFT از داده های مالی با فرکانس بالا و ابزارهای پیشرفته تجارت الکترونیکی، برای تحلیل بازارها و اجرای تعداد زیادی سفارشات در بازه های زمانی کوتاه استفاده می کنه. برخی از افراد به اشتباه فکر می ‌کنن در استراتژی معامله فرکانس بالا این ربات هست که تصمیم می‌ گیره به یک پوزیشن معاملاتی وارد یا از آن خارج بشه، اما در واقعیت چنین چیزی اتفاق نمی ‌افته. تخمین زده می شه که الگوریتم های HFT مسئول میزان قابل توجهی از حجم معاملات در بازارهای جهانی هستش. خالی از لطف نیست بدونین که به دلیل پیچیدگی این الگوریتم ها معمولا تنها سازمان های بزرگ مالی به این روش معاملاتی دسترسی دارن.

  • ترید روزانه ارز دیجیتال با میانگین متحرک

ترید روزانه ارز دیجیتال با میانگین متحرک

اگر یک تریدر یا معامله‌گر تازه ‌وارد و تازه‌ نفس هستین، بهتره که از این استراتژی برای ترید روزانه ارز دیجیتال استفاده کنین ناگفته نمونه که بسیاری از تحلیل‌گران تکنیکال کلاسیک هم از این استراتژی بهره‌ می ‌برن و می ‌تونن روی ویژگی ‌های آن حساب ویژه‌ ای باز کنن. اندیکاتورهای مربوط به استراتژی میانگین متحرک دارای انواع مختلفی هست که برای به کارگیری آن ها در روش ترید روزانه ارز دیجیتال از اندیکاتورهای میانگین متحرک ساده SMA و میانگین متحرک نمایی یا EMA استفاده می ‌شه. دلیل نام متحرک نیز اینه که، همانطور که قیمت حرکت می‌ کنه، داده ‌های جدیدی در محاسبات میانگین متحرک وارد می ‌شن و بنابراین میانگین دائماً تغییر پیدا می ‌کنه. برای مثال، در محاسبه میانگین متحرک ساده 30 روزه (Simple Moving Avarage)، قیمت ‌های پایانی 30 روز آخر با هم جمع و بر عدد 30 تقسیم می ‌شن و برای محاسبه میانگین متحرک 15 روزه نیز، قیمت‌ های پایانی یک دوره 15 روزه با هم جمع و سپس بر 15 تقسیم می ‌کنیم

  • ترید معکوس (Reversal Trading)

معاملات معکوس که به عنوان Reverse trading هم در بین کاربران شناخته شده، یکی از استراتژی‌ های سودآور در بازار ارزهای دیجیتال هست. برای مثال فرض کنین که روند قیمت بیت کوین طی یک بازه‌ ی زمانی صعودی بوده، معامله‌گران در روش Reverse trading با استفاده از ابزارهای تخصصی و بررسی الگوهای مختلف روند را نزولی پیش ‌بینی می‌ کنن و سریعاً وارد معامله می ‌شن. البته این نکته را نباید فراموش کنیم که این استراتژی ریسک‌ های خاص خودش رو داره. علی‌ رغم سودآوری و کاربردی بودن این روش برای معاملات ارزهای دیجیتال، اگر پیش بینی ‌ها اشتباه از آب دربیاد، تریدر متحمل زیان قابل توجهی می شه پس پیاده‌ سازی استراتژی معاملات معکوس مختص به افراد با تجربه‌ هست که اطلاعات کافی برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را دارن چرا که در غیر این صورت به کارگیری Reversal trading برای شما سودآور نیست.

جمع بندی و نتیجه گیری

نهایت اینکه در مقاله تریدر روزانه چگونه عمل می کند؟ باید بگیم، برا اینکه به عنوان یک تریدر، عملکرد خوبی داشته باشیم باید در واقع استراتژی خوبی داشته باشیم. یک تریدر خوب سعی می‌ کنه ریسک معاملات خود را با رعایت اصول مدیریت سرمایه کاهش بده و با داشتن یک استراتژی سودده در بلند مدت به سود دلخواه خود برسه. تریدر خوب اصول خود را بر پایه دانش و تجربه تعیین می‌ کنه و هیچ گاه از این اصول پا پس نمی ‌کشه مگر در شرایطی که به اصول جدید که بهتر از قبلی هستش رسیده باشه. ترید روزانه ارز دیجیتال یکی از روش ‌های محبوب تریدینگ هست. با ‌این ‌حال استفاده از این استراتژی نیازمند توانایی بالایی در تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به همراه مقدار زیادی صبر و تجربه هست. یک تریدر روزانه باید بتونه به ‌سرعت تصمیم بگیره و بر احساسات خودش مسلط بشه. بنابراین این روش برای افرادی که وقت و انرژی کافی برای رصد بازار یا دانش و تجربه کافی برای انجام تحلیل‌ های درست ندارن توصیه نمی شه. اشتباه در این استراتژی می‌ تونه سرمایه یک فرد رو از بین ببره. پیروزو موفق باشین

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تریدر روزانه چگونه عمل می کند؟

در مورد تریدر روزانه چگونه عمل می کند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+68 = ?