مشکلات معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "مشکلات معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال"


  • 00:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله مشکلات معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد معاملات اهرمی برای شما ارائه کنیم و به بررسی معایب معاملات اهرمی ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای استفاده از اهرم در معاملاتی بگیرین. اگه به شرایط پرنوسان بازار ارز دیجیتال علاقه مند هستین، باید بدونین که اهرم چجوری کار می کنه. معاملات اهرمی ارز دیجیتال تکنیکی هست که به شما این امکان رو میده تا 100 برابر بیشتر از چیزی که سرمایه شما به طور معمول اجازه میده، معاملات انجام داده و به کسب درامد از بازار ارز دیجیتال بپردازین. این نوع معاملات ریسک بالایی داشته که توسط افراد حرفه ای باید انجام بشه.

معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم معاملات اهرمی ارز دیجیتال و مارجین رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این ها به دست بیارین و شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که معاملاتی اهرمی بازار ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که معاملات اهرمی نوعی از روش های معاملاتی هست که امکان کسب سود بیشتر با سرمایه کم رو فراهم می کنه. از طرف دیگه این معاملات ممکنه باعث از دست رفتن همه سرمایه بشن. لازمه ورود به این معاملات پذیرش ریسک اون و همچنین تحقیق و بررسی های فراوان هست.

جالب اینجاست که بدونین یکی از بهترین روش های معامله در بازار با سرمایه اندک، خرید ارز دیجیتال با اهرم یا Leverage هست. به این ترتیب که با استفاده از پلتفرم معاملاتی این امکان برای معامله گران فراهم میشه تا با استفاده از سرمایه کم مبلغی رو به صورت قرض از یه شخص ثالث یعنی همون صرافی دریافت و با وام دریافتی وارد معامله بشن. در نتیجه بدون نیاز به سرمایه اولیه زیاد و فقط از طریق قرض و وام کاربر می تونه خودش رو در معرض معامله های بزرگ و در نتیجه کسب سود بیشتر قرار بده.

مقاله پیشنهادی: هولدر ارز دیجیتال کیست؟

مشکلات معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال چیست؟

معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، شما می تونین با استفاده از اهرم یا Leverage در معاملات ارزهای دیجیتال، با سرمایه کم معامله های بزرگ تری انجام داده و سودهای زیادی به دست بیارین. بهتره بدونین معاملات اهرمی مزایای زیادی به همراه داره، ولی در کنار این مزایا مشکلات و معایبی نیز دیده میشه که باعث میشه تا خیلی از معامله گران از این روش معاملاتی استفاده نکنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی مشکلات معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال بپردازیم تا با این معایب آشنا بشین.

•    استراتژی پر ریسک

یکی از مشکلات معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال که باعث میشه تا اکثر معامله گران و تریدرهای بازار کریپتوکارنسی ها از این روش برای انجام معامله های خودشون استفاده نکنند، این هست که نوعی استراتژی پر ریسک محسوب میشه. بهتره بدونین همونطور که معاملات اهرمی ارز دیجیتال می تونه باعث افزایش سود و بازده سرمایه گذاری بشه، به همون اندازه نیز می تونه با وجود ریسک بالا، خسارت مالی شدیدی رو به سرمایه گذاران وارد کنه. به همین دلیل توصیه میشه تا زمان کسب تجربه کافی از اهرم های بالا مانند 100 استفاده نکنین.

•    نامناسب برای افراد مبتدی

یکی دیگه از معایب معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال این هست که برای تازه واردان مناسب نیست. انجام معامله ها به روش لوریج یا اهرم به دانش و مهارت زیادی نیاز داره. این روش برای افراد مبتدی و مخصوصا افرادی که در بخش معاملات اسپات نیز موفق نبودن، گزینه مناسبی نیست. بنابراین، اگه شما نیز تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال شدین، بعد از کسب سود در بازار اسپات از معاملات اهرم دار استفاده کنین.

مقاله توصیه شده: 3 راهکار ویژه بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید

•    نامناسب برای افراد با تحمل ریسک پایین

مشکلات معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال

یکی دیگه از معایب معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال که باعث میشه تا معامله گران و تریدرها از این روش استفاده نکنند و به دنبال سایر استراتژی های معاملاتی بگردن این هست که برای افراد و معامله گرانی که تحمل ریسک پایینی دارن، مناسب نیست. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی بسیار زیادی داره و غیر قابل پیش بینی هست. به این ترتیب، خرید اهرمی ارز دیجیتال فقط برای معامله گران و تریدرهایی که ریسک های بالای معامله رو درک و تحمل می کنند مناسب هست. بنابراین، اگه شما معامله گری هستین که تحمل ریسک یا تحمل از دست دادن سرمایه خودتون رو ندارینن، نباید از معاملات اهرمی ارز دیجیتال استفاده کنین.

•    احتمال لیکویید شدن

یکی دیگه از معایب معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال این هست که احتمال لیکویید شدن یا از دست رفتن کل سرمایه یا ارزهای دیجیتال معامله گران وجود داره. جالب اینجاست که بدونین معاملاتی اهرمی همونقدر که ممکنه سودهای زیادی برای معامله گران به ارمغان بیاره، همونقدر نیز احتمال داره تا سرمایه کاربران رو به صورت کامل از بین ببره. اگه شما تحلیل تکنکیال بلد نباشین و قیمت ارز دیجیتال رو درست پیش بینی نکرده باشین، ممکنه لیکویید شده و تمام سرمایه خودتون رو از دست بدین. 

البته شما می تونین با استفاده از تکنیک های مختلفی از لیکویید شدن جلوگیری کنین که یکی از راه های جلوگیری از لیکویید شدن، استفاده از استاپ لاس در معاملات هست. به این ترتیب، اگه برای معامله های خودتون استاپ لاس تعیین کنین، معامله ارز دیجیتال بعد از برخورد به استاپ بسته میشه و از ضرر بیشتر جلوگیری می کنه. همچنین یکی دیگه از روش های جلوگیری از لیکویید شدن این هست که از اهرم های پایین تر استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقاله مشکلات معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد معاملات اهرمی برای شما ارائه کنیم و به بررسی معایب معاملات اهرمی ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای استفاده از اهرم در معاملاتی بگیرین. همونطور که گفتیم، شما می تونین با استفاده از اهرم یا Leverage در معاملات ارزهای دیجیتال، با سرمایه کم معامله های بزرگ تری انجام داده و سودهای زیادی به دست بیارین. بهتره بدونین معاملات اهرمی مزایای زیادی به همراه داره، ولی در کنار این مزایا مشکلات و معایبی نیز دیده میشه که باعث میشه تا خیلی از معامله گران از این روش معاملاتی استفاده نکنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مشکلات معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال

در مورد مشکلات معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :4+79 = ?