بازار خرسی چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "بازار خرسی چیست؟"


  • 03:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله بازار خرسی چیست؟ اطلاعاتی در مورد بازار خرسی ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های بازار خرسی بپردازیم و نکات مهم در زمان بازار خرسی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه از آموزش ارز دیجیتال داشته باشین تا بتونین بهترین عملکرد رو در این بازار داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. 
همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع مفاهیم بازار اشنا بشین. بازار کریپتوکارنسی ها شامل مفاهیم و اصطلاحات زیادی هست که یکی از این مفاهیم نیز بازار خرسی هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بازار خرسی چیست؟ اطلاعاتی در مورد بازار خرسی ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های بازار خرسی بپردازیم و نکات مهم در زمان بازار خرسی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

بازار خرسی چیست؟

بازار خرسی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم بازار خرسی رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این بازار به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که بازار خرسی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بازار خرسی یا Bear Market کاملا برعکس بازار گاوی هست و نشون دهنده نزول بازار و رکود اقتصادی هست. این ریزش قیمت باعث کاهش قابل توجه ارزهای دیجیتال شده و بر بازار کریپتوکارنسی ها تاثیر خیلی بدی داره. در زمان ریزش قیمت بیت کوین فعالان معامله گران از اصطلاح بازار خرسی استفاده می کنند و میگن بازار دست خرس ها افتاده و وارد روند نزولی شده.

جالب اینجاست که بدونین در بازار خرسی خرید خیلی کم بوده و اکثر معامله گران و سرمایه گذاران به فکر فروش ارزهای دیجیتال و دارایی های خود هستن. این موقعیت معمولا با تنش های سیاسی، تصمیم های اشتباه شرکت ها و رکود اقتصادی به وجود میاد و باعث ضرر سرمایه گذاران میشه. البته هر نزولی به معنی ریزش بازار و از دست رفتن قدرت اقتصادی اون ارز دیجیتال نیست، بلکه ممکنه کاذب باشه. در این بازار تقاضا کم و عرضه زیاد هست. زمانی که قیمت ها کاهش پیدا می کنند، رمقی در بازار برای خرید اون ها وجود نداره. در این شرایط سرمایه گذاران ضرر زیادی محتمل میشن. بنابراین، بازار خرسی برای سرمایه گذاران خطرناک هست، چون بسیاری از شرکت ها و ارزهای دیجیتال ارزش خودشون رو از دست میدن و قیمت ها دچار نوسانات شدیدی میشن.

دوره پیشنهادی: 9 استراتژی پولساز در بازار ارزهای دیجیتال

بازار خرسی در تحلیل تکنیکال به بازار گفته میشه که طی مدتی طولانی روند قیمت ها در اون نزولی باشه. این اصطلاح شرایطی رو بیان می کنه که در اون قیمت ارز دیجیتال افت قیمتی حداقل 20 درصد یا بیشتر رو نسبت به بالاترین قیمت اخیر خود تجربه کرده. این شرایط باعث ایجاد بدبینی و احساسات منفی در بین سرمایه گذاران بازار میشه. بنابرین، باید بتونین بهترین واکنش رو در بازار خرسی از خود نشون بدین.

ویژگی های بازار خرسی چیست؟

ویژگی های بازار خرسی

همونطور که گفتیم، بازار خرسی یا Bear Market به بازاری گفته میشه که قیمت ارزهای دیجیتال برای مدت طولانی در حال ریزش هستن و حداقل 20 درصد از ارزش خودشون رو از دست دادن. همچنین بازار خرسی دارای ویژگی ها و خصوصیات زیادی هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله بازار خرسی چیست؟ به بررسی ویژگی های بازار خرسی بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: حد سود و حد ضرر چیست

•    نسبت عرضه و تقاضا

یکی از ویژگی های بازار خرسی که باعث میشه تا این بازار منحصر به فرد بشه، مربوط به نسبت عرضه و تقاضا هست. بهتره بدونین در بازار خرسی یا Bear Market تقاضا بسیار کم بوده و عرضه به شدت افزایش پیدا می کنه. چون سرمایه گذاران از بازار قطع امید کردن. از طرف دیگه خریداران نیز تمایلی به خرید ندارن. در چنین موقعیتی هست که شاهد صف های فروش سنگین در بازار هستیم. در بازار نزولی، حجم معامله ها به دشت افت می کنه و به عبارتی بازار دچار رکود شده و قیمت ها مدام کاهش پیدا می کنند. نکته قابل توجه این هست که ارزهای دیجیتال در بازار خرسی حداقل 20 درصد از ارزش خودشون رو از دست میدن.

•    روانشناسی سرمایه گذار

یکی دیگه از ویژگی های بازار خرسی نیز مربوط به روانشناسی سرمایه گذار هست. جالب اینجاست که بدونین روند بازار و جو روانی حاکم بر سرمایه گذاران دو عاملی هستنم که تاثیر متقابل بر همدیگه دارن. در بازار خرسی جو منفی بر بازار حاکم هست و همین موضوع رمقی برای خرید ارز دیجیتال جدید باقی نمی ذاره. از طرف دیگه اخبار منفی نیز می تونن باعث ایجاد یه بازار نزولی بشن.

چگونه روند بازار را تخمین بزنیم؟

بازار خرسی چیست؟

برای تخمین بازار باید به وضعیت اون در طولانی مدت توجه کرد. بازار خرسی در کریپتوکارنسی ها و بازار گاوی بیانگر وضعیت بلند مدت هستن. به این ترتیب، اگه بازار ارزهای دیجیتال دو هفته روند صعودی داشته باشه به معنی بازار گاوی نیست و باید بازه زمانی طولانی تری رو مورد نظر قرار داد. در واقع در کوتاه مدت ممکنه اصلاحاتی صورت بگیره که تاثیر اون در همون کوتاه مدت هست و در بلند مدت جواب نمیده.

مقاله پیشنهادی: برای شروع ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بازار خرسی چیست؟ اطلاعاتی در مورد بازار خرسی ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های بازار خرسی بپردازیم و نکات مهم در زمان بازار خرسی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین تا بتونین بهترین عملکرد رو در این بازار داشته باشین. همونطور که گفتیم، بازار خرسی در تحلیل تکنیکال به بازار گفته میشه که طی مدتی طولانی روند قیمت ها در اون نزولی باشه. این اصطلاح شرایطی رو بیان می کنه که در اون قیمت ارز دیجیتال افت قیمتی حداقل 20 درصد یا بیشتر رو نسبت به بالاترین قیمت اخیر خود تجربه کرده.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بازار خرسی چیست؟

در مورد بازار خرسی چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+92 = ?